„Na YouTube jsou statisíce reklam, tak proč se obtěžovat s šestisekundovými reklamami místo dlouhých videí?“ je častá otázka marketérů, kteří nerozumí bumper ads.
Zatímco delší reklamy jsou vynikajícím marketingovým nástrojem, bumper ads jsou často přehlíženým doplňkovým prvkem. Tato šestivteřinová sdělení umožňují udržet pozornost publika a bez přerušení upozornit na vaši společnost nebo produkt.
Abychom zdůraznili, jak skvělý je tento reklamní formát, pronikli jsme do jeho základů a uvedli pět vynikajících příkladů bumper ads spolu s průvodcem tvorbou bumper reklam a tipy, jak z nich vytěžit maximum.
Co jsou to bumper ads?
Bumper ads jsou nepřeskočitelné reklamy na YouTube, které jsou dlouhé maximálně šest vteřin. Zobrazují se před začátkem videa nebo v jeho průběhu a jsou skvělou příležitostí pro značky a marketéry, jak předvést stručné, ale velmi působivé sdělení.
Vzhledem k tomu, že trvají jen několik sekund a nelze je přeskočit, je udržení pozornosti publika mnohem jednodušší než u jiných reklamních formátů. Je také méně pravděpodobné, že budou frustrovat diváky, kteří se chtějí jen dostat k videu.
Pokud jsou spuštěny vedle jiných reklamních formátů a delších videí, nárazníkové reklamy budují povědomí o značce a mohou pomoci se SEO pro YouTube.
Kdy použít bumper ads?
Bumper ads jsou účinným způsobem, jak obejít „reklamní slepotu„, což je termín, který se používá k popisu toho, jak se většina uživatelů naučila ignorovat reklamy – dokonce i videoreklamy.
Když si vyžádáte pouhých šest sekund něčí pozornosti, máte větší šanci, že ji získáte.
Nejlepší způsob, jak využít nárazníkovou reklamu, je vyslat jediné zapamatovatelné sdělení o vaší značce. Cílem je udělat skvělý dojem od první vteřiny a přivést uživatele na vaše webové stránky, produkty nebo služby.
Většina marketérů používá bumper ads především ke zvýšení dosahu a povědomí o značce.
Jaká je cena bumper ads?
Společnosti Google a YouTube používají pro bumper ads model CPM (Cost-per-Mille). V tomto nabídkovém modelu jsou značky zpoplatněny za každých tisíc zobrazení jejich reklamy na YouTube.
Aby se značky vešly do svého rozpočtu, používá Google metodu Target CPM. Tehdy si značky mohou nastavit nabídku, kolik chtějí zaplatit za každých tisíc přehrání své reklamy. Google Display pak optimalizuje nabídku tak, aby v rámci limitu dosáhl maximálního počtu zobrazení.
S odhadovanými náklady kolem 1 až 4 dolarů za tisíc zobrazení jsou nárazníkové reklamy ve srovnání s jinými formami reklamy relativně levné.
5 osvědčených postupů pro efektivní bumper ads kampaně
Použití klastrů
Bumper ads musí být součástí shluku reklam, které vyzdvihují produkt/službu/značku. Každá reklama v tomto klastru je zaměřena na jedno konkrétní sdělení.
Řekněme, že chcete inzerovat marketingový software, který:
- je jednodušší na používání než konkurence,
- má více funkcí,
- má lepší integrace.
Už jste četli? Kropicí × kropící – jak se to správně píše v češtině?
K prezentaci každé z těchto výhod můžete použítbumper ad. První reklama se může zaměřit na skvělé uživatelské rozhraní, druhá na jedinečné funkce a třetí na integrace třetích stran.
Tuto kampaň můžete rozdělit na více reklam, například jednu pro každou funkci nebo klíčovou integraci, nebo je můžete spojit s delšími reklamami, které je důkladněji vysvětlí.
Tematické shluky jsou běžnou strategií v obsahovém marketingu a můžete je použít i při plánování bumper ads.
Vyhněte se složitým sdělením
Vzhledem k tomu, že vaše bumper ads mají pouze šest sekund, musíte se vyhnout složitým sdělením. Místo toho se soustřeďte na klíčové sdělení pro koncového uživatele nebo zákazníka. Sdělení musí být jednoduché, zapamatovatelné, snadno pochopitelné pro vaše publikum a musí zpracovávat jeden hlavní prvek (otázku zákazníka, bolestivý bod, funkci, produkt).
Snažte se o vizuální přitažlivost
Ve většině reklam, které jsme si ukázali výše, jsou poutavé vizuály tím, co uživatele na první pohled přitáhne. I když jde o velmi krátkou reklamu, uživatelé ji odvrátí nebo přeladí, pokud v ní není nic zajímavého. Proto je důležité přejít přímo k věci.
Kombinujte bumper ads s jinými typy reklam
Přizpůsobte kampaně s bumper ads tak, aby vedly k delším reklamám nebo jiným videím značky. Můžete je používat spolu s reklamami TrueView, zobrazovacími reklamami a překryvnými reklamami.
Ačkoli některé reklamy lze zkrátit a vytvořit z nich bumper ads, doporučuje se vytvářet je samostatně.
Používejte cílené reklamy
Stejně jako většinu prostředků Google Ads můžete i bumper ads zacílit na konkrétní publikum. Toto cílové publikum je definováno podle demografických údajů (věk, pohlaví, lokalita atd.), zájmů, rodinného stavu, vzdělání atd. Tyto parametry můžete nastavit tak, aby Google věděl, komu má reklamy zobrazit, aby měly co největší dopad. Nechcete přece zobrazovat středoškolákům reklamy o pojištění majitelů domů. Cílené reklamy pomáhají takovým situacím předcházet.
Cílenou reklamu lze také použít pro remarketing. To je situace, kdy cílíte na lidi, kteří již dříve komunikovali s vaší značkou, webovou stránkou nebo produktem.
Ačkoli nelze vytvořit remarketingové seznamy na základě diváků bumper ads, můžete použít data z jiných reklamních formátů a zobrazit nárazníkové reklamy správným lidem.
Jak vytvořit vlastní nárazníkové reklamy
Při vytváření nárazníkové reklamy na YouTube postupujte podle následujících kroků:
- Vytvořte si účet Google Ads: Začněte tím, že si vytvoříte účet Google Ads, abyste mohli sledovat všechny své reklamní kampaně na YouTube a související data.
- Vytvořte novou kampaň: Klepnutím na „Kampaň“ přejděte na stránku kampaní, vyberte tlačítko „+“ a zvolte „Nová kampaň“.
- Přidání cíle kampaně: Na následující obrazovce vyberte jako cíl reklamy „povědomí o značce a dosah“.
- Vyberte typ kampaně: Po zobrazení výzvy vyberte jako typ kampaně možnost „Bumper“.
- Přidejte podrobnosti kampaně: V tomto kroku můžete upravit název kampaně, rozpočet, jazyk a možnosti cílení, abyste zajistili, že vaše nárazníkové reklamy osloví správné publikum.
- Vytvořte a nahrajte reklamu: Vytvořte s reklamním týmem reklamu na nárazník, vyberte banner, který k ní bude patřit, a poté reklamu nahrajte.