Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Ambasador značky

Pokud se pohybujete na sociálních sítích, určitě jste postřehli, že někteří influenceři sami sebe nazývají ambasadorem značky. Taková osoba je se značkou určitým způsobem spojena. Představte si například George Clooneyho, který svůdně popijí kávu z kávovaru určité značky a svým sexy hlasem dodává „What else?“

Ambasador by měl být zapamatovatelný přesně jako George Clooney a zároveň by měl odpovídat image, kterou značka má. Ambasador pomáhá šířit značku a její hodnoty do svojí komunity nevtíravou cestou. Informace podané ambasadorem jsou pro zákazníka důvěryhodnější a opravdovější.

Spolupráce ambasadora a brandu

Spojení ambasadora a značky může vzniknout dvěma způsoby:

  • spontánně – influencer dlouhodobě používá danou značku, má ji rád a z tohoto vztahu vznikne vzájemná spolupráce,
  • domluvenou marketingovou spoluprací.

Pro mnohé z nás je advent nejkrásnějším obdobím v roce. Užíváme si předvánoční čas, pečeme cukroví, nasáváme atmosféru (a také punč) na vánočních trzích a těšíme se na samotné Vánoce. V křesťanském kalendáři je advent začátkem liturgického roku a trvá čtyři neděle před 25. prosincem. Je to doba radostného očekávání příchodu Spasitele, duchovní přípravy na...

Ambasadoři spolupracují se značkou za úplatu – buď za plat nebo provize. Může se jednat i o zaměstnanci firmy. Spolupráce končí tím, že ambasdor přestane propagovat danou značku.

Ambasador vs. advokát značky

Advokáti značky jsou loajálnější, často propagují značku spontánně, zadarmo a pouze z vlastního přesvědčení. Narozdíl od influencerů, nemusí mít brand advokát mnoho sledujících. Fanoušky mohou být i kamarádi, či příbuzní. Vztah je vybudovaný na důvěře.

Důvěra ambasadora

Ambasador spolupracuje se značkou viditelně a dlouhodobě. Jeho spojení s brandem může být až ikonické (jako u George Clooneyho a oblíbenou značkou kávovarů).

Povědomí o značce šíří ambasador ve své komunitě sledujících. Důležitá je v této spojitosti důvěra ve značku a také nepředstírané a upřímné nadšení. Reálný užitek přinese značce pouze ambasador, který v ní věří a její služby či produkty opravdu používá.

Zkuste se zamyslet. Jaký názor si uděláte na influencera, který s nadšením propaguje mobilní telefon jisté značky, tvrdí svým sledujícím jak je se značkou spokojený a nabízí jim slevový kód. Ale. Běžně (a neskrývaně) používá mobilní telefon konkurenční značky, navíc v zcela odlišné cenové kategorii. Budete takovému influencerovi věřit?

Při výběru ambasadora by značka měla brát v potaz jeho osobní hodnoty. Ty by měly být v souladu s hodnotami značky. Zarytý abstinent nebude dobrým ambasadorem pro značku alkoholu. Vegan nebude dobrým ambasadorem řeznictví.

Proč by firma měla mít ambasadora?

Snem každého marketéra je mít kolem značky tisíce nadšených zákazníků. Zákazníci však již nepostupují při výběru systematicky, ale jejich nákupní chování je definováno čtyřmi fázemi:

  • zvažování nákupu,
  • přednákupní zhodnocení
  • nákup
  • vyzkoušení, hodnocení, propojení se značkou.
  • Ačkoliv 70-90 procent marketingového rozpočtu většiny značek je investováno do reklamy a přímé podpory prodeje v první a třetí fázi. V době sociálních médií a rozšířenosti digitálního marketingu se však zákazník dostává do kontaktu se značkami prakticky denně. Firmy by se měly proto soustředit na cílenou komunikaci s uživateli ve fázi, kdy po koupi produkt zkouší, tvoří si na něj názor a případně jej doporučují známým. K tomu výrazně přispívá činnost brand ambasadorů.

    Několik fám a mýtů o ambasadorech

    Ambasador musí být milovník značky, musí ji hodnotit pouze kladně.

    Je důležité, aby ambasador značce věřil a rozuměl, nemusí ji však bezmezně milovat. Nejlepší službu udělá značce ambasador, který její produkt dokáže upřímě zhodnotit, dokáže vyzdvyhnout jeho pozitiva, zároveň však neskrývaně hovoří o případných negativech. Povinností ambasadora je předat osobní zkušenost a názor. Konstruktivní kritika navíc může být pro značku užitečná při vylepšování produktů.

    Ambasador se prezentuje jako běžný uživatel

    Placený ambasador je oficiálním reprezentantem značky. Je proto jeho povinností, aby v diskusi transparentně představil vztah ke značce a svou roli. Často může hned od prvního příspěvku využívat svou pozici k užitku zákazníků, neboť má bližší přístup k informacím či zákaznické podpoře.

    Ambasador musí pracovat zdarma

    Ambasador dostává, na rozdíl od advokáta značky zaplaceno. Svou práci pečlivě dokumentuje a jeho aktivita je vyhodnocována, často plní cíle spojené s aktuální mediální kampaní, proto za svou práci zasluhuje odměnu. Je důležité, aby uživatelé v diskusích věděli, že je oficiálním a placeným ambasadorem.

    Firma by měla mít desítky ambasadorů, aby to dávalo význam

    Kvalita je v případě ambasadorů důležitější než kvantita. Firma by měla usilovat o co nejvyšší počet tzv. advokátů značky, tedy nezávislých loajálních zákazníků. Počet ambasadorů by se měl odvíjet od toho, jak moc se na internetu o značce mluví. To se firma dozví z analýzy sociálních sítí a internetových diskusí.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Kdysi jsem podobnou kravinu četl v nějakém článku či knize. Ale až po letech si fakticky uvědomuji, že to je fakticky svým způsobem pravda. Vezmu to ale od konce. Těmi kravinami. Pro příklad nemusím jít daleko. Můj táta si vždy hrozně rád kupoval drahou a luxusní elektroniku. Což o to, na tom není nic špatného. Tedy...

Koncesované živnosti jsou nejpřísněji regulovaným druhem živností. Vyřízení koncesované živnosti vyžaduje doložení odborné způsobilosti buď dotyčné fyzické osoby nebo fyzické osoby, která bude působit jako odpovědný zástupce právnické osoby. Koncesované živnosti jsou vyjmenovány v Příloze 3 živnostenského zákona. Pokud naše činnost není mezi koncesovanými živnostmi, může jít o živnost řemeslnou, živnost vázanou či živnost volnou.Jak...

Obě varianty jsou si hodně podobné, nicméně jenom jedna z nich je správná. Původní název tohoto poloostrova byl Alyeska. ✅ Aljaška – tato varianta je jediná správná. Oficiální anglický název je Alaska.❌ Aliaška – toto není správně napsaný název.Proč píšeme v počeštěné podobě slovo Aljaška s je?Je to počeštěná varianta. Abychom si usnadnili výslovnost, píšeme...

Čeština se nás v tomto případě opět snaží nachytat na švestkách. Když si přečtete následujících několik vět, tak se určitě nachytat nenecháte. Pravopisně správně je kupodivu i ku podivu!Častější variantou je však kupodivu. Tedy dohromady.Bohužel neexistuje žádná jednoduchá poučka, která by nám v tomto případě s pravopisem pomohla. Určení pravopisu je o to těžší, že velice podobné spojení...

Malawi nebo Malavy? Co je správně? Malawi, plným názvem Malawiská republika (anglicky Republic of Malawi), je vnitrozemský stát v jihovýchodní části Afriky u stejnojmenného jezera mezi Zambii, Tanzanií a Mosambikem.Malawi – v našem pravopise je uznávána pouze tato podoba.Malavy – tato psaná podoba je nepřípustná.Skloňování slova MalawiMalawi je rodu středního a je nesklonné.1. pád –...

Mužské jméno Jindřich je německého původu. Jméno vzniklo z Heinrich, Heimerich, či Haganrich, což se vykládá jako vládce domu. Další českou variantou jména je také Hynek. Kdy slaví Jindřich svátek?Jindřich slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 15. července (15.7.).Ženská podoba jména JindřichŽenskou podobou jména Jindřich je Jindřiška.Domácké podoby jména JindřichJindříšek,Jindrášek,Jíra,Jíňa,Jindra,Jindráš,Jindrouš,Jindráček,Henry,Harry.Jindřich a statistikaKolik žije v ČR...

S únikovou hrou jste se už určitě někdy setkali. Buď ve formě počítačové hry nebo aspoň v nějakém filmu. Například ve filmové sérii Saw je běžné, že musí oběti za určitý čas zvládnout nějaké úkoly a dostat se ven. A přesně o tom je i úniková hra, kterou si lze zahrát v Praze. Se skupinou přátel (nebo nepřátel, záleží,...

Píše se vcelku nebo v celku? To je častá otázka a já tu rpo vás mám rychlou odpověď a zároveň dobrou zprávu. Obě varianty jsou správně. Správně je vcelku i v celkuOba výrazy jsou z pravopisného hlediska správně. Při psaní ale musíte myslet na význam sdělení, ve kterém je chcete použít. Podle toho se pak určuje,...
Načíst dalších 10 článků