Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Argumenty

Hello 0

Argument je skupina výroků, z nichž alespoň jeden je předpokladem a přesně jeden závěrem. Česky řečeno jsou argumenty výroky podporující či přímo potvrzující naše tvrzení. Mají přesvědčit určitou cílovou skupinu o pravdivosti našeho tvrzení. Argumenty a protiargumenty se využívají při obchodních jednáních, společenských diskuzích a debatách i u psaného textu. Vhodně zvolené argumenty dodávají našim slovům váhu. Různé druhy argumentačních technik popisuje teorie argumentace (dělení na deduktivní a induktivní argumenty, argumenty ad hominem, atd.).

Argument se skládá z premis (předpokladů) a závěru (co vyplývá z premis). Dle vztahu mezi premisami a závěrem lze vyvodit, zda se jedná o:

Induktivní argument (jsou-li premisy jsou pravdivé, pak je pravděpodobné, že závěr je také pravdivý = jedná se pouze o pravděpodobnost)

Deduktivní argument (premisy jsou pravdivé, proto není možné, aby závěr byl nepravdivý = je to jistota).

Odlišení deduktivních a induktivních argumentů

Přídavné jméno hypoalergenní vzniklo složením několika částí. Konkrétně předpony „hypo-“, podstatného jména alergen a přípony „-ní“. Díky tomuto rozložení bychom už měli být schopní napsat přídavné jméno hypoalergenní bez chyby. Pravopisně správně je hypoalergenní! A teď nám zbývá napsat několik slov k významu. Abychom si to ulehčili, zase si slovo rozložíme. Předpona „hypo-“ má význam malý,...

Odlišení deduktivních a induktivních argumentů může být nesnadné a opět vyžaduje značný cit pro jazyk a logické myšlení.

Induktivní argumenty často obsahují před zamýšleným závěrem tyto jazykové výrazy: pravděpodobně, asi, zdá se

Deduktivní argumenty často obsahují před zamýšleným závěrem tyto jazykové výrazy: nutně, s absolutní jistotou, pak jistě

Související pojmy:
Argumentace

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Slova personalizace i personifikace jsou obě správně, každé má však jiný význam a často dochází k jejich záměně. Personalizace vyjadřuje možnost přizpůsobit webovou stránku svým potřebám. Může jít například o výběr z různých předpřipravených skinů (grafických podob) prezentace až po komplexní úpravu stránky pomocí přidání prvků a funkcí podle potřeb uživatele.Personifikace, zosobnění, je jením z...

Tento článek vyšel původně na Objevit.cz. U prodeje přes internet platí, že se musíte umět nějak odlišit. Mít lepší ceny. Poskytovat nadstandardní servis. Komunikovat se svými zákazníky. A nebo mít jednoduše originální produkt, který neprodává nikdo jiný. U Darujhovno.cz se to povedlo. Svým zákazníkům totiž tento internetový obchod zasílá skutečně hovno. Ale ne jen tak...

Dezinformace je lživá (falešná) zpráva, která se zpravidla snaží ovlivnit názor osob, zájmových skupin nebo celé společnosti. Ve většině případů je velmi složité dezinformaci odhalit, protože působí důvěryhodným a pravdivým dojmem. Některé vlády a mocenské uskupení mají dokonce celé dezinformační weby, které slouží k šíření jejich ideologie. Někdy se pro dezinformace používá také označení fake news....

Herman Mužské jméno Herman je germánského původu, s původním významem válečník. Odvozenou variantou může být jméno Armin. V Česku se jméno vyskytuje spíše v podobě Heřman. Kdy slaví Herman svátek?Herman slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 7. dubna (7.4.).Ženská obdoba jména HermanŽenská obdoba jména Herman je Hermína.Domácké podoby jména HermanHermánek,Herma,Hermík,Hermín,Hermínek,Mánek.Herman a statistika Kolik žije v ČR...

Pokud existuje jedna podmnožina světa psaní, která má více předsudků než kterákoli jiná, je to právě ghostwriting. Samotný název zní záhadně. Ale práce jako ghostwritera je vlastně stejná jako každá jiná. Co je Ghostwriting?Definice toho, co představuje psaní duchů, není pevně stanovená.Obecně se však charakterizuje tak, ghostwriting je vše, co je oficiálně přisuzováno jiné osobě –...

V době covidové se často setkáváme s dezinformacemi. Toto slovo se proto momentálně skloňuje více než kdy jindy. A měli bychom ho umět správně napsat. Proto je tu tenhle článek. Správně je dezinformaceSprávně toto slovo píšeme pouze s písmenem z. Varianta s písmenem s se vyskytovala dříve, ale v současnosti není kodifikována a ve spisovném textu...

Jak je známo. Nic netrvá věčně ani láska k jedné slečně. Stejně tak i reklamní spot (inzerát, nebo jiné reklamní sdělení) postupem času ztrácí své kouzlo. Co bylo nejdříve zábavné a zajímavé, tak začíná diváka obtěžovat. V takovém případě se mluví o wear out efektu (efekt obnošení). Wear out efekt postihuje reklamu v televizi, rádiu i tisku. Zkrátka,...

Zkratka FMCG znamená anglické Fast Moving Consumer Goods, tedy rychle spotřebovatelné produkty. A co to znamená v praxi? FMCG segment FMCG produkty představují segment, který obsahuje vše, co se rychle spotřebuje a tudíž to spotřebitel často a pravidelně nakupuje. Jsou to produkty, které se mohou rychle kazit. Typickým příkladem jsou tedy potraviny, ale třeba i...

Vylučující klíčová slova se hodí při nastavování téměř každé PPC kampaně a práce s nimi patří mezi základní znalosti světa PPC reklamy. Věřte, že pokud chcete svou firmu posunout v reklamě výš, budou se vám hodit. Proč vylučující klíčová slova používatVylučující klíčová slova umožňují lépe zacílit na zákazníky, kteří mají v úmyslu opravdu provést konverzi....

Kdy napsat živelní a kdy živelný? Katastrofa může být živelní(á). Stejně tak pojištění proti živlům (voda, oheň, země, vzduch) bude živelní. Když je ale někdo živelný, tak se od něj očekává spontánní a nezkrotné chování; toto slovo se také odvíjí od živlů, ale přebírá od nich pouze vlastnost – neovladatelnost a nezkrotnost.Přípona -ní vyjadřuje obecný...
Načíst dalších 10 článků