Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

BTL

Below the lines, tzv. podlinková komunikace je forma marketingové komunikace využívající nemasové, presně zacílené formy oslovování. Do BTL marketingu spadá i prodej v kamenném obchodě nebo na stánku, přímý marketing, reklama v místě prodeje.

Protějškem je ATL – above the lines, tedy forma marketingové komunikace komunikace využívající masmédia (televizi, rádio, internet, tisk, outdoor). Rozdíly mezi nadlinkovými a podlinkovými formami komunikace se ale postupně stírají a vytvářejí tzv. integrovanou komunikaci.

BTL komunikace

Mezi BTL aktivity se řadí:

  • Spotřebitelské soutěže (akce typu “kup a vyhraj”),
  • Trade programy (motivace obchodních kanálů),
  • In-store podpora (POS materiály, display reklama, druhotné umístění zboží na prodejní ploše),
  • Tailor mady programy pro KA (soutěže probíhající pouze v jednom obchodním řetězci v danou dobu),
  • Programy s hosteskami (ochutnávky),
  • Eventy a roadshow (testovací jízdy, akce na náměstích, akce v místech výskytu cílové skupiny),
  • Direct mail (personalizovaná informace nebo nabídka zaslaná přímo na kamennou adresu),
  • Neadresný rozsev (vhazování letáků do poštovních schránek),
  • Telemarketing (aktivní nebo pasivní),
  • Věrnostní programy (loyalty programy),
  • Internet (internetové stránky, aplikace, a vlastněné sociální kanály „owned media“ jako jsou Youtube, Facebook, Google+, Instagram, Twitter a další jim podobné),
  • Mobilní marketing.

Jak se píše slovo historie? Po tvrdé souhlásce následuje „y“. Pravopisně správně by měl být tvar hystorie. Nebo ne? V žádném případě! Čeština je záludná. V tomto případě si pro nás přichystala chyták. Původ slova historie je v zahraničí, proto má, aspoň pro nás Čechy, atypický pravopis.Pravopisně správně je pouze historie!Obdobný pravopis se váže i ke slovům příbuzným...

BTL reklama je mnohem více zaměřená na prodej, než je tomu u ATL reklamy. BTL reklama je cílená, obsahuje nějakou odměnu za nákup nebo možnost vyhrát cenu. Využívá méně tradiční reklamní metody, než klasická ATL reklama. BTL buduje tzv. “zákaznickou zkušenost”, tedy např. možnost si výrobek vyzkoušet, ochutnat, nebo se značkou něco pozitivního prožít. BTL reklama zahrnuje i prodavače, velkosklady, obchodní zástupce. Ty všechny se snaží motivovat a podporovat tak prodej výrobku. BTL reklama má stále větší význam, a to nejen u FMCG výrobků. Na BTL reklamu se brand manageři často spoléhají, pokud potřebují splnit konkrétní prodejní cíle, nebo pokud hospodaří s omezeným rozpočtem nedovolující jim vysoké mediální investice. BTL reklamní kampaně mají často krátkodobý nebo střednědobý charakter a plní konkrétní strategické cíle v celkové komunikaci značky. Výsledky BTL kampaní jsou dobře měřitelné. Měříme nárůst prodejů za dané období ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, nebo počet spotřebitelských responzí za dané období. Cílem BTL kampaní může být akvizice nových zákazníků, udržování stávající zákaznické báze, věrnost, změna zákaznického chování, seznámení s produktem, navýšení prodejů v promotion období apod.

ATL komunikace

ATL je druh reklamy, který probíhá skrze média jako jsou:

  • Televize (nejčastějším formátem je 30 sec. televizní spot, dále pak
  • sponzoring nebo product placement),
  • Kino (spot před filmem),
  • Rádio (30 sec. rádiový spot nebo speciální operace),
  • Tisk (tiskový inzerát nebo PR podpora),
  • OOH (z anglického “out-of-home”, tedy zejména billboardy,
  • bigboardy, citylighty, rámečky v metru apod.),
  • Internet (veškeré placená internetová reklama = bannery, PPC,
  • promované posty na sociálních sítích).
  • Tyto druhy reklamy jsou označovány jako konvenční. Liší se od BTL reklamy, kterou lze mnohem lépe cílit a vyhodnocovat. BTL reklama je nejvíce efektivní, když cílová skupina není příliš velká a je jasně definovatelná.

    Působení nadlinkové komunikace

    Nadlinková komunikace může díky masovým médiím oslovit více příjemců než komunikace podlinková. Její nevýhoda ovšem spočívá v tom, že se ATL jen těžko zaměřuje na úzkou cílovou skupinu.

    Integrovaná komunikace

    Česká BTL reklama se začala výrazněji rozvíjet v 90. letech s příchodem síťových reklamních agentur. Mezi její zakladatele patří jména jako Kristin LaRonca Parpel (USA), Jan Boleslavský (CZ) a Ian Kenneth Wood (CAN). BTL reklamu pro své klienty obvykle zajišťují velké, tzv. full-servisové reklamní agentury. Tyto agentury si pro realizaci BTL projektů vytvořily dceřiné agentury, kde pracují speciální týmy pro BTL reklamu. BTL reklamu také zajišťují menší specializované lokální agentury. Od roku 2004 se BTL agentury organizují v iBTL sekci při Asociaci komunikačních agentur.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Koho praštila gramatická chyba ve tvaru upřímě do očí, ten se může radovat. Pravděpodobně ovládá češtinu na velice dobré úrovni. Ale ani ostatní nemusí propadat depresím. Všechno se dá naučit. Anebo dohledat na internetu. Což je podstatně snazší. Pravopisně správně je pouze upřímně!Psaní „mně“ a „mě“ nepatří mezi nejjednodušší disciplíny českého jazyka. V tomto případě si...

Asi byste dnes neřekli, že brašnářství Roman Tlustý se kdysi potýkalo s finančními problémy. Před pár lety to skutečně nevypadalo s firmou Brašnářství R. Tlustý & spol. zrovna růžově a společnost balancovala na pokraji krachu. Někdy tou dobou se Ivan Petrův, dlouholetý kamarád zakladatele firmy rozhodl podat svému dlouholetému kamarádovi pomocnou ruku. Ivan rozuměl marketingu a uměl...

Orgasmus / orgazmus je jiné označení pro sexuální vyvrcholení. A to pro mužské i ženské. I když je pravda, že muži většinou dosahují orgasmu / orgazmu podstatně snáze. Někdy dokonce i po několika přírazech 😊. Pravopisně SPRÁVNĚ je orgasmus i orgazmusZ hlediska češtiny je důležité, že se jedná o tzv. jazykovou dubletu. Jinými slovy. V češtině můžete...

Mnoho lidí neví, jak si pravopis slova Buštěhrad zdůvodnit. To si právě dnes vysvětlíme zde. Buštěhrad je malé rychle se rozvíjející město ve středních Čechách ležící ve východním sousedství Kladna, severním sousedství Lidic a 19 km severozápadně od centra Prahy. Město, k němuž přísluší též východněji položená osada Bouchalka, má rozlohu 7,61 km² a žije zde přibližně...

Bonsaj je slovo, které se do češtiny dostalo z Asie. Obecně lze říct, že se jedná o strom nebo keř, který je pěstovaný tak, aby byl výrazně menší než v přírodě. Dodáme i přesnější definici. Když přeložíme slovo bonsaj doslovně, získáme význam strom v misce. Bon je totiž japonské označení pro misku a sai je strom (případně také...

Fotí. Dělá retuše. Své výtvory pak upravuje a prodává ve fotobankách. Provozuje weby, které (jak jinak) tvoří hlavně fotografie z oblasti geologie. Celý jeho život se tak nějak točí kolem obrázků. To je basti alias Zbyněk Buřival.Ahoj Zbyňku, i tebe poprosím o pár vět na úvod o své osobě. Děkuji.Ahoj všem. Pocházím z Brna, často se stěhuju a...

Pravopisně správně je pouze varianta zvesela – dohromady. Jedná se sice o příslovečnou spřežku, ale není ji možné psát zvlášť. Je nutné si to zapamatovat. Bohužel neexistuje žádná všeobecně platná pomůcka. A co vlastně výraz zvesela znamená? Význam odpovídá příslovci vesele, případně radostně. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova zvesela: Jágr ukončil svou reprezentační kariéru na Mistrovství světa...

Jak je známo. Nic netrvá věčně ani láska k jedné slečně. Stejně tak i reklamní spot (inzerát, nebo jiné reklamní sdělení) postupem času ztrácí své kouzlo. Co bylo nejdříve zábavné a zajímavé, tak začíná diváka obtěžovat. V takovém případě se mluví o wear out efektu (efekt obnošení). Wear out efekt postihuje reklamu v televizi, rádiu i tisku. Zkrátka,...

Slovo defilé nás mate svým významem i pravopisem. Proto si nyní obojí vysvětlíme. Slovo defilé původně pochází z Francie. Správně je defiléDefilé je podstatné jméno rodu středního a má původ ve Francii. Možná proto v tomto slově hledáme zbytečné složitosti. A cpeme do něj dvě f, která tam však nemají co dělat.Zapamatujme si tedy, že...
Načíst dalších 10 článků