Co je to dynamický remarketing

Dynamický remarketing je důležitou součástí PPC marketingu. Zdaleka ne všichnni inzerenti s ním však pracují, protože se jedná o druh reklamy, který může při špatném nastavení zákazníky od nákupu odradit.

Co je to dynamický remarketing

Zákazníci si před koupí vašeho zboží nabízené produkty většinou několikrát prohlédnou, často chodí z jednoho webu na druhý, porovnávají jednotlivé vlastnosti produktu, recenze či cenu. To, co je v takovém případě pobídne k nákupu může být právě reklama, která se jim zobrazí v rozhodovací fázi nákupního procesu. 

Dynamický remarketing se tedy aktivuje ve chvíli, kdy zákazník na váš web přijde a prohlíží si zboží. Při jeho dalším pohybu na internetu se mu to stejné zboží zobrazí a on je tak značce znovu vystaven a je tak nucen na produkt myslet.

V praxi tento druh reklamy funguje velice dobře, ale některé firmy s ním stále neumí zacházet. Často se totiž produkt zákazníkům zobrazuje i potom, co produkt zakoupili. A v tu chvíli je to pro značku problém, protože se stává otravnou.

Nikdo přece nechce, aby ho nová sekačka pronásledovala všude na internetu ještě měsíc po tom,  co ji zakoupil.

Dynamický remarketing můžete spustit z několika systémů:

  • Google Ads
  • Facebook – nazývá se jako dynamické reklamy
  • Sklik – říká tomu dynamický retargeting

Dynamický remarketing v Google Ads

Výhodou nastavení remarketingu v Google Ads je fakt, že máte možnost reklamu libovolně upravit. Reklamy se navíc mohou zobrazovat na poměrně vysokém počtu webů, se kterými Google spolupracuje, s tím však ale vzrůstá i riziko, že se reklamy budou zobrazovat na podvodných webech.

Nevýhodou je dále to, že ke spuštění potřebujete připravit zdroj produktů. Naštěstí se to dá snadno vyřešit v Google Merchant centru.

U Google Ads si především dejte pozor na to, že v základním nastavení je zapnuta volba pro rozšíření cílení, které může výsledky kampaně lehce zhoršit.

Dynamické reklamy na Facebooku

U dynamických reklam na Facebooku můžete vybrat vlastnosti produktu, které budou v reklamě zmíněny a lze do reklamy i doplnit vlastní text. Bannery na Facebooku navíc nelze přehlédnout, což je jejich hlavní výhodou a přidává jim to na výkonnosti kampaní. Dynamické reklamy na Facebooku jsou navíc propojeny i s Instagramem, takže cílí na uživatele i zde.

Přesto není nastavení reklamy na facebooku úplně jednoduché a obecně je Facebook ze všech PPC systémů na nastavení nejtěžší. Počítejte s tím, že k tomu budete potřebovat znalosti a zkušenosti.

Doporučuji dynamické reklamy Facebooku stejně kombinovat i s dalšími systémy, protože jinak zkrátka nezacílíte zákazníky, kteří Facebook nepoužívají. V ČR ho používá zhruba polovina populace.

Dynamický retargeting na Skliku

U Skliku patří mezi hlavní výhody bezesporu to, že nastavení dynamického remarketingu (či retargetingu) je relativně jednoduchou záležitostí – stačí totiž vložit kód pro klasický retargeting a není třeba upravovat kódy na webu. Sklik také umožňuje cílit tam, kde to Google Ads neumožňuje, především na webech jako je iDnes, Novinky, Seznam atd.

Předpokladem k nastavení kampaně dynamického retargetingu je založení účtu na Zboží.cz, kde musíte vytvořit dobře strukturovaný zdroj produktů.

Největší nevýhodou je pak to, že reklamy nelze nijak upravovat a Sklik obecně cílí jen na zákazníky z ČR. Tedy na zahraniční klientelu tímto způsobem nezacílíte.

 

To, jaký nástroj pro nastavení své dynamické remarketingové kampaně zvolíte, je čistě na vás. Odvíjí se to především od cílové skupiny, protože každá cílová skupina používá na internetu jiné platformy. Například důchodci daleko více vyhledávají na Seznamu a mladí lidé se spíše pohybují na Googlu a Facebooku.

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Aktuálně se internetem šíří podovodné a falešné e-maily od České pošty. Dokonce se k nim už přidávají i podvodné zprávy. Jak je poznat? Podvodné e-maily od České pošty Česká pošta odkazuje zákazníky, kterým podvodné maily přijdou na následující adresu, kam je mají přeposílat: info@cpost.cz. Celá situace už je v řešení a Česká pošta na tom...

Kdo si říká, že ho čeština už nemůže ničím zaskočit, ten se zcela jistě plete. Čeština má plno zapeklitostí. V následujícím textu si posvítíme na dvojici sloves protěžovat a protežovat. A malá rada hned v úvodu. Jsou to dvě rozdílná slova s různým významem! Pozor na význam!Jak to tedy je? Začneme slovesem protežovat, které mnoho lidí používá ve...

Dvojice copak a co pak je podobný případ jako coby a co by. Obě varianty jsou totiž správně, ale záleží na tom, jak a kde je chceme použít, protože mají jiný význam a používají se jinak. Nesmíme je tedy zaměnit. Copak může být například zájmenem, příslovcem, částicí, dokonce i citoslovcem – podle kontextu, ve kterém je...

Iglú je tradiční provizorní obydlí Inuitů (Eskymáků), které si postaví, když se blíží nečekaná sněhová bouře a nemají se kam schovat. Celé iglú je vyrobené z vyřezaných bloků upěchované sněhu, které se spirálovitě sestavují vzhůru a tím vytvoří kupoli. Samotné slovo iglú může mít ve spisovné češtině jen jednu podobu. Správně je pouze tvar iglú. Standardně podle gramatických...

Vzhledem k současné situaci jsou slova epidemiologický a epidemický často používaná. Bohužel se v tomto případě nejedná o synonyma, takže pokud jste je někdy v minulosti zaměnili, lidé znalejší českého jazyka si pravděpodobně klepali na čelo. Ale nebojte – občas to spletou i naši slavní novináři. Správně může být epidemický i epidemiologickýObě uvedená slova ve...

Slovíčko absorpce patří do kategorie těch nejzrádnějších, protože klame tělem a dokáže nachytat i zkušeného češtináře. Pojďme si tedy jednou provždy vysvětlit jeho význam tak, abychom nemuseli stále hledat na internetu. :) Správně je absorpceTvar slovesa je sice absorbovat (s písmeny „b“), ale u podstatného jména se druhé „b“ mění na písmeno „p“. Proto jediným správným tvarem je...

Anglicky bounce rate, česky míra okamžitého opuštění webové stránky. Jedná se o odborný termín z oblasti internetové marketingu. Co znamená? Nejlépe bude, když uvedeme příklad. Pokud je míra opuštění stránek 100% (bounce rate = 100%), znamená to, že každý návštěvník se podívá právě na jednu jedinou stránku. Jinými slovy. V případě, kdy je bounce rate rovno 100%,...

Po tvrdých souhláskách se píše „y“, takové je pravidlo. V některých případech však existují v českém jazyce výjimky, na které je nutné si dát pozor. A právě slovo stigma je jednou z těchto výjimek. Pravopisně správně je pouze varianta stigma, tedy s měkkým písmenem „i“. Proč to tak je? Jedná se totiž o slovo cizího původu, které pochází z...
Načíst dalších 10 článků