Firemní styl, v angličtině corporate identity je souhrnné označení pro vystupování firmy. Nejde pouze o její vnější prezentací, ale také o interní vztahy, komunikaci, nabízené benefity apod. Jedná se o souhrn pravidel toho, jak především korporace vystupuje navenek i dovnitř firmy. V dokumentu korporátní identity najdete etické kodexy, vnitrofiremní kulturu, marketingovou komunikaci i pravidla pro jednotný vizuální styl. Menší firmy mohou korporátní identitu vyměnit za strategii značky nebo manuály značky.
Co patří do firemního stylu
Do firemního stylu spadají i takové záležitosti jako pravidla marketingu a marketingové komunikace, webový vizuál, logo, etický kodex nebo třeba i stále častější celoplošné firemní tykání či označení “svobodná firma”.
Musí nás corporate identity zajímat?
Corporate Identity bývá velmi často zaměňována s vizuálním stylem, zapomíná se na ni, nebo se jí přiřazuje až druhořadý význam. Pravdou ale je, že pro úspěšnou firmu by měla být jednou z hlavních priorit. Firemní identita je totiž to první, s čím se klient či potenciální zaměstnanec setká.
Už jste četli? Skoncovat x zkoncovat
Chcete zaujmout? Snadněji se prosadit na trhu? Být nezaměnitelní? Pak vsaďte na jednotnou firemní identitu. Nastavením a dodržováním jednotného stylu nejenom budujete vaši značku v očích veřejnosti, ale zároveň utváříte strategický koncept vnitřní struktury firmy.
Význam corporate identity
Corporate identity je jednak důležitá pro případ, že chce firma růst, expandovat, budovat značku, v čemž jí jednotný vizuál a styl komunikace může dobře pomoct, ale také v případě, že chce prostě a jednoduše jen dobře fungovat. Z průzkumů plyne, že šikovně pojatá corporate identity podněcuje sounáležitost mezi zaměstnanci, produkuje spokojenost, prodlužuje zaměstnaneckou životnost a tak dále. Zkrátka samá pozitiva a sociální jistoty.
Buďte jedineční
Corporate Identity vychází z vaší celkové image. A ta by měla být výrazná, ideálně podložená dobrou pověstí, ale především originální a snadno rozlišitelná. Dobrá identita vyčnívá nad konkurencí. Váš styl koresponduje se službami, které nabízíte, je osobitý a jednotný. Díky tomu si vás potenciální klienti a okolí snáze zapamatují.