Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

CTA – Call to action

Výzva k aci, tedy call to action (CTA) je základním stavebním kamenem každého e-shopu. CTA je prvkem, který uživatele svým způsobem nutí k nějaké akci – k nákupu, registraci, stáhnutí souboru, vyplnění dotazníku…Jde o způsob, kterým se snažíme získat od zákazníka to, co potřebujeme.

Význam CTA

Tato výzva je základním kamenem u většiny webových stránek, protože návštěvníky navede k požadované akci a napomáhá plnit cíle majitele stránek. Graficky je tento element zvýrazněn, aby na první pohled zaujal. Každá stránka by neměla obsahovat více Call to action tlačítek, případně by měla být rozdělena na primární a sekundární. Originální textové zpracování CTA má šanci více zaujmout a k prokliku přimět.

Význam tlačítka se často podceňuje, což je škoda, protože, věřte tomu nebo ne, o tom, jestli uživatel kýženou akci provede, často právě tlačítko rozhoduje.

Co rozhoduje o úspěšnosti CTA tlačítka

Rozhodující je velikost tlačítka, jeho barva – ideálně taková, která praští do očí a zároveň nebude v designu celého webu působit jako pěst na oko (ne, ač se to nemusí zdát, tyto dva požadavky opravdu nekolidují), okolní činitele jako například odpočet času, který zbývá do vypršení akce nebo třeba pár hezkých šipek, které na tlačítko upozorní.

A především text tlačítka. Je tak důležitý, že jsem s ním záměrně “odskočila” na další řádek. Žádné nudné, tuctové, stokrát oprané obraty. Zapojte fantazii, dejte si čas, nebo se s někým poraďte. Stojí to za to, vážně.

Využití CTA

CTA využívá také mnoho marketingových materiálů, jako jsou brožury, letáky, katalogy či e-mailové kampaně. Účelem těchto pokynů je ukázat spotřebitelům, jak udělat další krok, a vytvořit pocit naléhavosti nabídky.
Úspěšní marketéři si velmi dobře uvědomují, že konkrétní slova a fráze vyvolávají u potenciálních zákazníků žádoucí reakce a umí je začleňovat do prodejních skriptů. Chytré prodejní nabídky často zahrnují řadu malých CTA, které vedou ke konečné CTA. Tyto menší výzvy k akci vytvářejí vzorec chování, který zákazníka postupně navádí ke konečné akci.

Reklamní sdělení, zejména reklamní sdělení s přímou odezvou, často hojně využívají výzvy k akci. Klíčem k účinné výzvě k akci je poskytnout spotřebitelům přesvědčivé důvody k okamžitému nákupu, spíše než odkládat rozhodnutí o nákupu.

Ve webovém designu může být CTA banner, tlačítko nebo nějaká grafika či text na webu, který má uživatele vyzvat, aby na něj kliknul. CTA je nezbytnou součástí marketingu, protože se aktivně snaží přeměnit uživatele na potenciálního zákazníka a později na zákazníka.

Cíl CTA

lavním cílem CTA je kliknutí, v případě QR kódu jeho naskenování. Úspěšnost CTA lze měřit pomocí míry prokliku (CTR), vzorce konverzního poměru, který počítá počet kliknutí za dobu, kdy byla CTA vidět. Dalším způsobem, jak otestovat efektivitu CTA, je použití A/B testování, kdy se uživatelům zobrazí několik grafik a grafika s nejvyšší úspěšností se stane výchozí.

CTA v e-mailech

Image [imidž] patří mezi slova, která již v češtině zdomácněla. Užívá se jako odborný termín pro afektivní a celkovou představu osoby, značky nebo výrobku ve veřejnosti, často záměrně pěstovaný s cílem být úspěšný. V ekonomice jde o úspěch u zákazníků, v politice u voličů, kdežto pro populární umělce jde o posluchače, pro města a obce...

Výzva k akci se často používá v e-mailovém marketingu, formě médií zasílaných přímo spotřebitelům, která obvykle zvyšují povědomí o prodeji, akci, propagaci nebo vydání. Výzva k akci je obvykle zahrnuta v předmětu, aby spotřebitelé získali zájem otevřít e-mail.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

S únikovou hrou jste se už určitě někdy setkali. Buď ve formě počítačové hry nebo aspoň v nějakém filmu. Například ve filmové sérii Saw je běžné, že musí oběti za určitý čas zvládnout nějaké úkoly a dostat se ven. A přesně o tom je i úniková hra, kterou si lze zahrát v Praze. Se skupinou přátel (nebo nepřátel, záleží,...

Napsat značku aritmetického průměru na klávesnici se může pro mnohé zdát jako těžký úkol. Přesto tuto znalost oceníte především v matematice. Proto vám to teď vysvětlím. Symbol průměru vypadá jako přešrtnuté kolečko. Klávesová zkratka pro průměr Pokud chcete použít klávesovou zkratku k napsání symbolu průměru, potřebujete nejprve přepnout svou klávesnici do anglického jazyka. Toho docílíte...

Latinský výraz ad hoc se píše i vyslovuje různě. Pojďme si v tom jednou provždy udělat pořádek a objasnit si také jeho význam. Správně je ad hocVýslovnost tohoto citátového výrazu by mohl svádět k použití tvaru ad hok, ale nenechte se mýlit. Tato varianta je špatná. Gramaticky správně je jen a pouze tvar ad hoc.Jedná se...

Mnoho lidí toto slovo nepíše správně a potom vznikají různá nedorozumění. Jak to tedy je: Přihlaste se nebo přihlašte se? Přihlaste se – jedinou správnou variantou je tato. Jinak se toto slovní spojení nepíše. Můžeme si napomoci slovesem přihlásit, kde také píšeme s.Přihlašte se – nesprávná a gramaticky špatná varianta, při které některým češtinářům vstávají...

Myslíte, že spisovná čeština uznává spíše variantu leader nebo lídr? Pokud si s tím lámete hlavu, pak vás mohu ujistit, že obě varianty jsou správné. Na co bych u tohoto slova rád upozornil je správné skloňování a přechylování. Správně je leader i lídrSlovo leader je odvozeno z anglického lead neboli vést. Mohli bychom ho proto...

I tohle slovo nám může pořádně zavařit. Jak se tedy píše? ✅ Akord – správná varianta. Můžeme si ji zdůvodnit množným číslem (akordy).❌ Akort – nesprávná varianta.Skloňování slova akordAkord je rodu mužského neživotného a skloňuje se podle vzoru hrad.pád – akordpád – (bez) akordupád – (k) akordupád – akordpád – akorde!pád – (o) akordupád –...

Víte, jak správně psát rozkazovací způsob slovesa pomoct? Pokud ne, jste tady správně. V tomto slově totiž dělá chybu spousta lidí. Přitom na tom není nic složitého. V první řadě si pamatujte, že v rozkazovacím způsobu slovesa pomoct píšeme z, žádné c. Takže tvar pomocte ve spisovné češtině neexistuje. Správně je pomozteV rozkazovacích způsobech totiž...

Shrbení nejsou jen lidé, ale předvším jejich záda. V tomto článku se nebudeme zaměřovat na to, co s tím dělat, ale raději si vysvětlíme pravopis slova shrbený. Správně je shrbenýPřídavné jméno shrbený je odvozeno od slovesa shrbit, které v češtině píšeme jen a pouze s písmenem s na začátku.Můžete si to zapamatovat podle toho, že...

Realitní makléř – jedno z možná nejzatracovanějších a zároveň jedno z nejnáročnějších povolání vůbec. Pokud i vás někdy zajímalo, zda byste měli na to vydělávat si jako realitní makléř, nyní máte jedinečnou možnost proniknout do světa realiťáků, nahlédnout pod pokličku a dozvědět se o jejich práci trochu více. O svém povolání se dnes rozvyprávěl Michal...
Načíst dalších 10 článků