Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Pravopis, Čeština

Internetový marketing

Internetový anebo také digitální marketing je dnes již standardním elementem komplexní marketingové komunikace. Jde o poměrně mladé marketingové odvětví, jehož potenciál je podmíněn charakteristickými atributy nových médií.

Internetový anebo také digitální marketing je dnes již standardním elementem komplexní marketingové komunikace. Jde o poměrně mladé marketingové odvětví, jehož potenciál je podmíněn charakteristickými atributy nových médií.

Má Google AdSense vliv na hodnocení ve vyhledávačích? Proč si někteří myslí, že AdSense ovlivňuje hodnocení Googlu? Pravděpodobně se domníváte, že reklamy nemají žádný vliv na organické vyhodnocení. Umístěním cílené reklamy na své webové stránky mohou vydavatelé na obsahu vydělávat prostřednictvím programu Google AdSense. Když si čtenáři tyto reklamy zobrazí nebo na ně kliknou, vydavatelé dostanou finanční kompenzaci. Proč si tedy někteří myslí,...

Vlastníte e-shop? Jste milovníkem online nakupování? Pak věnujte pozornost novinkám, které přináší novela zákona o ochraně spotřebitele a novela občanského zákoníku. Největší změny pravidel za poslední roky začaly platit od 1. ledna 2023! Důležitých legislativních změn, týkajících se e-shopů je celkem 7. Upgradujte tlačítko objednat Máte na e-shopu krásné designové tlačítko s nápisem „objednat“ „koupit“...

Je vaše stránka pro uživatele dostatečně hot? To můžete zjistit mimo jiné pomocí HeatMap (teplotní mapy). Mapa graficky znázorňuje chování uživatele na stránce. Optimalizace vstupný stránky webu Mocným ale často opomínaným marketingovým nástrojem jsou vstupní stránky webu. Při správné optimalizaci má kombinace prvků stránky a celkový design moc přesvědčit návštěvníky, aby provedli akci na stránce....

Řízení vztahů se zákazníky (CRM) označuje zásady, postupy a pokyny, kterými se organizace řídí při interakci se svými zákazníky. Z pohledu organizace zahrnuje celý tento vztah přímé interakce se zákazníky, jako jsou procesy související s prodejem a službami, prognózování a analýza trendů a chování zákazníků. V konečném důsledku slouží CRM ke zlepšení celkové zkušenosti zákazníka....

Doba první odezvy (FRT) je měřítkem průměrné doby, za kterou vaše zákaznická podpora reaguje na problémy zákazníků společnosti. Může se jednat o sekundy, minuty, hodiny nebo dokonce několik pracovních dnů! Zjistěte, proč je FRT pro zákazníky důležitá a jak můžete tyto údaje využít ke zlepšení služeb zákazníkům. Nedočkavý zákazník Když se ozve zákazník, jak dlouho...

Featured snippet, tedy doporučené úryvky jsou zvýrazněné úryvky textu, které se zobrazují v horní části stránky s výsledky vyhledávání Google na tzv. pozici 0. V češtině jsou obvykle nazývány jako vybraný příspěvek či nultá pozice SEO. Poskytují uživatelům rychlou odpověď na jejich vyhledávací dotaz. Doporučené úryvky se s větší pravděpodobností zobrazují, když uživatelé zadávají informační...

Favicon je malá ikona nebo kolekce ikon spojených s webovou stránkou, webem nebo webovou aplikací. Zobrazuje se na kartách prohlížeče a na panelu záložek. K čemu se používá favicon? Favicon se používá k tomu, aby uživatelé v rámci karet prohlížeče, záložek, zástupců a adresních řádků snadněji vizuálně identifikovali webové stránky, webové stránky a webové aplikace....

Dynamické bannery jsou reklamy, které automaticky mění obsah a propagační akce. Každému jednotlivému uživateli zobrazují co nejefektivnější a nejrelevantnější obrázek, kopii nebo vstupní stránku. Termín „dynamický“ odkazuje na přizpůsobivost reklamy. Dynamické reklamní bannery mohou například zkoumat demografické údaje a údaje o chování jednotlivce. Sledovanými údaji může být aktivita při prohlížení, zeměpisná poloha či preference produktů....

SEO je důležité pro každou webovou stránku a internetový obchod není výjimkou. Kanonické adresy URL hrají zásadní roli při zajišťování toho, aby webové stránky nebyly penalizovány vyhledávači a aby SEO bylo silné. Zajišťují, aby vyhledávače nebyly zmateny, když různé adresy URL odkazují na stejný obsah nebo webovou stránku, a mohou pomoci informovat o tom, které...

CAPTCHA slouží k rozlišení, zda je uživetal skutečný člověk, a ne robot. Zkratka CAPTCHA znamená: Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart – tedy zcela automatizovaný veřejný Turingův test k rozlišení počítačů a lidí. Uživatelé se na internetu často setkávají s testy CAPTCHA a reCAPTCHA. Tyto testy jsou jedním ze způsobů,...

Cost per action (CPA) je model platby za digitální reklamu. Model umožňuje účtovat inzerentovi poplatek pouze za určitou akci provedenou potenciálním zákazníkem. Všechny akce, na které se tento model vztahuje, jsou přímo spojeny s určitým typem konverze. Může jít o přihlášení k odběru newsletteru, kliknutí na odkaz nebo prodej. Akce vždy určuje inzerent. Náklady na...

„Na YouTube jsou statisíce reklam, tak proč se obtěžovat s šestisekundovými reklamami místo dlouhých videí?“ je častá otázka marketérů, kteří nerozumí bumper ads. Zatímco delší reklamy jsou vynikajícím marketingovým nástrojem, bumper ads jsou často přehlíženým doplňkovým prvkem. Tato šestivteřinová sdělení umožňují udržet pozornost publika a bez přerušení upozornit na vaši společnost nebo produkt. Abychom zdůraznili,...

Cross-selling, tedy křížový prodej je prodej souvisejících nebo doplňkových produktů zákazníkovi. Křížový prodej je jednou z nejúčinnějších metod marketingu. V odvětví finančních služeb je příkladem křížového prodeje prodej různých typů investic nebo produktů investorům nebo prodej služeb přípravy daní klientům, kteří plánují podnikat. Pokud má například klient banky hypotéku, může se jeho prodejní tým pokusit...

Na webových stránkách s velkým počtem stránek může být jednoduché se ztratit. Drobečková navigace výrazně zlepšit orientaci uživatelů. Z hlediska použitelnosti drobečková navigace snižuje počet akcí, které musí návštěvník webu provést, aby se dostal na stránku vyšší úrovně, a zlepšuje nalezitelnost sekcí a stránek webu. Nechte za sebou drobečky Drobečková navigace je druh sekundárního navigačního...

Crawl budget je počet stránek, které vyhledávače projdou na webových stránkách v určitém časovém rámci. Proč vůbec vyhledávače přidělují webovým stránkám rozpočet na procházení (crawl budget)? Protože nemají neomezené zdroje a svou pozornost rozdělují mezi miliony webových stránek. Potřebují tedy způsob, jak stanovit priority procházení. Přiřazení crawl budgetu jednotlivým webovým stránkám jim v tom pomáhá....

Ještě před dekádou se mnozí mylně domnívali, že SEO je manipulativní marketingová taktika, která spočívá v podvádění algoritmu. Používáním těchto taktik má vést k oklamání Googlu, aby si myslel, že vaše webové stránky jsou nejlepším výsledkem vyhledávaného dotazu. Tak tomu však nikdy nemělo být. SEO se mělo vždy zaměřit na vytvoření toho nejlepšího výsledku na...

Kdy jste naposledy věnovali pozornost reklamnímu banneru? Že si nemůžete vzpomenout? Nedívíme se. Při představě těch tisíců bannerů, rozmístěných všude kolem vás, není divu, že na vás skutečně zapůsobilo jen malé procento z nich. Je to proto, že jsme již k bannerům obvykle slepí. Je však vysoce pravděpodobně, že i vaši zákazníci k nim jsou...

Je více než pravděpodobné, že už jste takový e-mail dostali. Pokud navíc e-mailovou korespondenci využíváte v pracovním životě, automatickou odpověď už jste možná také použili. Vzpomeňte si na nastavení e-mailu „Jsem na dovolené, v případě nutnosti kontaktujte kolegu XY“. V e-mailovém marketingu funguje autoresponder podobně. Ovšem s odlišnými případy využití i konečnými cíli. Co je...

Každý den jsme bombardováni až 5 000 reklamami nebo sděleními značek, které se snaží upoutat naši pozornost. Většinu z nich naše podvědomí odkloní. Ty mají pro náš každodenní život jen malý význam. Zároveň k nám ale několik vybraných sdělení pokaždé pronikne a my s nimi můžeme dokonce pociťovat určitou sounáležitost. Tyto značky mohou prodávat produkty,...

Definice digitálního marketingu

Dle definice pojem digitální marketing popisuje takové marketingové aktivity, které využívají nespojitou číselnou formu, zjednodušeně řečeno, jedničky a nuly.“ Tento poměrně složitě formulovaný obrat však nevysvětluje, v jakých oblastech na digitální marketing můžeme narazit. Zahrnuje v sobě totiž prakticky veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií, respektive nových médií, jako jsou nástroje z oblasti internetu, mobilních komunikací a digitálních komunikačních prostředků.

Ze svého prvotního prostředí, tedy internetu, se digitální marketing postupně přesouvá do o stále aktuálnějších prostředí. Jedná se o dnes již v podstatě konvenční marketing mobilní, který využívá mimo jiné také mobilní telefony, smartphony a tablety.

Využití digitálního marketingu

Omezení offline pole nás vedou k vývoji více, nových a lepších akcí v online světě, který má řadu výhod, jako je bezprostřednost a jeho globální schopnost dosáhnout našeho cíle. U digitálního marketingu rozhodovací kapacitu neudržuje pouze společnost, která zavádí svoji strategii. Je to také uživatel, který má pozoruhodnou možnost volby. Svůj názor můžete svobodně a snadno vyhledávat pomocí řady filtrů, aniž byste museli přejít přímo ke značce. Vzhledem k této situaci musí digitální strategie brát v úvahu všechny tyto faktory, pokud chce uvést svůj produkt nebo službu na trh. Existuje mnoho potenciálních zákazníků, kteří jsou vybaveni mobilním telefonem, tabletem nebo počítačem a kteří se denně připojují k internetu.

Proč využívat digitální marketing

Online prostředí nám umožňuje prakticky okamžitě sdílet informace. Konvenční marketingové kampaně mohou být zdlouhavé a ačkoliv myšlenka, kterou chceme zákazníkovi předat je okamžitá, offline prostředí a klasické komunikační prostředky vyžadují čas a zdlouhavou přípravu.

V online světě můžeme oslovit široké publikum pomocí jediného kliknutí. Kampaně zahájené online lze průběžně měnit nebo upravovat, pokud se domníváme, že něco nefunguje tak, jak by mělo, nebo jim musíme dát nový impuls. V online prostředí je navíc poměrně jednoduché vytvořit komunitu, se kterou komunikujeme a která komunikuje s námi. Rychlé je tedy nejen šíření naší myšlenky a propagace našeho produktu, ale také získávání zpětné vazby od klientů a zákazníků.

Počáteční investice může být navíc mnohem nižší, než v tradičních médiích. I s poměrně nízkými finančními prostředky je možné tvořit kvalitní digitální obsah a úspěšně jej šířit. Digitální kampaně navíc můžeme rozdělit do konkrétních oblastí a cílit tak přímo na potenciálního zákazníka.

Oblasti digitálního marketingu

Jako synonymum k digitálnímu margetingu se často používají také výrazy jako internetový marketing či online marketing. Ačkoliv na první pohled znamenají to samé, je nutné je od sebe odlišovat. Internetový marketing je synonymem online marketingu. Internetový/online marketing je však pouhou součástí digitálního marketingu.

Digitální marketing je obecnější výraz, zahrnuje všechny marketingové strategie, které k propagaci služeb nebo zboží používají digitální média. Jedná se o velmi starý typ marketingu, který se objevil v roce 1922 s odvysíláním první reklamy v rádiu.

Digitální marketing se tedy Digitální marketing se tedy zdaleka neomezuje jen na oblast internetu, spadají pod něj například i reklamy v rádiu a televizi, podcasty, elektronické billboardy či mobilní aplikace.

Nejčastější chyby v digitálním marketingu

Digitální marketing je mocným nástrojem pro sdělování a budování povědomí o značce se zaměřením na prodej. Pokud však není dělán správně, může napáchat více škody než užitku. Nejde totiž jen o vytvoření profilu a publikování příspěvků na sociálních sítích.

Nejčastěji se společnosti při uvádění nových produktů na trh dopouštějí následujících třech chyb.

Cílová skupina

Víte, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás chtějí slyšet? Neznalost demografického rozdělení profilu zákazníků je nejčastější chybou, která brání v sestavení jasné marketingové strategie na podporu obchodu v digitálním světě. Pro začínající podniky je zásadní vytvářet produkty s ohledem na aktivní uživatelskou základnu. Na otázku „Kdo je váš zákazník“ není možné odpovědět „Všichni.“ Digitální online marketingové kanály umožňují jednoduše zacílit na jednotlivce na základě věku, pohlaví, úrovně příjmu, lokace, pracovní pozice, zájmů a dalších faktorů.

Poznání zákazníka, jeho potřeb, problémů a očekávání je zásadní pro správné cílení marketingu. Vytváření digitálního marketingu pro lidi, o kterých máme mlhavou představu je velmi náročné, časově i finančně. Výsledkem takovéto neznalosti je sestavování grafů, plánů, analýzy tržních trendů, vytváření webových stránek, neustálé změny grafických designů a obsahu příspěvků, které je však neúčinné.

Pokud však poznáme zákazníka lépe, podaří se nám správně cílit marketing a naše kampaně se tak stanou úspěšnějšími. Pokud se vám toto podaří pochopit a správně implementovat, jakákkoli digitální marketingová strategie, kterou zavedete bude úspěšná.

Investice do reklamy bez jasného účelu

Placené reklamy na sociálních sítích, zejména na Googlu, Facebooku a Instagramu, vypadají na papíře docela dobře. Přivádějí lidi na webové stránky a mohou zvýšit povědomí o vaší značce, ale všechny tyto věci lze dělat také za méně peněz s lepší návratností. Neutrácejte peníze za placenou reklamu, aniž byste měli jasnou nabídku nebo cíl. V počátečních fázích definuje vaši produktovou nabídku tím, že se podíváte, co u vašeho online publika nejvíce rezonuje.

Zkuste například spustit čtyřtýdenní kampaň, která bude propagovat tři až pět různých funkcí vašeho produktu, a stanovit zaměření vaší komunikace podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), jako je například konverze. To vám umožní snadno otestovat jedinečnou prodejní nabídku a cenu vašeho startupu. V pozdější fázi, například při růstu, může placená reklama pomoci startupu škálovat.

Investice bez měření návratnosti

Pokud do kampaně investujete, vždy se ujistěte, že víte, jak měřit návratnost investic a které klíčové ukazatele výkonnosti jsou pro vaši společnost nejdůležitější – například počet získaných kontaktů na jeden utracený dolar.

Pokud uvádíte na trh nový produkt, službu nebo značku, je nesmírně důležité vědět, jaké výsledky z toho chcete obdržet a kolik do toho chcete investovat. Jasné cíle pomohou pochopit výkonnost digitálního marketingu a jeho přínos a návratnost investice. Platíte za návštěvnost a máte tisíc kliknutí na odkazy, ale nulovou reakci na nákup na webu? Je jasné, že problém není v nastavení reklamy, ale například v nabídce nebo v obsahu, který reklamou komunikujete. Reagují zákazníci na reklamu, ale nekonvertují? To může být způsobeno vaším slabým místem v nabídce hlavní stránky.

Definice digitálního marketingu

Dle definice pojem digitální marketing popisuje takové marketingové aktivity, které využívají nespojitou číselnou formu, zjednodušeně řečeno, jedničky a nuly.“ Tento poměrně složitě formulovaný obrat však nevysvětluje, v jakých oblastech na digitální marketing můžeme narazit. Zahrnuje v sobě totiž prakticky veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií, respektive nových médií, jako jsou nástroje z oblasti internetu, mobilních komunikací a digitálních komunikačních prostředků.

Ze svého prvotního prostředí, tedy internetu, se digitální marketing postupně přesouvá do o stále aktuálnějších prostředí. Jedná se o dnes již v podstatě konvenční marketing mobilní, který využívá mimo jiné také mobilní telefony, smartphony a tablety.

Využití digitálního marketingu

Omezení offline pole nás vedou k vývoji více, nových a lepších akcí v online světě, který má řadu výhod, jako je bezprostřednost a jeho globální schopnost dosáhnout našeho cíle. U digitálního marketingu rozhodovací kapacitu neudržuje pouze společnost, která zavádí svoji strategii. Je to také uživatel, který má pozoruhodnou možnost volby. Svůj názor můžete svobodně a snadno vyhledávat pomocí řady filtrů, aniž byste museli přejít přímo ke značce. Vzhledem k této situaci musí digitální strategie brát v úvahu všechny tyto faktory, pokud chce uvést svůj produkt nebo službu na trh. Existuje mnoho potenciálních zákazníků, kteří jsou vybaveni mobilním telefonem, tabletem nebo počítačem a kteří se denně připojují k internetu.

Proč využívat digitální marketing

Online prostředí nám umožňuje prakticky okamžitě sdílet informace. Konvenční marketingové kampaně mohou být zdlouhavé a ačkoliv myšlenka, kterou chceme zákazníkovi předat je okamžitá, offline prostředí a klasické komunikační prostředky vyžadují čas a zdlouhavou přípravu.

V online světě můžeme oslovit široké publikum pomocí jediného kliknutí. Kampaně zahájené online lze průběžně měnit nebo upravovat, pokud se domníváme, že něco nefunguje tak, jak by mělo, nebo jim musíme dát nový impuls. V online prostředí je navíc poměrně jednoduché vytvořit komunitu, se kterou komunikujeme a která komunikuje s námi. Rychlé je tedy nejen šíření naší myšlenky a propagace našeho produktu, ale také získávání zpětné vazby od klientů a zákazníků.

Počáteční investice může být navíc mnohem nižší, než v tradičních médiích. I s poměrně nízkými finančními prostředky je možné tvořit kvalitní digitální obsah a úspěšně jej šířit. Digitální kampaně navíc můžeme rozdělit do konkrétních oblastí a cílit tak přímo na potenciálního zákazníka.

Oblasti digitálního marketingu

Jako synonymum k digitálnímu margetingu se často používají také výrazy jako internetový marketing či online marketing. Ačkoliv na první pohled znamenají to samé, je nutné je od sebe odlišovat. Internetový marketing je synonymem online marketingu. Internetový/online marketing je však pouhou součástí digitálního marketingu.

Digitální marketing je obecnější výraz, zahrnuje všechny marketingové strategie, které k propagaci služeb nebo zboží používají digitální média. Jedná se o velmi starý typ marketingu, který se objevil v roce 1922 s odvysíláním první reklamy v rádiu.

Digitální marketing se tedy Digitální marketing se tedy zdaleka neomezuje jen na oblast internetu, spadají pod něj například i reklamy v rádiu a televizi, podcasty, elektronické billboardy či mobilní aplikace.

Nejčastější chyby v digitálním marketingu

Digitální marketing je mocným nástrojem pro sdělování a budování povědomí o značce se zaměřením na prodej. Pokud však není dělán správně, může napáchat více škody než užitku. Nejde totiž jen o vytvoření profilu a publikování příspěvků na sociálních sítích.

Nejčastěji se společnosti při uvádění nových produktů na trh dopouštějí následujících třech chyb.

Cílová skupina

Víte, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás chtějí slyšet? Neznalost demografického rozdělení profilu zákazníků je nejčastější chybou, která brání v sestavení jasné marketingové strategie na podporu obchodu v digitálním světě. Pro začínající podniky je zásadní vytvářet produkty s ohledem na aktivní uživatelskou základnu. Na otázku „Kdo je váš zákazník“ není možné odpovědět „Všichni.“ Digitální online marketingové kanály umožňují jednoduše zacílit na jednotlivce na základě věku, pohlaví, úrovně příjmu, lokace, pracovní pozice, zájmů a dalších faktorů.

Poznání zákazníka, jeho potřeb, problémů a očekávání je zásadní pro správné cílení marketingu. Vytváření digitálního marketingu pro lidi, o kterých máme mlhavou představu je velmi náročné, časově i finančně. Výsledkem takovéto neznalosti je sestavování grafů, plánů, analýzy tržních trendů, vytváření webových stránek, neustálé změny grafických designů a obsahu příspěvků, které je však neúčinné.

Pokud však poznáme zákazníka lépe, podaří se nám správně cílit marketing a naše kampaně se tak stanou úspěšnějšími. Pokud se vám toto podaří pochopit a správně implementovat, jakákkoli digitální marketingová strategie, kterou zavedete bude úspěšná.

Investice do reklamy bez jasného účelu

Placené reklamy na sociálních sítích, zejména na Googlu, Facebooku a Instagramu, vypadají na papíře docela dobře. Přivádějí lidi na webové stránky a mohou zvýšit povědomí o vaší značce, ale všechny tyto věci lze dělat také za méně peněz s lepší návratností. Neutrácejte peníze za placenou reklamu, aniž byste měli jasnou nabídku nebo cíl. V počátečních fázích definuje vaši produktovou nabídku tím, že se podíváte, co u vašeho online publika nejvíce rezonuje.

Zkuste například spustit čtyřtýdenní kampaň, která bude propagovat tři až pět různých funkcí vašeho produktu, a stanovit zaměření vaší komunikace podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), jako je například konverze. To vám umožní snadno otestovat jedinečnou prodejní nabídku a cenu vašeho startupu. V pozdější fázi, například při růstu, může placená reklama pomoci startupu škálovat.

Investice bez měření návratnosti

Pokud do kampaně investujete, vždy se ujistěte, že víte, jak měřit návratnost investic a které klíčové ukazatele výkonnosti jsou pro vaši společnost nejdůležitější – například počet získaných kontaktů na jeden utracený dolar.

Pokud uvádíte na trh nový produkt, službu nebo značku, je nesmírně důležité vědět, jaké výsledky z toho chcete obdržet a kolik do toho chcete investovat. Jasné cíle pomohou pochopit výkonnost digitálního marketingu a jeho přínos a návratnost investice. Platíte za návštěvnost a máte tisíc kliknutí na odkazy, ale nulovou reakci na nákup na webu? Je jasné, že problém není v nastavení reklamy, ale například v nabídce nebo v obsahu, který reklamou komunikujete. Reagují zákazníci na reklamu, ale nekonvertují? To může být způsobeno vaším slabým místem v nabídce hlavní stránky.