Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Claim

Hello 0

Výraz claim vám možná nic neříká. Napovědět by vám však mohlo třeba I´m lovin´ it anebo I banku můžete mít rádi či Zde jsem člověkem. Zde nakupuji. Ano, claim je slogan.

Claim

Claim nebo také moto nebo slogan je sousloví nebo věta, která se pojí s logem a spoluvytváří image společnosti nebo instituce. Když člověk slyší claim několikrát, naskočí mu pak pokaždé, když vidí logo. A o to tady jde. Takhle se buduje značka.

Tvroba reklamních sloganů

Tvorba reklamních sloganů neboli claimů je mistrovskou disciplínou copywriterů. Správný slogan by měl v několika málo slovech nejen vystihnout značku, ale také být dobře zapamatovatelný, jednoduše rozpoznatelný, vtipný nebo zábavný …zkrátka takový malý zázrak. Čas od času se stává, že ty nejlepší reklamní slogany zlidoví. To se pak jejich tvůrci vznášejí v reklamním nebi.

Dříve, než se pustíte do samotného vymýšlení reklamního sloganu, zamyslete se nad tím, co všechno od něj očekáváte. Co má přinést vaší značce? A co vašim zákazníkům?

Opravdu potřebujete slogan?

Možná si říkáte, že je celkem jedno, jak budete svou značku prezentovat. Máte nové logo, připravujete nový web a prostě došla řada i na slogan. Tak tam něco bouchnete a máte po starosti. Opravdu je ale jakýkoliv slogan dobrou reklamou?

Společnosti každoročně investují do vymýšlení firemních hesel a sloganů obrovské finanční prostředky. Často však zákazníci vůbec netuší, co jim má motto sdělit. Pokud má mít totiž claim skutečný smysl, pak musí v jedné krátké větě sdělovat určité poselství.

Máte pocit, že jste vše řekli už samotným logem? Nebo zkrátka nemáte lidem co říct? Pak se do vymýšlení claimu raději ani nepouštějte. Pokud nebudete mít své vlastní firemní heslo, uškodíte si tím méně, než pokud byste honem vypotili něco, co by nedávalo smysl.

Začnětě tvořit

Už víte, koho chcete oslovit? Pak se nalaďte na jeho vlnu a váš proces tvorby může začít. Připravte se na to, že vymýšlení skvělého sloganu těžko zvládnete během polední pauzy nebo při nudné pracovní poradě. Vymyslet fantastický a snadno zapamatovatelný slogan, který bude během následujících let neodmyslitelně spjatý s vaší společností, je skutečná dřina.

Popusťte uzdu své fantazii

Ale ne moc. Slogan obvykle obsahuje 4 až 8 slov. Vaše podnikání ale bude pravděpodobně provázet po několik dalších let. Možná bude dokonce součástí vašeho loga, které zdobí sídlo firmy, je pevnou součástí polepů aut a budete ho omílat ve všech reklamách. Dejte si proto opravdu záležet, aby byl nový slogan trefný, výstižný, neokoukaný a aby nikoho neurážel.

Dříve, než jej vypustíte na světlo světa, zeptejte se svých přátel, co na něj říkají. Nebojte se ho konzultovat se svými zákazníky. Možná se budete divit, jaké emoce v nich vyvolává a jak ho pochopili. A v neposlední řadě se ujistěte, že podobnou myšlenku nenesou slogany vašich konkurentů. Zapátrejte na internetu, zda tímto heslem nelezete někomu do zelí. Vyhnete se tak případným problémům v podobě soudních sporů a nutnosti vymýšlet nové heslo. Váš slogan bude zkrátka dokonalý.

Jak vytvořit úspěšný claim?

Přemýšlejte, ale netlačte. Nejlepší nápad obvykle časem přijde sám. Při vymýšlení úspěšného sloganu se můžete řídit následujícími radami. Připravte se na to, že vymýšlení skvělého sloganu těžko zvládnete během polední pauzy nebo při nudné pracovní poradě. Vymyslet fantastický a snadno zapamatovatelný slogan, který bude během následujících let neodmyslitelně spjatý s vaší společností, je skutečná dřina.

1. Zapisujte si všechny nápady

Zapisujte si všechny nápady! I ty, které vám na začátku přijdou jako absolutní hloupost. Zaznamenávejte si myšlenky, vše, co chcete zákazníkům sdělit. Zdánlivě nesourodé shluky myšlenek vám mohou v konečné fázi tvorby posloužit jako odrazový můstek.

2. Přemýšlejte nad zákazníky

Nejjednodušším způsobem, jak se pokusit přitáhnout zákazníky je dát jim najevo, že jim dokážete pomoct s jejich problémy a že vás zároveň zajímá, co je trápí. Zamyslete se detailně nad svými produkty či službami, ale zachovejte si komplexní pohled na své podnikání. I zdánlivě nesouvisející věci vás mohou navést na neokoukanou frázi, která se k vašemu byznysu bude hodit.

3. Hledejte skryté souvislosti

Nebojte se do svých nápadů zakomponovat něco z běžného života zákazníků. Něco, co vyjadřuje hodnoty vašeho podnikání a co je lidem blízké. Z claimu by však mělo být jasné, že jde o metaforu, jinak byste na své webové stránky či do svého obchodu mohli přitáhnout lidi, kteří se zajímají o zcela odlišné odvětví.

4. Buďte originální

Nebojte se být nekonvenční. Nesnažte se svým sloganem dosáhnotu podobnosti s konkurencí, naopak se pokuste odlišit. Pokuste se vystihnout podstatu důležitého sdělení: Proč se na vás zákazníci mohou spolehnout? V čem jste jedineční? Proč právě vy jste skvělou volbou?

5. Buďte konkrétní

Na sdělení důležité myšlenky máte jen několik slov. Nechoďte kolem horké kaše a zkuste být přímočaří. S přílišnou kreativitou se vystavujete riziku, že váš sled myšlenek nikdo nepochopí a důležité sdělení utopíte v nicneříkající frázi.

6. Zůstaňte pozitivní

Doba je zlá. Špatných zpráv mají kolem sebe lidé až až. Hledají něco, co je potěší. Zkrátka něco, co je pohladí po duši.

Slovo vivárium se může zdát na první pohled z hlediska pravopisu problematické. Když se na něho podíváme důsledněji, chybovat bychom neměli. Ze všeho nejdříve bychom měli zmínit význam. Vivárium je prostor upravený pro chov teplomilných živočichů. Vzhledově se podobá akváriu.Pravopisně správně je vivárium!V tomto případě se nejedná o předponu „vy-“, ale předponu „vi-“. Je to předpona, která se...

7. Buďte upřímní

Nezkoušejte si hrát na někoho, kým nejste. Váš slogan by neměl být zavádějící, ani by neměl působit dojmem, že se ve skutečnosti věnujete úplně jinému oboru.

8. Víc hlav víc ví

Přizvěte si někoho na pomoc. V případě vymýšlení claimu je brainstorming s lidmi, kterým důvěřujete, k nezaplacení. Budete se divit, co všechno vás při společném vymýšlení napadne. Když se otevře přehrada vašich myšlenek, o skvělé nápady určitě nebude nouze. Zároveň si ale dejte pozor, aby do rozhodování o výběru sloganu nevstupovalo příliš mnoho lidí. Rozhodující slovo by vždy měl mít jen jeden člověk.

9. Nespěchejte

Nejlepší nápady vyžadují čas. Vymýšlení vám může zabrat několik dní, týdnů, nebo dokonce měsíců. Vše zajímavé si zapište a nechejte to uležet. Věnujte se jiným věcem, vyčistěte si hlavu, zrelaxujte. A pak se ke svým nápadům vraťte a znovu je zhodnoťte. Pravděpodobně zjistíte, že claim, který se vám líbil nejvíce, vám najednou přijde plytký a nezáživný, zatímco klenot najdete mezi vyřazenými slogany.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Pochází ze Slovenska. Prošel prakticky celým digitálem (PPC, SEO, content management), vlastnil a stále vlastní firmu zaměřující se tvorbu webových stránek, webdesign a srovnání cen tovarů Topshopping.sk. Ale hlavně Štefan stojí za možná revolučním českým startupem Blue Winston. Ten by měl usnadnit práci všem PPCéčkařům. Respektive – spíše jim tu práci bude brát. Měl by totiž...

V tento den se v roce 1809 narodil Francouz Louis Braille, vynálezce Braillova písma. Nevidomý Louis se seznámil s vojákem, který mu ukázal tajnou vojenskou abecedu určenou ke čtení za tmy. Tajná abeceda využívala systém dvanácti vystouplých teček, kterými se Louis k vytvoření vlastního písma inspiroval a vytvořil později tolik známe Braillovo písmo, což je...

Někteří noví klienti se na mě často obrací s dotazem, zda bych jim mohl napsat pro každý produkt text v rozsahu přibližně 1 normostrany, který se bude dobře číst (1 normostrana = 1800 znaků včetně mezer). Zároveň chtějí, aby v něm byla několikrát zmíněna vybraná slovní spojení („V ideálním případě aspoň 10x.“) nebo klíčová slova...

Na Světový den sociální spravedlnosti navazuje Mezinárodní den boje proti kolonialismu. Tento významný den se slaví na popud skautské mládeže jihovýchodní Asie už od roku 1948. Je připomínkou dvou událostí z roku 1946: bombajského povstání námořníků proti britské koloniální nadvládě a potlačení protikoloniální demonstrace v Káhiře. Kdy se Mezinárodní den boje proti kolonialismu slaví?Mezinárodní den...

Jak se tento stát, ležící v severní Africe píše? Libye – jediná správná varianta z pohledu pravopisu.Lybie – nesprávná varianta.Lybije – nesprávná varianta.Libije – nesprávná varianta.Správné užití slova Libye1.pád – Libye2.pád – (bez) Libye3.pád – (k) Libyi4.pád – Libyi5.pád – Libye!6.pád – (o) Libyi7.pád – (s) LibyíSprávné užití slova LibyeKde leží Libye?Libye leží v severní Africe.Byl jsi...

Pouliční umění, které je prováděno ve veřejných prostorách, se nazývá graffiti. Jsou tam dvě „f“ a měkké „i“. Jiná varianta než graffiti není pro malování a sprejování v ulicích přípustná. Takže žádné grafiti nebo graffity. Správně je graffitiJedinou správnou variantou pro označení pouličního umění je graffiti s dvěma f a měkkými i. Důležité je si zapamatovat,...

Praští vás tvar epyka do očí? Pak asi víte, že pravopisně správně je pouze varianta epika! Slovo epika má původ v řečtině, proto není možné vysvětlit měkké „i“ po písmenu „p“ podle českých pravidel pro psaní „i / y“. Je to zkrátka výjimka, kterou si každý musí zapamatovat. Na druhou stranu slovo epika se už plně...

Mám na vás otázku – napsali byste spíš muzeum nebo museum? Spousta lidí se v této otázce splete. A protože vy nechcete být mezi nimi, vysvětlíme si teď hezky polopaticky, jaký je správný pravopis slova muzeum. Správně je muzeum Muzeum je jediná správná varianta zápisu tohoto slova. Psaní slova museum s písmenem s je typická...

Ženské jméno Růžena vzniklo jako překlad latinského jména Rosa tedy růže. V České republice se vyskytuje také v podobě Rozálie, Rozárie, Rosalie či Rosarie. Kdy slaví Růžena svátek?Růžena slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 13. března (13.3.).Domácké podoby jména RůženaRůženka,Růžička,Růžka,Růže,Růža.Růžena a statistikaKolik žije v ČR RůženK 6. 3. 2022 žije v České republice 28 952...

Odpověď je nijak. Snadné to není a nebude, pokud jste někoho milovali anebo ho měli extrémně moc rádi. Rychle to také nebude, protože prostě to bude chtít čas – pro někoho to bude záležitost týdnů, pro někoho měsíců a někomu to bude trvat roky. Je to velice individuální. Hodně vám nicméně pomohou následující kroky, kdy máte...
Načíst dalších 10 článků