V marketingové minulosti se někdy děly doslova psí kusy. Některé formáty reklamy vydržely do současnosti, ale jiné se využívají pouze zřídka, nebo dokonce vůbec. Do druhé kategorie spadá i formát internetové reklamy označovaný jako cosmic cursor.
Cosmic cursor spočívá v tom, že ke kurzoru myši byla připojena animace. Návštěvník webu s tímto formátem reklamy se mohl radovat, protože mu k tradičnímu kurzoru (jednoduchá šipka) přibyl obrázek. Mohlo se jednat například o logo, které tak neuniklo ničí pozornosti.
V současné době se k myši už nic nepřipojí. Cosmic cursor už téměř neexistuje
Obrázek putoval za myší celou dobu, dokud jste z webové stránky neodešli. Nutno podotknout, že cosmic cursor nebyl proklikávací a nebránil v pohybu po stránce. Zajímavostí také je, že obrázek připojený ke kursoru nešlo zavřít.
Už jste četli? Míchačka x mýchačka
Cosmic cursor spadá spíše do upomínací reklamy, ale v současnosti se už běžně nepoužívá. Svůj boom zažil zejména v dřevních dobách internetu.
Jednalo se o poměrně agresivní způsob reklamy, ale je nutné podotknout, že obrázek se uhýbal ostatním modulům, takže neznemožňoval čtení. Mnoho lidí však cosmic cursor spíše obtěžoval, než že by měl pozitivní dopad.