Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Buzz marketing

Cílem buzz marketingu je vyvolat rozruch okolo určité značky, produktu, společnosti či akce. Dílčím cílem je poskytnout skvělé téma pro diskusi mezi lidmi a v médiích. S buzz marketingem jsou spojeny také pojmy jako guerilla marketing či virální marketing, všechny tři typy marketingu fungují podobně – na základě vyvolání rozruchu, přesto je mezi nimi drobný rozdíl.

Buzz marketing

Buzz marketingová kampaň může být poměrně levnou formou reklamy, její příprava a vymyšlení samotné strategie je však poměrně náročné. Forma buzz marketingových kampaní nebývá z pochopitelných důvodů přímočará, ale reklamní sdělení je často maskováno za vtip nebo jinou formu nosné informace. Nejdůležitější je nabídnout lidem téma, které je zaujme nebo pobaví natolik, aby sdělení rozšířili mezi své přátele.

Snaha o dosažení buzzmarketingového efektu je motivována dlouhodobým trendem snižování účinku tradičních reklamních nástrojů a zároveň zvyšováním cen za jejich využívání. Podstatou účinnosti buzzmarketingu je vytvoření silného (zábavného, vtipného, šokujícího, kontroverzního) příběhu, jehož zprostředkováním spotřebitel vyvolává zájem svého okolí. Pokud je buzzmarketingová kampaň opravdu úspěšná, média (televize, rádia) se o její masové rozšíření postarají sama.

O buzz marketing se snaží většina velkých světových firem. Vytvořit koncept opravdové buzz kampaně však není jednoduché. Je třeba mít v oboru zkušenosti a je třeba kampaň promyslet do největších detailů. Nedomyšlená buzz kampaň se totiž může snadno obrátit proti jejich tvůrcům.

Guerilla marketing

Oproti buzz marketingu je guerilla marketing mnohem více šokující, nekonvenční, extravagantní, často až kontroverzní. Cílem guerilla marketingu je dosáhnout maximálního efektu z minimálních zdrojů. Právě nízké náklady jsou jedním z charakteristických rysů guerilla marketingu, i proto je oblíbený zejména mezi firmamy s omezeným rozpočtem. I velcí zadavatelé však občas guerilla marketing úspěšně využívají.

Při převádění slova den do množného čísla uděláte chybu jen stěží, sáhnout můžete po třech variantách. Nejčastěji se setkáváme s tvarem dny, nezmýlíte se ani s tvary dni a dnové. Problémem může být až následné spojení se slovesem. Co se týče tvaru dni, měli bychom mít na paměti, že ho řadíme k rodu mužskému neživotnému, proto ve...

Někdy bývá guerilla marketing označován za marketing útočný, jelikož někdy využívá agresivní kampaně. Jeho taktika spočívá ve třech krocích: udeřit nečekaně, zaměřit se na přesně vytipované cíle, ihned se stáhnout zpět.

Virální marketing

Základem virálního marketingu je dobrý nápad – neotřelý vtip, provedení, skrytá narážka nebo sexuální podtext, které přiměje uživatele si mezi sebou video, fotografii nebo klidně i nahrávku bezhlavě předávat.
Principy virálního marketingu umožňují oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů za relativně nízkých mediálních nákladů. To však je vykoupeno nejen vysokými nároky na realizaci s poměrně nejistým výsledkem, ale i nutností komplexní změny nahlížení na proces komunikace.

Pouze ve velmi malém procentu případů může virální marketing fungovat jako samostatný nástroj. Nejúčinnější je v kombinaci s dalšími nástroji komunikačního mixu, se kterými se může vhodně doplňovat, dále je rozvíjet a podporovat.

Správným výběrem šiřitelů lze virální marketing využít jako komunikační nástroj pro většinu typů společností. Vhodnost jeho využití je determinována spíše počátečním kreativním vstupem, obsahem sdělení a jeho významem pro uživatele než konkrétní značkou.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Pomáhá němým tvářím. Těm, co se sami neumí bránit. Zasazuje se o jejich práva a životní pohodu. Je ředitelkou Nadace na ochranu zvířat. Co vlastně tato nadace dělá, jak působí v ochraně zvířat, jaké projekty a kampaně pořádá a jak získává finanční a další podporu, to vše a mnohem více vám prozradí Eva Hodek. Dobrý den, Evo....

Mezinárodní den solidarity osvobození politických vězňů V tento den si připomínáme nejen politické vězně, ale také bojovníky proti fašismu. V roce 1945 byl v tento den osvobozen koncentrační tábor Buchenwald. Neměli bychom zapomínat na uctění památky všech, kteří koncentrační tábory nepřežili. Zároveň bychom také neměli zapomínat, že koncentrační tábory nejsou minulostí. Minulostí také není věznění odpůrců politických režimů. Mysleme proto v...

Firemní styl, v angličtině corporate identity je souhrnné označení pro vystupování firmy. Nejde pouze o její vnější prezentací, ale také o interní vztahy, komunikaci, nabízené benefity apod. Jedná se o souhrn pravidel toho, jak především korporace vystupuje navenek i dovnitř firmy. V dokumentu korporátní identity najdete etické kodexy, vnitrofiremní kulturu, marketingovou komunikaci i pravidla pro...

Moderní život lidstva po průmyslové revoluci s sebou nepřináší jen výhody, ale také negativa. Ta nemusí být vidět na první pohled, ale o to citelnější mohou být. Jedním z nich je právě znečištěné ovzduší. Pro zdůraznění významu a dopadu znečištění ovzduší byl na 2. června stanoven Mezinárodní den čistého ovzduší. Kdy slavíme Mezinárodní den čistého...

Nejdříve je vhodné napsat, co vlastně slovo pižmo znamená. Slůvko pižmo označuje výměšek ze žláz některých živočichů, který má charakteristický zápach, případně vůni. Záleží na tom, co komu voní nebo páchne. A teď k samotné problematice psaní. Pižmo nepatří mezi vyjmenované slova po „P“, takže není důvod psát „y“ uprostřed slova. Zároveň se však jedná o...

Ptáte se, jestli psát slovo kurz se z nebo se s na konci? Myslím, že dpověď vás potěší. Pro zapamtování je tu opět pár příkladů ze života. Správně je kurz i kurs V tomto případě mají uživatelé českého jazyka velice snadnou práci. Pravopisně správně je kurz i kurs. Jedná se o stylově rovnocenné tvary, které se...

Ano, překvapivě, e-mailing využívá jako hlavní nástroj komunikace e-mail. Mail můžete využít k tomu, abyste uživatele v databázi upozornili, že zrovna máte velmi příjemné slevy, výhodné balíčky, že toto a ono zboží právě doprodáváte a už v žádném případě nebude. Nebo že ta či ona nabídka má časové omezení, které není radno promeškat. E-mailingE-mailem můžete...

Jedna ze stálic české SEO scény, Martin Matějka. Nezávislý SEO konzultant a online markeťák. Jinak také majitel internetového obchodu s miniaturními modely aut Smallcars.cz. S Martinem si budeme tentokrát povídat o SEO, podnikání na internetu a o tom, jak se buduje e-shop v podstatě od nuly. Martine, ty ses spoustu let věnoval (a stále ještě věnuješ) SEO –...

Merchandising je obor, který se zabývá péčí o zboží. Jeho cílem je zajistit co nejoptimálnější umístění výrobku v prostoru a vytvořit ideální podmínky, které přimějí zákazníka si produkt zakoupit přímo v místě prodeje. V praxi to znamená zaručit, že zboží bude vždy dostupné (dostatečné zásoby ve skladech, zboží vyskládané v regálech a umístěné v požadované...
Načíst dalších 10 článků