Ptáte se, co vlastně znamená barter nebo barterový obchod? Slovo barter se používá v dnešním kontextu velmi často především ve spojitosti se sociálními sítěmi a influencer marketingem. Pojďme si tedy tento pojem vysvětlit.
Co je to barterová spolupráce
Synonymem pro barter je spojení výměnný nebo směnný obchod. Barterová spolupráce značky a jednotlivce je taková, kdy značka neposkytuje jednotlivci finance, ale pouze své vlastní produkty a očekává za to reklamu.
Příklad: Atletický tým naváže barterovou spolupráci se značkou sportovního oblečení. Prakticky to znamená, že značka nevydá žádné finanční prostředky. Pouze poskytne sportovcům vybavení a ti na oplátku budou sdílet na sociálních sítích recenzi na oblečení nebo třeba na začátku běžeckého maratonu v mikrofonu značce poděkují za její dar.
Už jste četli? Láska, sex, manželství, nevěra a trocha každodenního filozofického bullshitu
Barter ale může fungovat také jako výměna mediálního prostoru za mediální prostor. Například nový film před svým uvedením promítne na plátně kina název televizní stanice a tato stejná stanice pak zařadí mezi své reklamy upoutávku na daný film. Pravidla barteru jsou tedy dost volná, nicméně vždy by se měly obě strany pojistit barterovou smlouvou.
Barterové spolupráce se v influencer marketingu týkají menších influencerů, kteří mají cca do 20 000 sledujících. Jinak už se značky bez nějaké té finanční odměny za svou reklamu většinou neobejdou.
Definice slova barter
Definice slova barter je naprosto jednoduchá. Jedná se o poskytování mediálního prostoru výměnou za poskytnutí produktů zadavatele reklamy.