Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

CTA – Call to action

Výzva k aci, tedy call to action (CTA) je základním stavebním kamenem každého e-shopu. CTA je prvkem, který uživatele svým způsobem nutí k nějaké akci – k nákupu, registraci, stáhnutí souboru, vyplnění dotazníku…Jde o způsob, kterým se snažíme získat od zákazníka to, co potřebujeme.

Význam CTA

Tato výzva je základním kamenem u většiny webových stránek, protože návštěvníky navede k požadované akci a napomáhá plnit cíle majitele stránek. Graficky je tento element zvýrazněn, aby na první pohled zaujal. Každá stránka by neměla obsahovat více Call to action tlačítek, případně by měla být rozdělena na primární a sekundární. Originální textové zpracování CTA má šanci více zaujmout a k prokliku přimět.

Význam tlačítka se často podceňuje, což je škoda, protože, věřte tomu nebo ne, o tom, jestli uživatel kýženou akci provede, často právě tlačítko rozhoduje.

Co rozhoduje o úspěšnosti CTA tlačítka

Rozhodující je velikost tlačítka, jeho barva – ideálně taková, která praští do očí a zároveň nebude v designu celého webu působit jako pěst na oko (ne, ač se to nemusí zdát, tyto dva požadavky opravdu nekolidují), okolní činitele jako například odpočet času, který zbývá do vypršení akce nebo třeba pár hezkých šipek, které na tlačítko upozorní.

A především text tlačítka. Je tak důležitý, že jsem s ním záměrně “odskočila” na další řádek. Žádné nudné, tuctové, stokrát oprané obraty. Zapojte fantazii, dejte si čas, nebo se s někým poraďte. Stojí to za to, vážně.

Využití CTA

CTA využívá také mnoho marketingových materiálů, jako jsou brožury, letáky, katalogy či e-mailové kampaně. Účelem těchto pokynů je ukázat spotřebitelům, jak udělat další krok, a vytvořit pocit naléhavosti nabídky.
Úspěšní marketéři si velmi dobře uvědomují, že konkrétní slova a fráze vyvolávají u potenciálních zákazníků žádoucí reakce a umí je začleňovat do prodejních skriptů. Chytré prodejní nabídky často zahrnují řadu malých CTA, které vedou ke konečné CTA. Tyto menší výzvy k akci vytvářejí vzorec chování, který zákazníka postupně navádí ke konečné akci.

Reklamní sdělení, zejména reklamní sdělení s přímou odezvou, často hojně využívají výzvy k akci. Klíčem k účinné výzvě k akci je poskytnout spotřebitelům přesvědčivé důvody k okamžitému nákupu, spíše než odkládat rozhodnutí o nákupu.

Ve webovém designu může být CTA banner, tlačítko nebo nějaká grafika či text na webu, který má uživatele vyzvat, aby na něj kliknul. CTA je nezbytnou součástí marketingu, protože se aktivně snaží přeměnit uživatele na potenciálního zákazníka a později na zákazníka.

Cíl CTA

lavním cílem CTA je kliknutí, v případě QR kódu jeho naskenování. Úspěšnost CTA lze měřit pomocí míry prokliku (CTR), vzorce konverzního poměru, který počítá počet kliknutí za dobu, kdy byla CTA vidět. Dalším způsobem, jak otestovat efektivitu CTA, je použití A/B testování, kdy se uživatelům zobrazí několik grafik a grafika s nejvyšší úspěšností se stane výchozí.

CTA v e-mailech

Spousta lidí ani neví, jak má toto slovo správně gramaticky psát. Pokud jste jedním z nich, určitě oceníte odůvodnění v tomto článku. ✅ Výrobce – jediná gramaticky správná varianta, kterou lze používat. Pokud nevíte, jak si ji zdůvodnit, pomozte si jednoduše slovy odvozenými (výroba, vyrobený, výrobek), kde b automaticky slyšíte.❌ Výropce – nesprávná možnost, kterou...

Výzva k akci se často používá v e-mailovém marketingu, formě médií zasílaných přímo spotřebitelům, která obvykle zvyšují povědomí o prodeji, akci, propagaci nebo vydání. Výzva k akci je obvykle zahrnuta v předmětu, aby spotřebitelé získali zájem otevřít e-mail.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Příslovečné spřežky vznikají z ustálených spojeních, u kterých se postupně spojí předložka a podstatné jméno. V tomto případě se však o příslovečnou spřežku nejedná, takže prozměnu je pravopisně špatně. Pravopisně správně je varianta „pro změnu“ – psáno zvlášť V tomto případě si můžeme také pomoci tím, že mezi předložku a podstatné jméno můžeme vložit další slovo. Tím vzniknou...

Jste s pravopisem u tohoto slova v koncích? Nevadí. Poradíme. Skoncovat s něčím znamená logicky ukončit to. Ale pravopis si vysvětlíme více podrobně. Podle pravidla o psaní s/z by se mohlo zdát správné napsat zkoncovat. Ale tím byste ze sebe udělali v psaném projevu hlupáka. Na slovo skoncovat se toto pravidlo nevztahuje. Jedná se o výjimku, kterou si...

Jak už to tak bývá, správně je více variant. V tomto případě je správně sezení i sedění. Jedná se o slova, která mají totožné významy, takže je možné je zcela bez obav zaměňovat. Oba tvary vznikly odvozením od slovesa sedět. Sezení i sedění vyjadřuje činnost, kdy sedíme, ale také místo určené pro sezení / sedění.Pokud stále...

Realitní makléř – jedno z možná nejzatracovanějších a zároveň jedno z nejnáročnějších povolání vůbec. Pokud i vás někdy zajímalo, zda byste měli na to vydělávat si jako realitní makléř, nyní máte jedinečnou možnost proniknout do světa realiťáků, nahlédnout pod pokličku a dozvědět se o jejich práci trochu více. O svém povolání se dnes rozvyprávěl Michal...

Nevíte jaká varianta je správně? Nejste sami, kdo neví, jak psát slovo prezident. Nebudeme vás napínat, je možné použít prezident i president. Správně je president i prezident President je slovo cizího původu, které patří do české slovní zásoby už dlouhou dobu. Tím slovo zdomácnělo. V současné době je možné používat tvar president i prezident. Přesto je...

Máte sedavé zaměstnání? Pak byste pravděpodobně měli znát důsledky a rizika, která přináší. Přesně na to se podíváme. A taky si řekneme, co s tím v dnešní době sedavých zaměstnání vůbec jde udělat. 🙂 Jaké následky sedavá práce přinášíBolesti zadLidské tělo je stvořeno k tomu, aby se hýbalo. A pohyb nám zajišťují svaly. Tyto svaly...
Načíst dalších 10 článků