Co je to USP?

USP je zkratka anglického Unique Selling Proposition. Ale co to znamená? Přesně to si vysvětlíme, protože se jedná o základní pojem marketingu.

Co je to USP?

Do češtiny se tato zkratka někdy překládá jako unikátní prodejní argument. To však není úplně tolik vypovídající. Abych vám to přeložil – jedná se o unikátní vlastnost vašeho produktu nebo značky, který vaše konkurence nemá.

Například u značky jako Apple je to jakýsi společenský status, který se v ČR s touto značkou spojil, protože produkty od Applu jsou ve vyšší cenové relaci a tudíž působí luxusně. Krom toho je Apple značkou uznávanou po celém světě díky inovacím a právě to, ho odlišuje od konkurence.

Ale pokud se budeme bavit o menších značkách – například v současnosti je velkým trendem v potravinářství lokální výroba či bio kvalita atp.

USP je opravdu jedinečným způsobem, jak se odlišit od konkurence. Spousta značek tento faktor neřeší a většina z nich na to doplácí. Pokud totiž začnete řešit USP příliš pozdě, těžko se pak komunikuje k zákazníkům.

Jak komunikovat USP

Vaše USP musí být součástí propracované strategie. Proto byste na toto téma měli komunikovat s celým týmem a dohodnout se na tom, zda je komunikace vašeho USP dlouhodobě udržitelná. Podívejte se také na to, jaké USP nabízí konkurence, ať jen neopakujete to, co někdo jiný dávno udělal.

Pokud jste rozhodnuti, jaký hlavní benefit chcete zvýraznit, umisťujte ho do textů k produktům, v ideálním případě i do podnadpisů či nadpisů.

Na vašem webu by také mělo být u představení značky uvedeno něco více o USP. Zde se můžete opravdu rozepsat a své zákazníky přesvědčit ke koupi.

USP však nemusí být jediná vlastnost produktu. Klidně mohou být dvě nebo tři a v komunikaci se zákazníky můžete vždy vytáhnout jiný argument, což bude působit ještě více přesvědčivěji.

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Pouze jeden tvar je pravopisně správně, ale přesto se stále objevuje i ten druhý. Parazitní patvar. Který je ten správný, a který byste měli raději zapomenout? Správně je spontánníAč se tomu bude spousta lidí divit, pravopisně správně je pouze tvar spontánní. Někomu se to zdá divné, nejde mu to dobře vyslovovat, ale je to tak....

Slovo dehet zná asi každý. Je to označení pro směs několika set chemických látek, které tvoří hustou kapalinu olejovitého charakteru s typickým zápachem. Dehet má většinou tmavohnědou až černou barvu. A proč popisujeme dehet, když má tento článek pojednávat o slovu tér? Odpověď je jednoduchá. Dehet je synonymní označení pro tér! Pravopisně správně je pouze tér!...

Jedná se o složení slov mass a prestige. Co to tedy je? Je to marketingový pojem, který označuje produkty, které jsou prestižní, ale i cenově dostupné. Je pouze malé procento lidí, kteří nechtějí mít luxusní zboží. Bohužel (bohudík) si ho většina nemůže dovolit. Tím vzniká na trhu zajímavá trhlina, kterou se snaží někteří výrobci zaplnit....

Scenárista je člověk, který pracuje se scénářem (= s textovým podkladem filmu, seriálu, muzikálu, divadelní hry atd.). Nabízí se, že by pravopisně správně mohl být tvar scénárista. Ale pozor! Není tomu tak. Pravopisně správně je pouze scenárista! V tomto případě je opět vidět, že čeština dokáže být velice záludná. Scéna, scénář i scénografie – všechna tato slova...

Expertiza je jiné označení pro znalecký posudek, znalecké osvědčení nebo dobrozdání. Velice často můžete vidět varianty expertíza a expertisa. Z hlediska pravopisu se jedná o podoby nesprávné, proto na ně rychle zapomeňte.Pravopisně SPRÁVNĚ je expertizaNení až zas tak zvláštní, že se ve slově expertiza často chybuje. Jen si zkuste vyslovit toto slovo s krátkou samohláskou „i“. Nějak...

Redirect je přesměrování uživatelů na správnou www stránku. Jedná se o pojem z oblasti internetové reklamy. Není to náhodné přesměrování, ale přesměrování za účelem pomoci uživateli, který zadal špatnou www adresu. Případně adresu, kterou už daná firma nepoužívá, protože se například přejmenovala, nebo sloučila s jinou společností. Pro příklad se nemusí chodit daleko. Pokud uživatel chce vyhledat...

Stará se o web firemni-sociolog.cz. Přednáší, školí, radí a hodně píše. Pomáhá firmám se správným vedením zaměstnanců. Je takovým českým ombudsmanem, který hájí zájmy jak zaměstnanců, tak firem. Jeho parketou jsou mezilidské vztahy na pracovišti, kterým se věnuje již několik let.Ahoj Vojto, jak ses vlastně dostal k práci firemního sociologa? Já o tobě vím, že máš vystudovanou...

Jeden kilometr má 1000 metrů. To víme všichni. Ale jak tuto jednotku délky správně pravopisně napsat? Bohužel je jen jediná správná varianta – kilometr s měkkým i. Správně se píše kilometrKilometr se dá v textu napsat zkratkou km. Pokud však píšete celé slovo, vždy zvolte měkké i.I když si asi říkáte, že k je tvrdá...

Kdo ví, jestli se píše kdoví nebo kdo ví? Já to vím. Ne proto, že bych byl chytřejší než vy, ale protože jsem si to našel na internetu a vlastně sám doufám, že si to už konečně zapamatuji, abych to nemusel pořád dokola hledat. I proto si to tady uložím. Správně je kdoví i kdo...

Slovní spojení kdo s koho má poměrně jasný význam. Vyjadřuje otázku, komu se daná činnost povede lépe. Můžete ho použít například, když někoho vyzýváte k souboji nebo se s ním vsázíte. Správný pravopis tohoto ustáleného spojení není zdaleka všem jasný. Proto tu mám několik příkladů, z kterých vám to ihned bude jasné.  Správně píšeme kdo...
Načíst dalších 10 článků