Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

ATL

Hello 0

Above the line, tzv. nadlinková komunikace je forma marketingové komunikace využívající masmédia (televizi, rádio, internet, tisk, outdoor). Protějškem je BTL – below the lines, tedy podlinková komunikace, ta zahrnuje nemasové, přesně zacílené formy oslovování. Takže sem spadá i prodej v kamenném obchodě nebo na stánku, přímý marketing, reklama v místě prodeje. Rozdíly mezi nadlinkovými a podlinkovými formami komunikace se ale postupně stírají a vytvářejí tzv. integrovanou komunikaci.

ATL komunikace

ATL je druh reklamy, který probíhá skrze média jako jsou:

  • Televize (nejčastějším formátem je 30 sec. televizní spot, dále pak sponzoring nebo product placement),
  • Kino (spot před filmem),
  • Rádio (30 sec. rádiový spot nebo speciální operace),
  • Tisk (tiskový inzerát nebo PR podpora),
  • OOH (z anglického “out-of-home”, tedy zejména billboardy, bigboardy, citylighty, rámečky v metru apod.),
  • Internet (veškeré placená internetová reklama = bannery, PPC, promované posty na sociálních sítích).

Slovní spojení kdo s koho má poměrně jasný význam. Vyjadřuje otázku, komu se daná činnost povede lépe. Můžete ho použít například, když někoho vyzýváte k souboji nebo se s ním vsázíte. Správný pravopis tohoto ustáleného spojení není zdaleka všem jasný. Proto tu mám několik příkladů, z kterých vám to ihned bude jasné.  Správně píšeme kdo...

Tyto druhy reklamy jsou označovány jako konvenční. Liší se od BTL reklamy, kterou lze mnohem lépe cílit a vyhodnocovat. BTL reklama je nejvíce efektivní, když cílová skupina není příliš velká a je jasně definovatelná.

Působení nadlinkové komunikace

Nadlinková komunikace může díky masovým médiím oslovit více příjemců než komunikace podlinková. Její nevýhoda ovšem spočívá v tom, že se ATL jen těžko zaměřuje na úzkou cílovou skupinu.

BTL komunikace

Mezi BTL aktivity se řadí:

  • Spotřebitelské soutěže (akce typu “kup a vyhraj”),
  • Trade programy (motivace obchodních kanálů),
  • In-store podpora (POS materiály, display reklama, druhotné umístění zboží na prodejní ploše),
  • Tailor mady programy pro KA (soutěže probíhající pouze v jednom obchodním řetězci v danou dobu),
  • Programy s hosteskami (ochutnávky),
  • Eventy a roadshow (testovací jízdy, akce na náměstích, akce v místech výskytu cílové skupiny),
  • Direct mail (personalizovaná informace nebo nabídka zaslaná přímo na kamennou adresu),
  • Neadresný rozsev (vhazování letáků do poštovních schránek),
  • Telemarketing (aktivní nebo pasivní),
  • Věrnostní programy (loyalty programy),
  • Internet (internetové stránky, aplikace, a vlastněné sociální kanály „owned media“ jako jsou Youtube, Facebook, Google+, Instagram, Twitter a další jim podobné),
  • Mobilní marketing.
  • BTL reklama je mnohem více zaměřená na prodej, než je tomu u ATL reklamy. BTL reklama je cílená, obsahuje nějakou odměnu za nákup nebo možnost vyhrát cenu. Využívá méně tradiční reklamní metody, než klasická ATL reklama. BTL buduje tzv. “zákaznickou zkušenost”, tedy např. možnost si výrobek vyzkoušet, ochutnat, nebo se značkou něco pozitivního prožít. BTL reklama zahrnuje i prodavače, velkosklady, obchodní zástupce. Ty všechny se snaží motivovat a podporovat tak prodej výrobku. BTL reklama má stále větší význam, a to nejen u FMCG výrobků. Na BTL reklamu se brand manageři často spoléhají, pokud potřebují splnit konkrétní prodejní cíle, nebo pokud hospodaří s omezeným rozpočtem nedovolující jim vysoké mediální investice. BTL reklamní kampaně mají často krátkodobý nebo střednědobý charakter a plní konkrétní strategické cíle v celkové komunikaci značky. Výsledky BTL kampaní jsou dobře měřitelné. Měříme nárůst prodejů za dané období ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, nebo počet spotřebitelských responzí za dané období. Cílem BTL kampaní může být akvizice nových zákazníků, udržování stávající zákaznické báze, věrnost, změna zákaznického chování, seznámení s produktem, navýšení prodejů v promotion období apod.

    Integrovaná komunikace

    Česká BTL reklama se začala výrazněji rozvíjet v 90. letech s příchodem síťových reklamních agentur. Mezi její zakladatele patří jména jako Kristin LaRonca Parpel (USA), Jan Boleslavský (CZ) a Ian Kenneth Wood (CAN). BTL reklamu pro své klienty obvykle zajišťují velké, tzv. full-servisové reklamní agentury. Tyto agentury si pro realizaci BTL projektů vytvořily dceřiné agentury, kde pracují speciální týmy pro BTL reklamu. BTL reklamu také zajišťují menší specializované lokální agentury. Od roku 2004 se BTL agentury organizují v iBTL sekci při Asociaci komunikačních agentur.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Ženské jméno Františka je obdobou jména František. Jméno František původně nebylo běžným jménem, ale přezdívkou s významem malý Francouz. V dětství tak totiž říkali italskému chlapci Janu Bernardonemu, pozdějšímu Františku z Assisi. Kdy slaví Františka svátek?Františka slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 9. března (9.3.).Domácké podoby jména FrantiškaFanny,Franciska,Iška,Francinka,Francka,FandaFany.Mužská podoba jména FrantiškaFrantišek Františka a statistikaKolik žije...

Čeština je někdy přísná, ale v některých případech také shovívavá. Pokud napíšete kupole je to varianta, která je podle pravidel českého pravopisu správná. Stejně tomu je i v případě tvaru kopule. Je tedy na vás, kterou variantu si vyberete. Co značí pojmy kupole a kopule? Kupole / kopule je pojem z architektury. Jedná se o polokulovou klenbu. Kupole / kopule najdete například...

Heureku dnes používá téměř každý. Vsadím se, že i vy sami. Proto pokud něco inzerujete, je vhodné založit si zde účet a svůj profil si „vymazlit“ tak, abyste nejlépe získali nálepku „ověřeno zákazníky,“ která zvýší vaši důvěryhodnost. Heureka je vnímána jako pozitivní značka a při inzerování se toho dá využít. Pojďme se podívat placený a...

Jaroslav Mužské jméno Jaroslav je staroslovanského původu, odvozené od slova jaryj, to se vykládá jako vznětlivý či silný. Jméno Jaroslav se pak vykládá jako silný vládce či mocný vládce. Někdy se také jméno Jaroslav chybně vykládá jako slavící jaro. Kdy slaví Jaroslav svátek?Jaroslav slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 27. dubna (27.4.).Ženská podoba jména JaroslavŽenská podoba...

Yetti je bájný tvor, který provází lidstvo už mnoho let, naopak Yeti je označení automobilu od české značky Škoda. Správně jsou tedy obě varianty, ale musí se používat ve správném kontextu. Pro tato slova neexistuje žádná češtinářská pomůcka, takže si je holt budete muset zapamatovat.Příklady SPRÁVNÉHO užití slova Yetti:Yettimu se přezdívá také Bigfoot a sněžný muž.Myslíš,...

Pojďme si společně zanalyzovat, jak se píše slovo analýza. Není na tom nic složitého, ale protože se jedná o cizí slovo, může pro nás někdy být matoucí. Správně je analýza Jedinou správnou variantou je psaní slova analýza s tvrdým y po l. Není to proto, že by slovo analýza bylo ve vyjmenovaných slovech po l,...

Denní, anebo dení? Adjektivum denní je odvozeno od slova den. Dvě n se píšou u přídavných jmen odvozených příponou ‑ní, ‑ný od podstatných jmen, jejichž kořen končí na ‑n. Stejně tak se píšou výrazy od nich odvozené: den –⁠ denní, holeň –⁠ holenní, stehno –⁠ stehenní, temeno –⁠ temenní, cena –⁠ cenný apod. Napsat dení...

   Na každé krabičce od cigaret je nápis, že kouření škodí zdraví. Přesto někteří z nás tuto závislost mají a ač by chtěli, nedokážou se jí zabít. Cigarety se neustále zdražují a jejich cena stoupá. Ani toto ale není zábranou, abyste přestali? Sepsali jsme si pro vás tipy, jak na to.1) Musíte skutečně chtítV první...

Cílem Světového dne srdce je upozornit lidi na srdeční choroby a řadu souvisejících zdravotních problémů. Tento den je připomínán na podporu různých preventivních kroků a změn v životním stylu, aby se zabránilo kardiovaskulárním chorobám, jako je srdeční infarkt, mrtvice, srdeční selhání a jakékoli další související zdravotní komplikace. V průměru více než 17 milionů lidí ročně...

Patříte mezi lidi, kteří se lehce rozzlobí, nebo dokonce naserou? Dokáže vás naštvat, když nevíte, jak se správně píše nějaké slovo? Jak je to vlastně se slovesem rozzlobit? V češtině je jediný přípustný tvar a tím je rozzlobit. Proč tomu tak je? Pro vysvětlení se nemusí jít daleko. Stačí si udělat takový menší rozbor. Slovo rozzlobit...
Načíst dalších 10 článků