Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Bohatí umí šetřit, nakupovat a nekupují si věci, které nepotřebují (πčoviny)

Hello 3

Kdysi jsem podobnou kravinu četl v nějakém článku či knize. Ale až po letech si fakticky uvědomuji, že to je fakticky svým způsobem pravda.

Vezmu to ale od konce. Těmi kravinami. Pro příklad nemusím jít daleko. Můj táta si vždy hrozně rád kupoval drahou a luxusní elektroniku. Což o to, na tom není nic špatného. Tedy až do chvíle, kdy si uvědomíte, že si prostě ten luxus nemůžete dovolit.

Není zrovna rozumné utratit 60 000 Kč za plasmovou obrazovku, když vyděláte 20 000 Kč měsíčně a utopíte v tom tak tři platy (vlastně byste 3 měsíce nesměli vůbec jíst, pít, nemít žádné náklady = to je science fiction).

Po roce pak tu televizi vzal a prodal (za třetinu ceny). A koupil další. A tak stále dokola. Byl to a je nekončící kolotoč. Když se nad tím zamyslíte, nedává to smysl. Na co kupovat stále novější a novější věci, když ty staré stále fungují.

Ale tohle si člověk uvědomí až ve chvíli, kdy nemá peníze. V tu chvíli mu dojde, že půlku věcí, které v životě tak chtěl, vlastně k životu vůbec nepotřebuje. Že to do nás pouze masmédia perou, abychom více nakupovali, více spotřebovali. Ale o tom vůbec není. To hlavní, co člověk potřebuje, je střecha nad hlavou, jídlo (takové, ze kterého se hned neposere :-)) a případně někoho dalšího, kdo s ním bude sdílet útrapy života. Nic víc, nic míň.

Nakupování a šetření

Když jsem si někdy na začátku roku chtěl udělat certifikát z Google Analytics (Google Analytics Individual Qualification, zkráceně IQ), věděl jsem, že poplatek za složení zkoušky je 50 dolarů. A tehdy mě napadla spásná myšlenka:

Co takhle si koupit sushi?

Ne tahle ne…

Vždyť přece desítky firem školí Google Analytics. Stovky firem rozdávají zadarmo poukazy na Google AdWords, které vám nabijí kredit o nějakou tu tisícovku. A tak jsem šel a zadal do Googlu a zadal tam opět „Google Analytics Individual Qualification coupon“. Na jednom z prvních odkazů se skrýval kód na 50% slevu na celý test.

Vychcanost? Chytrost? Asi od každého trochu.

Ale výsledek byl ten, že jsem si za těch ušetřených 25 dolarů mohl koupit to již zmíněné sushi. A tam se to posralo. Sushi stálo pěkně za hovno :-).

Za dvě minuty práce ušetřeno (= vyděláno) 500 Kč. Problém je však v tom, že kolikrát člověk musí trávit pomalu hodiny u počítače, aby něco podobného našel. A pak třeba zjistí, že daná sleva je neaktuální a nelze ji již více využít.

Pak se vytrácí právě onen faktor šetření a výhodnosti.

Protože ve chvíli, kdy 3 hodiny hledáte kupón nebo slevu, která vám pak ušetří 100 Kč, tak jste naopak (při dejme tomu průměrné hodinovce 200 Kč / hod) ještě 500 Kč v mínusu.

O to více jsem rád, že tady vznikají projekty, které právě agregují všechny podobné slevy na jednom místě. Fandím Slevovekody.com a jen se modlím, aby právě tohle byl ten projekt, který dokáže nějak zautomatizovat proces aktualizace slevových kupónů.

A nebude nahánět návštěvnost skrze odkazy na kupóny, které již nefungují.  Budu držet Tomášovi Jagodovi, který má starosti celý marketing v ČR a na Slovensku, pěsti. Aby se jim něco podobného podařilo rozjet a lidi měli jejich službu rádi (našlápnuto k tomu mají dobře, mají krásný produkt = službu). Navíc lidem budou pomáhat – pomáhat šetřit a být bohatší.

Jen se modlím, aby lidé ušetřené peníze nepoužívali jen na nákup blbostí, které stejně nepotřebují. Protože pak by vlastně celý smysl 

  •  
  • 16
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”Bohatí umí šetřit, nakupovat a nekupují si věci, které nepotřebují (πčoviny)” má již 3 komentářů

  1. Gábina K.06:36 dne 6.2. 2017 napsal/a

    Ani mi nemluvte – hledání kuponů je někdy běh na dlouhou trať. Když nakupuju, začínám tím, že najedu na osvědčené webovky s kupony, pak teprve hledám jiným způsobem. Často využívám web Kuponovníku. Kupovat jen to, co potřebuju, je pro mě těžkým oříškem, ale snažím se o to 😉

  2. Thomas5623:22 dne 10.10. 2015 napsal/a

    Ahoj, pěkný fotky, sluší ti to! Zastavím se u těch slevových kupónů – s těmi, co uvádíš, žádné zkušenosti nemám, ale.. v poslední době se mi daří šetřit při nakupování dost peněz díky (smazáno – spam). Mají tam slevy od 10 do 80 % a co si budeme povidat, ušetřit třeba na notebooku 2000 Kč, to není úplně špatný :-D… Jinak si tam přijdou na svoje i ženský, je tam kupa oblečení, kosmetiky, šminek a tak 🙂 Tak na to případně mrkni, určitě to využiješ !

Ostatní uživatelé také četli:

RTB je automatizovaný aukční model prodeje a nákupu bannerové reklamy. Na jedné straně jsou publisheři, tedy poskytovatelé, kteří nabízejí reklamí prostor, na druhé straně stojí inzerenti, kteří nabízený prostor využívají pro svou reklamu. Inzerenti nemusí využívat klasický a zaběhnutý model nákupu reklamního prostoru napřímo od publisherů, ale mohou prostor nakoupit přes platformu (DSP). Pomocí DSP...

Jsou tři. Marek, Robin a Jirka. A před nedávnem založili Textemo.cz. Službu, která by měla nahradit klasické překladatelské agentury. Textemo je vlastně takové překladatelské tržiště. Sdružuje na jednom místě překladatele ze všech koutů světa a umožňuje firmám si je najmout. Je to rychlejší a levnější, než si najímat překladatelskou agenturu. A také nám to přišlo zajímavé, proto...

S únikovou hrou jste se už určitě někdy setkali. Buď ve formě počítačové hry nebo aspoň v nějakém filmu. Například ve filmové sérii Saw je běžné, že musí oběti za určitý čas zvládnout nějaké úkoly a dostat se ven. A přesně o tom je i úniková hra, kterou si lze zahrát v Praze. Se skupinou přátel (nebo nepřátel, záleží,...

O reklamách v obsahové síti se příliš často nemluví, protože představují způsob, jak přijít velmi rychle o spoustu peněz, pokud se kampaň nenastaví správně. Reklamy v obsahové síti se totiž zobrazují lidem, kteří nemají o váš produkt třeba vůbec zájem a naopak je otravuje, když si chtějí například pustit video nebo jen bezmyšlenkovitě scrollovat na...

Výraz primadona určitě každý dobře zná, málokdo však ví, že původně pochází z italštiny. Označení primadona vzniklo ze spojení slov prima (znamenající první) a donna (znamenající dáma). V češtině je pravopisně správně pouze tvar primadona. A to i přesto, že výslovnost je často – [PRIMADÓNA]. Slovo primadona se už plně přizpůsobilo českému jazyku a začlenilo se do...

Vafle jsou už nějaký čas oblíbeným pokrmem i v České republice. Dříve se na našich stolech vafle neobjevovaly, proto pro ně nebylo potřebné ani české slovo. Následně si Češi označení pro speciální druh oplatky s plastickými čtverečky na povrchu vypůjčili ze sousedního Německa. V němčině se používá slovo Waffel, ale v češtině došlo k počeštění tohoto výrazu na české vafle....

Proč koleje leží na vrstvě kamení? Dlouhé cesty vlakem přináší prostor pro přemýšlení. Někdo přemýšlí o smyslu života, někdo o tom, proč koleje leží na vrstvě kamení. Pro první skupinu lidí asi nemáme jednoznačnou odpověď, ale potěšit můžeme aspoň tu druhou. Význam kamení pod kolejemiPod kolejemi i vedle nich leží poměrně veliká vrstva kamení téměř na všech železnicích po celém světě....

Jméno Bedřiška je žensou obdobou jména Bedřich. Jde o jméno germánského původu, vzniklo z německého jména Friederike či Frederika a vykládá se jako mírumilovná, mocná vládkyně. Kdy slaví Bedřiška svátek?Stejně jako Bedřich, slaví Bedřiška svátek 1. března (1. 3.).Domácké podoby jména BedřiškaBéďa,Beduška,Ríša,Riška,BeďkaMužská podoba jména BedřiškaBedřichBedřiška v jiných jazycíchSlovensky: FrederikaNěmecky: FriederikeAnglicky: FredericaFrancouzsky: FrédériqueItalsky, španělsky: Federica nebo...
Načíst dalších 10 článků