Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Proč dělat rozhovory a interview?

Pohled provozovatele webu – peníze

Z pohledu provozovatele webu je to celkem jasné:

  • Je to fajn obsah – lidé rádi čtou příběhy slavných. I vy si to rádi přečtete.
  • Je to originální obsah – přesně podle všech příruček, které radí, že máte vždy vytvářet originální obsah, je právě rozhovor vždy jedinečný. Nejsou to obecné plky, které najdete všude.
  • Je to vždy setsakramentsky dlouhý článek – více slov, frází a češtinářských patvarů, skrze které k vám mohou lidé přijít na web.
  • Píšete jenom půlku článku – druhou píše většinou ten, koho zpovídáte.
  • Získáte kontakty – mnohdy nedocenitelná věc, která vám pomůže u jiných projektů.
  • Oslovíte nové publikum (když si vyberete správné lidi). Stejně tak jako se čtenáři rádi začtou do života slavných, tak je také rádi sledují. Je to, jako kdybyste byli kámoši s Karlem Gottem. Akorát ve virtuálním prostoru. Každý by se s ním rád poplácal po zádech. Stejně tak to lidé dělají i na netu.
  • Získáte sharovatelný obsah. Co si pod tím představit? O zajímavé rozhovory se lidé rádi podělí na sociálních i nesociálních sítích (lidově Tyinternety). O reklamu tak máte vlastně sami postaráno. Lidé takový článek nevnímají jako prachsprostou reklamu. Ale pro ně je to hutné čtivo.
  • Rozhovor se propaguje sám a bez vašeho přičinění. Stejně tak i zpovídaná osoba se ráda s ostatními uživateli podělí o novinku, že s ní vyšel další super článek na nějakém serveru. Ostatně – je to tak trochu otázka ega. Kdo by se nepochlubil, že?
  • Dostanete peníze.

Poznámka na okraj: Když už s někým děláte rozhovor, tak nezapomeňte vždy zmínit, aby daný člověk nezapomněl dát o vašem článku zmínku. Stačí vysvětlit důvody:

  • Přečte si to více lidí.
  • Má to virální potenciál.
  • Prokáže vám službu – vy o někom napíšete, on vám pomůže v tom, aby k vám chodilo více lidí. Je to zkrátka takový barter.

Pohled inzerenta – efektivita

Co z pohledu firmy, která investuje desítky tisíc měsíčně do inzerce. Zaplatí si rádoby „PR články“, které mají s PR společné asi totéž jako Jan Hus s Lady Gaga. Oba jsou zapálení pro to, co dělají, ale každý trochu jinak.

Typický příklad jsou desítky článků na jedno a to samé téma týkající se parfémů, které najdeme na Zena.cz a podobných webech.

Nebo si zaplatí články, které jsou označeny jako inzerce, zaplatí za publikaci a napsání 6 000 Kč a milý vlastník serveru je bouchne do té nejméně důležité kategorie na webu. Efekt nula nula nula. Teda spíše nula mínus 6 000 Káčé.

Proč? Protože tyto reklamní žvásty lidi nebaví. Nebudou to číst. Proč? Protože je to reklama.

Teď celou situaci otočíme. Co, kdyby si milý inzerent zaplatil rozhovor. Příběh o tom, jak vybudoval firmu z ničeho. Jak do ČR přivedli nový revoluční produkt a jak se snažili v u nás jako ryze česká firma prosadit (zahrajeme trochu na notu patriotismu), protože jim vadilo, jaké blitky u nás prodává konkurence. Už chápete kam, tím mířím? Ne – do zádele určitě ne. Jinam.

Zkusím to shrnout, proč by se i inzerenti (a nebo jejich PR agentury) měli snažit o to, aby vycházeli jen a pouze podobné firemní příběhy.

  • Je to fajn obsah – lidé rádi čtou příběhy slavných. I vy si to rádi přečtete.
  • Je to originální obsah – přesně podle všech příruček, které radí, že máte vždy vytvářet originální obsah, je právě rozhovor vždy jedinečný.
  • Je to vždy setsakramentsky dlouhý článek – spousta frází, skrze které mohou lidé narazit na tento rozhovor a dozvědět se, že firma ABC prodává kočičí kožíšky za směšně nízké ceny. A navíc pomáhá nebohým zvířátkům, aby jim v létě nebyla zima a zbaví je jejich miloučkých kožíšků (i s trochou kůže). A všichni se budou rozplývat nad tím, jak je firma ABC super, že zaměstnává ty nebohé Indiány a dává jim celé dva dolary za den, aby měli co žrát.
  • Je třeba zajistit jenom půlku článku – „pouze“ píšete odpovědi na otázky. A píšete o tom, co sami nejlépe znáte a víte. Nejsou to obecné plky, které najdete všude.
  • Získáte kontakty. Mnohdy nedocenitelná věc, která vám může příště pomoci dostat váš článek na tento web – levněji, rychleji apod.
  • Oslovíte nové publikum (když si vyberete správné lidi). Stejně tak jako se čtenáři rádi začtou do života slavných, tak je také rádi sledují. Je to, jako kdybyste byli kámoši s Karlem Gottem. Akorát ve virtuálním prostoru. Každý by se s ním rád poplácal po zádech. Stejně tak to lidé dělají i na netu.
  • Získáte sharovatelný obsah. Co si pod tím představit? O zajímavé rozhovory se lidé rádi podělí na sociálních i nesociálních sítích (lidově Tyinternety). O reklamu tak máte vlastně sami postaráno. Lidé takový článek nevnímají jako prachsprostou reklamu. Ale pro ně je to hutné čtivo.
  • Rozhovor se propaguje sám a bez vašeho přičinění. Stejně tak se i dané médium rádo pochlubí exkluzivním rozhovorem s Frantou Omáčkou z Googlu. Kdo by se nepochlubil, že má super pokec s Leošem Marešem a nebo Michalem Davidem (jehož hudbu ale nikdo moc neposlouchá)?
  • Někdy za rozhovor nemusíte platit.
  • Další přídavný efekt – ve vyhledávači získáte další pozitivně naladěný článek o vás a vaší firmě.

Poznámka na okraj: Když už se drbete (čtěte děláte) s rozhovorem, tak nezapomeňte vždy zmínit, požádat předem, zda mohou článek nasdílet na sociální sítě daného webu / magazínu, protože:

  • Přečte si to více lidí.
  • Má to virální potenciál.
  • Prokáže vám službu – vy jste s interview strávili hodiny času, oni vám na oplátku pomohou v tom, aby se o vás dozvědělo více lidí. Je to zkrátka takový barter.

Jak se skloňuje interview?

A na závěr taková malá nápověda pro ty, co vždy stejně jako já, dumají nad tím, jak se skloňuje slovo interview.

Původem anglické slovo interview (intervjú) je buď nesklonné neutrum, nebo se řadí k rodu mužskému a skloňuje se (interviewu).

V druhé tabulce se slovo interview skloňuje. Dle Internetové jazykové příručky se slovo interview skloňuje jako slovo kakadu (tzn. 1. pád by měl být interview). Rozdíl je však v tom, že do slova interview nepřidáváme žádné u, pouze ho tam vyslovujeme.

A podle příručky se kakadu se skloňuje zase stejně jako guru. To jsem z toho upřímně sám jelen. Teda vlastně interview.

Prosím tedy brát s nadhledem. Já pro klid duše budu všude rvát interview ve všech pádech, bo se v tom fakt moc nevyznám. Zní to prostě tak divně, že by se z toho fakt jeden opíchal…

 Skloňování interview dle kakadu 🙂

Pády

č. jednotné

č. množné

1. pád = nominativ (kdo, co?) interview interview
2. pád = genitiv (bez koho, bez čeho?) interview interview
3. pád = dativ (ke komu, čemu?) interview interview
4. pád = akuzativ (vidím koho, co?) interview interview
5. pád = vokativ (oslovujeme, voláme) interview interview
6. pád = Lokál (o kom, o čem?) interview interview
7. pád = instrumentál (s kým, s čím?) interview interview

Herní kasina jsou neustálým a stále dostupnějším zdrojem nejen zábavy, ale pro mnohé hráče také extra prostředků. Kasina jsou vysoce konkurenčním prostředím a jejich poskytovatelé jsou si toho vědomi. Stále nové portály, nové technologie a trendy zvyšují nutnost být konkurenceschopným kasinem a také díky tomu je možné vnímat nejrůznější příležitosti hraní nejmodernějších her ještě dostupněji,...

Pády

č. jednotné

č. množné

1. pád = nominativ (kdo, co?) interview interviewuovy
2. pád = genitiv (bez koho, bez čeho?) interviewu interviewů
3. pád = dativ (ke komu, čemu?) interviewu      interviewům
4. pád = akuzativ (vidím koho, co?) interview interviewy
5. pád = vokativ (oslovujeme, voláme) interviewe interviewy
6. pád = Lokál (o kom, o čem?) interviewu interviewech
7. pád = instrumentál (s kým, s čím?) interviewem interviewy
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”Proč dělat rozhovory a interview?” má již 2 komentářů

  1. Robert22:57 dne 2.12. 2019 napsal/a

    Interview je neživotné. Tedy asi těžko jako guru/kakadu…

  2. deril18618:24 dne 5.12. 2013 napsal/a

    dik za navod!

Ostatní uživatelé také četli:

Jedná se o známé město ve Švýcarsku. Jak ale toto město psát? ✅ Curych – jediná správná varianta. Oficiální název je Zürich, proto by někoho napadlo, že se bude psát měkké i. Ale město se zařadilo do českého slovníku velmi rychle a píše se pouze s y.❌Curich – nesprávná varianta.Skloňování slova Curychpád – Curychpád –...

Píšete narouzloučenou dohromady? Tak už to více nedělejte! Je to pravopisná chyba, které se však dopouští mnoho lidí. Pravopisně správně je na rozloučenou! Jedná se totiž o spojení předložky „na“ a slova „shledaná“. Předložka „na“ je typická pro 4. pád, proto se píše na shledanou. Nejedná se tedy o spřežku, jak se lidé často mylně...

Introvert je člověk, který se převážně soustřeďuje na svůj vnitřní život a často bývá uzavřený do sebe. Nejraději je sám. Ve společnosti více lidí se necítí dobře a špatně s nimi navazuje kontakt. Ovšem introvert nemusí být žádný podivín (i když v 99 % případech je :-D), jen je prostě rád sám a uzavřený do sebe,...

Řecká předpona – dys ve slově dysgrafik označuje vadu. Proto v tomto slově píšeme pouze tvrdé y. Stejný případ je u slova dysfunkce. Správně je dysgrafieMožná vám přijde, že to vypadá zvláštně, ale jediná správná varianta tohoto slova je opravdu dysgrafie. Předpona – dis s měkkým by v tomto případě byla chybou. Ale není divu,...

Proč se slaví Světový den Tibetu? Tedy v České republice tuto událost příliš neprožíváme, ale pro svět je to velmi důležitý den. Pojďme se na něj podívat. Kdy se slaví Světový den Tibetu?Světový tibetský den / Světový den Tibetu připadá každoročně na šestého července (6. 7.).Historie Světového dne TibetuSvětový tibetský den (WTD) byl zahájen v Chicagu...

Speciální znak paragrafu je úzce spjatý s právem, protože slouží k označení jednotlivých odstavců v právních textech. Právo vás ale asi zas tak nezajímá. Pojďme se raději podívat na to, jak se dělá paragraf na klávesnici. Jak napsat paragraf přes jedinou klávesu Symbol paragrafu na klávesnici napíšete opravdu jednoduše. Podmínkou ale je, že máte svou...

Proč píšeme ve slově Hostomice měkké i? To se dozvíte v dnešním článku. ✅ Hostomice – správná varianta. Hostimice není ve vyjmenovaných slovech po M.❌ Hostomyce – nesprávná varianta.Skloňování slova Hostimicepád – Hostomicepád – (bez) Hostomicpád – (k) Hostomicímpád – Hostomicepád – Hostomice!pád – (o) Hostomicíchpád – (s) Hostomicemi Správné užití slova HostomiceByl jsi někdy...

Copak to asi je ten leaflet? Objevuje se to znenadání za stěrači, ve schránkách, nebo jsou k rozebrání ve stojanu. Už tušíte? Ano, správně! Jedná se o reklamní leták. Někdo je miluje a s chutí v nich listuje. Existují však i lidé, kteří leaflety nenávidí, a když jim je někdo dá do schránky, tak je zlostí cupují na...
Načíst dalších 10 článků