Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

CLV – Customer lifetime value

Hodnota zákazníka v čase, zhruba tak by se dal přeložit marketingový výraz customer lifetime value (CLV). Jde o metriku, která vyjadřuje, jakou hodnotu má pro nás zákazník, který se vrací a nakupuje opakovaně, tedy zákazník, se kterým máme vytvořený dlouhodobý vztah. CLV můžeme definovat i jako částku, kterou u nás zákazník utratí za celou dobu, kdy u nás nakupuje. CLV se nám vyplatí znát především v případech, kdy dochází k opakovaným nákupům a tam, kde je finančně náročné získat nového zákazníka.

Výpočet CLV

Jedním z možných výpočtů je použít vzorec, který počítá s podílem zákazníků, kteří za sledované období přestanou nakupovat, tzv. churn rate. Tento způsob výpočtu vypadá následovně: (průměrné roční příjmy na zákazníka * průměrná ročná hrubá marže na zákazníka)/churn rate = CLV.

K čemu slouží CLV?

CLV nám pomáhá zjistit, jakou hodnotu pro nás zákazník má. Pomocí této hodnoty můžeme vypočítat, jak vysokou částku se nám vyplatí investovat do marketingu. Zároveň nám ukáže, zda se nám vyplatí budovat si se zákazníky dlouhodobé vztahy.

Celoživotní hodnota zákazníka nám pomáhá zmíněné investice do marketingu vidět z dlouhodobého pohledu. Nesoustředíme se jenom na to, kolik u nás zákazník utratí při prvním nákupu, ale i na to, kolik nám přinese za celou dobu, co bude naším zákazníkem.

Potřebuji CLV?

Díky znalosti CLV můžeme efektivně stanovit marketingový rozpočet, jelikož bereme v úvahu i budoucí hodnotu zákazníka.

Pokud bychom budoucí hodnotu zákazníka nebrali v potaz a rozhodovali se třeba jen na základě posledního nákupu, pravděpodobně by výše marketingového rozpočtu byla mnohonásobně nižší. To by mohlo vést například k tomu, že bychom vyloučili nějaké marketingové aktivity. Omezili bychom třeba cenu za proklik nebo nastavili takovou cenu, kterou by konkurence přeplatila. Tím bychom se zbytečně připravovali o nové zákazníky.

Znalost CLV

Znalost CLV nám dále pomůže zjistit, kdo jsou zákazníci, kteří pro nás mají vysokou hodnotu a jaké kanály a strategie přivádějí tyto zákazníky. Tyto znalosti nám pomohou efektivně nastavit marketingové kampaně a úrovně zákaznických služeb a obsluhy. Vybízí nás to k tomu, abychom jsme se zaměřili na zákazníky s vysokou hodnotou namísto investování zdrojů do získávání zákazníků s nízkou hodnotou celkových výnosů.

CLV má velký význam i mimo marketing. Například nám může pomoci plánovat celé podnikání, dělat pro něj prognózy a oceňovat portfolio.

Použití CLV nám může pomoci zvýšit naše výnosy, udržet si zákazníky, kteří pro nás mají vysokou hodnotu a zároveň tak snížit jejich odchodovost. Pomocí CLV lze zvýšit celkovou profitabilitu společnosti a návratnost investic marketingových strategií. CLV tak může fungovat jako hlavní indikátor výkonnosti podniku.

Není CLV jako CLV

Pod zkratkou CLV najdeme nejen Customer lifetime value, ale také Citylight vitríny.

Citilight vitríny ve městech potkáváme doslova na každém rohu, patří k nejviditělnějším formám prezentace. Zcela prosklenou vitrínu s reklamní kampaní totiž není možné přehlédnout.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Posmívali jste se někdy lidem, kteří používali tvar potencionál? Pak asi víte, že správná varianta je potenciál. Nebo se jen rádi smějete.  Každopádně. Pravopisně správně je pouze potenciál. Dobře si to zapamatujte, aby se jednou někdo nesmál vám. Slovo potenciál vychází z latinského potentia a z toho vznikl výraz potenciál. Obdobný pravopis se dodržuje také...

Přídavné jméno je v současném českém jazyce spojeno s mnoha slovy. Objevuje se například ve spojení notorický lhář, notorický alkoholik, notorický optimista, nebo notorický hlad po vědění. Někoho však může zaskočit, proč se po tvrdé souhlásce „r“ píše měkké „i“. Pro takové zvídavé hlavičky máme odpověď. Jedná se totiž o slovo cizího původu. Kořeny má až v latině,...

Vincenc Mužské jméno Vincenc je latinského původu s významem vítězný či vítězící. V Česku se objevuje také v podobě Vincent Kdy slaví Vincenc svátek?Vincenc slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 14. dubna (14.4.).Domácké podoby jména VincencVinc,Vincek,Vincík,Viný.Vincenc a statistikaKolik žije v ČR VincencůK 10. 4. 2022 žije v České republice 477 lidí se jménem Vincenc.Oblíbenost jména VincencJméno...

Brigády, anebo brygády? Dle Slovníku spisovné češtiny je brigáda definována jako dobrovolná společensky prospěšná práce. V dnešní době však pojem výraz brigáda označuje zejména dočasné pracovní uplatnění, za kterou brigádník samozřejmě očekává odměnu.Z hlediska pravopisu je ale důležitější, že ve slově brigáda (ačkoli „r“ je tvrdá souhláska) píšeme měkké „i“. Napsat brygáda je nepřípustné.1. pád...

Proč píšeme ve slově Hostomice měkké i? To se dozvíte v dnešním článku. ✅ Hostomice – správná varianta. Hostimice není ve vyjmenovaných slovech po M.❌ Hostomyce – nesprávná varianta.Skloňování slova Hostimicepád – Hostomicepád – (bez) Hostomicpád – (k) Hostomicímpád – Hostomicepád – Hostomice!pád – (o) Hostomicíchpád – (s) Hostomicemi Správné užití slova HostomiceByl jsi někdy...

Slovo dehet zná asi každý. Je to označení pro směs několika set chemických látek, které tvoří hustou kapalinu olejovitého charakteru s typickým zápachem. Dehet má většinou tmavohnědou až černou barvu. A proč popisujeme dehet, když má tento článek pojednávat o slovu tér? Odpověď je jednoduchá. Dehet je synonymní označení pro tér! Pravopisně správně je pouze tér!...

S přehláskami se setkáme především v německém jazyce, a proto se občas může stát, že potřebujete znát klávesovou zkratku pro psaní přehlasovaných písmen na klávesnici. Jedna taková se může hodit i při psaní přehlasovaného ä. Proto si ukážeme všechny možné způsoby, jak na to. Jak se píše ä na klávesnici Nejjednodušší způsob, jak napsat a...

RTB je automatizovaný aukční model prodeje a nákupu bannerové reklamy. Na jedné straně jsou publisheři, tedy poskytovatelé, kteří nabízejí reklamí prostor, na druhé straně stojí inzerenti, kteří nabízený prostor využívají pro svou reklamu. Inzerenti nemusí využívat klasický a zaběhnutý model nákupu reklamního prostoru napřímo od publisherů, ale mohou prostor nakoupit přes platformu (DSP). Pomocí DSP...

Pozor! Jedná se o dvě rozdílná slova. Hold i holt může být pravopisně správně, ale je důležité použít správné slovo ve správné situaci. Holt – je slovo, které se používá například při konstatování faktu nebo při povzdechu.Hold (s písmenem d na konci) – naproti tomu slovo hold vyjadřuje poctu, projev úcty.Slova hold a holt se pletou hlavně...
Načíst dalších 10 článků