Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Brand a brandbuilding

Brand, v českém překladu značka je termín, který označuje název nějakého výdělečného subjektu, jeho hodnotu na trhu a váhu u zákazníků. Jakmile se nějaká značka dostatečně zapíše, spolehlivě odlišuje produkty, které zastupuje, od konkurence. A samozřejmě zvyšuje cenu, kterou jsou zákazníci za produkt ochotni zaplatit – i když produkt třeba kvalitou pokulhává za konkurencí.

Termín brand můžeme definovat jako: „jméno, termín, označení, symbol či design nebo kombinaci těchto faktorů sloužící k identifikaci výrobků nebo služeb jednoho či více prodejců a k jejich odlišení vůči konkurenci na trhu.“ Značka je jednoduše řečeno množinou symbolů, jejich významů a interpretací, zkušeností a postojů spojených s konkrétním produktem, osobou či organizací.

K čemu je brand v praxi?

Značka má zásadní význam pro odlišení vlastní produkce od produkce konkurentů. Proto je důležité průběžně zjišťovat, jak je značka vnímaná a jaké atributy jsou s ní spojované. A podle potřeby podnikat kroky (PR, propagace, reklama atd.) vedoucí ke korekci a k posílení vnímání značky žádoucím způsobem. Samozřejmě je pro vnímání značky rozhodující kvalita vlastních výrobků a služeb organizace.

Značka má také velkou hodnotu, pro některé typy firem je značka to zásadní vlastnictví. U velkých a známých značek lze skoro říci, že hodnota značky = hodnotě firmy, protože právě značka je to, co určuje rozhodování zákazníků. Mezi nejhodnotnější značky na světě patří například Google, Apple, You tube, Coca-Cola, McDonald’s.

Většina úspěšných firem dospěje do stádia, kdy její produkty prodává zejména brand – hlavním prodejním argumentem není kvalita, ale setrvačnost brandu. Lidé mají tendenci důvěřovat značce bez ohledu na kvalitu výrobků nebo služeb. (mnohdy neznámé značky mají vyšší kvalitu než známé značky, ale zákazníci přesto více věří známé značce – brand je tedy rozhodující pro jejich nákupní rozhodnutí.

Brandbuilding – tvorba značky

Cílem brand buildingu je vytvořit srozumitelnou, předvídatelnou, odlišitelnou a sympatie vzbuzující značku.

Základní oblasti brandbuildingu

Positioning

Hypotetické srovnání značky s konkurencí a její faktické vymezení vůči ostatním značkám. Výsledkem je soubor vlastností a výroků, které vyzdvihují a zdůrazňují jedinečné vlastnosti značky. Cílem je ukotvení těchto vlastností v mysli zákazníků.

Osobnost značky

Definice osobnosti značky se zaměřuje na to, kdo značka je, v co věří a co dělá. Jedná se o charakteristiku jejího charakteru, temperamentu a schopností.

Identita značky

Definice vnímání značky z vnějšího světa. Jde o soubor vlastností, kterými chce společnost být vnímána očima zákazníků, partnerů a stakeholderů.

Antalya je zeměpisný název pro město i přístav na tureckém pobřeží. Původní název byl Attaleia podle pergamonského krále Attala II. ✅  Antalya – jediná správná varianta. Nelze si ji nijak zdůvodnit, prostě si ji musíme zapamatovat a psát ji jenom takto.❌ Antalia – nesprávná možnost, která není správně. Už jste četli? Šaty (a pár dalších věcí) dělají...

Hodnoty značky

Činí značku unikátní a významnou a jsou klíčové pro její budování. Jedná se o souhrn pravidel a přístupů, jimiž se firma řídí.

Příběh a historie

Stručný text o minulosti značky. Příběh pomáhá vysvětlit okolnosti vzniku značky a jejích hodnot. Pomáhá veřejnosti pochopit, jak značka a její produkty vznikly a z čeho značka vychází při definici své mise a vize.

Mise značky

Stručný text, který definuje aktuální poslání značky. Popisuje například přístup k zákazníkům, zaměstnancům, partnerům, výrobě či technologiím. V popisu se soustředí na cesty, způsoby, aktivity nebo hodnoty, kterými značka uspokojuje potřeby svých zákazníků. Vysvětluje tak smysl existence firmy. Mise je zaměřena na současnost a vysvětluje, jakou cestou chce firma naplnit svou vizi.

Vize

Stručný text o budoucích cílech značky. Vize popisuje nadčasové a budoucí ideály, kterých chce firma dosáhnout. Tyto ideály se mohou týkat firmy, produktů, zákazníků, výroby, technologií nebo například celospolečenských fenoménů, jako je životní prostředí či sociální systém. Ve vizi firma popisuje to, jak by se chtěla chovat do budoucna a jak chce ovlivnit život zákazníků.

Název značky a slogan (claim)

Obchodní název a slogan vystihují podstatu značky. Název by měl být jednoduchý, aby se dal jednoduše vyslovit a napsat, a zároveň odlišný, a tedy zapamatovatelný. Slogan je krátké slovní spojení nebo fráze, které doplňuje název. Popisuje například činnost, hodnoty, misi či vizi firmy.

Logo a vizuální styl

Grafická prezentace značky, kterou se chce značka vyjadřovat. Logo může mít různé podoby, může být pouze písemné (znakové či slovní) nebo písemné doplněné o symbol s významem či může nést podobu zcela abstraktního grafického prvku. Jakmile má subjekt hotové logo, lze přistoupit k přípravě vizuálního stylu, který definuje celou vizuální komunikaci značky.

Audio a video styl

Charakteristická zvuková stopa nebo video znělka mohou doplnit identitu značky.

Komunikační a jazykový styl značky

Souhrn nejčastějších slovních spojení, jazyka a tónu komunikace, jímž značka mluví a kterým se vyjadřuje.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Slovo, ve kterém chybuje téměř každý, a přitom si to možná ani neuvědomuje. Ano, řeč je o slově viceprezident. Viceprezident totiž neznamená více než prezident. Správný význam je zástupce prezidenta. Pravopisně správně je pouze tvar viceprezident s krátkým písmenem „i“ uprostřed slova. Složený tvar viceprezident totiž nevznikl ze slova více a prezident, ale ze slova prezident...

Je to Pan učitel s velkým P. Používá moderní technologie. Nebojí se jít s dobou. Používá při výuce tablety. Tomáš šel tak daleko, že před pár lety sehnal přes sponzory pro každého svého žáka iPad. A dokonce pořádá přednášky pro učitele, kde jim ukazuje jak používat tablety v praxi. Snaží se praktikovat školu hrou. S pomocí nejmodernějších informačních...

Jak zavolat na soudce a poslance? Pane soudce anebo pane soudče? Pane poslanče anebo pane poslanec? Vždy jedině pane souce a pane poslanče!Při tvorbě 5. pádu podstatných jmen mužského rodu, skloňovaných podle vzoru soudce dělá mnoho lidí chybu.Slova, skloňovaná podle vzoru soudce mají vždy koncovku -ce. Často však v jejich případě dochází v 5. pádě...

Přepadla vás chřipka a rychle píšete smsku mámě / tátovi / přítelkyni / příteli, aby vám zaběhli do lékárny pro lék na bolest a horečku? A kterou variantu si vyberete – acylpyrin, acilpyrin, acilpirin, nebo dokonce acilpirín? Acylpyrin, acilpyrin, acilpirin, nebo dokonce acilpirín – jak se to správně píše? Pomůže vám pouze jeden z nich, a...

Komu se zdá, že tvar zepřít vypadá divně, má pravdu. Jedná se o chybnou podobu slova. Pravopisně správně je vzepřít!Základem slova je totiž sloveso přít, ke kterému se přidá předpona „vz-“. Pomoci si můžeme nedokonavým slovesem vzpírat, ale i dalšími příbuznými slovy – vzpírat, vzpěra, vzpěrač atd.K dobru přidáme ještě jeden tip. Předpona „vz-“ se velice...

Mužské jméno Marian je odvozeno z latinského Marius, které se vykládá jako pocházející z rodu Mariů. Kdy slaví Marian svátek?Marian slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 25. března (25.3.).Ženská obdoba jména MarianŽenskou obdobou je jméno Mariana anebo také Marie.Domácké podoby jména MarianMaroš,Majo.Kolik žije v ČR MarianůK 15. 3. 2022 žije v České republice 5 414...

Rostislava Ženské jméno Rostislava je obdobou mužského jména Rostislav. To je slovanského původu, vykládá se jako ten, kdo rozšiřuje slávu. Kdy slaví Rostislava svátek?Rostislava slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 19. dubna (19.4.).Mužská obdoba jménaMužská obdoba jména je Rostislav.Domácí podoby jména RostislavaRosťa,Rostina,Rostinka,Rostislávka,Sláva,Slávka.Rostislava a statistika Kolik žije v ČR RostislavK 11. 4. 2022 žije v České republice...

Motá se kolem webů již několik let. Teda vlastně spíš pár desítek let. Programoval, kódoval a nakonec se dostal ke grafice a focení. Tak by se ve stručnosti dala popsat životní cesta Petra Václavka. Pojďme se tedy vydat na její začátek…Petře, na svém webu máš uvedené, že ses narodil jednoho krásného dne :-). Kdy přesně to bylo?V úterý.A mohl...

V německém jazyce existuje slovo offiziel, ale v češtině s tímto tvarem nepochodíte. Nabízí se varianta oficielně, ale to je nespisovný tvar. Jak je to tedy správně? Podle pravidel českého pravopisu je správně pouze tvar oficiálně. Slovo oficiálně se používá, když je něco úředního nebo formálního charakteru. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova oficiálně: A teď mi pověz, kdy byla oficiálně...

Horní Benešov do roku 1926 Benešov, je město v okrese Bruntál. Leží ve Slezsku na hlavní silnici mezi Opavou (20,5 km) a Bruntálem (13 km). V Horním Benešově žije přibližně 2 200 obyvatel. ✅ Horní Benešov – správná varianta. Můžeme si ji zdůvodnit 2.pádem (bez Benešova).❌ Horní Benešof – nesprávná varianta.Skloňování slova Horní Benešovpád – Horní Benešovpád – (bez) Horního Benešovapád – (k) Hornímu Benešovupád –...
Načíst dalších 10 článků