Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

A/B Testing

Hello 0

Určitě to znáte. Máte hned několik možností, ale objektivně nevíte, která bude fungovat lépe. Ano, každý má nějaký tip, co by mohlo být efektivní, ale je to pouze subjektivní názor, který není podpořen tvrdými daty. Díky metodě označované jako A/B Testing (anglicky také A/B split-run testing) zjistíte, jak je to doopravdy.

A/B testing byla původně vyvinuta pro účely testování direct mailu. Metoda se poměrně osvědčila, proto se začala používat také pro testování bannerových reklam, cílových stránek, funkčnosti designu, použitelnost aplikací a mnoho dalšího.

Jedná se o poměrně jednoduchou, ale funkční metodu. Princip je takový, že je vytvořeno více variant stránek (mailů, designu…), které se v reálném provozu náhodně zobrazují skutečným zákazníkům. Výsledkem je statistika, jak jednotlivé alternativy fungují u různých návštěvníků.

Po nějaké době tedy víme, která varianta přiměla ke kliknutí více lidí a tím zvýšila konverzní poměr webu. A to přeci chceme, nebo ne?

A/B Testing je možné aplikovat hned na celou řadu faktorů, které ovlivňují úspěšnost stránky. Díky výsledkům si můžete ověřit své hypotézy a rozhodnutí. To vše levně, efektivně a hlavně za reálných okolností.

Co je možné na stránce testovat pomocí A/B Testingu?

Layout – Různé rozložení prvků na stránce dělá divy. Proto je dobré vše otestovat. Dá se také testovat tzv. dlouhá stránka vs. kratší verze. A/B testing lze využít také pro ozkoušení priorit na stránce. Prověřit můžete také funkčnost nákupního procesu, případně formulářů.

Texty – Obsah webu je ve většině případů tím nejdůležitějším. Prostřednictvím A/B testingu můžete vyzkoušet přesvědčivost, množství a formy textů. Je vhodné vyzkoušet, jak působí různá klíčová slova.

Obrázky – Vizuální stránce webu se přikládá čím dál větší důležitost. Patří tam i používání obrázků. Působí na vašich stránkách lépe obrázek muže, nebo ženy? Nevíte? Otestujte to! A/B testing pomůže prověřit také správnou barevnost.

Grafické zpracování – Jak působí grafické zpracování? Víte, která barva sluší vašemu webu nejvíce? Opět není nic snazšího než vyzkoušet různé varianty a rozhodnout na základě dat získaných prostřednictvím metody A/B testing.

A mnoho dalšího.

Mnoho povyku pro nic, nebo opravdový přínos?

Pokud se A/B testing použije správně, tak má opravdu poměrně velký dopad na fungování webu. Takže ano, jedná se o velice důležitou metodu, která pomůže zlepšit funkčnost.

Prostřednictvím A/B testování je možné sledovat, jak může konkrétní změna na webu ovlivnit chování uživatelů. Když víte, co návštěvníci stránek chtějí, můžete jim to naservírovat na stříbrném podnose a nenápadně je popostrčit k činnosti, která je účelem konkrétního webu.

A/B testování je také výhodné z toho důvodu, že je poměrně levné. Podobné informace je možné získat prostřednictvím uživatelského testování, nebo v rámci Focus Group, ale oba případy jsou podstatně dražší alternativou.

Slovo správce je odvozené od slova správa, případně slovesa spravovat. Nikoliv od výrazu zpráva! Zapište si to za uši, abyste nechybovali. Pravopisně správně je pouze správce!A jak je to s významem? Správce je označení pro člověka, který spravuje (= stará se, pečuje, udržuje atd.) něco konkrétního. Správce je velice široké označení, protože se může jednat například...

Pokud si nejste jistí změnou, kterou chcete provést, je možné nasadit A/B testování pouze na omezený vzorek návštěvníků, aby případný dopad byl co nejnižší. Je tedy dobré zvolit nejdříve malý vzorek, který následně rozšíříte, pokud nedojde k zásadnímu problému v první fázi testování.

Už to bylo sice jednou řečeno, ale jedná se o důležitou informaci, takže ji zmíníme ještě jednou. Ať už máme sebelepší úsudek, jedná se vždy o subjektivní názor. Pokud chceme, aby stránky fungovaly perfektně a vyhovovaly naší cílové skupině, je dobré si otestovat, co vlastně uživatelé chtějí. Statistická (objektivní data) je možné získat díky A/B testování.

  •  
  • 1
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”A/B Testing” má již 0 komentářů

Ostatní uživatelé také četli:

Obě podoby slova označují totéž – stát v Přední Asii, zároveň oba výrazy jsou správně psané. ✅ Afghánistán – oficiální název státu.✅ Afganistan – počeštěná varianta, kde je vypuštěno h.Obě varianty jsou součástí českého jazyka, tedy je možné je skloňovat (Afganistanu, Afghánistánu). Odvozené jsou od nich například podstatná jména – národnosti (Afghánec, Afgánec) nebo přídavná jména...

Ono pověstné – „Param pam pam pám, I`m lovin it.“ – zná asi každý, ale víte, že se jedná vlastně o jingle? Jingle (česky také znělka), má mnoho podob. V zásadě však platí, že se jedná o výrazný zvuk, který má upoutat pozornost, podpořit zapamatovatelnost, nebo označit předěl mezi tematickým vysíláním v rádiu. Jingle, jak už bylo...

Podomní prodej, známý také jako „door-to-door“ prodej, je obchodní praxe, která spočívá v tom, že prodejci oslovují spotřebitele přímo u jejich domovů, často za účelem nabídky produktů nebo služeb. Tato metoda může být pro spotřebitele užitečná, ale může také přinést rizika a potenciálně nepoctivé praktiky. V tomto článku se podíváme na podomní prodej v České...

Svátky mají sílu spojovat lidi, připomínat důležité události a hodnoty, které by měly být v našem světě uchovávány a šířeny. Jedním z relativně nových svátků, který má potenciál stát se důležitým symbolem mezinárodního bratrství a dialogu, je světový svátek OSN Mezinárodní den lidského bratrství (nebo známý také jako Mezinárodní den lidského bratrství mezi lidmi). Mezinárodní...

Když přijde na online hazardní hry, technologie, kterou si vyberete, může buď zlomit nebo pozvednout váš byznys. Je to těžké rozhodnutí: měli byste se rozhodnout pro individuálně vytvořená řešení, nebo si zvolit white-label platformy? Obojí má své výhody a nevýhody. Abyste mohli udělat informované rozhodnutí, je důležité porozumět rozdílům mezi oběma možnostmi. V tomto článku...

Jak je známo. Nic netrvá věčně ani láska k jedné slečně. Stejně tak i reklamní spot (inzerát, nebo jiné reklamní sdělení) postupem času ztrácí své kouzlo. Co bylo nejdříve zábavné a zajímavé, tak začíná diváka obtěžovat. V takovém případě se mluví o wear out efektu (efekt obnošení). Wear out efekt postihuje reklamu v televizi, rádiu i tisku. Zkrátka,...
Načíst dalších 10 článků