Business-to-business je značení pro obchodní vztah mezi obchodními společnostmi. Obchodní společnosti v tomto vztahu neobsluhují spotřebitele. Vztah lze v Češtině vyjádřit jako od obchodníka k obchodníkovi.
Koncept B2B
Jak název napovídá, slovní spojení zaštiťuje obchodní vztahy a úkony mezi dvěma podnikajícími subjekty. Spadá sem vše, co provází doporučení, nákup, fakturaci, doručení apod. mezi jednou a druhou stranou. Nakupující zde zpravidla není koncovým zákazníkem, ale nakupuje proto, aby se získanou hodnotou dále generoval nové hodnoty. B2B stojí na dlouhodobých vztazích, dobré pověsti a doporučeních.
B2B aplikace
Internetový obchod se neobejde bez obchodních vztahů mezi jednotlivými obchodníky a takřka pro každého provozovatele e-shopu je velkoobchodní oblast velmi důležitá. I proto jsou značně populární tzv. B2B aplikace, jejichž cílem je maximalizovat efektivitu. Při tvorbě takové aplikace je třeba brát v potaz specifika, kterámi se B2B segment vyznačuje. Těmi jsou například ceny, dodací lhůty, způsoby a typy doprav, fakturační adresy apod.
Už jste četli? Pipeta x pypeta
Na rozdíl od klasického e-shopu (B2C) jsou tyto aplikace strohé a zaměřené na efektivitu a rychlost. B2B oblast je důležitá takřka pro každého provozovatele e-shopu nebo internetového obchodu. Do B2B oblasti spadá například vztahy s velkoodběrately, velkododavately, dealery a ostatními e-obchody.
B2B systémy mohou být kombinované s B2C systémy. Takže provozovatel e-shopu, může v rámci jednoho rozhraní vyřizovat obchod se zákazníky i s obchodními partnery – obvykle za zvýhodněných podmínek.