Asi si dokážete odvodit, že výkonnostní marketing je zaměřen na výkon. Ale co to v praxi znamená? Co je vlastně myšleno tím výkonem? Přesně na to se nyní podíváme.
Co jsou to výkonnostní kampaně
Výkonnostní kampaně mají jasně stanovené cíle, které musí být měřitelné. Jde nám tedy především o čísla, která chceme zvýšit, ať už se týkají zvýšení povědomí o značce nebo konkrétních nákupů. Tyto měřitelné cíle se z angličtiny nazývají jako KPI’s.
Dalším důležitým pojmem u výkonnostního marketingu je konverze. To je právě akce, kdy zákazník udělá to, co od něj inzerent v rámci kampaně očekává – tedy například navštíví web nebo zakoupí zboží a je tak splněný cíl kampaně.
Už jste četli? Impuls x impulz
Důvod, proč se výkonnostní marketing těší takové popularitě je fakt, že nabízí přesné informace o obratu firmy a narozdíl od zbytku marketingových aktivit lze přesně měřit jeho efektivitu a návratnost investic.
Systémy výkonnostního marketingu
Mezi nejpoužívanější systémy, ve kterých lze výkonnostní kampaně nastavit patří především PPC (Sklik, Google Ads…), programmatic buying (RTB) a affiliate marketing.
Na webu najdete další články (především o PPC), pokud vás tato problematika zajímá a rádi byste posunuli svou firmu o kus dál s pomocí kvalitní a efektivní reklamy.