Cena za proklik (CPC – z anglického cost per click je částka, kterou platíte za proklik na své stránky. S nabídkou ceny za proklik (CPC) platíte za každé kliknutí na reklamu. V případě kampaní s nabídkou CPC nastavíte maximální cenu za proklik (max. CPC), což je nejvyšší částka, kterou jste ochotni zaplatit za kliknutí na reklam. CPC se často zaměňuje s termínem PPC.
CPC versus PPC
PPC reklama je typ reklamy používaný snad nejčastěji na Facebooku, kdy inzerent platí pouze za tu reklamu, kterou uživatel proklikne na stránky. A CPC označuje sumu, kterou je za takový proklik inzerent ochoten zaplatit. Přičemž platí, že čím je vyšší proklikovost, tím nižší je částka, kterou inzerent za každý jednotlivý proklik platí. S těmito termíny spojen ještě pojem CTR – míra prokliku.
Už jste četli? Oto
Průměrná CPC
Průměrná hodnota CPC označuje průměrnou částku naúčtovanou za každé kliknutí na reklamu. Průměrná cena za proklik (průměrná CPC) se vypočte vydělením celkových nákladů na kliknutí celkovým počtem kliknutí.
Maximální CPC
Max. CPC je nejvyšší částka, která vám bude za kliknutí účtována, často však zaplatíte méně (někdy o dost méně). Konečná částka, kterou za kliknutí zaplatíte, se označuje jako skutečná CPC. Pokud zadáte nabídku max. CPC a někdo klikne na vaši reklamu, toto kliknutí vás nebude stát více, než je částka nastavené maximální CPC.