Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Buzz marketing

Cílem buzz marketingu je vyvolat rozruch okolo určité značky, produktu, společnosti či akce. Dílčím cílem je poskytnout skvělé téma pro diskusi mezi lidmi a v médiích. S buzz marketingem jsou spojeny také pojmy jako guerilla marketing či virální marketing, všechny tři typy marketingu fungují podobně – na základě vyvolání rozruchu, přesto je mezi nimi drobný rozdíl.

Buzz marketing

Buzz marketingová kampaň může být poměrně levnou formou reklamy, její příprava a vymyšlení samotné strategie je však poměrně náročné. Forma buzz marketingových kampaní nebývá z pochopitelných důvodů přímočará, ale reklamní sdělení je často maskováno za vtip nebo jinou formu nosné informace. Nejdůležitější je nabídnout lidem téma, které je zaujme nebo pobaví natolik, aby sdělení rozšířili mezi své přátele.

Snaha o dosažení buzzmarketingového efektu je motivována dlouhodobým trendem snižování účinku tradičních reklamních nástrojů a zároveň zvyšováním cen za jejich využívání. Podstatou účinnosti buzzmarketingu je vytvoření silného (zábavného, vtipného, šokujícího, kontroverzního) příběhu, jehož zprostředkováním spotřebitel vyvolává zájem svého okolí. Pokud je buzzmarketingová kampaň opravdu úspěšná, média (televize, rádia) se o její masové rozšíření postarají sama.

O buzz marketing se snaží většina velkých světových firem. Vytvořit koncept opravdové buzz kampaně však není jednoduché. Je třeba mít v oboru zkušenosti a je třeba kampaň promyslet do největších detailů. Nedomyšlená buzz kampaň se totiž může snadno obrátit proti jejich tvůrcům.

Guerilla marketing

Oproti buzz marketingu je guerilla marketing mnohem více šokující, nekonvenční, extravagantní, často až kontroverzní. Cílem guerilla marketingu je dosáhnout maximálního efektu z minimálních zdrojů. Právě nízké náklady jsou jedním z charakteristických rysů guerilla marketingu, i proto je oblíbený zejména mezi firmamy s omezeným rozpočtem. I velcí zadavatelé však občas guerilla marketing úspěšně využívají.

Mužské jméno Ivo je pravděpodobně starogermánského nebo keltského původu. Jméno je pravděpodobně odvozováno od staroněmeckého slova Iwa, galského uvos, welšského ywen, irského ēo či staroanglického iw. Všechny uvedené výrazy mají význam tis, jméno je proto vykládáno obvykle jako tisový luk či lučištník. Ve slovanských zemích může jít také o odvozeninu jména Ivan. V Česku se...

Někdy bývá guerilla marketing označován za marketing útočný, jelikož někdy využívá agresivní kampaně. Jeho taktika spočívá ve třech krocích: udeřit nečekaně, zaměřit se na přesně vytipované cíle, ihned se stáhnout zpět.

Virální marketing

Základem virálního marketingu je dobrý nápad – neotřelý vtip, provedení, skrytá narážka nebo sexuální podtext, které přiměje uživatele si mezi sebou video, fotografii nebo klidně i nahrávku bezhlavě předávat.
Principy virálního marketingu umožňují oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů za relativně nízkých mediálních nákladů. To však je vykoupeno nejen vysokými nároky na realizaci s poměrně nejistým výsledkem, ale i nutností komplexní změny nahlížení na proces komunikace.

Pouze ve velmi malém procentu případů může virální marketing fungovat jako samostatný nástroj. Nejúčinnější je v kombinaci s dalšími nástroji komunikačního mixu, se kterými se může vhodně doplňovat, dále je rozvíjet a podporovat.

Správným výběrem šiřitelů lze virální marketing využít jako komunikační nástroj pro většinu typů společností. Vhodnost jeho využití je determinována spíše počátečním kreativním vstupem, obsahem sdělení a jeho významem pro uživatele než konkrétní značkou.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Pokud se vám slovní tvar „bezezbytku“ příliš nepozdává, máte pravděpodobně správný cit pro češtinu. Tento způsob psaní je totiž chybný – správné je pouze psaní každého slova zvlášť, tedy beze zbytku. Bohužel zde vidíme, jak náš krásný jazyk umí být zrádný, protože spojení, jako je právě například beze zbytku, musíme odlišovat od těch spojení, která lze...

Mužské jméno Filip pochází z řeckého Philippos, což znamená milovník koní. Ve starověkém Řecku si koně mohli dovolit jen bohatí lidé, kteří měli dostatek prostředků na jeho uživení, proto je jméno spojováno právě s láskou k něčemu vznešenému. Co do symbolického významu, jméno symbolizuje krásu, bohatství a ušlechtilost, což je také spojováno s aristokracií, tedy...

Mužské jméno Alfons je německého původu. Vzniklo ze staroněmeckého slova adalfuns a vykládá se jako ušlechtilý, vznešený, připravený k boji. Kdy slaví Alfons svátek?Alfons slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 23. března (23.3.).Ženská obdoba jména AlfonsŽenskou obdobou je jméno Alfonsie.Domácké podoby jména AlfonsAli,Alf,Aflík,Alfonsek.Alfons v jiných jazycíchSlovensky, maďarsky: AlfonzRusky, německy, polsky: AlfonsAnglicky: Alphonso nebo AlfonsoFrancouzsky: AlphonseŠpanělsky:...

Patříte mezi tu část lidí, která ráda používá cizí nebo nevšední slova? Pak si dávejte pozor na toto zákeřné slovíčko. Pokud totiž o něčem řeknete nebo napíšete, že je to bizardní, budete vypadat opravdu bizarně. Co je správně – píše se bizardní nebo bizarní?Bizarní – je správná varianta (píše se bez písmene d uprostřed slova).Bizardní...

Čeština je krásný jazyk, ale někdy také pěkně složitý. U slova loajalita je nutné si dávat pozor dvojnásob. Jedná se totiž o slovo přejaté z cizího jazyka a s těmi jsou obvykle potíže, protože na ně často neplatí pravidla českého pravopisu. Jinak to je u slova loajalita. Jedná se sice o slovo původem z francouzštiny, ale už se...

Kód 404 (někdy označovaný jako error 404) je stavový HTTP kód, který označuje chybu při přístupu k určité webové stránce. Doprovází ho obvykle chybové hlášení „Stránka nenalezena“ (v angličtině „Page Not Found“). Tento kód informuje o tom, jak server reagoval na požadavek uživatele či vyhledávacího robota, přičemž konkrétně vypovídá o tom, že obsah cílové stránky...

Paragliding je letecký sport s padákovým kluzákem. Pilot obvykle startuje z kopce, odkud se rozeběhne a paraglidingové křídlo ho zvedne nad zemský povrch. Do výšky vystoupá díky stoupavým vzdušným proudům. Ve vzduchu může za ideálních podmínek kroužit po velmi dlouhou dobu. A to bez nutnosti mít jakýkoliv motor. A teď k češtině. Pravopisně SPRÁVNĚ je paragliding Označení paragliding...

Medúza je žahavec s rosolovitým tělem, který žije v moři. Tělo medúzy může nabývat různých tvarů. Od zvonovitého, přes mírně vypouklé až ke zploštělému. V průměru se medúzy dožívají 20 let. A za největší medúzu na světě se považuje talířovka obrovská, která žije v severním Atlantiku. Ale pojďme k češtině. Pravopisně SPRÁVNĚ je medúza V Čechách moře nemáme, proto se ani...
Načíst dalších 10 článků