Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

CPM, CPT – cena za tisíc zobrazení

CPM (cost per mile) a CPT (cost per thousand) označují stejný model – cenu za tisíc zobrazení. Tento marketingový termín označuje cenu za 1 000 zobrazení reklamy na jedné webové stránce. Pokud vydavatel webových stránek účtuje CPM ve výši 2,00 USD, znamená to, že inzerent musí zaplatit 2,00 USD za každých 1 000 zobrazení své reklamy. Zobrazení je metrika, která počítá počet zobrazení reklamy nebo zapojení diváků, které reklama získá.

CPM je jednou z několika metod používaných pro stanovení ceny online reklamy; mezi další metody patří cena za proklik (CPC) a cena za akci (CPA).

Mezi nevýhody používání CPM patří nesprávné započítávání zobrazení v důsledku duplicitních zobrazení, reklam, které se nenačtou, a reklamních podvodů.

Pochopení nákladů za tisíc zobrazení (CPM)

Náklady za tisíc (CPM) jsou nejběžnější metodou oceňování webových reklam v digitálním marketingu. Tato metoda se opírá o zobrazení, což je metrika, která počítá počet digitálních zobrazení nebo zapojení konkrétní reklamy. Zobrazení jsou také označována jako „zobrazení reklamy“. Inzerenti platí majitelům webových stránek stanovený poplatek za každých tisíc zobrazení reklamy.

Míra prokliku (CTR) měří, zda bylo na reklamu kliknuto, a představuje procento lidí, kteří reklamu viděli a klikli na ni. Inzerenti často měří úspěšnost kampaně CPM pomocí CTR, Například reklama, na kterou kliknou dva uživatelé na každých 100 zobrazení, má CTR 2 %. Úspěšnost reklamy nelze měřit pouze podle CTR, protože reklama, kterou si čtenář prohlédne, ale neklikne na ni, může mít stále vliv.

Vtipů o blondýnách je plno, ale o blondýnech téměř žádný. Čím to je? Tak to opravdu netušíme. A ani tu od toho nejsme. Nás zajímá pravopis. Tak hurá do toho a je hotovo. Pravopisně správně je blondýn! A kdo to vlastně ten blondýn je? Jedná se o muže, který se honosí blond vlasy. V přírodě se...

CPM vs. CPC a CPA

CPM představuje jednu z několika metod používaných pro stanovení ceny reklamy na webových stránkách. Dalším cenovým modelem je cena za proklik (CPC), kdy inzerent platí pokaždé, když návštěvník webu klikne na reklamu. Cena za akci (CPA) je způsob, kdy inzerent platí pouze pokaždé, když návštěvník webových stránek po kliknutí na reklamu provede nákup.

Pro některé reklamní kampaně jsou vhodnější různé způsoby stanovení ceny než pro jiné. CPM dává největší smysl pro kampaně zaměřené na zvýšení povědomí o značce nebo na předání konkrétního sdělení. V takovém případě na CTR záleží méně, protože expozice díky tomu, že je reklama umístěna na viditelném místě na webových stránkách s vysokou návštěvností, pomáhá propagovat název značky nebo sdělení společnosti, i když návštěvníci na reklamu nekliknou.

Vydavatelé webových stránek mají rádi reklamu CPM, protože dostávají zaplaceno za pouhé zobrazení reklamy. Protože jsou však sazby CPM nízké – výše uvedená sazba 2,00 USD je poměrně standardní – potřebují webové stránky velkou návštěvnost, aby na reklamách CPM slušně vydělaly. Sazby za reklamu v sociálních médiích však bývají vyšší a mohou se lišit v závislosti na platformě. Pro rok 2021 činí průměrná sazba CPM pro reklamu v sociálních médiích na Facebooku a Instagramu téměř 9 USD, zatímco průměrná sazba CPM pro LinkedIn a Twitter je přibližně 6,50 USD.

Zobrazení vs. počet návštěvníků stránek

Je možné, že počet zobrazení reklamy se liší od počtu návštěvníků webových stránek, na kterých se reklama zobrazuje. Reklama může získat umístění na dvou místech webové stránky, například jako horizontální banner přes horní část stránky a vertikální boční banner vedle textu stránky. V takovém případě inzerent platí za dvě zobrazení na jednu zobrazenou stránku.

Kritika CPM modelu

Kritika CPM často pramení z problémů s přesným počítáním zobrazení. Někteří inzerenti si kladou otázku, zda je jim účtováno spravedlivě. Problémy vznikají v souvislosti s duplicitními zobrazeními od stejného návštěvníka nebo s internetovými roboty (zkratka pro „roboty“), kteří navštěvují stránky a zkreslují celkový počet zobrazení. Také pokud se reklama nenačte nebo se načte neúplně, neměly by se tyto reklamy počítat jako zobrazení. K reklamnímu podvodu může dojít, když bezohledný majitel stránek použije automatické skripty, které na stránky posílají návštěvnost s cílem zvýšit počet zobrazení.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Odjakživa bojuje s Pandami a Tučňáky. Nemá rád SEOmaty. A jeho zase moc nemilují SEO šamani z Webtrhu. Na kouzla příliš nevěří. Věří pouze v dobré SEO (protože SEO je dobro). Roky byl styčným důstojníkem pro SEO v Ataxu a HáJedničce – teď pracuje jako nezávislý profesionál. Nosí delší vlasy. Už jste poznali, o koho jde? No přeci...

Hodně času jsem přemýšlel nad tím, proč spousta lidí dokážeme vydělat hodně peněz. A někteří nedokážou překročit hranici průměrného výdělku. A nedávno jsme na toto téma trochu filozofovali s kamarády. Sedli jsme si do kruhu a začali si povídat. A docela překvapivě jsme došli k závěru, že v hodně věcech jednáme stejně. Sedíme u piva a...

Méně konzervativní akademické slovníky se věnují i vulgarismům. Jedním takovým  je slovo píča, které spousta lidí píše i jako piča. Ostraváci jako jediní mohou používat i výraz pyča. Nebo na vás křičet Baník, pikxčo! Víte jak vznikl pokřik Baník pičo? To se kdysi nějaký reportér vydal do ostravských ulic a ptal se občanů Ostravy na...

Cryptocurrencies have revolutionized the financial world, offering new opportunities for investment and trading. For many, the idea of entering the world of digital currencies may seem daunting, but with the right knowledge and tools, anyone can start investing and trading cryptocurrencies effortlessly. This guide will walk you through the basics of buying and trading cryptocurrencies,...

Rádi chodíte na koncerty? Ať už ano nebo ne, může se vám hodit umět toto slovo napsat pravopisně správně. Spousta lidí v něm totiž chybuje a to tak, že ho píše se z. Správně je koncertSprávně píšeme pouze slovo koncert s c. Slovo pochází z italského concertate, což znamená přít se nebo o něco zápasit...

Hasicí, anebo hasící? Oba výrazy jsou samy o sobě správně. Problematické je však často jejich správné užití. Slovo hasicí je přídavné jméno účelové, označuje tedy účel, k němuž daná věc či jev slouží, do stejné kategorie patří například slova řídicí, čisticí, měřicí, chladicí. Máme tedy hasicí přístroj, nikoli hasící přístroj.Příklad: Potřebujeme nový hasicí přístroj.Slovo hasící...

Evžénie Ženské jméno Evžénie je řeckého původu. Jde o ženskou podobu jména Evžén. Jméno Evžénie je překládáno jako urozená či dobrého rodu. Jméno Evžénie se vyskytuje také ve variantě s krátkým e – Evženie. Kdy slaví Evžénie svátek?Evžénie slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 22. dubna (22.4.).Mužská obdoba jménaMužská obdoba jména je Evžen.Domácí podoby jména EvžénieEvža,Evží,Evžénka.Evžénie...

Mužské jméno Dalibor je slovanského původu. Jméno vzniklo složením výrazů pro dále a pro boj. Význam jména je tedy oddalovač boje. Kdy slaví Dalibor svátek?Dalibor slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 4. června (4.6.).Ženská podoba jména DaliborDomácké podoby jména DaliborDaliborek,Dali,Dalča,Dalda,Darek,Borek,Dála,Dalek,Dalko,Dája,Dalík,Dalik.Dalibor a statistikaKolik žije v ČR DaliborůK 4. 6. 2022 žije v České republice 8 108...

Mužské jméno Vlastimil je jméno slovanského původu, hojně používané v Česku i na Slovensku. Základ jména je ve slově vlast, které se ze staročeštiny překládá jako majetek, moc, vláda. Jméno tak lze překládat jako milující svoji moc, milující svoji vládu či milující svůj majetek. V novodobém pojetí má význam milující svou vlast případně vlastí milovaný....
Načíst dalších 10 článků