Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Checklist pro eshopy – co vše je třeba zvážit, vyřešit a zkontrolovat při založení zcela nového internetového obchodu

Hello 0

Checklist pro eshopy - co vše je třeba zvážit, vyřešit a zkontrolovat při založení zcela nového internetového obchodu

Spustit nový e-shop není jen otázka nahrání produktů a zapnutí platební brány. Za dobře fungujícím online obchodem stojí desítky drobných i zásadních rozhodnutí, která je potřeba vyřešit ještě před tím, než všechno začne fungovat naostro.

Abyste měli jistotu, že na nic nezapomenete a že vše bude fungovat tak, jak má, sestavil jsem takový detailnější checklist, který by si měl bod po bodu odšktnout každý, kdo otevírá nový eshop (a zároveň slouží jako takový malý pomocník pro pochopení, co by vás případně vše čekalo, pokud to myslíte s eshopem opravdu vážně). Pomůže vám projít krok za krokem všechny klíčové oblasti – od výběru platformy přes technické nastavení až po právní náležitosti a přípravu na první objednávky. Zkrátka vše, co je potřeba mít hotové před spuštěním.

Homepage/úvodní stránka:

  • Co bude na homepage (jaké sekce, jaké produkty, jak bude fungovat řazení, co tam být skutečně musí/nemusí/je nebo není životně důležité pro fungování eshopu a pro zákazníka – protože na homepage vám bude nejspíše chodit valná většina trafficu, tzn. i s rozložením prvků na homepage můžete dosáhnout nějaká ta % obratu navíc)
  • Nastavení vzhledu a volba šablony (musí mít vyřešenou responzivitu) + definice nutných dalších pluginů/modulů (newsletter, cookies, hlídací pes atd.)
    • USP 
      • Proč jsme dražší/jsme levnější?
      • Jsme výrobci?
      • V čem jsme lepší než konkurence? A máme zmapovanou konkurenci (čím můžeme/nemůžeme konkurovat?)
      • Rychlost dodání? Máme vše skladem?
      • Jsme cruelty free/vegan/odpovědná firma/ekologická firma/rodinná firma + výhody pro zákazníka/co to znamená atd.
      • Rychlost doručení – dovedeme zaručit nějakou dobu nebo alespoň vybrat tu nejrychlejší možnost
      • Možnost bezplatného vrácení/garanční program, že mohu zboží vrátit, když nejsem spokojený?
    • Slevové akce?
    • Nejprodávanější produkty?
    • Search + jak bude fungovat (chceme využívat vlastní řešení nebo něco jako Luigisbox)?
    • Newsletter/sběr kontaktů – bude na homepage? Je třeba nadefinovat důvody, proč se přihlásit do newsletteru = je nutné vymyslet benefit = co za to dostanu, jaká bude frekvence rozesílky na nově přihlášené (jaké bude flow celého procesu)
    • Hodnocení a recenze od zákazníků (odkud budou natahovány recenze? Pokud ještě žádné recenze nemáme, jak je budeme získávat)?
    • Kontakty/otevírací doba/fakturační údaje?
    • Chceme rychlý kontakt – chat/Smartsapp (= je na to kapacita?)
    • Login do uživatelského účtu
      • Možnost změnit si heslo
      • Trasování zásilek = ideálně automaticky + funguje na všechny dopravce?
      • Historie účtu/objednávek
      • Věrnostní program/body za nákupy?
      • Nějaké slevové pobídky/akce na základě uživatelské historie?
      • Skóring zákazníků =  např. lepší ceny pro diamantového zákazníka?

Podstránky:

  • Stránka s kontakty
    • IČ + DIČ + adresa
    •  + Kam posílat reklamace/otevírací hodiny/kdy můžu volat + tel.č. Na customer service
  • Doprava a doručení zboží
      • Jaké druhy doprav/dopravci může zákazník využít + ceny a podmínky dopravy (ceny za typy zásilek dle velikosti, váhy apod.)
      • Budeme jen doručovat po ČR nebo i do zahraničí (= je třeba podepsat např. separátní smlouvu na každou zemi pro Zásilkovnu)?
      • Jak budeme balit, jak rychle to zvládáme, máme zaškolený personál, dělají to efektivně = co ne nejvíce zdržuje?
      • Co velkoobjemové zásilky?
      • Poštovné zdarma – pokud ho nabízíte, dejte jej na dobře viditelné místo (do hlavičky), je to totiž velice důležité hledisko u rozhodování při koupi (u méně známých shopů zejména)
  • Ochrana osobních údajů
    • Jaké údaje sbíráme
    • Pro jaké účely
    • Jak dlouho
    • Které nástroje třetích stran s údaji pracují a jsou všechny z EU?
    • Výmaz osobních údajů a kam psát/co dělat pro smazání?
    • Práva uživatele, poučení, závěrečná ustanovení
    • https://www.energosolar.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju
  • Vrácení zboží
  • Reklamace a vrácení peněz
  • Prodejní místa/pobočky? Máme/nemáme/plánujeme?
  • Tipy a novinky
  • Slovník pojmů/blog/tipy a novinky – jak pro SEO (máme kam dávat obsah, tak jako informační kanál pro zákazníky)
  • Další možné podstránky
    • O nás
    • Historie firmy
    • Vize/mise firmy
    • Management/lidé ve firmě
    • Výroční závěrky
    • Pro medía
    • Dokumenty/záruční listy/produktové listy
    • Atd.

Další body:

  • Velkoobchod (modul) – je třeba/není?
    • Případně alespoň mít alespoň podstránku, kde se mi mohou firmy ozvat/mohou mě nalézt třeba obchodní centra/domy a jejich nákupčí
  • Affiliate/marketingová spolupráce (přihlaš se nám, hledáme další partnery = speciální email/telefon, aby to nezapadlo)
    • Plánujeme? Například Ehub.cz/CJ.com nebo vlastí affiliate, který si sami budeme spravovat?
    • Popsat program
    • Provize
    • Stránky o spolupráci
  • Platby
    • Jaké banky nebo zda budeme využívat GoPay = další poplatek z plateb od zákazníků
    • Kam budou chodit platby = jaký účet (= máme podepsané smlouvy s danou institucí a dostupný účet a je zde nějaký forma automatického párování plateb?)
    • Zpětně propojitelný účet (když přijde platba s daným varialním symbolem, tak jak se spáruje)
    • Pokud účet není v lokální měně, počítám s kurzovními převody?
    •  Bude dobírka? Mám dostatečné cashflow na dobírky a zásoby na rozjezd?

Funkčnost shopu – nastavení objednávkového procesu:

  • Umožnění nákupu registrovaným i neregistrovaným zákazníkům
  • Opuštěný košík (vložil do košíku a neodeslal objednávku = přišla mu notifikace/slevový kód + jaké je flow opuštěných košíků?)
  • Lze v košíku odstranit a přidávat zboží jednoduše?
  • Možnost cross-sell/upsell (příbzné nebo hodíci se produkty ke zboží již v košíku) + dokup služeb (připojištění zásilky?)
  • Upozornění – zda chce notifikaci, aby se mu shop přiomněl, že mu zboží dochází, aby si jej mohl rovnou přikoupit (typicky známe, jak dlouho zboží zákazníkovi asi vydrží)
  • Lze se z košíku dostat na detail produktu proklikem přes nadpis i obrázek
  • Tvorba slevových kupónů
    • Jednorázově i hromadně
    • Na absolutní částku, % sleva, množstevní sleva
    • Pro jednotlivé produkty nebo kategorie nebo celý shop
  • Určení země prodeje/měny + správný přepočet – pro shopy plánující expanzi/doručování do více zemí
  • Souhlasy s obchodními podmínkami před odesláním/hodnocením/využitím MKT údajů

Produkty:

  • Jak si stojí cenově s konkurencí? Nezapneme na pár stěžejních produktů hlídání cen? Systémů je více – Google hledání
  • Pro nejprodávanějších/nejmaržovějších – zda mají vyšperkované popisky + aby se moc neduplikovaly texty napříč webem
  • Nelze mi do systému zapojit dynamickou změnu cen na základě toho, odkud kupující přišel? Viz třeba: https://www.jzshop.cz/moduly/marketing/cena-zbozi-dle-prodejniho-kanalu
  • Kategorie má filtry, které odpovídají klasifikační analýze klíčových slov (pokud ji máte) nebo aspoň kopírují důležitost k danému produktu? Podívejte se k větší konkurenci, jak to má udělané? Ti asi analýzu budou mít udělanou, pokud za tímto projektem stojí nějaký větší tým lidí (ale neznamená to pořád, že takovou konkurenci nelze předběhnout – anebo –  že dělá vše dobře, je vždy důležité než tupě kopírovat od konkurence, tak se snažit vytvořit si vlastní framework, který vám bude fungovat).
  • U produktů musí být info, jaká byla nejnižší cena za poslední 30 dní
  • Funguje našeptávač produktů ve vyhledávání (zkuste třeba Luigisbox)?
  • Varianty produktů (pokud jsou třeba)
    • Pokud potřebuji více variant – mít vyškolenou obsluhu shopu, aby tyto varianty vytvářely správnou strukturu URL
    • Typicky to samé triko máme ve více velikostech – indexuje se jen hlavní URL a varianty pod tím (velikost S,M,L) již odkazuje na hlavní produkt/URL produktu – pokud se opravdu takový pojem nehledá pod opravdu takovým pojmem (typicky černý iPhone se hledá – bude mít vlastní URL bez kanonizace)
  • Řazení produktů
    • Několik úrovní (nejlevnější, nejdražší, nejprodávanější, nejnovější, nejlépe hodnocené)
    • Ideálně, aby každá ta úroveň řazení měla i vlastní URL
    • + možnost upravovat nějakým způsobem obecně kritéria řazení produktů v kategoriích (co bude první vidět, když potřebuju – typický nejprodávanější/nejmaržovější produkty chci mít nahoře v kategorii vždy apod.)
    • Kanonizace produktů (když máme více variant u 1 produktu – typicky třeba objem kosmetiky/tričko ve více velikostech/barvách = je třeba mít nadpoložku = tričko XYZ (indexované = sem směřují všechny podvarianty) a pod ním jsou varianty (neindexovanéé – pokud se opravdu takový pojem fakticky nehledá)
    • Některé systémy vám neřeknou, jestli je něco špatně, když je např. adresa starého XML feedu stále platná, ale vy už máte jiný a ten starý neaktualizujete

Kategorie produktů

  • Mít možnost otextovat kategorie (ručně/hromadně + nějaké hromadné úpravy nebo templaty pro texty)
  • Možnost upravovat nějakým způsobem obecně kritéria řazení produktů v kategoriích (co bude první vidět, když potřebuju – typický nejprodávanější/nejmaržovější produkty chci mít nahoře v kategorii vždy apod.)
  • Kanonizace kategorií – neduplikování obsahu v případě, že je podkategorie zařazené ve více kategoriích (pokud je do jedné podkategorie vede více cest, je třeba určit hlavní cestu = hlavní kategorii)

Cookies lišta

Co vše je třeba zkontrolovat u samotného webu/eshopu před ostrým startem?

Základní funkčnost webu:

  • Korektně napojený sklad/ERP
  • Korektně napojené účetnictví
  • Korektně napojené CRM
  • Propisuji na web všechny produkty
  • Propisuji na web produkty do správných kategorií
  • Zobrazuju správné ceny produktů + mám zkontrolováno, že mi vychází marže?
  • Jsou správně nastaveny ceny doprav a plateb?
  • Zobrazuju správnou skladovost?
  • Zobrazuju správné datum dodání?
  • Máme správně zobrazený strom kategorií v menu a možnosti filtrace (jak rychle najdu požadovaný produkt, skrze menu, search pole atd.)?
  • Proběhl user testing (vyzkoušeli jsme si otestovat web, zda lidé se na webu pohybují tak, jak jsme očekávali)
  • Produkty mají správné atributy, parametry
  • Řazení produktů funguje správně podle správných parametrů?
  • Filtrace produktů funguje správně podle správných parametrů?
  • Stránkování produktů správně funguje?
  • Interní vyhledávání správně funguje?
  • Vkládání produktu do košíku a odstranění produktu z košíku
  • Průchod košíkem je v pořádku (neobjevil jsem žádnou zásadní chybu – při zadání adresy, telefonu, emailu apod.?
  • Otestované formuláře v košíku na chyby a útoky
  • Odeslání objednávky v pořádku
  • Funkční všechny platební metody
  • Funkční všechny metody přepravy
  • Odejde email s potvrzením objednávky
  • Objednávka se mi propíše do interních systémů
  • Funkční štítkování produktů (top seller, sleva, …)
  • Funkční nastavení slev a pobídek v CMS
  • Funkční uplatnění slev a pobídek v objednávce
  • Web se správně zobrazuje ve všech nejpoužívanějších verzích prohlížečů
  • Otestované správné zobrazování fontů, řádkování, odsazení atp.
  • Web se správně zobrazuje na smartphonu, dokážu objednat
  • Zobrazujeme správně cookie hlášku
  • Máme aktuální VOP (Všeobecné obchodní podmínky) a máme je zkontrolované/projité
  • Máme aktuální kontakty a info o firmě
  • Funguje nám správně kládání nových produktů
  • Máme ošetřené chování vyprodaných/ukončených produktů a jak to chování bude/má vlastně vypadat? (budeme položky úplně odstraňovat z eshopu a vyhodí mi to 404ku nebo jen produkt nepůjde koupit, ale URL bude dostupná, budu ji posílat do sitemapy/chtít ji indexovat, co v případě, že položku budu chtít znovu rychle obnovit atd.)
  • Máme možnost spravovat 301 redirecty
  • Máme možnost editovat obsah v kategorii
  • Máme možnost editovat obsah na produktu a zatřídění produktu
  • Fungují sdílecí buttony na sociální sítě (u produktů například)
  • Funguje nám Heuréka widget s hodnocením + Ověřeno zákazníky
  • Monitorujeme dostupnost webu 24/7 (máme nastavené alerty)
  • Administrace eshopu není veřejně dostupná
  • Administrace eshopu není indexovatelná
  • Funguje přihlášení pro stávajícího uživatele
  • Korektně přenesená databáze objednávek + korektně přenesená databáze zákazníků (u migrace)
  • Máme vyřešenou ochranu před roboty, scrapery, spammery
  • Fungují nám zákaznické vstupy (recenze, hodnocení) a jsou ošetřené proti útokům
  • Mají všichni admini/pověřené osoby přístup do shopu?
  • Máme aktuální a funkční logo (+ další varianty – v křivkách, logo v inverzních barvách, kratší verze loga pro univerzální použití)
  • Shop byl otestován na reálných uživatelích před startem kampaní/ostrým startem
  • Rychlost webu – nejenom homepage, ale i podstránky – zlepšíte výsledek kampaní, zvýšíte obrat a zlepšíte i pozice ve vyhledávačích. a shop bude více userfriendly

Email marketing a notifikace

  • Vytvořit maily pro objednávky, reklamace, info@, atd.
  • Je správně nastavený e-mail, kam budou chodit objednávky (mají do něj přístup ZAM, co mají objednávky odbavovat + manager shopu)?
    • Máme proškolenou obsluhu na zpracování objednávek?
    • Jsou nastaveny automatické e-maily, které chodí zákazníkům po objednávce?
    • Jsou smysluplně nastaveny stavy objednávek a obsluha ví, kdy jednotlivé stavy používat?
    • Je nastavený doménový koš? Tzn. doručí se mi i emaily na neexistující emaily?
  • DNS – DMARC, DKIM, SPF záznamy
  • Je nastavené flow pro automatické emailové kampaně
    • Viděl produkt do košíku a nenakoupil
    • Udělal objednávku a rok nenakoupil
    • Podobné produkty k zakoupenému zboží
    • Segmentace zákazníků dle výše objednávek

    Výraz „vespolek“ je příslovce a znamená vzájemně, navzájem, dohromady. Vespolek se proto píše pouze dohromady. Nejedná se o příslovečnou spřežku. ✅ Vespolek – jediná správná pravopisná varianta.❌ Ve spolek – je nesprávná varianta z pohledu pravopisu.Pravopis a etymologie slova vespolekČeský etymologický slovník nám ke slovu spolek podává následující výklad:Slovo „spolek“ je odvozeno od příslovce „spolu.“...
  • Jsou smysluplně nastaveny stavy objednávek = otestování stavů a notifikací pro
    • Testování úspěšných a neúspěšných transakcí
    • Testování vracení a rušení objednávek
    • Testování plnění a částečného plnění objednávek
    • Testování archivace úspěšných objednávek
  • Jsou nastaveny e-maily, které chodí zákazníkům po objednávce?
    • Jsou v košíku všechny ceny (DPH) + počty produktů + obrázek
    • Stav objednávky/odhadovaný termín doručení/vysvětlený celý objednávkový proces
    • Kontakty/podpis
  • Chceme zasílat jen emaillové notifikace, ale také SMS apod.?

SEO

  • Máme u stránek (kategorie, produkty) správné titulky?
  • Máme u stránek správné  hlavní nadpisy?
  • Máme u stránek meta descriptiony?
  • Máme vygenerované správné OG data pro všechny důležité stránky/podstránky?
  • Máme vygenerované všechny stránky, které jsme chtěli (VOP apod.)?
  • Mají kategorie produktů a produkty vytvořené správné texty (automatické proměnné a placeholdery)
  • Mají obrázky (primárně produkty) mají vygenerovaný správný ALT tag napříč webem?
  • Generují se nám dobře parametrické kombinace kategorií a nevznikají duplicity nebo kategorie s nevhodnými parametry/jsou zařazeny ve špatné stromové stuktuře?
  • Zobrazují se skryté stránky korektně (tzn. nejsou vidět v navigaci)?
  • Je stránkování webu ošetřené proti duplicitám?
  • Je řazení v kategoriích ošetřené proti duplicitám?
  • Zkontrolovali jsme soubor robots.txt a máme nastavené s vývojářem, že se nám nepřetahuje např. meta robots a noindex z dev větvě na live URL webu?
  • Web projitý crawlerem (pozor na divné URL, duplicity)
  • Poznačit všechny změny URL (změna architektury, logiky tvorby URL) + pořešit přesměrování
  • Párový seznam všech měnících se URL stará/nová URL na redirecty
  • Prohledat veškeré HTML na „nofollow“, „noindex“ a zkontrolovat
  • Zkontrolovat všechna přesměrování, aktivní zazálohovat
  • Existuje minimálně jedna hlavní sitemapa namapovaná v robots.txt
  • Existuje sitemapa pro obrázky
  • Existuje sitemapa pro videa
  • Mám korektně nasazená všechna mikrodata
  • Mám smysluplné názvy souborů obrázků, videa, PDF
  • Stránky, které nechce indexovat, nejsou v sitemapách
  • Správně vygenerované automatické interní odkazy
  • Přenesené ručně řízené interní odkazy + jejich seznam
  • Existuje seznam všech aktuálních URL adres starého webu
  • Záloha předstartovní verze HTACCESS
  • Sleduju si aspoň měsíc předem chování robotů v logu
  • Hlavní typy stránek projdou testem mobilní přívětivosti
  • Hlavní typy stránek mají uspokojivé skore rychlosti v Google Speed testu
  • Sleduju si indexaci pro srovnání po spuštění
  • Sleduju viditelnost na dotazy pro srovnání po spuštění
  • Máme připravený soubor/značku  pro re-autorizaci GSC
  • Máme vyřešené 404 stránky + měření Mám vyřešenou předstartovní a postartovní zálohu Mám vyřešený SSL certifikát/DNS u domény i pro případné subdomény

PPC

  • Jsou zřízené účty
    • PPC účty (Google Ads, Seznam Sklik)? A jsem jejich vlastníkem/mám k nim přístup?
    • Jsou zřízené účty na zbožových vyhledávačích (Heureka, Zbožícz, případně Glami, Favi)?
    • Je zřízený účet Facebook Business? A vytvoření Facebook Pixel?
    • U založených účtů jsou napárované karty?
    • Máme nastavené remarketingové kódy a konverzní kódy?
    • Nastavené notifikace a limity pro spend?
    • Mám dostatečný kredit/budget na budoucí kampaně?
  • Mám připravené scripty na landing na 404 z inzerce
  • Sleduju si skore kvality pro srovnání po spuštění
  • Pokud je někde změna URL, mám připravené upravené inzeráty a sitelinky
  • Pokud změna logiky webu, mám připravené nové definice publik
  • Pro nové stránky vyřešené nové sestavy ano/ne

Pro pixely – pokud se posílají hodnoty objednávky, měli by být:

  • Bez DPH, pokud je firma plátce DPH
  • Bez ceny dopravy

Dle jednotlivých ads systémů

  • Facebook pixel
    • Ověření ID pixelu na stránce a v Business účtu
    • Kontrola vícenásobných ID pixelů (POZOR!)
    • PageView implementace na homepage, kategorii a detailu produktu
    • ViewContent na produktu (ověření propojení ID produktu s ID v katalogu pomocí Facebook Pixel Helper)
    • Add to Cart událost
    • Initiate CheckOut událost
    • Purchase událost
    • CAPI implementace minimálně pro:
      • Add to Cart
      • Purchase
      • Doporučení: implementovat CAPI pro všechny události včetně PageView (pozor na deduplikaci!)
    • Ověření správného zapisování událostí do business účtu
    • Kontrola souhrnného měření událostí – https://www.facebook.com/business/help/721422165168355?id=1877298665783613
    • Kontrola domén, kde je facebook pixel (zdroje dat) spuštěný – https://www.facebook.com/business/help/2257013430990486?id=399393560487908
  • Google Ads

    • Ověření ID pixelu na stránce
    • Ověření ID konverzí + ID pixelu (např. při objednávce)
    • Kontrola odesílání událostí s ID v košíku (ověření přes Google Merchants)
    • Kontrola vícenásobných ID pixelů (POZOR!)

    Sklik

    • Kontrola ID přímo v kódu (homepage, kategorie, detail produktu)
    • Ověření načítání publik:
      • Všichni návštěvníci (3 dny, 7 dní, 14 dní a 30 dní)
    • Ověření načítání publik z konverzí:
      • Objednávka
      • Registrace
    • Kontrola načítání publik prostřednictvím napojení na Zbozi.cz
    • Kontrola odesílání konverzní hodnoty při dokončení objednávky v kódu
  • LinkedIn, Twitter, Instagram – záleží, co prodáváte, zda to pro vás business má smysl (respektive stojí alespoň za vyzkoušení, ale reálně budete mít v rozjezdu shopu tolik starostí, že je lepší vsadit na osvědčené kanály, než se pouštět hned do něčeho neznámého).
  • Google Analytics
    • Ověření ID pixelu na stránce
    • Kontrola vícenásobných ID pixelů (POZOR!)
    • Implementace událostí rozšířeného ecommerce:
      • Dokončení objednávky
      • Vložení do košíku
      • Zobrazení produktu
      • Zahájení pokladního procesu
      • Nákupní seznam
  • Další doporučení
    • Pravidelná kontrola funkčnosti všech implementovaných pixelů
    • Ověření správného měření konverzní hodnoty u všech pixelů
    • Kontrola konzistence dat mezi různými analytickými platformami
    • Implementace GTM pro snadnější správu všech tagů

Zbožáky a dynamické produktové inzeráty

  • Správně vygenerovaný Heureka feed
    • Párují se produkty? Nemáte něco špatně s názvy nebo zařazením do kategorií? Mergado nebo PPCBee může pomoct.
    • Zkontrolujte strukturu feedu podle oficiální specifikace – povinné prvky (ITEM_ID, PRODUCTNAME, DESCRIPTION, URL, IMGURL, PRICE_VAT)
    • Pravidelnost aktualizací (ideálně denně) pro zachování aktuálních cen a dostupnosti
    • Správné nastavení XML kódování a formátu (UTF-8)
    • Využíváte atributy jako DELIVERY_DATE, EAN, HEUREKA_CPC pro lepší pozice?
  • Správě vygenerovaný feed pro Zbozi.cz
    • Chyby ve feedu? Vidíte změny v historii načítání produktů?
    • Párují se produkty? Které se nespárovaly => bohužel někdy musíme udělat ručně, ale nástroje jako Mergado nebo PPCBee může pomoct.
    • Můžete v Skliku vybírat kategorie produktů při vytváření produktových kampaní?
    • Zkontrolujte správnost povinných elementů (PRODUCTNAME, DESCRIPTION, URL, IMGURL, PRICE_VAT, DELIVERY_DATE)
    • Obsahuje feed správné CATEGORYTEXT pro zařazení do kategorií?
    • Máte nastaveny EXTRA_MESSAGE pro zvýraznění (např. doprava zdarma)?
  • Správně vygenerovaný Google PLA feed
    • Používáte správnou strukturu podle Google Merchant Center požadavků?
    • Jsou vyplněny všechny povinné atributy (id, title, description, link, image_link, availability, price, gtin/mpn/brand)?
    • Kontrola GTINů (EANů) – mají správný formát a jsou validní?
    • Jsou správně definovány velikosti, barvy a další varianty produktů?
    • Máte správně nastavené shipping a tax informace?
  • Google Merchants – nejsou chyby v načítání produktů? Jaké?
    • Kontrola diagnostiky a přehledu chyb v Merchant Center
    • Řešení nejčastějších chyb: chybějící GTINy, neplatné ceny, neplatné URL adresy obrázků
    • Jsou produkty schváleny pro reklamy? Nejsou některé zamítnuty kvůli porušení zásad?
    • Zkontrolujte hlášení o stavu (issues) a statistiky crawlování
    • Máte nastavené automatické aktualizace a strukturovaná data na webu?
  • Facebook Business – nejsou zde chyby? Propojení se stránkami? Aktualizuje se pravidelně?
    • Je katalog správně propojen s vaší Facebook stránkou?
    • Kontrola chyb při nahrávání produktů v Katalog Manageru
    • Aktualizuje se feed pravidelně? (Doporučeno denně)
    • Obsahují produkty všechny důležité informace včetně price, availability a image_link?
    • Jsou správně nastaveny události pro dynamické reklamy (pixel)?
    • Používáte správné ID produktů konzistentně mezi feedem a pixelem?
  • FAVI, Glami apod. – pokud se zde vyskytují problémy => Mergado nebo PPCBee může pomoct.
    • Specifické požadavky jednotlivých portálů – každý může mít své vlastní
    • FAVI: správné kategorie, parametry, dostatečně kvalitní obrázky
    • Glami: specifické atributy jako GLAMI_CPC, SIZE, COLOR, správné mapování kategorií
    • Zkontrolujte kvalitu produktových dat – úplnost, přesnost, aktuálnost
    • Monitorujte výkon a konverzní poměr na jednotlivých platformách

Webová analytika

  • Založený GA účet + vygenerované tracking ID + vložené do GTM + základní nastavení:
    • Definována správná měna v GA
    • Vyloučení robotů a interních lidí/spolupracovníků
    • Vyloučení platebních bran
    • Cross-domain tracking
    • Zvolené správné časové pásmo
    • Propojení Ads účtů s GA
    • Mám nasazené remarketingové kódy (pro traffic/publika)
    • Mám nastavené koverzní kódy (měření objednávek) a definované mikrokonverze
    • Je implementovaný měřící kód e-mail marketingového nástroje (Mailchimp, Mail-Komplet, Ecomail a podobně) a nastavené také DNS záznamy?
    • Mám dořešený Enhanced Ecommerce tracking (podrobné sledování nákupního chování) a nastavení hodnotových metrik pro jednotlivé kroky košíku a sleduju korektně průchod košíkem (analýza opuštění košíku dle segmentů)
    • Umím sledovat výkon produktů a produktových kategorií
    • Sledování kohort zákazníků (noví vs. vracející se)
    • Analýza životní hodnoty zákazníka (LTV)
    • Mám report na segmentace dle zdroje akvizice a chování a hotové nastavení vlastních dimenzí a metrik pro mé specifické obchodní potřeby (každý eshop je trochu jiný a potřebuje sledovat trochu odlišná data, byť základ je stejný/dosti podobný – potřebuji umět změřit revenue/zisk, ale jen toto nestačí)
    • Mám nastavené automatické reportů pro klíčové stakeholdery (a vím, co v těch reportech vlastně mají vidět) => vytvoření dashboardů v Google Data Studio/Looker Studio
    • Mám nasazené alerty pro zásadní poklesy v kanálech (traffic, revenue)
    • Dovedu z dat identifikovat problematická místa (high exit pages)
    • Mamám nasazené další nástroje jako Hotjar nebo Smartlook pro heatmapy a nahrávky sessions
    • Máme reporty pro vyhodnocení a sledování návratnosti marketingových kampaní – přiřazení hodnoty jednotlivým kanálům (atribuční modely), reporty pro analýzu efektivity  marketingových výdajů
    • Měřím interní vyhledávání
    • Funguje analytika v souladu s GDPR při sběru dat
  • Založení Search Console a propojení s GA, trackování 404ek
  • Nasazen script na mousetracking vč. konfigurace
  • Nasazen a otestován script na A/B testování
  • Pak se lze pustit do implementace server-side trackingu pro lepší přesnost dat, ochrana před blokátory reklam atd.
  • Provádíme aktualizace cílů a konverzí při změnách na webu a provádíme pravidelnou kontrolu správnosti dat (data audit)?
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Převozníci jsou většinou lidé, se kterými navazujete vztahy po rozchodu. Zkrátka někdo, kdo vám pomůže zapomenout na minulý vážný vztah. Vyplní prázdnotu. Otevře vám oči (na světě existují desítky dalších lidí, se kterými můžete navázat vztah a nebo přinejhorším mít sex :-)). Ale ještě než začneme, tak si pustíme jednu takovou písničku :-).Kdo to je...

Rezignace je slovo francouzského původu, které má ve francouzštině tvar résigner a znamená rušit platnost, vzdát se určitého práva. Původně bylo spojováno zejména s aktem, kdy se vladař (císař, král atd.) rozhodl vzdát nároku na trůn. Správně je rezignaceA jak to je v češtině? Velice jednoduše. Pravopisně správně je pouze tvar rezignace. Slovo se už plně včlenilo...

Mužské jméno Ferdinand je germánského původu. Jméno vzniklo ze ze staroněmeckého Fridunant. Vykládá se jako riskující mír nebo připravující se k jízdě. Kdy slaví Ferdinand svátek?Ferdinand slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 30. května (30.5.).Domácké podoby jména FerdinandFerda,Ferdík,Feran,Ferídek.Ferdinand a statistikaKolik žije v ČR FerdinandůK 30. 5. 2022 žije v České republice 1 240 lidí se...

Nosíte džíny, jeany nebo jeans? Spisovná čeština bohužel uznává pouze jedinou variantu, a abyste si ji zapamatovali, mám tu pro vás opět pár příkladů ze života. Džíny byly vynalezeny v roce 1873 původně jako kalhoty pro zlatokopy. Ve 20. letech se staly symbolem rebelství a dnes tvoří základ každého šatníku. Správně je džíny Jedinou správnou...

Ukazovací zájmeno ty v 7. pádě je slovíčko těmi. Ale napsat tento tvar správně dělá mnohým lidem problém. Pojďme si to v rychlokurzu češtiny vysvětlit. Správně je těmiPravidlo pro používání tohoto ukazovacího zájmena v 7. pádě je v podstatě jednoduché – správně se píše pouze s měkkým i, tedy „těmi“. A opravdu to platí pro všechny rody, zde...

Vždycky, když si nevíte rady se psaním příslovcí, zkuste si najít původní výraz a slova odvozená. Pravděpodobně pak bude podstatně snazší odůvodnit správný pravopis příslovce. Zkusme si tedy najít podstatné jméno. Je to suverén. Od něho si odvodíme přídavné jméno, které vznikne spojením základu suverén a přípony „-ní“. Tím vznikne zdvojené písmeno „n“, které je...

O reklamách v obsahové síti se příliš často nemluví, protože představují způsob, jak přijít velmi rychle o spoustu peněz, pokud se kampaň nenastaví správně. Reklamy v obsahové síti se totiž zobrazují lidem, kteří nemají o váš produkt třeba vůbec zájem a naopak je otravuje, když si chtějí například pustit video nebo jen bezmyšlenkovitě scrollovat na...

Mnoho lidí má problém napsat tuto zemi v Zakavkazí správně. Jak se tedy píše? ✅ Ázerbájdžán – jediná správná varianta, kterou lze uznat jako správnou.❌ Azerbajdžánn – nesprávná varianta.Je také nutné si zapamatovat, že v 6.pádě slovo Ázerbájdžán můžeme skloňovat dvěma způsoby (o Ázerbájdžánu/Ázerbájdžáně). Dále musíme také i v odvozených slovech dodržovat pravopis této země...

Pokračování článku s názvem: Typologie dívek – jak vybírat dívku na sex, do vztahu a kterou raději nechat na ocet? Po světě se jich potulují tisíce. Každá se hodí na něco jiného. Některé jsou dračice v posteli. Dokáží vám zpestřit život, obohatit jej, pomoci vám od samoty a pak jít zase o dům dál. Jiné se...

Přednosta stanice má červený nos a čepici (jak zpívá Vlasta Burian), to všichni víme, ale co znamená marketingový pojem přednosta domácnosti? Je to označení pro osobu v domácnosti, která dělá zásadní rozhodnutí o velkých investicích. Určitě to každý zná. Vždy musí být jeden člověk, který má v domácnosti zásadní slovo. Je jedno, jestli to je žena, nebo...
Načíst dalších 10 článků