Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Pravopis, Gramatika, Čeština

Internetový marketing

Internetový anebo také digitální marketing je dnes již standardním elementem komplexní marketingové komunikace. Jde o poměrně mladé marketingové odvětví, jehož potenciál je podmíněn charakteristickými atributy nových médií.

Internetový anebo také digitální marketing je dnes již standardním elementem komplexní marketingové komunikace. Jde o poměrně mladé marketingové odvětví, jehož potenciál je podmíněn charakteristickými atributy nových médií.

Všechny kategorie

Jsou krásné. Anebo přinejmenším dříve byly. Jsou na Facebooku. A ještě jedno mají společné – existují pouze v tom virtuálním světě. V reálném životě je nemáte šanci potkat. Tereza Doležalová (kterou pan tvůrce brzy přeoperoval na chlapa, ale zapomněl smazat jeden status), Alice Sitzová, Daniela Kolářová. Všechny tyto nádherné holky a kluky najdete na sociálních sítích. A mají...

Většinou začínají slovy: Jsme velká firma, která má přes 10 000 zákazníků v ČR a na Slovensku…. Jsme přední IT firma…. Jsme největší webhostingová firma, hostují u nás weby jako….. We are a leading software utility company…. The global leader in mobile apps and accessories for… A pak následuje žádost – mohli byste o nás ZDARMA napsat? Nebo aspoň...

Ještě před pár lety bych řekl, že se WordPressu nic nevyrovná. Dnes bych již mluvil jinak. Vysvětlím proč. I tento web běží na WordPressu. Měsíčně sem přijde kolem 10 000 – 20 000 návštěvníků. Když jsem jej začínal stavět někdy před 2-3 lety, tak to byla tehdy jediná přípustná varianta. Vlastní řešení mi přišlo zbytečné. Vysvětlím proč....

Na svých školeních kladu na srdce všem svým posluchačům, že nejdůležitější je se umět odlišit. A sice – nikdy, ať už budete dělat cokoliv, nedělejte nic bezmyšlenkovitě jako stroj. Je sice fajn, že náš Čapek vymyslel slovíčko robot, ale to neznamená, že od té doby bude ČR jen banda nemyslících robotů. Nepište a neposílejte tiskové...

Tohle je taková Bible pro psavce a markeťáky, kteří začínají a i pro ty, co se věnují psaní již pár století. Někdy totiž neuškodí si některé věci zopakovat a utvrdit se v tom, že to děláte stejně (dobře). Takže pojďme na to. Ale nejdřív – nejdřív nás čeká trocha… Trocha bohapusté nadpisové teorie o headlinech a...

Možná jste sem dorazili omylem a chcete si nejdříve přečíst první část? Pokud ne, tak žačneme takovým mým vlastním citátem: Nadpis je takové síto, může prospustit vše, co do něj nalijete (například vodu) a nebo nepropustit nic (zkuste do něj pustit třeba cihlu, ale asi přijdete o sítko). A stejně tak můžete ve své sítu zadržet...

Pohled provozovatele webu – peníze Z pohledu provozovatele webu je to celkem jasné: Je to fajn obsah – lidé rádi čtou příběhy slavných. I vy si to rádi přečtete. Je to originální obsah – přesně podle všech příruček, které radí, že máte vždy vytvářet originální obsah, je právě rozhovor vždy jedinečný. Nejsou to obecné plky, které...

Je jich jako hub po dešti. Někteří ještě stále nabízejí registrace do stovek mrtvých katalogů. Mají stovky referencí od klientů typu tmave-ponozky-levne-skoro-zdarma.cz. Jiní pořádají školení. A většinou mají jedno společné. Nerozjeli žádný vlastní projekt (jako třeba Objevit.cz). Napadá mě, na čem se tedy tito SEO konzultanti učili? Na čem testovali, jak funguje získávání odkazů pro...

K napsání tohoto článku mě přimělo pár diskuzních vláken, na které jsem narazil. Všimnul jsem si, že vlastně každý větší server či fórum má jedno společné. Sortu lidí, kteří jsou v diskuzích až příliš aktivní. A doslova žijí svůj (virtuální) život jen a pouze na internetu. Jsou něco jako Jekyll & Hyde. Navenek se snaží vypadat jinak,...

Tento článek najdete na Objevit.cz. Na začátek se asi sluší připomenout, že vás musí bavit psaní, čtení a ideálně také náš mateřský „češtin“. V neposlední řadě – musíte mít trpělivost a dělat to pro radost. Protože zpočátku na blogování moc peněz netrhnete. Blog začne mít smysl v okamžiku, kdy jeho autor opravdu je s to svým...

Spousta vlastníků webů neoslovuje inzerenty. Asi první zásadní chyba. Představa, že o váš web bude zájem jen tak a inzerenti vám budou chtít utrhat sami ruce, je naprosto mylná. Inzerenti se vám ozvou až v případě, že váš web bude mít nějakou historii, návštěvnost, bude se o něm mluvit atd. To nebude hned tak. Proto se...

Na Internetu jsou tisíce českých webů. Další stovky po Silvestru vzniknou a dalších několik stovek webů zanikne. Proč? Autory to přestane bavit psát zadarmo. Nevidí v tom nějaký hlubší smysl. Neví, jak správně monetizovat web. Nepodaří se jim sehnat kvalitní redaktory – náš případ na Objevit.cz, ale rozhodně neházím flintu do žita, jednou se to povede,...

Definice digitálního marketingu

Dle definice pojem digitální marketing popisuje takové marketingové aktivity, které využívají nespojitou číselnou formu, zjednodušeně řečeno, jedničky a nuly.“ Tento poměrně složitě formulovaný obrat však nevysvětluje, v jakých oblastech na digitální marketing můžeme narazit. Zahrnuje v sobě totiž prakticky veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií, respektive nových médií, jako jsou nástroje z oblasti internetu, mobilních komunikací a digitálních komunikačních prostředků.

Ze svého prvotního prostředí, tedy internetu, se digitální marketing postupně přesouvá do o stále aktuálnějších prostředí. Jedná se o dnes již v podstatě konvenční marketing mobilní, který využívá mimo jiné také mobilní telefony, smartphony a tablety.

Využití digitálního marketingu

Omezení offline pole nás vedou k vývoji více, nových a lepších akcí v online světě, který má řadu výhod, jako je bezprostřednost a jeho globální schopnost dosáhnout našeho cíle. U digitálního marketingu rozhodovací kapacitu neudržuje pouze společnost, která zavádí svoji strategii. Je to také uživatel, který má pozoruhodnou možnost volby. Svůj názor můžete svobodně a snadno vyhledávat pomocí řady filtrů, aniž byste museli přejít přímo ke značce. Vzhledem k této situaci musí digitální strategie brát v úvahu všechny tyto faktory, pokud chce uvést svůj produkt nebo službu na trh. Existuje mnoho potenciálních zákazníků, kteří jsou vybaveni mobilním telefonem, tabletem nebo počítačem a kteří se denně připojují k internetu.

Proč využívat digitální marketing

Online prostředí nám umožňuje prakticky okamžitě sdílet informace. Konvenční marketingové kampaně mohou být zdlouhavé a ačkoliv myšlenka, kterou chceme zákazníkovi předat je okamžitá, offline prostředí a klasické komunikační prostředky vyžadují čas a zdlouhavou přípravu.

V online světě můžeme oslovit široké publikum pomocí jediného kliknutí. Kampaně zahájené online lze průběžně měnit nebo upravovat, pokud se domníváme, že něco nefunguje tak, jak by mělo, nebo jim musíme dát nový impuls. V online prostředí je navíc poměrně jednoduché vytvořit komunitu, se kterou komunikujeme a která komunikuje s námi. Rychlé je tedy nejen šíření naší myšlenky a propagace našeho produktu, ale také získávání zpětné vazby od klientů a zákazníků.

Počáteční investice může být navíc mnohem nižší, než v tradičních médiích. I s poměrně nízkými finančními prostředky je možné tvořit kvalitní digitální obsah a úspěšně jej šířit. Digitální kampaně navíc můžeme rozdělit do konkrétních oblastí a cílit tak přímo na potenciálního zákazníka.

Oblasti digitálního marketingu

Jako synonymum k digitálnímu margetingu se často používají také výrazy jako internetový marketing či online marketing. Ačkoliv na první pohled znamenají to samé, je nutné je od sebe odlišovat. Internetový marketing je synonymem online marketingu. Internetový/online marketing je však pouhou součástí digitálního marketingu.

Digitální marketing je obecnější výraz, zahrnuje všechny marketingové strategie, které k propagaci služeb nebo zboží používají digitální média. Jedná se o velmi starý typ marketingu, který se objevil v roce 1922 s odvysíláním první reklamy v rádiu.

Digitální marketing se tedy Digitální marketing se tedy zdaleka neomezuje jen na oblast internetu, spadají pod něj například i reklamy v rádiu a televizi, podcasty, elektronické billboardy či mobilní aplikace.

Nejčastější chyby v digitálním marketingu

Digitální marketing je mocným nástrojem pro sdělování a budování povědomí o značce se zaměřením na prodej. Pokud však není dělán správně, může napáchat více škody než užitku. Nejde totiž jen o vytvoření profilu a publikování příspěvků na sociálních sítích.

Nejčastěji se společnosti při uvádění nových produktů na trh dopouštějí následujících třech chyb.

Cílová skupina

Víte, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás chtějí slyšet? Neznalost demografického rozdělení profilu zákazníků je nejčastější chybou, která brání v sestavení jasné marketingové strategie na podporu obchodu v digitálním světě. Pro začínající podniky je zásadní vytvářet produkty s ohledem na aktivní uživatelskou základnu. Na otázku „Kdo je váš zákazník“ není možné odpovědět „Všichni.“ Digitální online marketingové kanály umožňují jednoduše zacílit na jednotlivce na základě věku, pohlaví, úrovně příjmu, lokace, pracovní pozice, zájmů a dalších faktorů.

Poznání zákazníka, jeho potřeb, problémů a očekávání je zásadní pro správné cílení marketingu. Vytváření digitálního marketingu pro lidi, o kterých máme mlhavou představu je velmi náročné, časově i finančně. Výsledkem takovéto neznalosti je sestavování grafů, plánů, analýzy tržních trendů, vytváření webových stránek, neustálé změny grafických designů a obsahu příspěvků, které je však neúčinné.

Pokud však poznáme zákazníka lépe, podaří se nám správně cílit marketing a naše kampaně se tak stanou úspěšnějšími. Pokud se vám toto podaří pochopit a správně implementovat, jakákkoli digitální marketingová strategie, kterou zavedete bude úspěšná.

Investice do reklamy bez jasného účelu

Placené reklamy na sociálních sítích, zejména na Googlu, Facebooku a Instagramu, vypadají na papíře docela dobře. Přivádějí lidi na webové stránky a mohou zvýšit povědomí o vaší značce, ale všechny tyto věci lze dělat také za méně peněz s lepší návratností. Neutrácejte peníze za placenou reklamu, aniž byste měli jasnou nabídku nebo cíl. V počátečních fázích definuje vaši produktovou nabídku tím, že se podíváte, co u vašeho online publika nejvíce rezonuje.

Zkuste například spustit čtyřtýdenní kampaň, která bude propagovat tři až pět různých funkcí vašeho produktu, a stanovit zaměření vaší komunikace podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), jako je například konverze. To vám umožní snadno otestovat jedinečnou prodejní nabídku a cenu vašeho startupu. V pozdější fázi, například při růstu, může placená reklama pomoci startupu škálovat.

Investice bez měření návratnosti

Pokud do kampaně investujete, vždy se ujistěte, že víte, jak měřit návratnost investic a které klíčové ukazatele výkonnosti jsou pro vaši společnost nejdůležitější – například počet získaných kontaktů na jeden utracený dolar.

Pokud uvádíte na trh nový produkt, službu nebo značku, je nesmírně důležité vědět, jaké výsledky z toho chcete obdržet a kolik do toho chcete investovat. Jasné cíle pomohou pochopit výkonnost digitálního marketingu a jeho přínos a návratnost investice. Platíte za návštěvnost a máte tisíc kliknutí na odkazy, ale nulovou reakci na nákup na webu? Je jasné, že problém není v nastavení reklamy, ale například v nabídce nebo v obsahu, který reklamou komunikujete. Reagují zákazníci na reklamu, ale nekonvertují? To může být způsobeno vaším slabým místem v nabídce hlavní stránky.

Definice digitálního marketingu

Dle definice pojem digitální marketing popisuje takové marketingové aktivity, které využívají nespojitou číselnou formu, zjednodušeně řečeno, jedničky a nuly.“ Tento poměrně složitě formulovaný obrat však nevysvětluje, v jakých oblastech na digitální marketing můžeme narazit. Zahrnuje v sobě totiž prakticky veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií, respektive nových médií, jako jsou nástroje z oblasti internetu, mobilních komunikací a digitálních komunikačních prostředků.

Ze svého prvotního prostředí, tedy internetu, se digitální marketing postupně přesouvá do o stále aktuálnějších prostředí. Jedná se o dnes již v podstatě konvenční marketing mobilní, který využívá mimo jiné také mobilní telefony, smartphony a tablety.

Využití digitálního marketingu

Omezení offline pole nás vedou k vývoji více, nových a lepších akcí v online světě, který má řadu výhod, jako je bezprostřednost a jeho globální schopnost dosáhnout našeho cíle. U digitálního marketingu rozhodovací kapacitu neudržuje pouze společnost, která zavádí svoji strategii. Je to také uživatel, který má pozoruhodnou možnost volby. Svůj názor můžete svobodně a snadno vyhledávat pomocí řady filtrů, aniž byste museli přejít přímo ke značce. Vzhledem k této situaci musí digitální strategie brát v úvahu všechny tyto faktory, pokud chce uvést svůj produkt nebo službu na trh. Existuje mnoho potenciálních zákazníků, kteří jsou vybaveni mobilním telefonem, tabletem nebo počítačem a kteří se denně připojují k internetu.

Proč využívat digitální marketing

Online prostředí nám umožňuje prakticky okamžitě sdílet informace. Konvenční marketingové kampaně mohou být zdlouhavé a ačkoliv myšlenka, kterou chceme zákazníkovi předat je okamžitá, offline prostředí a klasické komunikační prostředky vyžadují čas a zdlouhavou přípravu.

V online světě můžeme oslovit široké publikum pomocí jediného kliknutí. Kampaně zahájené online lze průběžně měnit nebo upravovat, pokud se domníváme, že něco nefunguje tak, jak by mělo, nebo jim musíme dát nový impuls. V online prostředí je navíc poměrně jednoduché vytvořit komunitu, se kterou komunikujeme a která komunikuje s námi. Rychlé je tedy nejen šíření naší myšlenky a propagace našeho produktu, ale také získávání zpětné vazby od klientů a zákazníků.

Počáteční investice může být navíc mnohem nižší, než v tradičních médiích. I s poměrně nízkými finančními prostředky je možné tvořit kvalitní digitální obsah a úspěšně jej šířit. Digitální kampaně navíc můžeme rozdělit do konkrétních oblastí a cílit tak přímo na potenciálního zákazníka.

Oblasti digitálního marketingu

Jako synonymum k digitálnímu margetingu se často používají také výrazy jako internetový marketing či online marketing. Ačkoliv na první pohled znamenají to samé, je nutné je od sebe odlišovat. Internetový marketing je synonymem online marketingu. Internetový/online marketing je však pouhou součástí digitálního marketingu.

Digitální marketing je obecnější výraz, zahrnuje všechny marketingové strategie, které k propagaci služeb nebo zboží používají digitální média. Jedná se o velmi starý typ marketingu, který se objevil v roce 1922 s odvysíláním první reklamy v rádiu.

Digitální marketing se tedy Digitální marketing se tedy zdaleka neomezuje jen na oblast internetu, spadají pod něj například i reklamy v rádiu a televizi, podcasty, elektronické billboardy či mobilní aplikace.

Nejčastější chyby v digitálním marketingu

Digitální marketing je mocným nástrojem pro sdělování a budování povědomí o značce se zaměřením na prodej. Pokud však není dělán správně, může napáchat více škody než užitku. Nejde totiž jen o vytvoření profilu a publikování příspěvků na sociálních sítích.

Nejčastěji se společnosti při uvádění nových produktů na trh dopouštějí následujících třech chyb.

Cílová skupina

Víte, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás chtějí slyšet? Neznalost demografického rozdělení profilu zákazníků je nejčastější chybou, která brání v sestavení jasné marketingové strategie na podporu obchodu v digitálním světě. Pro začínající podniky je zásadní vytvářet produkty s ohledem na aktivní uživatelskou základnu. Na otázku „Kdo je váš zákazník“ není možné odpovědět „Všichni.“ Digitální online marketingové kanály umožňují jednoduše zacílit na jednotlivce na základě věku, pohlaví, úrovně příjmu, lokace, pracovní pozice, zájmů a dalších faktorů.

Poznání zákazníka, jeho potřeb, problémů a očekávání je zásadní pro správné cílení marketingu. Vytváření digitálního marketingu pro lidi, o kterých máme mlhavou představu je velmi náročné, časově i finančně. Výsledkem takovéto neznalosti je sestavování grafů, plánů, analýzy tržních trendů, vytváření webových stránek, neustálé změny grafických designů a obsahu příspěvků, které je však neúčinné.

Pokud však poznáme zákazníka lépe, podaří se nám správně cílit marketing a naše kampaně se tak stanou úspěšnějšími. Pokud se vám toto podaří pochopit a správně implementovat, jakákkoli digitální marketingová strategie, kterou zavedete bude úspěšná.

Investice do reklamy bez jasného účelu

Placené reklamy na sociálních sítích, zejména na Googlu, Facebooku a Instagramu, vypadají na papíře docela dobře. Přivádějí lidi na webové stránky a mohou zvýšit povědomí o vaší značce, ale všechny tyto věci lze dělat také za méně peněz s lepší návratností. Neutrácejte peníze za placenou reklamu, aniž byste měli jasnou nabídku nebo cíl. V počátečních fázích definuje vaši produktovou nabídku tím, že se podíváte, co u vašeho online publika nejvíce rezonuje.

Zkuste například spustit čtyřtýdenní kampaň, která bude propagovat tři až pět různých funkcí vašeho produktu, a stanovit zaměření vaší komunikace podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), jako je například konverze. To vám umožní snadno otestovat jedinečnou prodejní nabídku a cenu vašeho startupu. V pozdější fázi, například při růstu, může placená reklama pomoci startupu škálovat.

Investice bez měření návratnosti

Pokud do kampaně investujete, vždy se ujistěte, že víte, jak měřit návratnost investic a které klíčové ukazatele výkonnosti jsou pro vaši společnost nejdůležitější – například počet získaných kontaktů na jeden utracený dolar.

Pokud uvádíte na trh nový produkt, službu nebo značku, je nesmírně důležité vědět, jaké výsledky z toho chcete obdržet a kolik do toho chcete investovat. Jasné cíle pomohou pochopit výkonnost digitálního marketingu a jeho přínos a návratnost investice. Platíte za návštěvnost a máte tisíc kliknutí na odkazy, ale nulovou reakci na nákup na webu? Je jasné, že problém není v nastavení reklamy, ale například v nabídce nebo v obsahu, který reklamou komunikujete. Reagují zákazníci na reklamu, ale nekonvertují? To může být způsobeno vaším slabým místem v nabídce hlavní stránky.