Co je to PNO?

Pokud se kamarádíte s PPC marketingem, zkratka PNO by měla být vaší nejlepší přítelkyní. :) Pojďme si vysvětlit proč. A co tato zkratka vlastně znamená.

PNO = podíl nákladů na obratu

Hodnota PNO nám říká, kolik procent z celkového zisku jsme museli utratit za reklamu – tedy za to, aby se prodeje vůbec staly. Protože bychom samozřejmě všichni byli rádi, kdyby se zboží prodávalo samo, ale bohužel to vždy něco stojí. A hodnota PNO nám tedy dává přesný údaj o tom, kolik jsme za reklamu utratili a říká nám, zda se investice do ní vyplatila.

Pozor však na to, že PNO se týká opravdu jen reklamy – tedy zajímá nás, kolik prodejů se uskutečnilo díky naší reklamě, a ne kolik prodejů se uskutečnilo celkem!

Zkratka PNO pochází z Skliku. Google Ads používají zkratku ROAS, která vyjadřuje poměr mezi hodnotou konverze a cenou. Je tedy důležité si pamatovat, že PNO a ROAS rozhodně není to samé.

Jak vypočítat PNO?

Na výpočtu PNO opravdu není nic složitého. Stačí vzít náklady a vydělit je prodeji. 

PNO = náklady : prodeje

Pro větší přehlednost se tento výsledek ještě násobí 100, abychom dostali číslo v procentech. Čím nižší číslo vám vyjde, tím lépe pro vás. 

Nejtěžší na celém výpočtu je asi fakt, že potřebujete mít změřené všechny konverze a jejich hodnoty.

A k čemu to tedy je?

Asi už vám došlo, že PNO je skvělým ukazatelem úspěšnosti kampaně. Nikdo totiž nechce na kampani prodělávat. Neexistuje však univerzální hodnota PNO, která by byla tou jedinou správnou. Pokud jste v PPC zkušenější, dokážete si před startem kampaně PNO odhadnout a stanovit si nějaký cíl. Nicméně stále platí, že každý web to má jinak především podle toho, co měla reklama za cíl, jak vysoké náklady byly vynaloženy atd.

PNO vám dále pomůže při rozhodování o rozdělování rozpočtu mezi více kampaní. 

Na co si dát pozor

Je třeba si uvědomit, že pokud PNO počítáte na základě dat z Skliku a Google Analytics, pravděpodobně vám vyjdou jiné hodnoty. A ty od Google Ads jsou přesnější.

Rozhraní Skliku totiž připisuje hodnotu konverze poslednímu kliknutí na Sklik reklamu. V případě Google Analytics je tato hodnota připisována poslednímu nepřímému kliknutí.

A ještě jedna důležitá poznámka – v Google Ads sice hodnota PNO není, ale protože se jedná o vhodný ukazatel, který by vás měl zajímat a považuji ho za přehlednější než ROAS, doporučuji založit v GA sloupec s touto hodnotou, kam jednoduše vyplníte výše zmíněný vzorec náklady : prodeje. Před uložením pak ještě nezapomeňte změnit formát sloupce na procenta.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Středník neboli dvojtečka s čárkou v textu může nahrazovat čárku a značí vlastně takové silnější oddělení. Může se vám hodit vědět, jak středník napsat na počítači, protože se v textech používá často. Navíc na tom není nic těžkého, protože není třeba žádná složitá klávesová zkratka. Jak se píše středník na notebooku Notebook většinou nemá numerickou...

Splín nemá nic společného se slovem plyn, ani se slovem plynout. Splín nepatří ani mezi vyjmenovaná slova, takže není důvod, proč psát splín s tvrdým „y“. Pravopisně správně je pouze splín. A co vlastně slovo splín znamená? Je to podstatné jméno, které označuje melancholií, případně sklíčenost a smutek. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova splín: Mít splín v tomto...

Puls / pulz má každý z nás. Pokud by ho snad někdo neměl, tak by to bylo docela blbé, protože by už nebyl mezi živými. Slovo puls / pulz označuje pravidelně se opakující impulz. Puls / pulz je také jiné označení pro slovo tep. A teď zpátky k pravopisu. V češtině jsou možné obě varianty. Puls i pulz...

Slovo nádavek se v současné češtině moc často nepoužívá. Nejčastěji ho je možné zaslechnout ve spojení „dostat něco nádavkem“. V dnešní češtině se mnohem více objevuje synonymní označení přídavek (ve smyslu něco navíc, bonus). Z toho vyplývá, že slovo nádavek nemá nic společného se slovem nadávka. Pravopisně správně je pouze tvar nádavek! Na závěr je ještě vhodné zmínit,...

Každým kliknutím na vaši reklamu vám zákazník vyjadřuje zájem, který může vést k nákupu za tisíce. Proto byste nikdy neměli podceňovat kvalitu svých webových stránek a vždy byste měli vědět, zda se zákazníkům po kliknutí na reklamu opravdu zobrazuje platná stránka. Jak to ale zkontrolovat? Přesně to si v tomto článku vysvětlíme. Budete k tomu...

Když chcete někomu dát příklad, ale ne matematický, většinou použijete slovní spojení například. Znát správný pravopis v tomto případě určitě hodí. Příklady ze života vám pomohou si ho zapamatovat. Správně píšeme například i na příkladSynonymem slova například může být částice třeba.Naštěstí vás mohu ujistit, že na příklad i například je správně. Tedy můžete si vybrat,...

Slovo eventuálně se často píše špatně. Proto se podíváme na jeho pravopis. Synonymem slova eventuálně je slovo popřípadě. Vyjadřuje tedy děj, který se stane pouze za určitých okolností a vlastně k němu nemusí vůbec dojít. Správně je eventuálněJedinou správnou variantou tohoto příslovce je eventuálně. Vzniklo totiž z přídavného jména eventuální, které pochází z latiny. Možná...

V dnešní chaotické době se všichni potřebujeme více spojit se svým vnitřním já. Ačkoliv to zní jako ezoklišé, je to tak, protože pouze když jsme sami se sebou, můžeme si opravdu uvědomit, kým jsme a kým chceme být. Meditace mi pomohla si přesně tohle ujasnit a následně vypěstovat další zdravé návyky, protože zlepšuje soustředění. Proto...

Forhend je jeden ze základních úderů v tenise, badmintonu, hokeji, squashi, stolním tenise a mnoha dalších sportech. Hráč v takovém případě odehrává míček (nebo puk) pravou rukou na pravé straně těla nebo levou rukou na levé straně těla. Opakem forhendu je bekhend. Ale pojďme k češtině. Pravopisně SPRÁVNĚ je forhend Kdo má trochu cit pro jazyk, ten...
Načíst dalších 10 článků