Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Co je to B2C

Hello 0

B2C, B2B a C2C jsou zkratky pro obchodní modely, se kterými se na trhu můžeme setkat. My se dnes podíváme na to, co znamená B2C model.

Definice B2B

Obchodní model B2C je model, ve kterém společnost prodává službu nebo produkt přímo spotřebiteli. Mezi známé příklady společností B2C patří Amazon, Walmart a další společnosti, kde jsou jednotliví zákazníci koncovými uživateli produktu nebo služby.

B2C je alternativou modelu business-to-business (B2B), ve kterém společnost prodává své produkty nejprve jinému podniku, který poté prodá produkt jinému podniku nebo zákazníkovi s přirážkou.

Společnosti mohou být buď B2C, B2B nebo hybrid obou – mohou mezi oběma modely přecházet. Příkladem hybridního modelu jsou společnosti SaaS (Software as a Service), které často mají mnoho různých úrovní služeb přizpůsobených společnostem nebo jednotlivcům v závislosti na službě.

B2C jako obchodní model obvykle zahrnuje vyšší objem klientů, ale úměrně nižší výnosy. Podniky B2B jednají s menším počtem klientů, kteří provádějí větší transakce.

5 typů modelů B2C

Existuje pět odlišných modelů, které společnosti B2C používají k přesunu svých produktů v digitálním prostoru.

  • Přímí prodejci jsou jedním z nejběžnějších prodejů produktů přímo spotřebitelům. Do tohoto modelu spadají malé online podniky i velcí maloobchodníci, jako jsou Microsoft a Apple, kteří prodávají výhradně vlastní produkty.
  • Online zprostředkovatelé nevlastní produkty, které se prodávají na jejich stránkách, ale zprostředkovávají prodejcům přímý kontakt s kupujícími a obvykle profitují z  transakce.Příkladem online zprostředkovatelů jsou giganti B2C E-Commerce, jako jsou eBay a Etsy.
  • B2C založené na reklamě je stále běžnější, protože stále více lidí konzumuje výhradně online média.V tomto modelu společnost nakupuje reklamní prostor na platformě, která přijímá velké objemy trafficu, jako je YouTube nebo Reddit. Cílená reklama využívá kritéria, jako je vyhledávání na internetu, prohlížený obsah a demografické údaje, ke strategickému umístění reklam před slibnými zákazníky.
  • Komunitní B2C využívá výhod online stejně smýšlejících komunit vyskytujících se na mediálních platformách i mimo ně. Vzhledem k tomu, že mnoho z těchto komunit se formuje kolem společného zájmu nebo fyzického umístění, mohou společnosti snadněji identifikovat slibné potenciální zákazníky.
  • Poplatkové modely B2C vyžadují za přístup k obsahu společnosti platbu.Předplatitelské služby jako Netflix, Hulu a Lynda jsou hlavními příklady tohoto modelu.

PR článek je nástrojem marketingové komunikace. Řadí se do Public Relations – konkrétně do Media Relations (tzv. komunikace s médii).  Dříve byly za PR články považovány pouze klasické tiskové zprávy (tisková zpráva je písemné sdělení obsahující novou informaci, která je následně rozeslána různým médiím). Dnes je pojetí PR článku poněkud širší. Za PR článek lze v dnešní...

B2C společnosti – příklady

Mezi příklady společností B2C patří:

  • Amazon
  • Google
  • Facebook
  • Tencent
  • Walmart
  • Alibaba
  • eBay
  • Netflix
  • Zara

Jak vidíte z výše uvedeného seznamu, nejběžnějším příkladem moderního podnikání B2C jsou přímí prodejci nebo výrobci, kteří jsou schopni prodávat přímo spotřebitelům.

Jak podnik B2C převzal trh

Před boomem dotcomu na konci 90. let byl ke každému kamennému obchodu připojen jeden nebo více B2B podniků. Prostřednictvím internetu tyto podniky B2B ustoupily jednodušším systémům B2C, pomocí nichž mohli zákazníci nakupovat přímo od výrobců.

Toto finanční zjednodušení eliminovalo prostředníka, což způsobilo, že se model B2C stal novým standardem. S tím, jak růst internetu nabral na obrátkách, stále více obchodů přešlo na obchodování přímo se spotřebiteli prostřednictvím jejich webových stránek.

Mnoho fyzických maloobchodníků bylo nuceno trvale zavřít své dveře, což v podstatě vedlo k vyhynutí prostředníků B2B. Dnes je model B2C normou.

Model B2B se stále používá, ale často se vztahuje pouze na podniky, které vyrábějí produkty speciálně pro použití v jiných podnicích. Nejvíce s modelem B2B pracují výrobci průmyslového nebo zdravotnického vybavení.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Tentokrát bych vám rád vysvětlil pravopis přídavného jména fantastický, které se často zaměňuje se slovem fantaskní nebo se píše špatně jako fantasktický. Správně je fantastickýPřídavné jméno fantastický je odvozené od podstatného jména fantazie, které pochází z řeckého výrazu fantasma.Jak je to s pravopisem? Správně je jen přídavné jméno fantastický.Kdybyste zahlédli patvar fantasktický, tak si pamatujte, že je...

Odjakživa bojuje s Pandami a Tučňáky. Nemá rád SEOmaty. A jeho zase moc nemilují SEO šamani z Webtrhu. Na kouzla příliš nevěří. Věří pouze v dobré SEO (protože SEO je dobro). Roky byl styčným důstojníkem pro SEO v Ataxu a HáJedničce – teď pracuje jako nezávislý profesionál. Nosí delší vlasy. Už jste poznali, o koho jde? No přeci...

Svátky lásky jsou skvělou příležitostí, jak si připomenout společné okamžiky. Začátky, krásné chvíle, ale i ty, které utužily vztah a posunuly ho dál. Po Valentýnu následuje ne tolik známý Mezinárodní den zásnub. Ideální čas nejen na zásnuby – zkrátka, pokud jste někdy přemýšleli, že do toho praštíte, je tento den na to ideální. Kdy se...

V dnešním světě chce každý něco zpeněžit, ale spousta lidí ani neví, jak se takové slovo správně píše. My to víme. Mrkněte do následujícího textu a budete to vědět také. Z hlediska spisovného jazyka je správně pouze varianta zpeněžit. Pokud chcete vypadat chytře a zároveň se vyhnout slovu zpeněžit, můžete použít také termín monetizace. Lze totiž použít...

Ne, že bychom toto slovo užívali denně, ale občas na něj natrefíme všichni. Jeho pravopis, respektive správné hláskování může někoho plést. Proto si to vysvětlíme. A to jako vždy na příkladech. Správně je francouzštinaJedinou správnou variantou je francouzština. Můžete si to zapamatovat podle toho, že nejprve máte slovo Francouz jako příslušník národa a k tomu...

Ztěžovat a stěžovat. Každé slovo používáme v jiném kontextu a každé znamená něco jiného. Proto je potřeba rozlišovat, kdy napíšete s a kdy z.  Správně je stěžovat i ztěžovatObě slova jsou napsaná správně, ale nesmíte je zaměnit. Pak by se totiž jednalo o hrubku. Slovo stěžovat se s znamená poznamenat, že jsem se něčím nespokojený....

Kdybychom měli k dispozici seznam nejpoužívanějších chytáků do školních diktátů, slovo třpytivý bychom v něm zaručeně našli. Důvod, proč se v něm chybuje je pravděpodobně ten, že se nám správná varianta třpytivý s tvrdým y vizuálně nelíbí a přijde nám tak nějak divná. Nicméně opak je pravdou. Správně je třpytivýZapamatujme si tedy jednou provždy, že jedinou...

Slovo gryf se používá málokdy, a právě proto mnozí neznají jeho správný pravopis. Pojďme si ho připomenout a pomocí příkladů zapamatovat. Správně je grif i gryf Máme štěstí! Čeština je v tomto případě milosrdná a uznává obě varianty jako spisovné. Proto si můžeme vybrat, která se nám líbí více a je to vlastně úplně jedno....

Obě varianty jsou správné a podstatná jména, akorát se každé jinak píše, má jiný význam a jinde se používá. ✅ Zeď – jinými slovy se definuje jako stěna a píše se v ní ď.✅ Zeť – Zetěm je každý muž, který je manželem a zároveň jehož žena má rodiče. Ve slovu se píše ť.Příklady správného použití slova...
Načíst dalších 10 článků