Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

ATL

Hello 0

Above the line, tzv. nadlinková komunikace je forma marketingové komunikace využívající masmédia (televizi, rádio, internet, tisk, outdoor). Protějškem je BTL – below the lines, tedy podlinková komunikace, ta zahrnuje nemasové, přesně zacílené formy oslovování. Takže sem spadá i prodej v kamenném obchodě nebo na stánku, přímý marketing, reklama v místě prodeje. Rozdíly mezi nadlinkovými a podlinkovými formami komunikace se ale postupně stírají a vytvářejí tzv. integrovanou komunikaci.

ATL komunikace

ATL je druh reklamy, který probíhá skrze média jako jsou:

  • Televize (nejčastějším formátem je 30 sec. televizní spot, dále pak sponzoring nebo product placement),
  • Kino (spot před filmem),
  • Rádio (30 sec. rádiový spot nebo speciální operace),
  • Tisk (tiskový inzerát nebo PR podpora),
  • OOH (z anglického “out-of-home”, tedy zejména billboardy, bigboardy, citylighty, rámečky v metru apod.),
  • Internet (veškeré placená internetová reklama = bannery, PPC, promované posty na sociálních sítích).

Mužské jméno Roman je latinského původu, překládá se jako Říman. Kdy slaví Roman svátek?Roman slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 9. srpna (9.8.).Ženská podoba jména RomanŽenskou podobou jména Roman je Romana.Domácké podoby jména RomanRománek,Romča,Romík,Romek,Romíček.Roman a statistikaKolik žije v ČR Romanů K 9. 9. 2022 žije v České republice 67 754 lidí se jménem Roman.Oblíbenost jména...

Tyto druhy reklamy jsou označovány jako konvenční. Liší se od BTL reklamy, kterou lze mnohem lépe cílit a vyhodnocovat. BTL reklama je nejvíce efektivní, když cílová skupina není příliš velká a je jasně definovatelná.

Působení nadlinkové komunikace

Nadlinková komunikace může díky masovým médiím oslovit více příjemců než komunikace podlinková. Její nevýhoda ovšem spočívá v tom, že se ATL jen těžko zaměřuje na úzkou cílovou skupinu.

BTL komunikace

Mezi BTL aktivity se řadí:

  • Spotřebitelské soutěže (akce typu “kup a vyhraj”),
  • Trade programy (motivace obchodních kanálů),
  • In-store podpora (POS materiály, display reklama, druhotné umístění zboží na prodejní ploše),
  • Tailor mady programy pro KA (soutěže probíhající pouze v jednom obchodním řetězci v danou dobu),
  • Programy s hosteskami (ochutnávky),
  • Eventy a roadshow (testovací jízdy, akce na náměstích, akce v místech výskytu cílové skupiny),
  • Direct mail (personalizovaná informace nebo nabídka zaslaná přímo na kamennou adresu),
  • Neadresný rozsev (vhazování letáků do poštovních schránek),
  • Telemarketing (aktivní nebo pasivní),
  • Věrnostní programy (loyalty programy),
  • Internet (internetové stránky, aplikace, a vlastněné sociální kanály „owned media“ jako jsou Youtube, Facebook, Google+, Instagram, Twitter a další jim podobné),
  • Mobilní marketing.
  • BTL reklama je mnohem více zaměřená na prodej, než je tomu u ATL reklamy. BTL reklama je cílená, obsahuje nějakou odměnu za nákup nebo možnost vyhrát cenu. Využívá méně tradiční reklamní metody, než klasická ATL reklama. BTL buduje tzv. “zákaznickou zkušenost”, tedy např. možnost si výrobek vyzkoušet, ochutnat, nebo se značkou něco pozitivního prožít. BTL reklama zahrnuje i prodavače, velkosklady, obchodní zástupce. Ty všechny se snaží motivovat a podporovat tak prodej výrobku. BTL reklama má stále větší význam, a to nejen u FMCG výrobků. Na BTL reklamu se brand manageři často spoléhají, pokud potřebují splnit konkrétní prodejní cíle, nebo pokud hospodaří s omezeným rozpočtem nedovolující jim vysoké mediální investice. BTL reklamní kampaně mají často krátkodobý nebo střednědobý charakter a plní konkrétní strategické cíle v celkové komunikaci značky. Výsledky BTL kampaní jsou dobře měřitelné. Měříme nárůst prodejů za dané období ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, nebo počet spotřebitelských responzí za dané období. Cílem BTL kampaní může být akvizice nových zákazníků, udržování stávající zákaznické báze, věrnost, změna zákaznického chování, seznámení s produktem, navýšení prodejů v promotion období apod.

    Integrovaná komunikace

    Česká BTL reklama se začala výrazněji rozvíjet v 90. letech s příchodem síťových reklamních agentur. Mezi její zakladatele patří jména jako Kristin LaRonca Parpel (USA), Jan Boleslavský (CZ) a Ian Kenneth Wood (CAN). BTL reklamu pro své klienty obvykle zajišťují velké, tzv. full-servisové reklamní agentury. Tyto agentury si pro realizaci BTL projektů vytvořily dceřiné agentury, kde pracují speciální týmy pro BTL reklamu. BTL reklamu také zajišťují menší specializované lokální agentury. Od roku 2004 se BTL agentury organizují v iBTL sekci při Asociaci komunikačních agentur.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Tradiční babiččin jablečný závin. Pochoutka, po které se mlsně oblizují celé generace Čechů. Každý rok ochutná štrúdl mnoho turistů, ale na jídelních lístcích v restauracích a cukrárnách je tato laskomina označována jako štrůdl. Jaký tvar je pravopisně správně? Správně se píše jen štrúdl (s čárkou)Jediná správná varianta je štrúdl. Jablečný štrúdl má v Čechách dlouhou tradici, ale...

Bojíte se svatby jako čert kříže? Pokud je to z důvodu, že neznáte správný pravopis, tak vám rádi pomůžeme. Jestli to je z jiného důvodu, tak s tím vám bohužel pomoci nedokážeme. Správně je svatbaSvatba označuje rituál, skrze který dochází ke svazku manželskému. Svatby mohou mít různé podoby, ale co se týče pravopisu, tam čeština dovoluje pouze...

Jaký je rozdíl mezi slovy inicály a iniciála? Nebo je to totéž? Pokud si nejste jistí, jste tady správně. Mám tu pro vás jednoduché polopatické vysvětlení. Rovnou se podíváme i na slovo nacionále. Protože spousta lidí neví, jestli ve větě použít iniciály nebo nacionále. Co je to iniciála? Iniciála je podstatné jméno rodu ženského, které...

Přesně tak. Existuje mezinárodní den hoven. Tedy ne úplně hoven – nazývá se to více akademicky jako Světový den toalet. Slaví se 19. 11., což je den, kdy má svátek Luboš, Liboslav, Luboslav. Kdy se slaví Světový den toalet? Mezinárodní den proti dietám se slaví se vždy devatenáctého listopadu (19.11.). Význam Světového dne toalet Tento významný den...

Tak jak je to s těmi ledoborci? Často diskutovaný chyták, který jsem si dlouho nemohl zapamatovat, proto tu pro vás mám několik příkladů. Ale nebojte, není to zase taková věda. Obě varianty jsou totiž správné. Správně jsou ledoborce i ledoborciPodstatné jméno ledoborec je rodu mužského neživotného. Označuje loď, která je určena pro plavbu po zamrzlém...

Víte, jak správně psát rozkazovací způsob slovesa pomoct? Pokud ne, jste tady správně. V tomto slově totiž dělá chybu spousta lidí. Přitom na tom není nic složitého. V první řadě si pamatujte, že v rozkazovacím způsobu slovesa pomoct píšeme z, žádné c. Takže tvar pomocte ve spisovné češtině neexistuje. Správně je pomozteV rozkazovacích způsobech totiž...

Koho praštila gramatická chyba ve tvaru upřímě do očí, ten se může radovat. Pravděpodobně ovládá češtinu na velice dobré úrovni. Ale ani ostatní nemusí propadat depresím. Všechno se dá naučit. Anebo dohledat na internetu. Což je podstatně snazší. Pravopisně správně je pouze upřímně!Psaní „mně“ a „mě“ nepatří mezi nejjednodušší disciplíny českého jazyka. V tomto případě si...

Ženské jméno Izabela je hebrejského původu, má dva výklady. Dle španělského výkladu jde o podobu jména Alžběta a vykládá se jako Bůh je moje přísaha. Druhý výklad je v případě, že se jedná o podobu starozákonního jména Jezabel, v tomto případě jméno vykládáme jako bůh Baal povýšil. Dalšími variantami jména jsou: Isabel, Izabelaa, Izabelala, Izabel,...
Načíst dalších 10 článků