Stále častěji se k platbám používají kreditní karty a elektronické peněženky. Ale i tak se občas musí zaplatit hotově. Jinak řečeno cash.
Pravopisně správně je pouze cash!
Mnohé může při psaní zmást výslovnost -> [KEŠ], ale pravopisně správně je opravdu jen tvar cash. Jedná se o slovo přejaté z anglického jazyka, které se ještě nestihlo plně včlenit do české slovní zásoby. Proto si udržuje svůj původní tvar, a navíc je v češtině nesklonné.
Cash = hotové peníze, platba v hotovosti
Velice často se vyskytuje vedle dalších anglických slov -> cash flow, prodej cash and carry, cash before delivery.
Pozor! Nepleťte si cash se slovíčkem cache. Sice mají stejnou výslovnost, ale význam se zásadně liší!
Příklady SPRÁVNÉHO užití slova cash:
Mám rád vůni peněz, proto platím cash.
Můžete mi to dát na fakturu, nebo musím platit cash?
Cash flow je termín, který by člověk 21. století měl bezpodmínečně znát.
Rozhodl se využít nebankovní půjčku expres cash a škaredě na to doplatil.
Cash and carry je platba v hotovosti a odvoz zboží na náklad kupujícího.
Píše se obvykle nebo obvikle? Rád vám to vysvětlím. Je to totiž naprosto logické. Stačí si vzpomenout na vyjmenovaná slova po v. Správně je obvykleObvykle je slovním druhem příslovce. A proč se píše s tvrdým y?Mezi vyjmenovanými slovy po v je slovo zvykat. A od něj je možná trochu překvapivě odvozeno slovo obvykle, proto ho...
Keď sa konečne v dome rozhostí ticho a deti sú uložené do postele, mnohí slovenskí rodičia si nájdu krátky, no cenný čas pre seba. Nie je to vždy dlhé, ani plánované, ale postačuje na to, aby si mohli vydýchnuť, načerpať silu a užiť si chvíľu len pre seba pred začiatkom nového dňa.Tieto tiché večerné momenty...
Před pár lety si chtěl Michael koupit hezkou tašku. Ale protože se mu ji u nás nedařilo nikde najít, tak šel pátrat na internet. A netrvalo dlouho a v roce 2013, společně se svými kamarády Františkem Reisnerem a Lukášem Pohanem, začali tyto výrobky dovážet i k nám do ČR.Nedlouho poté si otevřeli svůj první kamenný obchod Gentleport, který najdete v Pánské...
V každém správném firemním molochu jsou 2 typy lidí. Ti, co něco umí. A ti, co neumí vůbec nic. Zatímco ta první skupina většinou dovede pracovat efektivně. Umí se rozhodovat, brát na sebe odpovědnost a hledat vlastní cesty, ta druhá neumí nic. Díky své tuposti napáchá tato skupinka většinou více škody než užitku. A pak...
Město Holice (název pomnožný, nazývané též Holice v Čechách; se nachází v okrese Pardubice, přibližně 14 km východně od krajského města Pardubice. Město je přirozeným spádovým městem v holickém mikroregionu a důležitou silniční křižovatkou při spojení silnic 1. třídy I/35 a I/36. Skládá se ze sedmi místních částí – samotné Holice, Staré Holice, Podhráz, Roveňsko, Kamenec, Podlesí a Koudelka. Žije zde přibližně 6 600 obyvatel. ✅ Holice – správná varianta. Ve...
Skyscraper je anglický výraz pro mrakodrap. Co znamená termín skyscraper v marketingu? Jedná se o formát internetové reklamy, který má podobný tvar jako mrakodrap. Konkrétně úzký a vysoký. Skyscraper je vertikální reklamní proužek o velikostech 120*600 nebo 160*600 pixelů, který se používá v online prostředí. Správná výslovnost je [SKÁJSKREIPR].
Facebook má téměř 2 miliardy každodenních uživatelů z celého světa. Velká část těchto uživatelů dobrovolně sdílí velké množství osobních informací. I díky tomu Facebook může nabídnout vysoce cílené placené reklamy. S pomocí Facebook Ads je možné propagaci přizpůsobit konkrétnímu publiku na základě množství demografických charakteristik. Facebook ví o svých uživatelích prakticky vše, takže reklama na...
Správný tvar tohoto zájmenného příslovce je leckdy. Leckdy užíváme v případě, že chceme vyjádřit časové určení různých období, nejednou, nezřídka. ✅ Leckdy – jediná spisovná a správná varianta.❌ Lec kdy – nespisovná a nepřípustná varianta z pohledu českého pravopisu.Část „lec“ se objevuje ve složených zájmenných a příslovečných výrazech a zastupuje zde význam neurčitosti.Všechny tyto výrazy jsou...
Dopodrobna znamená jinými slovy detailně, do hloubky. Dopodrobna je příslovečná spřežka, proto se píše dohromady. Dvouslovná varianta do podrobna ve spisovné češtině neobstojí. Je nesprávná. Pravopisně SPRÁVNĚ je dopodrobnaNejlehčí bude, když si zapamatujete, že se jedná o spřežku. Anebo se vždy podívejte na tento web.Kdo by hledal nějaké zdůvodnění, toho musíme zklamat. Se spřežkami to...
Jak zavolat na soudce a poslance? Pane soudce anebo pane soudče? Pane poslanče anebo pane poslanec? Vždy jedině pane souce a pane poslanče!Při tvorbě 5. pádu podstatných jmen mužského rodu, skloňovaných podle vzoru soudce dělá mnoho lidí chybu.Slova, skloňovaná podle vzoru soudce mají vždy koncovku -ce. Často však v jejich případě dochází v 5. pádě...
Dotační program Nová zelená úsporám (NZÚ) pokračuje i v období 2022-2025. Fotovoltaika spadá do podoblasti C.3, výše podpory se odvíjí čistě od použitých technologií. Dříve bylo podmínkou dotace to, aby domácnost spotřebovala alespoň 70 % vyrobené energie, což výrazně limitovalo velikost instalací. Teď už tato podmínka neplatí. Dotace se vztahuje na všechny fotovoltaické systémy do...
K optimalizaci těchto webových stránek a služeb používám soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.