Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Cílová skupina

Jako cílovou skupinu označujeme skupinu osob nebo firem, kterou chce obchodník nebo výrobce oslovit se svým produktem, výrobkem či službou. Zájem o druhého je základem každého dobrého vztahu. I toho obchodního. Pokud jako výrobci neprojevujete zájem o vaše zákazníky, nejspíš nebudou ani zákazníci stát o vás.

Proč je důležité správně určit cílovou skupinu

Jestliže chcete někomu něco prodat, musíte ho:

  • oslovit,
  • zaujmout,
  • vyvolat potřebu,
  • přimět k rozhodnutí právě pro váš produkt,
  • dát pozitivní zpětnou vazbu na produkt / obchodníka.

Dycky Most! Přesně tak zní populární hláška z televizního seriálu s názvem „Most!“, který si získal diváky nekorektním humorem a osobitým stylem. Hlavními postavami jsou Luďan, Franta, Dáša (nebo spíš Pavel? 😊) a Eda. Pro nás je důležité, že varianta dycky je pravopisně nesprávná! Podoba dycky se používá v některých nářečích (a v obecném jazyce), ale ve spisovné češtině...

Abyste výše popsaného dosáhli je dobré o svých zákaznících něco vědět. Pokud obchodník nebo výrobce neprojevuje žádný zájem o své zákazníky, tak je velice pravděpodobné, že potenciální zákazníci nebudou projevovat žádný zájem o prodejce nebo produkt.

Kritéria pro určení cílových skupin

Cílovou skupinu marketing definuje na základě socio-demografických parametrů. Těmi jsou pohlaví, národnost, věk, rodinný stav, vzdělání, příjem (domácnosti), bydliště aj. Takovéto vymezení slouží především pro cílenější nákup reklamního prostoru v médiích. Proto televize, noviny nebo magazíny uvádějí statistiky o svých čtenářích. Cílová skupina je množina, ve které najdete různé cílové segmenty a pro ně charakteristické persony.

Určení cílové skupiny

Určení cílové skupiny je nedílnou součástí spolehlivé a účinné marketingové strategie. Znalost potřeb osob, na které je kampaň určená, je velkým pomocníkem jak při vývoji, tak pří aplikaci efektivní reklamy i celé strategie marketingu. Správně definovaná cílová skupina je důležitým základem pro volbu jazykových prostředků použitých v reklamě, ale například i pro výběr distribučního kanálu a dalších faktorů přímo se podílejících na výsledku kampaně.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Prvek jód je pro naše tělo velice důležitý a nepostradatelný, nedostatek tohoto prvku způsobuje zpomalení nebo dokonce úplně opožděný psychický vývoj. Právě Mezinárodní den jódu nám má vštípit jak je jód potřebný pro naše tělo, je obsažen v různých potravinách, například máme jodovou sůl. Mezinárodní den jódu byl uznán na základě iniciativy Českého výrobu UNICEF....

Se slovy, která jsou přejatá z cizích jazyků, jsou často problémy, protože v mnoha případech podléhají původnímu pravopisu. U slova krédo tomu tak není, protože už se zcela začlenilo do českého jazyka. Proto lze slovo krédo zcela normálně skloňovat podle vzoru město. V původním tvaru, bylo ve slově krédo počátečním písmenem „C“. Jak už bylo řečeno, krédo se...

Všude slyšíte o PPC reklamě, ale stále si neumíte představit, jak to vlastně celé funguje? Mám tu pro vás stručný úvod o tom, jak Google Ads fungují a jaké formy se používají nejčastěji. O tom, jak konkrétně nastavit vaši první kampaň najdete na webu také několik článků. Jak fungují Google AdsGoogle Ads je nástroj pro...

Sociální sítě jsou jejím druhým domovem. Připravovala komunikační strategie a obsah pro známé brandy jako například Jägermeister, Möbelix, Pivovary Staropramen, Raiffeisenbank a další. Pomáhala s rozjezdem komunikace na sociálních sítích také Straně zelených před volbami v roce 2014 a vedla komunikaci pro eventy jako Špilberk Food Festival, Marketing Festival nebo Vltava Run. Dala by se bez nadsázky...

Tsunami / cunami je velice zajímavý, ale nebezpečný jev. Ovšem v českém jazyce se tsunami / cunami bát nemusíte. Ač se tomu možná budete divit, český jazyk připouští obě varianty. Slova tsunami i cunami označují stejný jev. Pokud bychom ho měli stručně popsat, bylo by to asi takto. Tsunami / cunami je série po sobě jdoucích...

Správný tvar je pouze shůry. Jde o příslovečnou spřežku. Toto pravidlo lze odvodit, z významu, protože shůry znamená shora, ještě lépe řečeno seshora (z vrchu dolů), což se vždy píše se s. Takže žádné zhůry vy češtinářské zrůdy, ale jen shůry :-D. Jediná varianta, kdy by se dalo použít slovo zhůry je, že by značila příjmení...

V dnešní době už oblečení je na vysoké a kvalitní úrovni. Nemačká se, některé má dokonce i hřejivé účinky… Každý kus oblečení má naštěstí štítek plný pracích značek a symbolů, ve kterých se snadno zorientujete. Stačí si je vyhledat, najít a naučit. Každý štítek obsahuje 5 pracích značek:Praní Žehlení Sušení ČištěníBěleníZnačky praníPokud hledáte to, jak...

Sice se o prokrastinaci výrazněji mluví zejména v posledních letech, ale rozhodně se nejedná o žádný nový fenomén. Výraz má kořeny v latině, kde slovo procrastino znamená odložit na zítřek. Podobný výraz se vyskytuje také v angličtině (procrastination), ale v česku se ustálila forma prokrastinace. Pravopisně správně je tedy pouze varianta prokrastinace.Prokrastinace = odkládání úkolůA důvod je jednoduchý. Jedná...

Kořen pastináku sice připomíná mrkev, ale pouze vzdáleně. Pastinák má totiž bledší zabarvení. Také chuť má trochu jinou. Výraznější. Proto je nedílnou součástí základů zeleninových vývarů, krémových polévek a omáček. Pastinák je vyhledáván také kvůli vysokému obsahu vitamínů. Pravopisně správně je pouze pastinák! Měli bychom zmínit také výslovnost -> [PASTYNÁK]. Mnoho lidí však výraz komolí,...

Jména Rut či Ruth jsou obdobou ženského jména Rút, které je hebrejského původu, vyskytuje se také v Bibli. V hebrejštině se jméno objevuje nejčastěji jako Rut a vykládá se jako přítelkyně. Kdy slaví Rut, Ruth svátek?Rut i Ruth slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 14. března (13.3.).Domácké podoby jména Rut, RuthRut, Rutha,Rut, Ruthka,Rut, Ruthička,Rut, Ruthinka,Rutuška,Rut,...
Načíst dalších 10 článků