Bannery jsou všude kolem vás a také toto slovo slýcháte velmi často. Přesto tak úplně nevíte, co ten výraz vlastně znamená? Pak jste tu správně. Pro záčatek vás upozorním, že slovo baner má v českém jazyce dvě formy. Můžete ho psát s jedním, ale i s dvěma n.
Offline bannery
V offline prostředí se jako banner označuje vodorovná cedule nebo transparent, který se často umisťuje na místo prodeje.
Online bannery
Z offline bannerů se však časem vyvinula jejich online forma, se kterou se denně setkáváme v digitálním prostředí. Za to, že se vám takový banner zobrazí, třeba když brouzdáte na sociálních sítích, musí logicky značka platit. Online bannery jsou jednou z prvních forem online reklamy. Dříve bývaly označovány také jako reklamní proužky. Banner se může se zobrazovat na sociálních sítích i v internetovém vyhledávání.
Už jste četli? Stigma × stygma
Bannerová slepota
V současné době se čím dál více skloňuje slovní spojení bannerová slepota, které označuje přehlcenost reklamami. Proto se vede diskuze o tom, zda jsou bannery vůbec efektivní, když jich za den třeba jen na internetu vidíte stovky a pak vyjdete ven, kde jich jsou další desítky.
S bannerovou slepotou to není tak špatné, jak to vypadá. Důležité je však dobré zacílení reklamy. Banner by se měl zobrazovat cílové skupině, kterou si značka na základě dat zvolí. Samozřejmě je třeba počítat s tím, že na něj většina uživatelů nemusí kliknout, a proto je potřeba mít k zaplacení zobrazování bannerů dostatečně velký rozpočet.
Přesto se nedá vést diskuze o tom, zda se vyplatí bannery používat, protože denně zajišťují nákupy značkám po celém světě a vlastně už si bez nich svůj život nedokážeme představit.