Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Marketing pro specializovaná odvětví

Hello 0

Strategií je několik. Obchodníci vědí, že každé zboží má svého zákazníka. Jde jen o to, jak ho správně oslovit, přesvědčit a zůstat s ním i nadále v kontaktu. Funguje-li obchod správně, vrací se zákazník, nikoliv zboží.

Základem pro vytvoření konkurenční výhody je diferenciace. Diferencovat lze jakýkoli trh, a to kvalitou služeb a přidanými hodnotami. Hlavním mottem marketingové strategie by měl být vždy zákazník.

Co je důležité z pohledu zákazníka?

Na předním místě jsou to kvalita a cena. Zohlednění těchto dvou faktorů se nazývá „Hodnotová propozice značky“, která představuje soubor všech užitých vlastností výrobku. Na základě toho by měla zvolená strategie odpovídat na otázku: „Proč by měl zákazník koupit právě tuto značku?“

Pro zvolení správné strategie k získání konkurenční výhody je nejdříve potřeba znát klíčové hodnoty produktu. To umožní poznat hodnotové propozice, na nichž lze založit marketingovou strategii.

Větší užitek za vyšší cenu – strategie, která se používá pro nadstandardní výrobky a služby. Produkt symbolizuje životní styl, postavení a nabízí určitou prestiž. Tyto výrobky jsou často zranitelné v době ekonomického poklesu, nebo imitacemi. Co rozhoduje u zákazníka: smysluplnost takového nákupu, osobní kontakt, nebo nadstandardní servis. Příkladem může být kosmetická firma Nu Skin, která nabízí vysoce kvalitní výrobky způsobem založeným právě na této strategii.

Větší užitek za stejnou cenu – nabídka má srovnatelnou kvalitu, ale je za nižší cenu než u konkurence. Hodnotu zvýší více poskytnutých informací, lepší zkušenosti, nebo klíčová přidaná hodnota. Příkladem může být firma Frentech Aerospace s.r.o., která takto získala vysoce prestižní zakázku na výrobu solárních panelů pro družice.

Přídavné jméno hypoalergenní vzniklo složením několika částí. Konkrétně předpony „hypo-“, podstatného jména alergen a přípony „-ní“. Díky tomuto rozložení bychom už měli být schopní napsat přídavné jméno hypoalergenní bez chyby. Pravopisně správně je hypoalergenní! A teď nám zbývá napsat několik slov k významu. Abychom si to ulehčili, zase si slovo rozložíme. Předpona „hypo-“ má význam malý,...

Stejný užitek za nižší cenu – jinak řečeno: výhodný obchod, také diskont, nebo nízké náklady na výrobu a provoz. Pokud výrobce najde způsob, jak snížit náklady, může využívat této strategie velmi účinně.

Menší užitek za mnohem nižší cenu – pokud má zákazník omezené požadavky, najde v každé produktové kategorii odpovídající nabídku. Pro podporu této strategie firmy mohou využít reklamní kampaň s názvem „ušetřete s námi“.

Větší užitek za nižší cenu – tato nabídka by jistě zvítězila u zákazníků, ale pro firmy je to velmi náročná, z dlouhodobého hlediska prakticky neudržitelná strategie. Může sloužit při vstupu značky na trh a využít sloganu „zaváděcí cena“. Je tu i nebezpečí, že zákazník ztratí ke značce důvěru.

Podle přehledu je jasné, že poslední tři strategie jsou ztrátové. Stejně tak ztrátová by byla i nabídka „stejný užitek za stejnou cenu.“ Firmám působícím v okrajových odvětvích může výrazně pomoci nastolit osobní kontakt a personalizovat své výrobky. Příkladem jsou firmy, které nabízejí například výrobu šperků podle zákazníkova vlastního návrhu, jako je například firma Glamira. Stačí zaslat představu nebo fotografii šperku a celé výrobní oddělení začne pracovat. A hlavní bonus? Na ceně to nepoznáte. Nebo firma ABAfactory – výroba dřevěných hraček. Přeje si zákazník mít na hračce   jméno syna nebo dcery? Nebo jinou barevnou kombinaci? Skládačka by vyhovovala více, kdyby vypadala tak, jak se líbí vám? Neváhejte je kontaktovat! Rádi vám vyhoví.

V dnešní uspěchané době se lidé často cítí ztracení a odcizení. Překonat to může „lidský dotek“. Zájem o druhého vyjádřený právě osobním přístupem.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Abychom porozuměli pravopisu slova humánní, musíme znát jeho význam. Proto se podíváme nejen na pravopis, ale i význam slov humánní, humanitní, humánitární. Správně je humánníSprávně píšeme humánní pouze s dvěma n.Se zapamatováním nám pomůže angličtina, kde se člověk řekne human. A u nás se k tomu klasicky přidává přípona -ní, proto se ve slově potkávají...

Slovo respektive ve větě většinou nahrazuje slovo vlastně. Synonymem tohoto slova je také „popřípadě“ a „lépe řečeno“. Jeho význam je proměnlivý dle kontextu věty, a proto bychom ho v textech, kde záleží na přesném vyjádření neměli používat. Často ani sám mluvčí nedokáže říct, co tímto výrazem myslí a slouží tedy spíš jako taková výplň ve...

Ženské jméno Blažena je slovanskou variantou jména Beata. Kdy slaví Blažena svátek?Blažena slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 10. května (10.5.).Mužská podoba jména BlaženaMužskou obdobou jména Blažena je Blažej.Domácí podoby jména BlaženaBláža,Blažka,Blaženka.Blažena a statistikaKolik žije v ČR BlaženK 10. 5. 2022 žije v České republice 6 311lidí se jménem Blažena.Oblíbenost jména Blažena Jméno je 196....

Letová a přistávací dráha má v češtině hned dvě varianty označení. Ranvej i runway. Obě podoby jsou z hlediska pravopisu správné. Jedná se totiž o dublety. Pravopisně SPRÁVNĚ je ranvej i runway Asi správně tušíte, že runway není původně české slovo. Je to výraz, který najdete v angličtině. A právě odsud se dostal i do české slovní zásoby....

Ženské jméno Světlana je ruského původu. Jméno se vykládá jako světlá či jasná. Kdy slaví Světlana svátek?Světlana slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 20. března (20.3.).Domácké podoby jména SvětlanaSvětlanka,Světluška,Světluš,Světla.Světlana a statistikaKolik žije v ČR SvětlanK 14. 3. 2022 žije v České republice 3 895 lidí se jménem Světlana.Oblíbenost jména SvětlanaJméno Světlana je 241. nejoblíbenějším českým...

Chybovat je lidské, ale chybovat v tomto slově je zbytečné. Nejedná se o žádný chyták. Sloveso vymýtit je slovo příbuzné od slova mýtit, které je vyjmenované slovo. Jediný pravopisně správný tvar je vymýtit. Význam slova vymýtit odpovídá slovesům vykácet, odstranit, vyhladit a zničit. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova vymýtit: Vymýtit prales je velice jednoduché, ale nebude nám jednou...

Scenárista je člověk, který pracuje se scénářem (= s textovým podkladem filmu, seriálu, muzikálu, divadelní hry atd.). Nabízí se, že by pravopisně správně mohl být tvar scénárista. Ale pozor! Není tomu tak. Pravopisně správně je pouze scenárista! V tomto případě je opět vidět, že čeština dokáže být velice záludná. Scéna, scénář i scénografie – všechna tato slova...

Július Mužské jméno Július je latinského původu, v minulosti patřilo jednomu z nejvýznamnějších patricijských rodů. Ačkoliv původní význam jména není známý, jméno se vykládá jako zářící, vlasatý či mladý. Jméno by však mohlo pocházet také z řeckého slova ioulos, přičemž by pak bylo spřízněno s Bohem Júpiterem. V Česku se jméno vyskytuje také v podobě Julius...

Na Webtrhu (a nejenom tam) lze často vidět poptávky po SEO copywriterech. Tyto poptávky se zpravidla vyznačují vysokými nároky (vše musí být do puntíku splněno a ideálně už zítra). Nízkým finančním ohodnocením (50-100 Kč za jednu normostranu textu). Při práci na těchto „zakázkách“ po vás bude vždy vyžadováno, abyste se řídili třemi pravidly. Občas mi...

Pokud se ptáte, co je to monitoring, jste tady správně. Pokud tedy myslíte monitoring médií, o kterém se tady budeme bavit. Jedná se o naprosto zásadní marketingovou praktiku, bez které se žádná větší firma neobejde. K čemu slouží monitoring S monitoringem se dnes setkáte v PR, ale třeba i v mediálních nebo výzkumných agenturách. Jedná...
Načíst dalších 10 článků