Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

CHRO (Chief Human Resources Officer)

Hello 0
CHRO (Chief Human Resources Officer)

Mnoho různých označení, ale stále ta samá pracovní pozice. CHRO je pouze jiný název pro personálního ředitele, který patří mezi HRM (Human Resources Management – manažer řízení lidských zdrojů). 

Co by měl splňovat správný CHRO?

  • Často pracuje s lidmi, takže by měl mít nadstandardní komunikační a prezentační schopnosti.
  • Měl by být dostatečně empatický.
  • Jeho denním chlebem je týmová práce, takže by měl umět účinně spolupracovat.
  • CHRO musí být flexibilní a pečlivý.
  • Obvykle je vyžadováno vysokoškolské vzdělání v oboru personálního řízení nebo andragogiky.

CHRO je člověk, který má pod palcem personální politiku společnosti. Je nejvyšším článkem v této oblasti, takže navrhuje celkovou strategii a plánuje další postupy v oblasti řízení lidských zdrojů. CHRO rozhoduje o zásadách zaměstnanosti a pracovněprávních vztahů.

Do kompetencí CHRO spadají i jiné aktivity. Člověk na této pozici schvaluje metodiku náboru nových zaměstnanců. Obdobně rozhoduje o školeních a odměňování stávajících zaměstnanců. V jeho kompetencích je také navrhování motivačních programů pro zaměstnance, které zajistí spokojenost a pracovní nasazení pracovníků.

Pracovní náplň CHRO však nelze plně zobecnit. V každé společnosti zastává trochu odlišnou pozici. V jeho kompetencích však bývá vše, co je spojené s personalistikou.

Řízení lidských zdrojů cílí na zaměstnance, protože právě člověk je považován za nejdůležitější podnikový zdroj. Z tohoto důvodu se snaží o systematický rozvoj jeho vlastností a schopností.

CHRO se stará o spoustu věcí, zde uvedeme několik nejdůležitějších:

  • Organizační struktura a personální administrativa.
  • Personální plánování a nábor nových zaměstnanců.
  • Komunikace s personálními agenturami.
  • Organizační struktura a personální administrativa.
  • Plánování vzdělávání a rozvoje kvalifikace pracovníků.
  • Navrhuje sociální programy a zaměstnanecké benefity (Employee Benefits).
  • Řízení Oddělení Human Resources a spolupráce s ostatním managementem.
  • Seznamování zaměstnanců s firemní kulturou.

Hned v úvodu musíme sdělit radostnou novinu. Obě varianty jsou správné, takže v žádném případě neuděláte chybu! Abychom rozklíčovali, proč se v příslovci kdokoliv píše na konci písmeno „v“, musíme se ohlédnout do minulosti. Dříve se běžně za slovo kdokoli přidávala částice „-věk“, takže vznikalo kdokolivěk. Takové slovo se dnes už nepoužívá, ale písmeno „v“ v příslovci kdokoliv přežilo...

Kdo kromě CHRO tvoří vrcholový management?

CHRO je součastí tzn. vrcholového managementu. Ten tvoří manažeři, kteří vykonávají následující funkce:

  • CEO (Chief Executive Officer) – výkonný ředitel společnosti / výkonná ředitelka společnosti
  • COO (Chief Operations Officer) – provozní ředitel(ka)
  • CIO (Chief Information Officer) – ICT ředitel(ka)
  • CDO (Chief Digital Officer)  – digitální ředitel
  • CTO (Chief Technology Officer) – technický ředitel
  • CSO (Chief Sales Officer) – obchodní ředitel(ka)
  • CFO (Chief Financial Officer) – finanční ředitel(ka)

Zdroj fotografie: http://www.freeimages.com/photo/businessman-1241110

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Vylučující klíčová slova se hodí při nastavování téměř každé PPC kampaně a práce s nimi patří mezi základní znalosti světa PPC reklamy. Věřte, že pokud chcete svou firmu posunout v reklamě výš, budou se vám hodit. Proč vylučující klíčová slova používatVylučující klíčová slova umožňují lépe zacílit na zákazníky, kteří mají v úmyslu opravdu provést konverzi....

Sportovní fandomy se hodně změnily. Změnilo se toho tolik, že fanouškovství se navždy změnilo. Ve skutečnosti, už nic z toho není tak, jako tomu bývalo dříve.  Fanoušci už nejsou jen diváky svého oblíbeného sportu, nejsou ani věrní, oddaní a plně ponoření do hry, kterou tolik milují, které člověk může potkat na stadionech nebo v hospodách...

Kodex reklamy či také etický kodex reklamy vydala Rada pro reklamu v roce 2013. Jde o jakýsi morální kodex, soubor pravidel toho, jak by měla reklama vypadat. Podle tohoto morálního kodexu by měla být reklama pravdivá, slušná a čestná. Kodex a legislativaKodex nenahrazuje právní regulaci reklamy, pouze na ni navazuje doplněním o etické zásady. Jedná...

Běžně by po tvrdé souhlásce „r“ mělo následovat měkké „i“. V případě slovesa iritovat, to tak není. Proč? Protože se jedná o slovo cizího původu. Konkrétně z latinského slova irritare. Sloveso iritovat je nedílnou součástí spisovného českého jazyka, přesto si částečně ponechalo svůj původní pravopis. Proto je nutné dodržovat měkké „i“ uprostřed slova. Naopak je možné slovo...

Ženské jméno Ivana je ženskou podobou jména Ivan. To je hebrejského původu, jde o chorvatskou podobu jména Jan, které pochází z hebrejského Jochánán, což znamená „Hospodin je milostivý“. Toto jméno se v době raného křesťanství šířilo z latiny jako Joannés, odkud se v poněmčené podobě Johan dostalo k západním Slovanům, kde vznikl Jan. K východním...

Bod zvratu je pojem, který se vyskytuje v účetnictví i v investování. V účetnictví se jako bod zvratu označuje úroveň výroby, při níž se náklady na výrobu rovnají výnosům z výrobku. V investování se říká, že bodu zvratu je dosaženo, když je tržní cena aktiva stejná jako jeho původní náklady. Co je bod zvratu? Bod...

Mezinárodní den vzdělávání zavedla OSN ve snaze poukázat na to, jak je vzdělání pro mírové snahy a udržitelný rozvoj ve strádajících regionech planety důležité. Přibližně pětina dětí v současnosti vyrůstá bez vzdělání. Pandemie, která v loňském roce zachvátila celý svět, v mnoha oblastech krizi ve školství ještě prohloubila. Podle UNICEF hrozí, že v řadě zemí...

Ptáte se, které z českých slov je nejdelší? Je jich hned několik a pokud je budete chtít vyslovit, tak zjistíte, že se jedná o pořádné jazykolamy. Nejdelší české slovoNejdelší slovo v České republice má 38 písmen a vyslovit ho vám asi dá zabrat:NEJZDEVĚTADEVADESÁTERONÁSOBITELNĚJŠÍHONicméně jsou tu i další dlouhá slova, která mají přes 30 písmen a...

Máte doma mrazák, mrazničku, nebo mražák? Mluvíme stále o té jedné věci, ale který tvar je spisovný? V tomto případě musíme být obezřetní, protože se jedná opravdu o chyták. Možná se budete divit, ale plně spisovné je pouze slovo mraznička. V mluveném spisovném projevu (hovorové češtině) je nově přípustné také slovo mrazák. Ovšem v psaném textu by se...

Člověk, který je extrovert / extravert je přístupný podnětům, je komunikativní a snadno navazuje kontakt. Jedná se o pojem, která patří do oblasti psychologie. Správně je extrovert i extravert Možná to někoho překvapí, ale v tomto případě čeština považuje za korektní tvar extrovert i extravert. Jedná se o takzvané dublety, takže je možné jednotlivá slova libovolně...
Načíst dalších 10 článků