Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Claim

Hello 0

Výraz claim vám možná nic neříká. Napovědět by vám však mohlo třeba I´m lovin´ it anebo I banku můžete mít rádi či Zde jsem člověkem. Zde nakupuji. Ano, claim je slogan.

Claim

Claim nebo také moto nebo slogan je sousloví nebo věta, která se pojí s logem a spoluvytváří image společnosti nebo instituce. Když člověk slyší claim několikrát, naskočí mu pak pokaždé, když vidí logo. A o to tady jde. Takhle se buduje značka.

Tvroba reklamních sloganů

Tvorba reklamních sloganů neboli claimů je mistrovskou disciplínou copywriterů. Správný slogan by měl v několika málo slovech nejen vystihnout značku, ale také být dobře zapamatovatelný, jednoduše rozpoznatelný, vtipný nebo zábavný …zkrátka takový malý zázrak. Čas od času se stává, že ty nejlepší reklamní slogany zlidoví. To se pak jejich tvůrci vznášejí v reklamním nebi.

Dříve, než se pustíte do samotného vymýšlení reklamního sloganu, zamyslete se nad tím, co všechno od něj očekáváte. Co má přinést vaší značce? A co vašim zákazníkům?

Opravdu potřebujete slogan?

Možná si říkáte, že je celkem jedno, jak budete svou značku prezentovat. Máte nové logo, připravujete nový web a prostě došla řada i na slogan. Tak tam něco bouchnete a máte po starosti. Opravdu je ale jakýkoliv slogan dobrou reklamou?

Společnosti každoročně investují do vymýšlení firemních hesel a sloganů obrovské finanční prostředky. Často však zákazníci vůbec netuší, co jim má motto sdělit. Pokud má mít totiž claim skutečný smysl, pak musí v jedné krátké větě sdělovat určité poselství.

Máte pocit, že jste vše řekli už samotným logem? Nebo zkrátka nemáte lidem co říct? Pak se do vymýšlení claimu raději ani nepouštějte. Pokud nebudete mít své vlastní firemní heslo, uškodíte si tím méně, než pokud byste honem vypotili něco, co by nedávalo smysl.

Začnětě tvořit

Už víte, koho chcete oslovit? Pak se nalaďte na jeho vlnu a váš proces tvorby může začít. Připravte se na to, že vymýšlení skvělého sloganu těžko zvládnete během polední pauzy nebo při nudné pracovní poradě. Vymyslet fantastický a snadno zapamatovatelný slogan, který bude během následujících let neodmyslitelně spjatý s vaší společností, je skutečná dřina.

Popusťte uzdu své fantazii

Ale ne moc. Slogan obvykle obsahuje 4 až 8 slov. Vaše podnikání ale bude pravděpodobně provázet po několik dalších let. Možná bude dokonce součástí vašeho loga, které zdobí sídlo firmy, je pevnou součástí polepů aut a budete ho omílat ve všech reklamách. Dejte si proto opravdu záležet, aby byl nový slogan trefný, výstižný, neokoukaný a aby nikoho neurážel.

Dříve, než jej vypustíte na světlo světa, zeptejte se svých přátel, co na něj říkají. Nebojte se ho konzultovat se svými zákazníky. Možná se budete divit, jaké emoce v nich vyvolává a jak ho pochopili. A v neposlední řadě se ujistěte, že podobnou myšlenku nenesou slogany vašich konkurentů. Zapátrejte na internetu, zda tímto heslem nelezete někomu do zelí. Vyhnete se tak případným problémům v podobě soudních sporů a nutnosti vymýšlet nové heslo. Váš slogan bude zkrátka dokonalý.

Jak vytvořit úspěšný claim?

Přemýšlejte, ale netlačte. Nejlepší nápad obvykle časem přijde sám. Při vymýšlení úspěšného sloganu se můžete řídit následujícími radami. Připravte se na to, že vymýšlení skvělého sloganu těžko zvládnete během polední pauzy nebo při nudné pracovní poradě. Vymyslet fantastický a snadno zapamatovatelný slogan, který bude během následujících let neodmyslitelně spjatý s vaší společností, je skutečná dřina.

1. Zapisujte si všechny nápady

Zapisujte si všechny nápady! I ty, které vám na začátku přijdou jako absolutní hloupost. Zaznamenávejte si myšlenky, vše, co chcete zákazníkům sdělit. Zdánlivě nesourodé shluky myšlenek vám mohou v konečné fázi tvorby posloužit jako odrazový můstek.

2. Přemýšlejte nad zákazníky

Nejjednodušším způsobem, jak se pokusit přitáhnout zákazníky je dát jim najevo, že jim dokážete pomoct s jejich problémy a že vás zároveň zajímá, co je trápí. Zamyslete se detailně nad svými produkty či službami, ale zachovejte si komplexní pohled na své podnikání. I zdánlivě nesouvisející věci vás mohou navést na neokoukanou frázi, která se k vašemu byznysu bude hodit.

3. Hledejte skryté souvislosti

Nebojte se do svých nápadů zakomponovat něco z běžného života zákazníků. Něco, co vyjadřuje hodnoty vašeho podnikání a co je lidem blízké. Z claimu by však mělo být jasné, že jde o metaforu, jinak byste na své webové stránky či do svého obchodu mohli přitáhnout lidi, kteří se zajímají o zcela odlišné odvětví.

4. Buďte originální

Nebojte se být nekonvenční. Nesnažte se svým sloganem dosáhnotu podobnosti s konkurencí, naopak se pokuste odlišit. Pokuste se vystihnout podstatu důležitého sdělení: Proč se na vás zákazníci mohou spolehnout? V čem jste jedineční? Proč právě vy jste skvělou volbou?

5. Buďte konkrétní

Na sdělení důležité myšlenky máte jen několik slov. Nechoďte kolem horké kaše a zkuste být přímočaří. S přílišnou kreativitou se vystavujete riziku, že váš sled myšlenek nikdo nepochopí a důležité sdělení utopíte v nicneříkající frázi.

6. Zůstaňte pozitivní

Doba je zlá. Špatných zpráv mají kolem sebe lidé až až. Hledají něco, co je potěší. Zkrátka něco, co je pohladí po duši.

Mezinárodní den švihlé chůze je den, kdy se sejdou všichni věrní fanoušci Monty Pythona na předem určeném místě v oblecích a cylindrech a předvádí prapodivné přemisťování z místa na místo za pomoci podivných pohybů, které se konají na připomínku kultovního britského seriálu Monty Python. Kultovní skeč vznikla v 70. letech minulého století. Není se čemu...

7. Buďte upřímní

Nezkoušejte si hrát na někoho, kým nejste. Váš slogan by neměl být zavádějící, ani by neměl působit dojmem, že se ve skutečnosti věnujete úplně jinému oboru.

8. Víc hlav víc ví

Přizvěte si někoho na pomoc. V případě vymýšlení claimu je brainstorming s lidmi, kterým důvěřujete, k nezaplacení. Budete se divit, co všechno vás při společném vymýšlení napadne. Když se otevře přehrada vašich myšlenek, o skvělé nápady určitě nebude nouze. Zároveň si ale dejte pozor, aby do rozhodování o výběru sloganu nevstupovalo příliš mnoho lidí. Rozhodující slovo by vždy měl mít jen jeden člověk.

9. Nespěchejte

Nejlepší nápady vyžadují čas. Vymýšlení vám může zabrat několik dní, týdnů, nebo dokonce měsíců. Vše zajímavé si zapište a nechejte to uležet. Věnujte se jiným věcem, vyčistěte si hlavu, zrelaxujte. A pak se ke svým nápadům vraťte a znovu je zhodnoťte. Pravděpodobně zjistíte, že claim, který se vám líbil nejvíce, vám najednou přijde plytký a nezáživný, zatímco klenot najdete mezi vyřazenými slogany.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Egypt je často navštěvovanou destinací na severu Afriky. Je to bývalá země faraonů.  ✅ Egypt – správná varianta. Pravopis si můžeme odvodit od toho, že g je tvrdá souhláska, tudíž píšeme s y.❌ Egipt – nesprávně gramaticky psaná varianta.Skloňování slova Egyptpád – Egyptpád – (bez) Egyptu/Egypta (správné jsou obě varianty, můžeme skloňovat buď podle vzoru hrad nebo...

Sójou se dřív krmila hospodářská zvířata, ale dnes je to moderní potravina, která slouží jako alternativní zdroj bílkovin pro vegetariány. Sója je jednoletá bylina, která se pěstuje pro olejnatá semena. Rostlina i semena se označují jako sója. Jedná se o slovo přejaté z japonštiny. Původní japonský název je šóju. Do českého jazyka se slovo sója už plně...

Kapské Město může zmást spoustu lidí s pravopisem. Jak to tedy je? ✅ Kapské Město – správná varianta. Píšeme v obou spojeních velké písmeno, protože je to název oficiálního města.❌ Kapské město – nesprávná varianta.Skloňování slova Kapské MěstoKapské město je rod střední a skloňuje se podle vzoru město.pád – Kapské Městopád – (bez) Kapského Městapád...

Stalo se vám, že jste prohlíželi nějakou webovou stránku na mobilu, ale místo písmen jste viděli jen blechy? Pak daný web rozhodně nebyl mobile friendly. V současné době, kdy se čím dál častěji používají telefony a tablety k prohlížení webů, se skloňuje termín mobile friendly ve všech pádech. Jedná se o označení webových stránek, které jsou dobře...

Stručně, jasně, výstižně. Brief je soubor přesných informací, které pomohou tvůrcům kampaně, aby dosáhli požadovaných cílů. Jak už bylo psáno v první větě, brief by měl být maximálně stručný, jasný a výstižný. Brief sepíše klient (zadavatel reklamní kampaně). Jedná se o podrobné sdělení toho, jakou má představu o vedení komunikace.Dobře napsaný brief šetří čas a prostředky...

Vydět v tomto tvaru by vás mělo hned praštit do očí, protože se jedná o hrubou gramatickou chybu. Pokud chybu nevidíte, tak si pořiďte silnější brýle, protože asi přestáváte dobře vidět. Správně je vidětSloveso vidět nepatří mezi vyjmenovaná slova ani mezi slova příbuzná. Ve slově vidět není předpona „vy-“, takže není žádný důvod pro psaní písmena...

Píše se copak nebo co pak? Člověk chce působit mile a místo klasického „co“ napsat copak, ale vlastně zjistí, že neví jak na to. Pojďme si to vysvětlit na příkladech. Správně je copak i co pakDvojice copak a co pak je podobný případ jako coby a co by. Obě varianty jsou totiž správně, ale záleží...

Asi byste dnes neřekli, že brašnářství Roman Tlustý se kdysi potýkalo s finančními problémy. Před pár lety to skutečně nevypadalo s firmou Brašnářství R. Tlustý & spol. zrovna růžově a společnost balancovala na pokraji krachu. Někdy tou dobou se Ivan Petrův, dlouholetý kamarád zakladatele firmy rozhodl podat svému dlouholetému kamarádovi pomocnou ruku. Ivan rozuměl marketingu a uměl...

Světový den manželství nemá pevně stanovený datum, připadá vždy na druhou neděli v únoru. Tento den se stal světovým symbolem pro manželství, které je po léta osvědčeným vztahem mezi mužem a ženou, zároveň oficiálním svazkem tento vztah upevňujícím. Právě manželství je tím nejlepším základem pro výchovu dětí. Děti z úplných rodin jsou vždy spokojenější a...
Načíst dalších 10 článků