Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Digitální marketing

Hello 0

Digitální marketing je dnes již standardním elementem komplexní marketingové komunikace. Jde o poměrně mladé marketingové odvětví, jehož potenciál je podmíněn charakteristickými atributy nových médií.

Definice digitálního marketingu

Dle definice pojem digitální marketing popisuje takové marketingové aktivity, které využívají nespojitou číselnou formu, zjednodušeně řečeno, jedničky a nuly.“ Tento poměrně složitě formulovaný obrat však nevysvětluje, v jakých oblastech na digitální marketing můžeme narazit. Zahrnuje v sobě totiž prakticky veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií, respektive nových médií, jako jsou nástroje z oblasti internetu, mobilních komunikací a digitálních komunikačních prostředků.

Ze svého prvotního prostředí, tedy internetu, se digitální marketing postupně přesouvá do o stále aktuálnějších prostředí. Jedná se o dnes již v podstatě konvenční marketing mobilní, který využívá mimo jiné také mobilní telefony, smartphony a tablety.

Využití digitálního marketingu

Omezení offline pole nás vedou k vývoji více, nových a lepších akcí v online světě, který má řadu výhod, jako je bezprostřednost a jeho globální schopnost dosáhnout našeho cíle. U digitálního marketingu rozhodovací kapacitu neudržuje pouze společnost, která zavádí svoji strategii. Je to také uživatel, který má pozoruhodnou možnost volby. Svůj názor můžete svobodně a snadno vyhledávat pomocí řady filtrů, aniž byste museli přejít přímo ke značce. Vzhledem k této situaci musí digitální strategie brát v úvahu všechny tyto faktory, pokud chce uvést svůj produkt nebo službu na trh. Existuje mnoho potenciálních zákazníků, kteří jsou vybaveni mobilním telefonem, tabletem nebo počítačem a kteří se denně připojují k internetu.

Proč využívat digitální marketing

Online prostředí nám umožňuje prakticky okamžitě sdílet informace. Konvenční marketingové kampaně mohou být zdlouhavé a ačkoliv myšlenka, kterou chceme zákazníkovi předat je okamžitá, offline prostředí a klasické komunikační prostředky vyžadují čas a zdlouhavou přípravu.

V online světě můžeme oslovit široké publikum pomocí jediného kliknutí. Kampaně zahájené online lze průběžně měnit nebo upravovat, pokud se domníváme, že něco nefunguje tak, jak by mělo, nebo jim musíme dát nový impuls. V online prostředí je navíc poměrně jednoduché vytvořit komunitu, se kterou komunikujeme a která komunikuje s námi. Rychlé je tedy nejen šíření naší myšlenky a propagace našeho produktu, ale také získávání zpětné vazby od klientů a zákazníků.

Počáteční investice může být navíc mnohem nižší, než v tradičních médiích. I s poměrně nízkými finančními prostředky je možné tvořit kvalitní digitální obsah a úspěšně jej šířit. Digitální kampaně navíc můžeme rozdělit do konkrétních oblastí a cílit tak přímo na potenciálního zákazníka.

Oblasti digitálního marketingu

Jako synonymum k digitálnímu margetingu se často používají také výrazy jako internetový marketing či online marketing. Ačkoliv na první pohled znamenají to samé, je nutné je od sebe odlišovat. Internetový marketing je synonymem online marketingu. Internetový/online marketing je však pouhou součástí digitálního marketingu.

Digitální marketing je obecnější výraz, zahrnuje všechny marketingové strategie, které k propagaci služeb nebo zboží používají digitální média. Jedná se o velmi starý typ marketingu, který se objevil v roce 1922 s odvysíláním první reklamy v rádiu.

Digitální marketing se tedy Digitální marketing se tedy zdaleka neomezuje jen na oblast internetu, spadají pod něj například i reklamy v rádiu a televizi, podcasty, elektronické billboardy či mobilní aplikace.

Nejčastější chyby v digitálním marketingu

Digitální marketing je mocným nástrojem pro sdělování a budování povědomí o značce se zaměřením na prodej. Pokud však není dělán správně, může napáchat více škody než užitku. Nejde totiž jen o vytvoření profilu a publikování příspěvků na sociálních sítích.

Nejčastěji se společnosti při uvádění nových produktů na trh dopouštějí následujících třech chyb.

Cílová skupina

Víte, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás chtějí slyšet? Neznalost demografického rozdělení profilu zákazníků je nejčastější chybou, která brání v sestavení jasné marketingové strategie na podporu obchodu v digitálním světě. Pro začínající podniky je zásadní vytvářet produkty s ohledem na aktivní uživatelskou základnu. Na otázku „Kdo je váš zákazník“ není možné odpovědět „Všichni.“ Digitální online marketingové kanály umožňují jednoduše zacílit na jednotlivce na základě věku, pohlaví, úrovně příjmu, lokace, pracovní pozice, zájmů a dalších faktorů.

Poznání zákazníka, jeho potřeb, problémů a očekávání je zásadní pro správné cílení marketingu. Vytváření digitálního marketingu pro lidi, o kterých máme mlhavou představu je velmi náročné, časově i finančně. Výsledkem takovéto neznalosti je sestavování grafů, plánů, analýzy tržních trendů, vytváření webových stránek, neustálé změny grafických designů a obsahu příspěvků, které je však neúčinné.

Pokud však poznáme zákazníka lépe, podaří se nám správně cílit marketing a naše kampaně se tak stanou úspěšnějšími. Pokud se vám toto podaří pochopit a správně implementovat, jakákkoli digitální marketingová strategie, kterou zavedete bude úspěšná.

Investice do reklamy bez jasného účelu

Placené reklamy na sociálních sítích, zejména na Googlu, Facebooku a Instagramu, vypadají na papíře docela dobře. Přivádějí lidi na webové stránky a mohou zvýšit povědomí o vaší značce, ale všechny tyto věci lze dělat také za méně peněz s lepší návratností. Neutrácejte peníze za placenou reklamu, aniž byste měli jasnou nabídku nebo cíl. V počátečních fázích definuje vaši produktovou nabídku tím, že se podíváte, co u vašeho online publika nejvíce rezonuje.

Zkuste například spustit čtyřtýdenní kampaň, která bude propagovat tři až pět různých funkcí vašeho produktu, a stanovit zaměření vaší komunikace podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), jako je například konverze. To vám umožní snadno otestovat jedinečnou prodejní nabídku a cenu vašeho startupu. V pozdější fázi, například při růstu, může placená reklama pomoci startupu škálovat.

Investice bez měření návratnosti

Pokud do kampaně investujete, vždy se ujistěte, že víte, jak měřit návratnost investic a které klíčové ukazatele výkonnosti jsou pro vaši společnost nejdůležitější – například počet získaných kontaktů na jeden utracený dolar.

Pokud uvádíte na trh nový produkt, službu nebo značku, je nesmírně důležité vědět, jaké výsledky z toho chcete obdržet a kolik do toho chcete investovat. Jasné cíle pomohou pochopit výkonnost digitálního marketingu a jeho přínos a návratnost investice. Platíte za návštěvnost a máte tisíc kliknutí na odkazy, ale nulovou reakci na nákup na webu? Je jasné, že problém není v nastavení reklamy, ale například v nabídce nebo v obsahu, který reklamou komunikujete. Reagují zákazníci na reklamu, ale nekonvertují? To může být způsobeno vaším slabým místem v nabídce hlavní stránky.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Šlápnout si do kuního exkrementu nepotěší. Naopak takový kožich z kuních kůží může být poměrně luxusní dárek pro přítelkyni (nebo milenku), který rozhodně udělá velkou radost. Jak se vlastně přídavné jméno kuní píše? Bude tam jedno písmeno n, nebo dvě? Pokud jste hádali, že pouze jedno, pak jste hádali správně. Jediný pravopisně správný tvar je kuní....

Za mlada / zamlada se zdála tráva zelenější, rum silnější a holky prsatější. Minimálně s tím rumem to je pravda, protože měl dříve 40 %. Ale jinak to lidé s nostalgií přehání a s láskou vzpomínají i na zvěrstva komunismu. Ale zpátky k češtině. Pravopisně správně je za mlada i zamlada!Nutno podotknout, že oba tvary jsou rovnocenné. Jinými slovy....

Sloveso klít budete nejlépe znát ze 3. třídy, kde se zmiňuje v souvislosti s vyjmenovanými slovy. Pro jeho pravopis platí stejná poučka jako pro sloveso mlít. Správně je klít Pro slovo klít platí stejné pravidlo jako u slova mlít. V koncovce nikdy nepíšeme tvrdé y. Sami se podívejte na slovo klýt a zkuste říct, že...

V tomto případě se jedná o příslovečnou spřežku. Z toho plyne, že vbrzku je jedno slovo. Proto se musí psát dohromady. Varianta „v brzku“ je chybná. Pravopisně správně je vbrzku! A co vlastně slovo vbrzku znamená? Odpověď je jednoduchá. Vbrzku označuje krátký časový úsek, za který je někdo schopen udělat nějakou aktivitu. Jako synonymní označení je možné použít...

„No a co, že jsem tlustá,“ to možná slýcháte od své manželky často. Nebo máte sami problém s hubnutím. Photoshopované obrázky nalezené v módních a kosmetických časopisech bývají označovány jako přímá příčina rostoucího výskytu poruch příjmu potravy mezi mládeží. Příliš dlouho je totiž zdraví spojováno s nerealistickými tělesnými typy a nezdravými, nebezpečnými výstřelkovými dietami. Poruchy příjmu...

V tomto případě jsou obě varianty správně. Přesto doporučujeme používat spíše tvar plazma s písmenem „z“ uprostřed. Variantu plazma můžete napsat do jakéhokoliv textu a nebude to špatně. Jedná se o takzvaně stylově neutrální variantu. Jinými slovy to znamená, že tvar plazma nebude vzbuzovat zbytečnou pozornost. Plazma i plasma je správně! Jedná se o takzvané dublety Pravopisně...

Toto slovo taky spoustu lidí mate. Kromě může být příslovce nebo předložka. ✅ Kromě – jediná spisovná varianta, kterou lze používat.❌ Kromně – nespisovná varianta, není správně!Kromě se pojí se 2. pádem, odvozeno od slova krom. (používá se méně často).Správné použití slova kroměKromě tebe ve třídě nikdo nebyl.Školy kromě samotné výuky zajišťují i výchovu v širším slova...

Slovo exaktní není žádná nadávka, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jedná se o výraz, který se do českého jazyka dostal z latiny. Základem slova je latinské exactus, které znamená dokonalý, přesný nebo pečlivý. Jediný tvar, který je v češtině u tohoto přídavného jména přípustný, je exaktní. V češtině se přídavné jméno exaktní už plně zabydlelo,...

V dnešní době musí být člověk velice výkonný, aby zvládl chodit do zaměstnání, věnoval se rodině a ještě mu zbylo dostatek síly na večer, aby mohl být výkonný milenec. Správně je výkonnýZ tohoto důvodu nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše. Pravopisně správná varianta je výkonný. Slovo výkonný vzniklo ze slova výkon, ke kterému byla připojena přípona „-ný“....
Načíst dalších 10 článků