Čtenost x čtennost

Pojmem čtenost se většinou označuje počet lidí, kteří četli konkrétní tiskový titul. Obvykle se udává počet v procentech cílové skupiny nebo v tisících.

Tím jsme si vyjasnili význam, ale jak je to s pravopisem? Není to tak složité, jak se na první pohled může zdát. Když si rozložíme výraz čtenost na základ slova „čten-“ a příponu „-ost“, pak se nám pravopis odkryje v celé své kráse.

Pravopisně správně je pouze čtenost!

Pokud si nejste jistí, jestli dokážete slovo správně rozložit, pak nezbývá nic jiného než si konkrétní slova zapamatovat. Nebo se podívat na náš web!

Dovolíme si na závěr uvést ještě jednu krátkou radu, která může pomoci vyřešit nesnáze i u jiných slov. Pomocí přípony „-ost“ se velice často vytváří z přídavných jmen jména podstatná, která pojmenovávají určitou vlastnost. Pro lepší představu uvedeme několik příkladů: hloupý -> hloupost, lakomý -> lakomost, moudrý -> moudrost, ošklivý -> ošklivost, líný -> lenost.

Příklady SPRÁVNÉHO užití slova čtenost:

  • Čtenost deníků každoročně klesá, ale čtenost webů naopak vzrůstá.
  • Nesmíš se divit, že tvůj internetový magazín nemá vysokou čtenost, vždyť funguje sotva pár dní.
  • Bulvární periodika mají obecně vyšší čtenost než seriózní tisk.
  • Facebooková propagace uměle zvyšuje čtenost, ale skutečné čtenáře nepřivede.
  • Jakou čtenost má Maxim a Playboy?
  • O čtenost deníků se zajímají zejména inzerenti.
  • S nízkou čteností se musí vypořádat všechna tištěná média.
  • Máš radu, jak zvýšit čtenost?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *