Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Buzz marketing

Cílem buzz marketingu je vyvolat rozruch okolo určité značky, produktu, společnosti či akce. Dílčím cílem je poskytnout skvělé téma pro diskusi mezi lidmi a v médiích. S buzz marketingem jsou spojeny také pojmy jako guerilla marketing či virální marketing, všechny tři typy marketingu fungují podobně – na základě vyvolání rozruchu, přesto je mezi nimi drobný rozdíl.

Buzz marketing

Buzz marketingová kampaň může být poměrně levnou formou reklamy, její příprava a vymyšlení samotné strategie je však poměrně náročné. Forma buzz marketingových kampaní nebývá z pochopitelných důvodů přímočará, ale reklamní sdělení je často maskováno za vtip nebo jinou formu nosné informace. Nejdůležitější je nabídnout lidem téma, které je zaujme nebo pobaví natolik, aby sdělení rozšířili mezi své přátele.

Snaha o dosažení buzzmarketingového efektu je motivována dlouhodobým trendem snižování účinku tradičních reklamních nástrojů a zároveň zvyšováním cen za jejich využívání. Podstatou účinnosti buzzmarketingu je vytvoření silného (zábavného, vtipného, šokujícího, kontroverzního) příběhu, jehož zprostředkováním spotřebitel vyvolává zájem svého okolí. Pokud je buzzmarketingová kampaň opravdu úspěšná, média (televize, rádia) se o její masové rozšíření postarají sama.

O buzz marketing se snaží většina velkých světových firem. Vytvořit koncept opravdové buzz kampaně však není jednoduché. Je třeba mít v oboru zkušenosti a je třeba kampaň promyslet do největších detailů. Nedomyšlená buzz kampaň se totiž může snadno obrátit proti jejich tvůrcům.

Guerilla marketing

Oproti buzz marketingu je guerilla marketing mnohem více šokující, nekonvenční, extravagantní, často až kontroverzní. Cílem guerilla marketingu je dosáhnout maximálního efektu z minimálních zdrojů. Právě nízké náklady jsou jedním z charakteristických rysů guerilla marketingu, i proto je oblíbený zejména mezi firmamy s omezeným rozpočtem. I velcí zadavatelé však občas guerilla marketing úspěšně využívají.

Slovní spojení kdo s koho má poměrně jasný význam. Vyjadřuje otázku, komu se daná činnost povede lépe. Můžete ho použít například, když někoho vyzýváte k souboji nebo se s ním vsázíte. Správný pravopis tohoto ustáleného spojení není zdaleka všem jasný. Proto tu mám několik příkladů, z kterých vám to ihned bude jasné.  Správně píšeme kdo...

Někdy bývá guerilla marketing označován za marketing útočný, jelikož někdy využívá agresivní kampaně. Jeho taktika spočívá ve třech krocích: udeřit nečekaně, zaměřit se na přesně vytipované cíle, ihned se stáhnout zpět.

Virální marketing

Základem virálního marketingu je dobrý nápad – neotřelý vtip, provedení, skrytá narážka nebo sexuální podtext, které přiměje uživatele si mezi sebou video, fotografii nebo klidně i nahrávku bezhlavě předávat.
Principy virálního marketingu umožňují oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů za relativně nízkých mediálních nákladů. To však je vykoupeno nejen vysokými nároky na realizaci s poměrně nejistým výsledkem, ale i nutností komplexní změny nahlížení na proces komunikace.

Pouze ve velmi malém procentu případů může virální marketing fungovat jako samostatný nástroj. Nejúčinnější je v kombinaci s dalšími nástroji komunikačního mixu, se kterými se může vhodně doplňovat, dále je rozvíjet a podporovat.

Správným výběrem šiřitelů lze virální marketing využít jako komunikační nástroj pro většinu typů společností. Vhodnost jeho využití je determinována spíše počátečním kreativním vstupem, obsahem sdělení a jeho významem pro uživatele než konkrétní značkou.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Tentokrát bych vám rád vysvětlil pravopis přídavného jména fantastický, které se často zaměňuje se slovem fantaskní nebo se píše špatně jako fantasktický. Správně je fantastickýPřídavné jméno fantastický je odvozené od podstatného jména fantazie, které pochází z řeckého výrazu fantasma.Jak je to s pravopisem? Správně je jen přídavné jméno fantastický.Kdybyste zahlédli patvar fantasktický, tak si pamatujte, že je...

Sloveso postoupit i sloveso podstoupit jsou správná. Liší se ovšem jejich význam a s ním související použití ve větě. Sloveso postoupit má několik významů:Pokročit, dostat se na vyšší úroveň. Například: Nemoc bohužel postoupila do dalšího stádia.Popojít. Např.: Postupte si dále do vozu.Odevzdat, přenechat. Např.: Žaloba byla postoupena státnímu zastupitelství.Sloveso postoupit můžete nahradit několika různými slovesy,...

Káva, kafe i café jsou zdánlivě podobné výrazy, mezi kterými však je třeba rozlišovat z hlediska formálnosti. Proto jsem se rozhodl blíže vysvětlit, jaký je mezi nimi rozdíl. Spisovná čeština uznává pouze kávuKáva je sázka na jistotu. Jedná se o označení nápoje z kávových zrn, které můžete použít v jakémkoliv textu, protože je neutrální a...

Product prename Je označení pro produkt, který je teprve ve stádiu přípravy. Jednotliví pracovníci potřebují o produktu v průběhu vývoje hovořit, tak si vymyslí nějaký produkt prename (prvotní název / pracovní název), které se však používá pouze pro komunikaci uvnitř firmy. Když se produkt dostane do další fáze a je připraven pro uvedení na trh, tak už se...

SEO je důležité pro každou webovou stránku a internetový obchod není výjimkou. Kanonické adresy URL hrají zásadní roli při zajišťování toho, aby webové stránky nebyly penalizovány vyhledávači a aby SEO bylo silné. Zajišťují, aby vyhledávače nebyly zmateny, když různé adresy URL odkazují na stejný obsah nebo webovou stránku, a mohou pomoci informovat o tom, které...

Vlastislav Mužské jméno Vlastislav je slovanského původu. Jméno je složeno ze dvou částí – první část vlast neslo význam moc a vláda. Druhá část slav se vykládá jako slavný či významný. Celé jméno se pak vykládá jako slavný vládce. Kdy slaví Vlastislav svátek?Vlastislav slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 28. dubna (28.4.).Ženská podoba jména VlastislavŽenská podoba...

Víte, co znamená, že je někdo frustrovaný? Vysvětlím vám to spolu s pravopisem tohoto slova. Ne, že bych byl chytřejší než vy, sám jsem v tom párkrát udělal chybu. Tak si to pojďme konečně zapamatovat. 🙂 Správně je frustraceSlovo frustrace pochází z latinského frūstratiō, což v překladu znamená marně nebo zmarněný. Jak můžete vidět, v tomto slově je...

Mužské jméno Bořivoj je původem slovanské jméno, které se vykládá jako bojovník. Kdy slaví Bořivoj svátek?Bořivoj slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 30. července (30.7.).Domácké podoby jména BořivojBořivojek,Bořík,Vojek,Vojík.Bořivoj a statistikaKolik žije v ČR BořivojůK 30. 7. 2022 žije v České republice 1 634 lidí se jménem Bořivoj.Oblíbenost jména BořivojJméno je 351. nejoblíbenějším českým mužským jménem....

Mezinárodní den solidarity osvobození politických vězňů V tento den si připomínáme nejen politické vězně, ale také bojovníky proti fašismu. V roce 1945 byl v tento den osvobozen koncentrační tábor Buchenwald. Neměli bychom zapomínat na uctění památky všech, kteří koncentrační tábory nepřežili. Zároveň bychom také neměli zapomínat, že koncentrační tábory nejsou minulostí. Minulostí také není věznění odpůrců politických režimů. Mysleme proto v...
Načíst dalších 10 článků