Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

AIDA

Hello 0

AIDA je model, který zachycuje základní fungování optimální reklamy. A proč má takový exotický název? Nejedná se o jméno z turecké telenovely. Je to složenina počátečních písmen čtyř základních prvků tohoto modelu.

  • A – Attention (pozornost) – Bez pozornosti to prostě nejde. Pokud si zákazník nevšimne produktu / služby, tak o to nebude ani stát. Pozornost lze získat různými způsoby, které se liší podle způsobu prodeje a podle nabídky. Zaujmout zákazníka je možné pomocí úderného titulku, banneru, ale i zajímavou grafikou atd.
  • I – Interest (zájem) – Pokud jsme získali zákazníkovu pozornost, musíme v něm probudit zájem. Jak toho dosáhnout? Opět záleží na způsobu prodeje. Například v online prostředí můžeme použít krátký výstižný text, který přivede zákazníka k dalším obsáhlejším informacím.
  • D – Desire (přání) – V této fázi je důležité přesvědčit potenciálního zákazníka, že chce koupit nabízený produkt, nebo službu. Lze toho docílit logickou argumentací, ale mnohdy lépe fungují emoce.
  • A – Action (akce) – Jednání, akce, koupě. To je to, oč tu běží a k tomu musíme přesvědčit návštěvníka. Náš záměr je, aby zákazník reagoval, takže se musíme snažit jeho činnost, co nejvíce ulehčit. Pokud mu tu možnost naservírujeme na stříbrném podnose, tak snáze přemůže svou váhavost.

Jak už bylo zmíněno výše. Každý model má své slabiny, stejně tak tomu je i u konceptu AIDA. Přesto se stále využívá a v některých oblastech marketingu může mít stále velký přínos. Může například pomoci k pochopení účinnosti PPC reklamy ve vyhledávačích (oslovuje konkrétní lidi, kteří už mají o produkt / službu zájem). Na druhou stranu teorie nepočítá například s impulzivními nákupy.

Model AIDA má různé modifikace, které do konceptu zabudovávají další prvky. Příkladem může být model AIDYA (Písmeno Y znamená Yes – pozitivní rozhodnutí pro nákup.), AIDAS (Písmeno S znamená Satisfaction – zákazník je spokojený s koupí a produkt / službu zakoupí znovu a navíc ji může doporučovat ostatním. Takové jednání může prodejce podpořit dalšími kroky. Zákazníka může motivovat prostřednictvím sociální sítě atd.).

Koncept AIDA nevznikl z čista jasna. AIDA navazuje na starší model označovaný jako LSB (look – stay – buy). Naopak jsou i další modely, které navazují na koncept AIDA. Příkladem může být model ADAM (attention – interest – desire – memory).

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”AIDA” má již 0 komentářů

Ostatní uživatelé také četli:

Míchačka je stroj, který se používá k míchání. Nejznámější je asi stavební míchačka, kde si můžete umíchat třeba beton. Ale existují i další druhy. Například míchačka karet. Pravopisně SPRÁVNĚ je míchačkaPráce s betonem je sice náročná, ale přesto není důvod pro psaní tvrdého „y“ ve slově míchačka. Není to vyjmenované slovo, a dokonce ani slovo příbuzné. Varianta...

Slovní spojení ex post pochází z latiny a rád bych vám nyní vysvětlil, co vlastně znamená, protože se s ním všichni setkáváme. A abychom nebyli za debily, měli bychom mu rozumět. Význam spojení ex postEx post znamená po. Nemusí to být jen v negativním významu (pozdě), ale i ve smyslu dodatečně, po skončení.Když máme třeba...

Expertiza je jiné označení pro znalecký posudek, znalecké osvědčení nebo dobrozdání. Velice často můžete vidět varianty expertíza a expertisa. Z hlediska pravopisu se jedná o podoby nesprávné, proto na ně rychle zapomeňte.Pravopisně SPRÁVNĚ je expertizaNení až zas tak zvláštní, že se ve slově expertiza často chybuje. Jen si zkuste vyslovit toto slovo s krátkou samohláskou „i“. Nějak...

Přídavné jméno je v současném českém jazyce spojeno s mnoha slovy. Objevuje se například ve spojení notorický lhář, notorický alkoholik, notorický optimista, nebo notorický hlad po vědění. Někoho však může zaskočit, proč se po tvrdé souhlásce „r“ píše měkké „i“. Pro takové zvídavé hlavičky máme odpověď. Jedná se totiž o slovo cizího původu. Kořeny má až v latině,...

Určitě to znáte. Máte hned několik možností, ale objektivně nevíte, která bude fungovat lépe. Ano, každý má nějaký tip, co by mohlo být efektivní, ale je to pouze subjektivní názor, který není podpořen tvrdými daty. Díky metodě označované jako A/B Testing (anglicky také A/B split-run testing) zjistíte, jak je to doopravdy. A/B testing byla původně...

Mužské jméno Roman je latinského původu, překládá se jako Říman. Kdy slaví Roman svátek?Roman slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 9. srpna (9.8.).Ženská podoba jména RomanŽenskou podobou jména Roman je Romana.Domácké podoby jména RomanRománek,Romča,Romík,Romek,Romíček.Roman a statistikaKolik žije v ČR Romanů K 9. 9. 2022 žije v České republice 67 754 lidí se jménem Roman.Oblíbenost jména...

V dnešní době je možné hrát hazardní hry si z pohodlí domova. Nicméně, základem této zábavy je bezpečný a efektivní způsob platby. Existuje široká škála platebních metod v online kasinech, které nabízejí rychlost, bezpečnost a příjemné bonusy pro hráče. V tomto průvodci se podíváme na ty nejefektivnější způsoby vkladu a výběru peněz, včetně nových trendů...

Guerilla marketing je nekonvenční forma propagace, kdy se značka snaží s co nejnižším rozpočtem vytvořit co největší zájem veřejnosti a upozornit na sebe. K tomu je potřeba velká míra kreativity. Pro guerilla marketing se nejčastěji využívá venkovní prostředí. Jak funguje guerillový marketingNespornou výhodou je nízký budget. Vlastně tento nástroj dost dobře vystihuje přísloví „Za málo...

Ptáte se, jaký je rozdíl mezi gramatikou a pravopisem? Oba typy chyb opravuje v textech korektor. Tyto pojmy se v běžné komunikaci často zaměňují, ale rozhodně nenesou stejný význam. Proto je potřeba mezi nimi dělat rozdíl. PravopisVztahuje se k typickým hrubým chybám, kterých se snažíme vyvarovat. Patří sem vyjmenovaná slova, psaní s/z, spřežky, velká písmena...
Načíst dalších 10 článků