Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Claim

Hello 0

Výraz claim vám možná nic neříká. Napovědět by vám však mohlo třeba I´m lovin´ it anebo I banku můžete mít rádi či Zde jsem člověkem. Zde nakupuji. Ano, claim je slogan.

Claim

Claim nebo také moto nebo slogan je sousloví nebo věta, která se pojí s logem a spoluvytváří image společnosti nebo instituce. Když člověk slyší claim několikrát, naskočí mu pak pokaždé, když vidí logo. A o to tady jde. Takhle se buduje značka.

Tvroba reklamních sloganů

Tvorba reklamních sloganů neboli claimů je mistrovskou disciplínou copywriterů. Správný slogan by měl v několika málo slovech nejen vystihnout značku, ale také být dobře zapamatovatelný, jednoduše rozpoznatelný, vtipný nebo zábavný …zkrátka takový malý zázrak. Čas od času se stává, že ty nejlepší reklamní slogany zlidoví. To se pak jejich tvůrci vznášejí v reklamním nebi.

Dříve, než se pustíte do samotného vymýšlení reklamního sloganu, zamyslete se nad tím, co všechno od něj očekáváte. Co má přinést vaší značce? A co vašim zákazníkům?

Opravdu potřebujete slogan?

Možná si říkáte, že je celkem jedno, jak budete svou značku prezentovat. Máte nové logo, připravujete nový web a prostě došla řada i na slogan. Tak tam něco bouchnete a máte po starosti. Opravdu je ale jakýkoliv slogan dobrou reklamou?

Společnosti každoročně investují do vymýšlení firemních hesel a sloganů obrovské finanční prostředky. Často však zákazníci vůbec netuší, co jim má motto sdělit. Pokud má mít totiž claim skutečný smysl, pak musí v jedné krátké větě sdělovat určité poselství.

Máte pocit, že jste vše řekli už samotným logem? Nebo zkrátka nemáte lidem co říct? Pak se do vymýšlení claimu raději ani nepouštějte. Pokud nebudete mít své vlastní firemní heslo, uškodíte si tím méně, než pokud byste honem vypotili něco, co by nedávalo smysl.

Začnětě tvořit

Už víte, koho chcete oslovit? Pak se nalaďte na jeho vlnu a váš proces tvorby může začít. Připravte se na to, že vymýšlení skvělého sloganu těžko zvládnete během polední pauzy nebo při nudné pracovní poradě. Vymyslet fantastický a snadno zapamatovatelný slogan, který bude během následujících let neodmyslitelně spjatý s vaší společností, je skutečná dřina.

Popusťte uzdu své fantazii

Ale ne moc. Slogan obvykle obsahuje 4 až 8 slov. Vaše podnikání ale bude pravděpodobně provázet po několik dalších let. Možná bude dokonce součástí vašeho loga, které zdobí sídlo firmy, je pevnou součástí polepů aut a budete ho omílat ve všech reklamách. Dejte si proto opravdu záležet, aby byl nový slogan trefný, výstižný, neokoukaný a aby nikoho neurážel.

Dříve, než jej vypustíte na světlo světa, zeptejte se svých přátel, co na něj říkají. Nebojte se ho konzultovat se svými zákazníky. Možná se budete divit, jaké emoce v nich vyvolává a jak ho pochopili. A v neposlední řadě se ujistěte, že podobnou myšlenku nenesou slogany vašich konkurentů. Zapátrejte na internetu, zda tímto heslem nelezete někomu do zelí. Vyhnete se tak případným problémům v podobě soudních sporů a nutnosti vymýšlet nové heslo. Váš slogan bude zkrátka dokonalý.

Jak vytvořit úspěšný claim?

Přemýšlejte, ale netlačte. Nejlepší nápad obvykle časem přijde sám. Při vymýšlení úspěšného sloganu se můžete řídit následujícími radami. Připravte se na to, že vymýšlení skvělého sloganu těžko zvládnete během polední pauzy nebo při nudné pracovní poradě. Vymyslet fantastický a snadno zapamatovatelný slogan, který bude během následujících let neodmyslitelně spjatý s vaší společností, je skutečná dřina.

1. Zapisujte si všechny nápady

Zapisujte si všechny nápady! I ty, které vám na začátku přijdou jako absolutní hloupost. Zaznamenávejte si myšlenky, vše, co chcete zákazníkům sdělit. Zdánlivě nesourodé shluky myšlenek vám mohou v konečné fázi tvorby posloužit jako odrazový můstek.

2. Přemýšlejte nad zákazníky

Nejjednodušším způsobem, jak se pokusit přitáhnout zákazníky je dát jim najevo, že jim dokážete pomoct s jejich problémy a že vás zároveň zajímá, co je trápí. Zamyslete se detailně nad svými produkty či službami, ale zachovejte si komplexní pohled na své podnikání. I zdánlivě nesouvisející věci vás mohou navést na neokoukanou frázi, která se k vašemu byznysu bude hodit.

3. Hledejte skryté souvislosti

Nebojte se do svých nápadů zakomponovat něco z běžného života zákazníků. Něco, co vyjadřuje hodnoty vašeho podnikání a co je lidem blízké. Z claimu by však mělo být jasné, že jde o metaforu, jinak byste na své webové stránky či do svého obchodu mohli přitáhnout lidi, kteří se zajímají o zcela odlišné odvětví.

4. Buďte originální

Nebojte se být nekonvenční. Nesnažte se svým sloganem dosáhnotu podobnosti s konkurencí, naopak se pokuste odlišit. Pokuste se vystihnout podstatu důležitého sdělení: Proč se na vás zákazníci mohou spolehnout? V čem jste jedineční? Proč právě vy jste skvělou volbou?

5. Buďte konkrétní

Na sdělení důležité myšlenky máte jen několik slov. Nechoďte kolem horké kaše a zkuste být přímočaří. S přílišnou kreativitou se vystavujete riziku, že váš sled myšlenek nikdo nepochopí a důležité sdělení utopíte v nicneříkající frázi.

6. Zůstaňte pozitivní

Doba je zlá. Špatných zpráv mají kolem sebe lidé až až. Hledají něco, co je potěší. Zkrátka něco, co je pohladí po duši.

Anchor text, neboli text odkazu, je text, pod kterým se skrývá odkaz. Obvykle se zobrazuje v jiné barvě než okolní text a často je také podtržený. Dobrý text odkazu řekne čtenáři, co může očekávat, když na odkaz klikne. Správný anchor text zvyšuje šanci, že na odkaz někdo opravdu klikne. Jak vypadá anchor text?Anchor text popisuje...

7. Buďte upřímní

Nezkoušejte si hrát na někoho, kým nejste. Váš slogan by neměl být zavádějící, ani by neměl působit dojmem, že se ve skutečnosti věnujete úplně jinému oboru.

8. Víc hlav víc ví

Přizvěte si někoho na pomoc. V případě vymýšlení claimu je brainstorming s lidmi, kterým důvěřujete, k nezaplacení. Budete se divit, co všechno vás při společném vymýšlení napadne. Když se otevře přehrada vašich myšlenek, o skvělé nápady určitě nebude nouze. Zároveň si ale dejte pozor, aby do rozhodování o výběru sloganu nevstupovalo příliš mnoho lidí. Rozhodující slovo by vždy měl mít jen jeden člověk.

9. Nespěchejte

Nejlepší nápady vyžadují čas. Vymýšlení vám může zabrat několik dní, týdnů, nebo dokonce měsíců. Vše zajímavé si zapište a nechejte to uležet. Věnujte se jiným věcem, vyčistěte si hlavu, zrelaxujte. A pak se ke svým nápadům vraťte a znovu je zhodnoťte. Pravděpodobně zjistíte, že claim, který se vám líbil nejvíce, vám najednou přijde plytký a nezáživný, zatímco klenot najdete mezi vyřazenými slogany.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Cílem Světového dne srdce je upozornit lidi na srdeční choroby a řadu souvisejících zdravotních problémů. Tento den je připomínán na podporu různých preventivních kroků a změn v životním stylu, aby se zabránilo kardiovaskulárním chorobám, jako je srdeční infarkt, mrtvice, srdeční selhání a jakékoli další související zdravotní komplikace. V průměru více než 17 milionů lidí ročně...

Způsobů, jak si vydělat peníze online, je mnoho a jejich počet se spolu s vývojem technologií stále zvyšuje. Někteří zkoušejí vydělat peníze například prodejem fotek, spoluprácemi s různými značkami nebo staráním se o sociální sítě různých firem. Ale také dalšími způsoby, jako je obchodování například skrze US Tech 100 a další. Dnes se společně zaměříme...

Ženské jméno Ida je germánského anebo severského původu. Podle jedněch pramenů je jméno Ida odvozeno od staroněmeckého výrazu itis, které se překládá jednoduše jako žena. Stejný význam by pak neslo i jméno Ida. Jméno se také spojuje s germánskými jmény Idaberga, Idun nebo Alida. Jméno by pak bylo počeštěnou domácí variantou těchto jmen. Severská teorie...

Ubikace má dva základní významy. Ubikace může označovat společnou ubytovnu, nebo krytý prostor pro zvířata chovaná v zajetí. V obou případech je pravopisně správně pouze tvar ubikace! Přestože se v ubikaci ubytovává tato dvě slova nemají společný základ, proto není možné psát ve slově ubikace tvrdé „y“. Ubikace pochází pravděpodobně z italštiny, kde se nachází slovo ubicazione (= poloha),...

Je to ustálené spojení, ale stále se v něm chybuje. Za lubem nebo za luben? Jaká je tedy správná varianta? Samozřejmě si to vysvětlíme tak, abyste si to jednou provždy zapomněli. Správně je za lubemOdpověď je jasná. Čeština připouští jediný správný tvar a tím je „za lubem“.Ale pěkně popořádku. Proč tomu tak je? Nejdříve si musíme říct, co...

Asi byste dnes neřekli, že brašnářství Roman Tlustý se kdysi potýkalo s finančními problémy. Před pár lety to skutečně nevypadalo s firmou Brašnářství R. Tlustý & spol. zrovna růžově a společnost balancovala na pokraji krachu. Někdy tou dobou se Ivan Petrův, dlouholetý kamarád zakladatele firmy rozhodl podat svému dlouholetému kamarádovi pomocnou ruku. Ivan rozuměl marketingu a uměl...

Abyste pochopili, jaké informace jsou na čárovém kódu uloženy, musíte nejprve vědět, co je to čárový kód a jak čárové kódy fungují. Čárový kód je zakódovaný obrázek, obvykle zobrazený černými a bílými čarami různé šířky, který obsahuje důležité informace snadno čitelné strojem. Čárové kódy ukládají informace pomocí symbolů, které se mohou lišit od čar až...

Flash mob je poměrně mladý fenomén (údajně se první flash mob objevil v roce 2003). Hlavní myšlenkou je, že se prostřednictvím internetu domluví určitá skupinka lidí, která se následně setká na veřejném místě. Kdyby se pouze setkali, tak by na tom nebylo nic zajímavého, proto se setkají a vykonají nějakou neobvyklou činnost a následně se zase...
Načíst dalších 10 článků