Český jazyk je v mnohých případech tolerantní a dovoluje psát více variant. V tomto případě je gramaticky správně pouze varianta alej. Álej se používá pouze ve slangové mluvě. Pokud tedy chcete mít text bez chyby, použijte alej s krátkým písmenem a.
Co je to alej?
Co se vlastně pod slovíčkem alej skrývá? Synonymem může být třeba stromořadí. Jinými slovy můžeme říct, že alej je řadová výsadba stromů. Mezi vysazenými stromy se zachovávají stejné rozstupy. Běžně se aleje vysazují podél silnic, cest, vodních toků, ale i podél hranic pozemků. Aleje mají v České republice už dlouholetou tradici, která sahá až k době vlády Karla IV.
Příklady SPRÁVNÉHO užití slova alej:
- Alej už je stará, musí dojít k její revitalizaci.
- Pokud půjdete podél lipové aleje, nemůžete ten dům minout.
- Podepsal jsem petici proti kácení aleje.
- Pokud je alej správně vysazená, může zvýšit bezpečnost na silnicích.
- Každá alej je pro město přínosem.
- V té aleji je příjemné posezení, měl bys to vyzkoušet.
- Vidíš tu alej? Ta tu stála už za tvého dědečka.
- Nepůjdeme se projít do aleje?
- Tato lipová alej bojuje v soutěži Alej roku.
- Snad se ta stará alej nebude kácet, to by mě mrzelo.
Už jste četli? Afinita v marketingu – co to je?
Afinita je index vhodnosti konkrétního mediálního nosiče pro reklamu. Pokud vám tato kostrbatá definice nic neříká, pokusím se to dále vysvětlit více lidsky. Afinita se jinak označuje také jako Target affinity index (TAI) nebo jako vhodnost. Význam slova afinita v marketingu Ať už chce inzerent propagovat jakýkoliv produkt, vždy je základem stanovení cílové skupiny. To...
Zdroj: justfreetools.com