Jako cílovou skupinu označujeme skupinu osob nebo firem, kterou chce obchodník nebo výrobce oslovit se svým produktem, výrobkem či službou. Zájem o druhého je základem každého dobrého vztahu. I toho obchodního. Pokud jako výrobci neprojevujete zájem o vaše zákazníky, nejspíš nebudou ani zákazníci stát o vás.
Proč je důležité správně určit cílovou skupinu
Jestliže chcete někomu něco prodat, musíte ho:
- oslovit,
- zaujmout,
- vyvolat potřebu,
- přimět k rozhodnutí právě pro váš produkt,
- dát pozitivní zpětnou vazbu na produkt / obchodníka.
Už jste četli? Oto
Abyste výše popsaného dosáhli je dobré o svých zákaznících něco vědět. Pokud obchodník nebo výrobce neprojevuje žádný zájem o své zákazníky, tak je velice pravděpodobné, že potenciální zákazníci nebudou projevovat žádný zájem o prodejce nebo produkt.
Kritéria pro určení cílových skupin
Cílovou skupinu marketing definuje na základě socio-demografických parametrů. Těmi jsou pohlaví, národnost, věk, rodinný stav, vzdělání, příjem (domácnosti), bydliště aj. Takovéto vymezení slouží především pro cílenější nákup reklamního prostoru v médiích. Proto televize, noviny nebo magazíny uvádějí statistiky o svých čtenářích. Cílová skupina je množina, ve které najdete různé cílové segmenty a pro ně charakteristické persony.
Určení cílové skupiny
Určení cílové skupiny je nedílnou součástí spolehlivé a účinné marketingové strategie. Znalost potřeb osob, na které je kampaň určená, je velkým pomocníkem jak při vývoji, tak pří aplikaci efektivní reklamy i celé strategie marketingu. Správně definovaná cílová skupina je důležitým základem pro volbu jazykových prostředků použitých v reklamě, ale například i pro výběr distribučního kanálu a dalších faktorů přímo se podílejících na výsledku kampaně.