Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Pravopis, Gramatika, Čeština

Tvorba textů

Jak psát klasické i PR články (tiskové zprávy), tvořit texty pro newslettery apod.

Jak psát klasické i PR články (tiskové zprávy), tvořit texty pro newslettery apod.

Chcete-li napsat na klávesnici neobvyklé symboly pomocí zkratek nebo vyvolat funkce pomocí zkratky, níže najdete seznam a návod na psaní pomocí zkratek ve Windows a na Macu. Kromě toho poskytnu také přehled systémových zkratek (klávesových příkazů) pro vyvolání funkcí operačního systému Windows a Mac. Některé se ve Windows a na Macu velmi podobají. Je důležité...

Potřebujete do svého článku fotku, ale foťák není váš nejlepší přítel? A s grafikou si také úplně netykáte? Možná vás napadlo jít na google a stáhnout první fotku, která se vám zalíbí. Pokud se však chcete vyhnout pokutě za porušování autorských práv, tuto variantu úplně nedoporučuji. Pokud do potřebných obrázků chcete investovat maximálně svůj čas,...

Než začnete tipovat, zda napsat i či y, udělejte si jasno v podstatných jménech tip a typ, která patří k snad nejčastěji zaměňovaným výrazům. Tip a tipovat Tip používáme ve významu rada, doporučení, odhad. Odvozené sloveso tipovat tedy znamená odhadovat výsledek, odhadovat vítěze, formulovat předpověď apod.. Tipováním se vlastně pohybujeme v oblasti spekulace, přesnou odpověď...

Pokud je záměrem webové stránky dosažení zisku, jejich cílem jsou konverze. Konverze jsou předem definované akce návštěvníka webu. Pokud chceme zvýšit výkonnost webu, je vhodné zaměřit se na konverzní poměr. Konverzní poměr Konverzní poměr porovnává množství návštěvníků, kteří provedli vámi požadovanou akci, ku celkové návštěvnosti webu, výsledek je následně převeden na procenta. konverzní poměr =...

Kodex reklamy či také etický kodex reklamy vydala Rada pro reklamu v roce 2013. Jde o jakýsi morální kodex, soubor pravidel toho, jak by měla reklama vypadat. Podle tohoto morálního kodexu by měla být reklama pravdivá, slušná a čestná. Kodex a legislativa Kodex nenahrazuje právní regulaci reklamy, pouze na ni navazuje doplněním o etické zásady....

Direct mail je jedním ze základních nástrojů direct marketingu. Obvykle jde o e-mailovou anebo listovní zásilku obsahující obvykle dopis s nabídkou a propagační materiály. Problémem directmailingu může být jeho časté hraničení se spamem či nevyžádanou reklamou. Vzhledem k tomu, že jde o jeden z reklamních nástrojů, je u něj nutné respektovat zákon o regulaci reklamy...

Shoda přísudku s podmětem v osobě, čísle i rodě je základem českého pravopisu. Pochopit jejich zákonitosti však občas není úplně jednoduché. Podmět Jako podmět označujeme základní větný člen, který vyjadřuje původce děje nebo nositele činnosti stavu či vlastnosti. V pasivních větách může podmět představovat cíl děje. Jak poznat podmět ve větě Podmět ve větě obvykle...

Nemusíte mít problém s pravopisem ani gramatikou, abyste měli problém najít chyby v textu. Ani jejich cílené vyhledávání vám často nepomůže. Pokud se budete řídit následujícími tipy, už nebudete potřebovat internetový hledač chyb v textu ani korektora. Jedná se jen o doporučení, která fungují u mě a každý si samozřejmě musí najít, co mu nejvíce...

Většinou začínají slovy: Jsme velká firma, která má přes 10 000 zákazníků v ČR a na Slovensku…. Jsme přední IT firma…. Jsme největší webhostingová firma, hostují u nás weby jako….. We are a leading software utility company…. The global leader in mobile apps and accessories for… A pak následuje žádost – mohli byste o nás ZDARMA napsat? Nebo aspoň...

Na svých školeních kladu na srdce všem svým posluchačům, že nejdůležitější je se umět odlišit. A sice – nikdy, ať už budete dělat cokoliv, nedělejte nic bezmyšlenkovitě jako stroj. Je sice fajn, že náš Čapek vymyslel slovíčko robot, ale to neznamená, že od té doby bude ČR jen banda nemyslících robotů. Nepište a neposílejte tiskové...

Tohle je taková Bible pro psavce a markeťáky, kteří začínají a i pro ty, co se věnují psaní již pár století. Někdy totiž neuškodí si některé věci zopakovat a utvrdit se v tom, že to děláte stejně (dobře). Takže pojďme na to. Ale nejdřív – nejdřív nás čeká trocha… Trocha bohapusté nadpisové teorie o headlinech a...

Možná jste sem dorazili omylem a chcete si nejdříve přečíst první část? Pokud ne, tak žačneme takovým mým vlastním citátem: Nadpis je takové síto, může prospustit vše, co do něj nalijete (například vodu) a nebo nepropustit nic (zkuste do něj pustit třeba cihlu, ale asi přijdete o sítko). A stejně tak můžete ve své sítu zadržet...

Pohled provozovatele webu – peníze Z pohledu provozovatele webu je to celkem jasné: Je to fajn obsah – lidé rádi čtou příběhy slavných. I vy si to rádi přečtete. Je to originální obsah – přesně podle všech příruček, které radí, že máte vždy vytvářet originální obsah, je právě rozhovor vždy jedinečný. Nejsou to obecné plky, které...

Při spuštění zcela nové služby je vždy důležitý nápad. Po samotném nápadu hraje roli i jeho realizace. Protože ne každému se podaří přetavit nápad do finální podoby. A když už se to podaří, přijde na řadu tvorba webu. A zde to pak celkem bolí :-). Jelikož se samotným web už si nikdo tak nehraje. Přitom...

Tento článek najdete na Objevit.cz. Na začátek se asi sluší připomenout, že vás musí bavit psaní, čtení a ideálně také náš mateřský „češtin“. V neposlední řadě – musíte mít trpělivost a dělat to pro radost. Protože zpočátku na blogování moc peněz netrhnete. Blog začne mít smysl v okamžiku, kdy jeho autor opravdu je s to svým...

Vždycky jsem přemýšlel nad tím, proč některé mé články obletí svět rychlostí blesku a některé ne. Ty nejlepší texty vznikly tak nějak samy od sebe. Prostě jsem si jednoho dne sedl na zadek a sepsal to. Běhěm jediného odpoledne. Věděl jsem přesně, co chci říct. O čem budu psát a také, kdo to bude číst....

Už v prvopočátcích své textařské kariéry jsem přišel na to, že nejlepší texty ze mě vypadávají vždy po kocovině. Když mám prázdnou hlavu (doslova a do písmene). Cítím se dokonale šťastný. Díky posezení u chlastu mám pak nespočet dalších historek k vyprávění a dozvím se spoustu zajímavých informací ze světa. Například, že v Holandsku jsou...

Na fóru Lupa.cz, na Webtrhu a všude jinde se stále točí desítky nabídek. Všichni nabízí služby v copywritingu (a někteří se stále zaměřují na copywrithing). I když nabídky neprocházím zrovna často, pozoruji, že se tam stále točí jedna a ta samá jména. Napadlo mě zapřemýšlet, kolikrát jsem se takhle nabízel já. Myslím, že ani jednou....

Pamatuji si, když se měl letos v dubnu otextovávat web Czechtourism.com. Tehdy mě oslovily přímo zástupci Czechtourism, zda bych byl ochotný jim poslat cenovou kalkulaci za celou zakázku. Protože se mi projekt líbil, odpověděl jsem, poslal ukázky svých textů a cenový návrh. A přibližně za týden jsem obdržel negativní vyjádření, že zakázku svěřili čeští úředníci...

Našli jste odpověď či článek, který se týkal hledaného pojmu ? Nezapomeňte si také přečíst články ze sekcí Zastřešení značky, Nevládní nezisková organizace, mísicí, Ačokča neboli korila, O ženách, Zajímavosti, Významné dny a státní svátky, Komunikace.

Určitě si také nenechte ujít tyto články z blogu . Tisková zpráva/tiskové zprávy , (Jak napsat kulatou závorku na klávesnici) , Jak na placenou reklamu na Facebooku – 2. část , Nádavek x návdavek

Rádi se vzděláváte? Mrkněte na slovník pojmů, který je seřazený dle abecedy ( A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z) a dle temat a oborů jako například Byznys, Informační technologie (IT), Internet & mobil, Kino, Marketing & média & reklama, OOH, Ostatní, Polygrafie, Rádio, Tisk, TV. Pokud se zajímáte o český jazyk, podívejte se na sekci jak se co píše (nejčastější chyby v českém jazyce), kde najdete seznam nejčastějších chyb v českém jazyce, ve kterém uživatelé nejčastěji chybují. Tento seznam je rozřazený dle abecedy A, B, C, Č, CH, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, Ř, S, Š, T, U, Ú, V, W, Y, Z, Ž. Naučte se, jak se píší jednotlivé klávesové zkratky na klávesnici. Nebo si přečtěte o historii jednotlivých státních svátků a významných dnů v ČR. Jejich seznam najdete v marketingovém kalendáři svátků, významných, mezinárodních a světových dnů.