Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

AIDA

Hello 0

AIDA je model, který zachycuje základní fungování optimální reklamy. A proč má takový exotický název? Nejedná se o jméno z turecké telenovely. Je to složenina počátečních písmen čtyř základních prvků tohoto modelu.

  • A – Attention (pozornost) – Bez pozornosti to prostě nejde. Pokud si zákazník nevšimne produktu / služby, tak o to nebude ani stát. Pozornost lze získat různými způsoby, které se liší podle způsobu prodeje a podle nabídky. Zaujmout zákazníka je možné pomocí úderného titulku, banneru, ale i zajímavou grafikou atd.
  • I – Interest (zájem) – Pokud jsme získali zákazníkovu pozornost, musíme v něm probudit zájem. Jak toho dosáhnout? Opět záleží na způsobu prodeje. Například v online prostředí můžeme použít krátký výstižný text, který přivede zákazníka k dalším obsáhlejším informacím.
  • D – Desire (přání) – V této fázi je důležité přesvědčit potenciálního zákazníka, že chce koupit nabízený produkt, nebo službu. Lze toho docílit logickou argumentací, ale mnohdy lépe fungují emoce.
  • A – Action (akce) – Jednání, akce, koupě. To je to, oč tu běží a k tomu musíme přesvědčit návštěvníka. Náš záměr je, aby zákazník reagoval, takže se musíme snažit jeho činnost, co nejvíce ulehčit. Pokud mu tu možnost naservírujeme na stříbrném podnose, tak snáze přemůže svou váhavost.

Tipujete správně, že s tímto typem slov jsou samé problémy. Tvar tip i typ může být pravopisně správně, ale musí se použít ve správném kontextu. Jak to tedy je? Je třeba rozlišovat významy. Rozdíl ve významu slov tip a typNejlépe vám rozdíl mezi slovy tip a typ ukáže následující dialog:On: Ahoj krásko, dostal jsem na tebe TIP od kámoše.Ona:...

Jak už bylo zmíněno výše. Každý model má své slabiny, stejně tak tomu je i u konceptu AIDA. Přesto se stále využívá a v některých oblastech marketingu může mít stále velký přínos. Může například pomoci k pochopení účinnosti PPC reklamy ve vyhledávačích (oslovuje konkrétní lidi, kteří už mají o produkt / službu zájem). Na druhou stranu teorie nepočítá například s impulzivními nákupy.

Model AIDA má různé modifikace, které do konceptu zabudovávají další prvky. Příkladem může být model AIDYA (Písmeno Y znamená Yes – pozitivní rozhodnutí pro nákup.), AIDAS (Písmeno S znamená Satisfaction – zákazník je spokojený s koupí a produkt / službu zakoupí znovu a navíc ji může doporučovat ostatním. Takové jednání může prodejce podpořit dalšími kroky. Zákazníka může motivovat prostřednictvím sociální sítě atd.).

Koncept AIDA nevznikl z čista jasna. AIDA navazuje na starší model označovaný jako LSB (look – stay – buy). Naopak jsou i další modely, které navazují na koncept AIDA. Příkladem může být model ADAM (attention – interest – desire – memory).

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”AIDA” má již 0 komentářů

Ostatní uživatelé také četli:

Přestože vyslovujeme z, slovo Korsika píšeme se s. Korsika – jediná správná varianta z pohledu českého pravopisu.Korzika – nesprávná varianta.Korsyka – nesprávná varianta.Korzika – nesprávná varianta.Skloňování slova KorsikaKorsika je rodu ženského a skloňuje se podle rodu žena.1.pád – Korsika2.pád – (bez) Korsiky3.pád – (ke) Korsice4.pád – Korsiku5.pád – Korsiko!6.pád – (o) Korsice7.pád – (s) KorsikouSprávné...

Koho praštila gramatická chyba ve tvaru upřímě do očí, ten se může radovat. Pravděpodobně ovládá češtinu na velice dobré úrovni. Ale ani ostatní nemusí propadat depresím. Všechno se dá naučit. Anebo dohledat na internetu. Což je podstatně snazší. Pravopisně správně je pouze upřímně!Psaní „mně“ a „mě“ nepatří mezi nejjednodušší disciplíny českého jazyka. V tomto případě si...

Mezinárodní den rodiny slavíme od roku 1993 a asi proto není povědomí o tomto významném dni v české společnosti příliš zažito. Pojďme se ale podívat na to, proč je tak důležitý.  Kdy slavíme mezinárodní den rodiny?Rodinu oslavujeme každý rok ve stejný den – patnáctého května (15.5.), je to na svátek Sofie a Žofie. Tento den nám připomíná,...

Ženské jméno Markéta pochází z latinského slova margita, které vychází z řeckého margarités, které se vykládá jako perla. Obdobou jména Markéta je Margita či Margareta. Kdy slaví Markéta svátek?Markéta slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 13. července (13.7.).Domácí podoby jména MarkétaMarkétka,Markyta,Markytka,Margo.Markéta a statistikaKolik žije v ČR MarkétK 13. 7. 2022 žije v České republice 59...

Mobilizace proti jaderné válce si právem zaslouží svůj mezinárodní den, neboť si právě díky Japonským městům Hirošima a Nagasaki velmi dobře vzpomínáme na následky, které byly jadernými zbraněmi způsobeny a slouží jako doživotní připomínka této neskutečné tragédie, která už navždy změnila svět. Kdy se slaví Mezinárodní den mobilizace proti jaderné válce?Mezinárodní den mobilizace proti jaderné...

Jakost je jiné označení pro kvalitu, nebo hodnotu, případně pro souhrn vlastností. A jak je to s pravopisem? Není v tom žádný větší zádrhel. Musíme si pouze opět pomoci rozložením slova jakost na jednotlivé části. Sice se jakost skloňuje podle vzoru kost, ale základem slova rozhodně kost není. Slovo jde rozdělit na základ „jak-“ a přípony „-ost“....

Říkají mu JersyWoo. Není to indián. Je to Martin. Martin Jersák. Založil v roce 2009 asi největší Pay Per Post systém u nás. Placlu. A o pár let později již Placla vykazovala obrat přes 4 000 000 Kč. A protože se taková Placla jednoduše neprodává každý všední den, tak jsem se Martina trochu poptal na to, co jej...

Slovo skutečnost je označení pro realitu, fakt nebo pravdu. Spoustě lidem může zamotat hlavu svým pravopisem. Pravopisně SPRÁVNĚ je skutečnostNení v tom žádný chyták. V psaném projevu musíme psát předponu „s-“ -> skutečnost, skutečný, skutečně atd.A proč se ve slově skutečnost chybuje? Asi proto, že při výslovnosti dochází k spodobě znělosti. Jen si zkuste říct nahlas skutečnost....

Znáte ne pocit, když hodíte do moře láhev se vzkazem a ona dorazí přímo človíčkovi, na kterého celou dobu myslíte.Tak o tom je tento příběh. O opičákovi Pavlovi (viz komentáře). Bylo nebylo, v jedné zapadlé hospůdce jménem Chapeau Rouge žila jedna opička. Říkali ji Pavel. V tlupě zaujímala pozici security floor managera (česky – pozice vyhazovače). Až...
Načíst dalších 10 článků