Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Pravopis, Čeština, Gramatika

Internetový marketing

Internetový anebo také digitální marketing je dnes již standardním elementem komplexní marketingové komunikace. Jde o poměrně mladé marketingové odvětví, jehož potenciál je podmíněn charakteristickými atributy nových médií.

Internetový anebo také digitální marketing je dnes již standardním elementem komplexní marketingové komunikace. Jde o poměrně mladé marketingové odvětví, jehož potenciál je podmíněn charakteristickými atributy nových médií.

Všechny kategorie

Jako firma o sobě můžeme tvrdit ledacos – že jsme největší, nejlepší, nejrychlejší…Můžeme mít krásný web, zajímavé články na blogu, propracované reklamy, atraktivní sociální sítě a desítky certifikátů. Celou dokonalou online bublinu však dokáže sfouknout jedna věc – recenze, názor okolí, veřejnosti, lidí, kteří s firmou mají zkušenost. Nejmocnější druh reklamy, který může mít pozitivní...

Jsou často podceňované, ale ve skutečnosti jsou zpravidla těmi nejotvíranějšími a nejčtenějšími. Můžeme je považovat za formalitu, ale pro získání a udržení zákazníka hrají důležitou roli. Jde o automatické zprávy o záležitostech, jako jsou potvrzení objednávky, přijetí platby nebo třeba odeslání zboží. Z pohledu zákazníka se může jednat o nudu. Je to nuda, ale nuda,...

(Ne)znalost základních digitálních znalostí prokázalo 74 % respondentů, kteří v průzkumu společnosti Behavio pro Avast uvedli, že neví, co jsou cookies. Poctiví čtenáři krcmic.cz se však jistě řadí mezi zbylých 26 %. Drobná rekapitulace cookies Cookies jsou krátké textové soubory, které vytváří server během vaší návštěvy libovolné webové stránky a které prostřednictvím prohlížeče ukládá ve...

Používáte placenou reklamu na Facebooku a přivádíte návštěvníky na svůj web? Pokud ano, musíte mít implementovaný Facebook pixel. Teoreticky tedy nemusíte, ale…věřte nám, s Facebook pixel je to prostě lepší. Facebook pixel Jde o měřící kód, který implementujete do hlavičky kódu vašeho webu. Odesílá údaje o návštěvnosti a splněných konverzích na vašem webu do nástroje...

Facebook má téměř 2 miliardy každodenních uživatelů z celého světa. Velká část těchto uživatelů dobrovolně sdílí velké množství osobních informací. I díky tomu Facebook může nabídnout vysoce cílené placené reklamy. S pomocí Facebook Ads je možné propagaci přizpůsobit konkrétnímu publiku na základě množství demografických charakteristik. Facebook ví o svých uživatelích prakticky vše, takže reklama na...

Event marketing vychází z marketingu tak, jak jej známe. K často plochému uspokojování potřeb zákazníka však přidává něco, co si zákazník dobře zapamatuje. Event marketing vychází z toho, že nejlépe (a nejdéle) si člověk pamatuje to, co prožije či zažije na vlastní kůži. Klíčovým posláním je osobní zkušenost zákazníka spojená se silným prožitkem, často i...

Kodex reklamy či také etický kodex reklamy vydala Rada pro reklamu v roce 2013. Jde o jakýsi morální kodex, soubor pravidel toho, jak by měla reklama vypadat. Podle tohoto morálního kodexu by měla být reklama pravdivá, slušná a čestná. Kodex a legislativa Kodex nenahrazuje právní regulaci reklamy, pouze na ni navazuje doplněním o etické zásady....

Ano, překvapivě, e-mailing využívá jako hlavní nástroj komunikace e-mail. Mail můžete využít k tomu, abyste uživatele v databázi upozornili, že zrovna máte velmi příjemné slevy, výhodné balíčky, že toto a ono zboží právě doprodáváte a už v žádném případě nebude. Nebo že ta či ona nabídka má časové omezení, které není radno promeškat. E-mailing E-mailem...

Sociální síť, která změnila svět, Facebook. Nejen, že se na Facebooku můžete kouknout, co měla vaše spolužačka z 8. třídy k večeři, můžete jej také využít jako skvělý marketingový nástroj. Za poslední desetiletí se totiž Facebook posunul z pozice nejvýznamnějšího sociálního média na pozici jednoho z nějvětších tržišť. Proč je Facebook skvělým místem pro marketing?...

Možná ji děláte a nevíte o tom. E-commerce zahrnuje veškeré obchodní činnosti prováděné na internetu, s pomocí dalších elektronických prostředků. Nejde jen o nákup a prodej, e-commerce je součástí e-businessu. Definice e-commerce Termín e-commerce poprvé použil Dr. Robert Jacobson v textu kalifornského zákona o elektronickém obchodu již v roce 1984. E-commerce obvykle využívá web alespoň...

Direct mail je jedním ze základních nástrojů direct marketingu. Obvykle jde o e-mailovou anebo listovní zásilku obsahující obvykle dopis s nabídkou a propagační materiály. Problémem directmailingu může být jeho časté hraničení se spamem či nevyžádanou reklamou. Vzhledem k tomu, že jde o jeden z reklamních nástrojů, je u něj nutné respektovat zákon o regulaci reklamy...

Přesná a výstižná definice pojmu decision maker je a person who makes important decisions, tedy osoba, která dělá důležitá rozhodnutí. Čeština má pro decision makera krásný výraz rozhodovatel. Přesnější však je asi osoba s rozhodovací pravomocí. Decision maker je tedy někdo, kdo má poslední slovo ohledně důležitých rozhodnutí. Nebo ohledně rozhodnutí, která se tváří, že...

Sklik vám hlásí jiný počet prokliků než Google Analytics? A počet konverzí se také liší? Nelekejte se, je to normální. Každý ze systémů používá jinou metodiku měření, ani jeden není 100% přesný a proto vám naměří každý jinou hodnotu. Odchylkou se není třeba nijak znepokojovat. Úplně jiná bude i skutečná částka za uskutečněné konverze. Data...

Chování zákazníků je často nevyzpytatelné. Zákazníci obvykle neprovedou nákup hned po prvním kontaktu s marketingovým sdělením. Cesta od první návštěvy webu po provedení konverze (např. nákupu) může být velmi klikatá. Může trvat dny až měsíce, zahrnovat více návštěv, které jsou navíc často z odlišných zdrojů. Uvádí se, že například u e-shopů zákazník na web přijde...

Firemní styl, v angličtině corporate identity je souhrnné označení pro vystupování firmy. Nejde pouze o její vnější prezentací, ale také o interní vztahy, komunikaci, nabízené benefity apod. Jedná se o souhrn pravidel toho, jak především korporace vystupuje navenek i dovnitř firmy. V dokumentu korporátní identity najdete etické kodexy, vnitrofiremní kulturu, marketingovou komunikaci i pravidla pro...

Na přípravu cookie potřebujete: máslo, cukr, mouku…ne, tyto koláčky na mysli nemám. Nyní mluvím o HTTP cookies, malém souboru dat, která webový server pošle prohlížeči, který je uloží na počítači uživatele. Při každé další návštěvě téhož serveru pak prohlížeč tato data posílá zpět serveru. Cookies běžně slouží k rozlišování jednotlivých uživatelů, ukládají se do nich...

Ve městě je potkáváme doslova na každém rohu. Mrkají na nás v metru, na autobusových zastávkách a občas do nich náhodou vrazíme i jen tak na ulici. Teď nemluvím o divných lidech, ale o CLV, tedy CityLight vitrine. CLV patří k nejviditělnějším formám prezentace. Zcela prosklenou vitrínu s reklamní kampaní totiž není možné přehlédnout. CityLight...

Hodnota zákazníka v čase, zhruba tak by se dal přeložit marketingový výraz customer lifetime value (CLV). Jde o metriku, která vyjadřuje, jakou hodnotu má pro nás zákazník, který se vrací a nakupuje opakovaně, tedy zákazník, se kterým máme vytvořený dlouhodobý vztah. CLV můžeme definovat i jako částku, kterou u nás zákazník utratí za celou dobu,...

Cena za proklik (CPC – z anglického cost per click je částka, kterou platíte za proklik na své stránky. S nabídkou ceny za proklik (CPC) platíte za každé kliknutí na reklamu. V případě kampaní s nabídkou CPC nastavíte maximální cenu za proklik (max. CPC), což je nejvyšší částka, kterou jste ochotni zaplatit za kliknutí na...

Výzva k aci, tedy call to action (CTA) je základním stavebním kamenem každého e-shopu. CTA je prvkem, který uživatele svým způsobem nutí k nějaké akci – k nákupu, registraci, stáhnutí souboru, vyplnění dotazníku…Jde o způsob, kterým se snažíme získat od zákazníka to, co potřebujeme. Význam CTA Tato výzva je základním kamenem u většiny webových stránek,...

Definice digitálního marketingu

Dle definice pojem digitální marketing popisuje takové marketingové aktivity, které využívají nespojitou číselnou formu, zjednodušeně řečeno, jedničky a nuly.“ Tento poměrně složitě formulovaný obrat však nevysvětluje, v jakých oblastech na digitální marketing můžeme narazit. Zahrnuje v sobě totiž prakticky veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií, respektive nových médií, jako jsou nástroje z oblasti internetu, mobilních komunikací a digitálních komunikačních prostředků.

Ze svého prvotního prostředí, tedy internetu, se digitální marketing postupně přesouvá do o stále aktuálnějších prostředí. Jedná se o dnes již v podstatě konvenční marketing mobilní, který využívá mimo jiné také mobilní telefony, smartphony a tablety.

Využití digitálního marketingu

Omezení offline pole nás vedou k vývoji více, nových a lepších akcí v online světě, který má řadu výhod, jako je bezprostřednost a jeho globální schopnost dosáhnout našeho cíle. U digitálního marketingu rozhodovací kapacitu neudržuje pouze společnost, která zavádí svoji strategii. Je to také uživatel, který má pozoruhodnou možnost volby. Svůj názor můžete svobodně a snadno vyhledávat pomocí řady filtrů, aniž byste museli přejít přímo ke značce. Vzhledem k této situaci musí digitální strategie brát v úvahu všechny tyto faktory, pokud chce uvést svůj produkt nebo službu na trh. Existuje mnoho potenciálních zákazníků, kteří jsou vybaveni mobilním telefonem, tabletem nebo počítačem a kteří se denně připojují k internetu.

Proč využívat digitální marketing

Online prostředí nám umožňuje prakticky okamžitě sdílet informace. Konvenční marketingové kampaně mohou být zdlouhavé a ačkoliv myšlenka, kterou chceme zákazníkovi předat je okamžitá, offline prostředí a klasické komunikační prostředky vyžadují čas a zdlouhavou přípravu.

V online světě můžeme oslovit široké publikum pomocí jediného kliknutí. Kampaně zahájené online lze průběžně měnit nebo upravovat, pokud se domníváme, že něco nefunguje tak, jak by mělo, nebo jim musíme dát nový impuls. V online prostředí je navíc poměrně jednoduché vytvořit komunitu, se kterou komunikujeme a která komunikuje s námi. Rychlé je tedy nejen šíření naší myšlenky a propagace našeho produktu, ale také získávání zpětné vazby od klientů a zákazníků.

Počáteční investice může být navíc mnohem nižší, než v tradičních médiích. I s poměrně nízkými finančními prostředky je možné tvořit kvalitní digitální obsah a úspěšně jej šířit. Digitální kampaně navíc můžeme rozdělit do konkrétních oblastí a cílit tak přímo na potenciálního zákazníka.

Oblasti digitálního marketingu

Jako synonymum k digitálnímu margetingu se často používají také výrazy jako internetový marketing či online marketing. Ačkoliv na první pohled znamenají to samé, je nutné je od sebe odlišovat. Internetový marketing je synonymem online marketingu. Internetový/online marketing je však pouhou součástí digitálního marketingu.

Digitální marketing je obecnější výraz, zahrnuje všechny marketingové strategie, které k propagaci služeb nebo zboží používají digitální média. Jedná se o velmi starý typ marketingu, který se objevil v roce 1922 s odvysíláním první reklamy v rádiu.

Digitální marketing se tedy Digitální marketing se tedy zdaleka neomezuje jen na oblast internetu, spadají pod něj například i reklamy v rádiu a televizi, podcasty, elektronické billboardy či mobilní aplikace.

Nejčastější chyby v digitálním marketingu

Digitální marketing je mocným nástrojem pro sdělování a budování povědomí o značce se zaměřením na prodej. Pokud však není dělán správně, může napáchat více škody než užitku. Nejde totiž jen o vytvoření profilu a publikování příspěvků na sociálních sítích.

Nejčastěji se společnosti při uvádění nových produktů na trh dopouštějí následujících třech chyb.

Cílová skupina

Víte, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás chtějí slyšet? Neznalost demografického rozdělení profilu zákazníků je nejčastější chybou, která brání v sestavení jasné marketingové strategie na podporu obchodu v digitálním světě. Pro začínající podniky je zásadní vytvářet produkty s ohledem na aktivní uživatelskou základnu. Na otázku „Kdo je váš zákazník“ není možné odpovědět „Všichni.“ Digitální online marketingové kanály umožňují jednoduše zacílit na jednotlivce na základě věku, pohlaví, úrovně příjmu, lokace, pracovní pozice, zájmů a dalších faktorů.

Poznání zákazníka, jeho potřeb, problémů a očekávání je zásadní pro správné cílení marketingu. Vytváření digitálního marketingu pro lidi, o kterých máme mlhavou představu je velmi náročné, časově i finančně. Výsledkem takovéto neznalosti je sestavování grafů, plánů, analýzy tržních trendů, vytváření webových stránek, neustálé změny grafických designů a obsahu příspěvků, které je však neúčinné.

Pokud však poznáme zákazníka lépe, podaří se nám správně cílit marketing a naše kampaně se tak stanou úspěšnějšími. Pokud se vám toto podaří pochopit a správně implementovat, jakákkoli digitální marketingová strategie, kterou zavedete bude úspěšná.

Investice do reklamy bez jasného účelu

Placené reklamy na sociálních sítích, zejména na Googlu, Facebooku a Instagramu, vypadají na papíře docela dobře. Přivádějí lidi na webové stránky a mohou zvýšit povědomí o vaší značce, ale všechny tyto věci lze dělat také za méně peněz s lepší návratností. Neutrácejte peníze za placenou reklamu, aniž byste měli jasnou nabídku nebo cíl. V počátečních fázích definuje vaši produktovou nabídku tím, že se podíváte, co u vašeho online publika nejvíce rezonuje.

Zkuste například spustit čtyřtýdenní kampaň, která bude propagovat tři až pět různých funkcí vašeho produktu, a stanovit zaměření vaší komunikace podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), jako je například konverze. To vám umožní snadno otestovat jedinečnou prodejní nabídku a cenu vašeho startupu. V pozdější fázi, například při růstu, může placená reklama pomoci startupu škálovat.

Investice bez měření návratnosti

Pokud do kampaně investujete, vždy se ujistěte, že víte, jak měřit návratnost investic a které klíčové ukazatele výkonnosti jsou pro vaši společnost nejdůležitější – například počet získaných kontaktů na jeden utracený dolar.

Pokud uvádíte na trh nový produkt, službu nebo značku, je nesmírně důležité vědět, jaké výsledky z toho chcete obdržet a kolik do toho chcete investovat. Jasné cíle pomohou pochopit výkonnost digitálního marketingu a jeho přínos a návratnost investice. Platíte za návštěvnost a máte tisíc kliknutí na odkazy, ale nulovou reakci na nákup na webu? Je jasné, že problém není v nastavení reklamy, ale například v nabídce nebo v obsahu, který reklamou komunikujete. Reagují zákazníci na reklamu, ale nekonvertují? To může být způsobeno vaším slabým místem v nabídce hlavní stránky.

Definice digitálního marketingu

Dle definice pojem digitální marketing popisuje takové marketingové aktivity, které využívají nespojitou číselnou formu, zjednodušeně řečeno, jedničky a nuly.“ Tento poměrně složitě formulovaný obrat však nevysvětluje, v jakých oblastech na digitální marketing můžeme narazit. Zahrnuje v sobě totiž prakticky veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií, respektive nových médií, jako jsou nástroje z oblasti internetu, mobilních komunikací a digitálních komunikačních prostředků.

Ze svého prvotního prostředí, tedy internetu, se digitální marketing postupně přesouvá do o stále aktuálnějších prostředí. Jedná se o dnes již v podstatě konvenční marketing mobilní, který využívá mimo jiné také mobilní telefony, smartphony a tablety.

Využití digitálního marketingu

Omezení offline pole nás vedou k vývoji více, nových a lepších akcí v online světě, který má řadu výhod, jako je bezprostřednost a jeho globální schopnost dosáhnout našeho cíle. U digitálního marketingu rozhodovací kapacitu neudržuje pouze společnost, která zavádí svoji strategii. Je to také uživatel, který má pozoruhodnou možnost volby. Svůj názor můžete svobodně a snadno vyhledávat pomocí řady filtrů, aniž byste museli přejít přímo ke značce. Vzhledem k této situaci musí digitální strategie brát v úvahu všechny tyto faktory, pokud chce uvést svůj produkt nebo službu na trh. Existuje mnoho potenciálních zákazníků, kteří jsou vybaveni mobilním telefonem, tabletem nebo počítačem a kteří se denně připojují k internetu.

Proč využívat digitální marketing

Online prostředí nám umožňuje prakticky okamžitě sdílet informace. Konvenční marketingové kampaně mohou být zdlouhavé a ačkoliv myšlenka, kterou chceme zákazníkovi předat je okamžitá, offline prostředí a klasické komunikační prostředky vyžadují čas a zdlouhavou přípravu.

V online světě můžeme oslovit široké publikum pomocí jediného kliknutí. Kampaně zahájené online lze průběžně měnit nebo upravovat, pokud se domníváme, že něco nefunguje tak, jak by mělo, nebo jim musíme dát nový impuls. V online prostředí je navíc poměrně jednoduché vytvořit komunitu, se kterou komunikujeme a která komunikuje s námi. Rychlé je tedy nejen šíření naší myšlenky a propagace našeho produktu, ale také získávání zpětné vazby od klientů a zákazníků.

Počáteční investice může být navíc mnohem nižší, než v tradičních médiích. I s poměrně nízkými finančními prostředky je možné tvořit kvalitní digitální obsah a úspěšně jej šířit. Digitální kampaně navíc můžeme rozdělit do konkrétních oblastí a cílit tak přímo na potenciálního zákazníka.

Oblasti digitálního marketingu

Jako synonymum k digitálnímu margetingu se často používají také výrazy jako internetový marketing či online marketing. Ačkoliv na první pohled znamenají to samé, je nutné je od sebe odlišovat. Internetový marketing je synonymem online marketingu. Internetový/online marketing je však pouhou součástí digitálního marketingu.

Digitální marketing je obecnější výraz, zahrnuje všechny marketingové strategie, které k propagaci služeb nebo zboží používají digitální média. Jedná se o velmi starý typ marketingu, který se objevil v roce 1922 s odvysíláním první reklamy v rádiu.

Digitální marketing se tedy Digitální marketing se tedy zdaleka neomezuje jen na oblast internetu, spadají pod něj například i reklamy v rádiu a televizi, podcasty, elektronické billboardy či mobilní aplikace.

Nejčastější chyby v digitálním marketingu

Digitální marketing je mocným nástrojem pro sdělování a budování povědomí o značce se zaměřením na prodej. Pokud však není dělán správně, může napáchat více škody než užitku. Nejde totiž jen o vytvoření profilu a publikování příspěvků na sociálních sítích.

Nejčastěji se společnosti při uvádění nových produktů na trh dopouštějí následujících třech chyb.

Cílová skupina

Víte, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás chtějí slyšet? Neznalost demografického rozdělení profilu zákazníků je nejčastější chybou, která brání v sestavení jasné marketingové strategie na podporu obchodu v digitálním světě. Pro začínající podniky je zásadní vytvářet produkty s ohledem na aktivní uživatelskou základnu. Na otázku „Kdo je váš zákazník“ není možné odpovědět „Všichni.“ Digitální online marketingové kanály umožňují jednoduše zacílit na jednotlivce na základě věku, pohlaví, úrovně příjmu, lokace, pracovní pozice, zájmů a dalších faktorů.

Poznání zákazníka, jeho potřeb, problémů a očekávání je zásadní pro správné cílení marketingu. Vytváření digitálního marketingu pro lidi, o kterých máme mlhavou představu je velmi náročné, časově i finančně. Výsledkem takovéto neznalosti je sestavování grafů, plánů, analýzy tržních trendů, vytváření webových stránek, neustálé změny grafických designů a obsahu příspěvků, které je však neúčinné.

Pokud však poznáme zákazníka lépe, podaří se nám správně cílit marketing a naše kampaně se tak stanou úspěšnějšími. Pokud se vám toto podaří pochopit a správně implementovat, jakákkoli digitální marketingová strategie, kterou zavedete bude úspěšná.

Investice do reklamy bez jasného účelu

Placené reklamy na sociálních sítích, zejména na Googlu, Facebooku a Instagramu, vypadají na papíře docela dobře. Přivádějí lidi na webové stránky a mohou zvýšit povědomí o vaší značce, ale všechny tyto věci lze dělat také za méně peněz s lepší návratností. Neutrácejte peníze za placenou reklamu, aniž byste měli jasnou nabídku nebo cíl. V počátečních fázích definuje vaši produktovou nabídku tím, že se podíváte, co u vašeho online publika nejvíce rezonuje.

Zkuste například spustit čtyřtýdenní kampaň, která bude propagovat tři až pět různých funkcí vašeho produktu, a stanovit zaměření vaší komunikace podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), jako je například konverze. To vám umožní snadno otestovat jedinečnou prodejní nabídku a cenu vašeho startupu. V pozdější fázi, například při růstu, může placená reklama pomoci startupu škálovat.

Investice bez měření návratnosti

Pokud do kampaně investujete, vždy se ujistěte, že víte, jak měřit návratnost investic a které klíčové ukazatele výkonnosti jsou pro vaši společnost nejdůležitější – například počet získaných kontaktů na jeden utracený dolar.

Pokud uvádíte na trh nový produkt, službu nebo značku, je nesmírně důležité vědět, jaké výsledky z toho chcete obdržet a kolik do toho chcete investovat. Jasné cíle pomohou pochopit výkonnost digitálního marketingu a jeho přínos a návratnost investice. Platíte za návštěvnost a máte tisíc kliknutí na odkazy, ale nulovou reakci na nákup na webu? Je jasné, že problém není v nastavení reklamy, ale například v nabídce nebo v obsahu, který reklamou komunikujete. Reagují zákazníci na reklamu, ale nekonvertují? To může být způsobeno vaším slabým místem v nabídce hlavní stránky.