Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Asistované konverze

Hello 0

V online marketingu existuje zdánlivě nekonečná nabídka statistik a čísel pro vyhodnocení výkonnosti vašeho podnikání. Jednou z metrik, která je v Google Analytics neustále přehlížena, jsou asistované konverze. Tato metrika může být velmi efektivní pro přesné určení, které aspekty vašeho online marketingu přispívají k úspěchu webových stránek, což z ní činí velmi cennou součást rovnice, když přijde čas rozhodování. Co přesně je tedy asistovaná konverze?

Definice Google

Asistované konverze jsou počet (a peněžní hodnota) prodejů a konverzí, které kanál podpořil. Pokud se kanál objeví kdekoli na konverzní cestě – kromě závěrečné interakce – je považován za asistenci u dané konverze. Čím vyšší jsou tato čísla, tím důležitější je asistenční role kanálu.

Zjednodušeně řečeno, asistované konverze jsou interakce, které zákazník s webovou stránkou provede a které vedou ke konverzi, ale nejsou konečnou interakcí. Těmto asistencím se přiřazuje hodnota na základě transakce, ke které přispěly, aby se jejich přínosu pomohlo přiřadit hodnotu. Je také důležité si uvědomit, že hodnoty asistovaných konverzí mohou být vyšší než celkové konverze.

Jak uvádí společnost Google: Asistované konverze pro daný kanál započítávají všechny konverze, u kterých byl daný kanál ne-poslední interakcí. Hodnota asistovaných konverzí je celková hodnota spojená s těmito konverzemi. V důsledku toho může dojít k dvojímu započítání napříč řádky nebo napříč asistovanými a posledními konverzemi. Pokud u jedné osoby dojde ke dvěma konverzím, započítávají se všechny interakce s kanály, které byly v obou konverzních cestách, do obou konverzí.

Co z toho vyplývá?

Asistované konverze nejsou stoprocentně přesným zobrazením transakcí, protože hodnoty mohou být u téže transakce připsány více kanálům. Hodnoty mají pomoci určit význam příspěvku jednotlivých kanálů, nikoliv nutně přesný obraz prodejních čísel.

Tvoří internetové obchody na míru a pomáhají jim vydobýt si místo na internetovém výsluní. Tak by se dala charakterizovat vývojářská firma Netdevelo. V jejím čele stojí Petr Svoboda. Petr představuje prototyp moderního podnikatele. Mladý, cílevědomý a úspěšný. A vám poradí, jak můžete být také takoví.Petře, já už zmínil, že asi nebudeš patřit k nejstarším českým podnikatelům. Proto...

Když už víme, co jsou asistované konverze, proč je používáme?

V online obchodování mnoho uživatelů nenakupuje produkty při první návštěvě webových stránek. Běžně dojde ke krokům shromažďování informací a srovnávání nákupů, což vede k vícenásobným návštěvám webu za účelem jakéhokoli nákupu. To vyvolává problém, protože mohou existovat kanály, které významně přispívají k úspěchu webu, ale nejsou započítány do běžných čísel konverzí. Asistované konverze pomáhají vytvořit úplný obraz, abychom mohli pochopit, jak spotřebitelé vyhledávají webové stránky a produkty, které nakupují.

Asistované konverze lze rozdělit podle aspektů, jako je kanál, kampaň a mnoho dalších dimenzí, které nám pomohou pochopit, jaké faktory přispívají k celkové cestě ke konverzi. To je důležité zejména u kanálů, které jsou častěji součástí fáze sběru informací, jako jsou textové reklamy, protože to může osvětlit, co skutečně přispívá a co ne.

Pojďme si to ukázat na příkladu

Uživatel má 3 samostatné interakce s webovou stránkou. Nejprve vidí textovou reklamu a klikne na web, získá potřebné informace a odejde. Později tentýž uživatel hledá v nákupním systému Google a vrátí se na web přes produktovou reklamu a poté odejde, aby provedl další srovnávací nákupy. Nakonec uživatel zadá webovou adresu a přejde přímo na web, kde provede nákup.

V této situaci bude přímé návštěvě připsána běžná konverze a nákupní kampaň i kampaň s textovou reklamou obdrží asistovanou konverzi. Ačkoli konečná transakce pochází z přímé návštěvy, je důležité vědět, že bez těchto dvou dalších interakcí by k této konverzi pravděpodobně nedošlo.

Při vyhodnocování jakéhokoli online marketingového kanálu mějte vždy na paměti asistované konverze, jinak byste mohli potenciálně vyřadit podstatné části své marketingové strategie.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Jeho rybníčkem je LinkedIn. Jeho tempo je vražedné. Loví. A loví ve vodách IT. Cítí se tam jako ryba ve vodě. Sám byl jednou z nich. Ví, jaké je to být „ajťákem“, sám byl jedním z nich. I proto se mu daří získávat ty nejlepší IT profesionály z oboru pro různé velké i malé firmy. Většinou je...

Vždycky mě fascinovalo, jak nám učitelé na gymplu rvali do hlavy, že z nás budou nuly. Že po dokončení školy nic nedokážeme. Paradoxně – většina z nás toho po škole dokázala víc, než samotní učitelé. Akorát to neměl nikdo z nás lehké. Respektive – měli jsme to všichni docela těžké, právě proto, že jsme studovali na gymplu.  Jste...

Někteří noví klienti se na mě často obrací s dotazem, zda bych jim mohl napsat pro každý produkt text v rozsahu přibližně 1 normostrany, který se bude dobře číst (1 normostrana = 1800 znaků včetně mezer). Zároveň chtějí, aby v něm byla několikrát zmíněna vybraná slovní spojení („V ideálním případě aspoň 10x.“) nebo klíčová slova...

Zamysleli jste se někdy nad tím, kdo je nejvýznamnějším rodákem vašeho města či obce? Několik vědců ano. Morgane Laouenan a jeho tým vytvořili databázi významných osob narozených mezi 3500 př. n. l. a 2018 n. l. Topi Tjukanov následně vytvořil interaktivní mapu, ve které naleznete právě nejvýznačnější osobu, narozenou v daném místě. Mapa Topi Tjukanova...

Time2Quest – hra pro všechny Pražáky, kteří nechtějí jen sedět u počítače Jsou prázdniny, jenže většina z nás se prostě stejně neodtrhne od svých povinností, a i když nás to táhne ven, zůstáváme sedět u těch chytrých bedýnek. My Pražáci to máme trochu horší v tom, že si nemůžeme vyjít někam do lesa nebo k rybníku za loukou. Ale stěžovat si fakt nemůžeme. Máme zase jiné možnosti. Teď třeba přichází nová hra z ulic Prahy, která na sebe přitahuje stále více pozornosti.

Za plakáty se obracíme z mnoha různých důvodů, někdy je to pro fanouškovské potěšení, jindy pro výzdobu vlastní domácnosti. Plákaty však mohou být ideálním doplněním jakéhokoliv prostředí – včetně toho profesionálního. Zejména pokud člověk pracuje s klienty ve vlastním prostředí, je velmi důležité, aby se takový klient v pracovní kanceláři nebo zasedací místnosti cítil pohodlně....

Ženské jméno Anastazia pochází z řečtiny. Jméno se vykládá jako vzkříšená. Zdrobnělina Stáza se pak může vykládat také jako pověst. Jméno se vyskytuje také v podobě Anastázie, další podobou je pak Nasťa. Kdy slaví Anastazia svátek?Anastazia slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 15. dubna (15.4.).Mužská obdoba jménaMužská obdoba jména je Anastáz či Anastasius.Domácí podoby jména...
Načíst dalších 10 článků