Co je to RTB

Zkratka RTB vychází z anglického real time bidding. Pokud investujete do impresí, ale návštěvnost webu se stále nezvyšuje, možná přemýšlíte, jak změnit svou strategii. RTB představuje vhodnou alternativu, protože vám umožní dostat reklamu na platformy, kam Sklik ani Adwords nedosáhnou. Díky RTB můžete svou kampaň spustit bez toho, abyste k tomu potřebovali jakoukoliv mediální agenturu.

RTB je transparentní nákup display reklamy v rámci aukčního systému. Funguje to tak, že jednotliví vydavatelé nabízejí přes nejrůznější platformy své imprese a inzerenti poptávají prostor pro reklamu na jiných platformách. Tyto dva druhy platforem se nazývají SSP (Supply Site Platform) pro imprese a DSP (Demand Site Platform) pro poptávku prostoru.

RTB fungují skvěle u výkonostních kampaní. Doporučuji k jejich správě v tomto případě používat Adform, ale často se užívá také DV360.

Rozsáhlé uplatnění mají RTB také u brandových a akvizičních kampaní, protože umožňují úzké zacílení a široký výběr formátů.

Jaké má RTB výhody

  • Možnost zásahu více webů – je hlavní předností, protože se vaše reklama najednou může zobrazit na mnohem více platformách. Adform dokonce nabízí prostřednictvím BbbTV nákup prostoru na televizních obrazovkách.
  • Nákup prémiových formátů – RTB umožňuje umisťovat inzerci ve formátech, kde rozhodně neinzeruje každý. Můžete si zakoupit formáty jako Rich Media, brandingy, nativní inzeráty, data driven kreativy nebo videa.
  • Lepší zacílení – RTB dále nabízí custom made cílení od publisherů na klíčová slova, konkurenci, publikum s určitými zájmy, cross-device i publika od publisherů.
  • Správa nejen pragmatických kampaní – Díky RTB můžete spravovat i kampaně nakoupené napřímo. Dokonce můžete sbírat publika a využít je později v remarketingu.

Cílení RTB kampaní

Cílení má více možností, ale vždy je prováděno za účelem zvýšení zisku. A k tomu, potřebujete především zacílit na správné publikum.

Nespornou výhodou RTB je možnost zacílit na zákazníky, kteří odpovídají vašim reálným zákazníkům. Dosáhnete toho tak, že budete pracovat se všemi kategoriemi, které RTB nabízí. Krom demografie, geografie, cílení na kategorie, nákupní úmysly či zájmy, můžete prostřednictvím RTB cílit na:

  • Konkrétní weby – nebo celé kategorie stránek, které jsou zaměřeny na stejné téma.
  • Jednotlivá zařízení – to znamená, že RTB pracuje s tzv. cross device cílením, kdy dokáže hlídat frekvenci zobrazování reklamy a nezahltí tak jednoho uživatele na všech zařízeních. Navíc dokáže zobrazovat jiné sdělení na mobilu a na desktopu.
  • Cílení na data vytvořená na míru  – od jednotlivých publisherů jako je Seznam, R2B2, CNC, CPEX apod.
  • Remarketing – cílení na podobná publika, návštěvníků stránek nebo na publika zákazníků, kteří už nákup provedli.
  • Storystelling – RTB ho podpoří tak, že v různých fázích rozhodovacího procesu zákazníka bude zobrazovat jiné reklamní sdělení.

RTB fromáty

RTB systémy nabízí z formátů například video, klasické bannery, inzeráty a další klasické nosiče, které všichni známe. Předností tohoto systému je však i nabídka prémiovějších formátů, které Sklik ani Adwords nezprostředkovává. Stačí si vybrat.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*