Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

RTB – co to je?

Zkratka RTB vychází z anglického real time bidding. Pokud investujete do impresí, ale návštěvnost webu se stále nezvyšuje, možná přemýšlíte, jak změnit svou strategii. RTB představuje vhodnou alternativu, protože vám umožní dostat reklamu na platformy, kam Sklik ani Adwords nedosáhnou. Díky RTB můžete svou kampaň spustit bez toho, abyste k tomu potřebovali jakoukoliv mediální agenturu.

RTB je transparentní nákup display reklamy v rámci aukčního systému. Funguje to tak, že jednotliví vydavatelé nabízejí přes nejrůznější platformy své imprese a inzerenti poptávají prostor pro reklamu na jiných platformách. Tyto dva druhy platforem se nazývají SSP (Supply Site Platform) pro imprese a DSP (Demand Site Platform) pro poptávku prostoru.

RTB fungují skvěle u výkonostních kampaní. Doporučuji k jejich správě v tomto případě používat Adform, ale často se užívá také DV360.

Rozsáhlé uplatnění mají RTB také u brandových a akvizičních kampaní, protože umožňují úzké zacílení a široký výběr formátů.

Jaké má RTB výhody

  • Možnost zásahu více webů – je hlavní předností, protože se vaše reklama najednou může zobrazit na mnohem více platformách. Adform dokonce nabízí prostřednictvím BbbTV nákup prostoru na televizních obrazovkách.
  • Nákup prémiových formátů – RTB umožňuje umisťovat inzerci ve formátech, kde rozhodně neinzeruje každý. Můžete si zakoupit formáty jako Rich Media, brandingy, nativní inzeráty, data driven kreativy nebo videa.
  • Lepší zacílení – RTB dále nabízí custom made cílení od publisherů na klíčová slova, konkurenci, publikum s určitými zájmy, cross-device i publika od publisherů.
  • Správa nejen pragmatických kampaní – Díky RTB můžete spravovat i kampaně nakoupené napřímo. Dokonce můžete sbírat publika a využít je později v remarketingu.

Cílení RTB kampaní

Cílení má více možností, ale vždy je prováděno za účelem zvýšení zisku. A k tomu, potřebujete především zacílit na správné publikum.

Nespornou výhodou RTB je možnost zacílit na zákazníky, kteří odpovídají vašim reálným zákazníkům. Dosáhnete toho tak, že budete pracovat se všemi kategoriemi, které RTB nabízí. Krom demografie, geografie, cílení na kategorie, nákupní úmysly či zájmy, můžete prostřednictvím RTB cílit na:

  • Konkrétní weby – nebo celé kategorie stránek, které jsou zaměřeny na stejné téma.
  • Jednotlivá zařízení – to znamená, že RTB pracuje s tzv. cross device cílením, kdy dokáže hlídat frekvenci zobrazování reklamy a nezahltí tak jednoho uživatele na všech zařízeních. Navíc dokáže zobrazovat jiné sdělení na mobilu a na desktopu.
  • Cílení na data vytvořená na míru  – od jednotlivých publisherů jako je Seznam, R2B2, CNC, CPEX apod.
  • Remarketing – cílení na podobná publika, návštěvníků stránek nebo na publika zákazníků, kteří už nákup provedli.
  • Storystelling – RTB ho podpoří tak, že v různých fázích rozhodovacího procesu zákazníka bude zobrazovat jiné reklamní sdělení.
  • RTB fromáty

    RTB systémy nabízí z formátů například video, klasické bannery, inzeráty a další klasické nosiče, které všichni známe. Předností tohoto systému je však i nabídka prémiovějších formátů, které Sklik ani Adwords nezprostředkovává. Stačí si vybrat.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”RTB – co to je?” má již 0 komentářů

Ostatní uživatelé také četli:

Mužské jméno Soběslav má slovanský původ. Je možné jej vykládat jako sám sobě slavný</em, či mající svou slávu, případně svůj vlastní zákonodárce. Kdy slaví Soběslav svátek?Soběslav slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 8. srpna (8.8.).Ženská podoba jména SoběslavŽenskou podobou jména Soběslav je Soběslava.Domácké podoby jména SoběslavSob,Sobík,Slávek.Soběslav a statistikaKolik žije v ČR SoběslavůK 8. 8. 2022...

Nevíte, kdy ve větě napsat potom nebo po tom? Obě tyto varianty jsou správné, ale musíte vědět, kdy kterou použít a to je často ten problém. Nebojte, taky jsem v tom párkrát udělal chybu, ale pak jsem objevil jednoduché pravidlo, jak na to. 🙂 Kdy použít potomPotom dohromady píšeme pouze, pokud se toto příslovce dá...

Exhibice je označení pro předvádění, ukázku nebo demonstraci nějaké dovednosti. Je to ukázka toho nejlepšího, co konkrétní disciplína nabízí. Exhibice je lákadlem pro skalní fanoušky i širokou veřejnost. Většinou se nese v uvolněném duchu a součástí povedené exhibice je zpravidla show pro diváky. Mezi nejznámější exhibiční vystoupení ve sportovním odvětví patří NHL All-Star Game v hokeji...

Copak to asi je ten leaflet? Objevuje se to znenadání za stěrači, ve schránkách, nebo jsou k rozebrání ve stojanu. Už tušíte? Ano, správně! Jedná se o reklamní leták. Někdo je miluje a s chutí v nich listuje. Existují však i lidé, kteří leaflety nenávidí, a když jim je někdo dá do schránky, tak je zlostí cupují na...

Pokud nevíte, jestli se správně píše skončit nebo zkončit – jste tu správně. Vysvětlím vám to na příkladech tak, abyste už nemuseli psát ukončit nebo jen končit.  Správně je skončitKořenem slova je -konč. Odůvodnění k tomu, proč před kořen přidáváme předponu -s bohužel není. Musíme si to zkrátka zapamatovat. V tomto případě tedy neplatí žádná...

Stalo se vám, že se na vašem profilu zničehonic začal zvěřejňovat cizí obsah? Nebo máte někoho takového ve svém okolí? Útoky hackerů za cílem získání profilů jsou dnes běžnou záležitostí, a proto bychom je neměli brát na lehkou váhu. Rád bych tu s vámi sdílel pár tipů na to, jak se preventivně bránit a co...

Žluva, nebo žlůva? Žluté tělo, černá křídla, exotický vzhled, to je žluva hajní. Nepřekvapí vás tedy, že pojmenování dostal tento pták podle žlutého zbarvení peří. Proto se dnes i říká žlutý jako žluva.Jediný správný zápise je žluva, nikdy žlůva.Jediným případem, kde se můžete setkat s nespisovnou, avšak správnou, variantou žlůva je známá písnička od Jiřího...
Načíst dalších 10 článků