Brand storytelling nebo jenom storytelling je označení pro marketingovou praktiku, konkrétně způsob komunikace, který především v posledních letech na trhu dominuje. A co to tedy přesně storytelling je?
Storytelling – přeloženo z angličtiny do češtiny – je vyprávění příběhu
A proč to značky dělají?
Všichni máme rádi příběhy, například takové pohádky tu s námi byly vždycky.
Už jste četli? Presumpce x presumce x presunkce x presunce
Když značka vypráví příběh, zákazník s jejími produkty kupuje malou část tohoto příběhu. Má tak pocit, že podporuje dobrou věc, protože produkt má nějaký přesah. Příběhy působí na emoce a emoce vedou k nákupu. O tom to celé je.
Správný storytelling by měl být srozumitelný
Příběh značky by měli snadno pochopit i nově příchozí zákazníci. Proto musí být jasný a srozumitelný. Vlastně by to měla být nějaká jednoduchá zpráva, kterou si každý zapamatuje.
Příklady dobrého storytellingu vidíme u značek jako Apple nebo Red Bull. Výhodu ve storytellingu mají lokální značky, které většinou staví svou image na tom, že chtějí být udržitelné a zákazník koupí produktu podporuje práci českých rukou.