Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Digitální marketing

Hello 0

Digitální marketing je dnes již standardním elementem komplexní marketingové komunikace. Jde o poměrně mladé marketingové odvětví, jehož potenciál je podmíněn charakteristickými atributy nových médií.

Definice digitálního marketingu

Dle definice pojem digitální marketing popisuje takové marketingové aktivity, které využívají nespojitou číselnou formu, zjednodušeně řečeno, jedničky a nuly.“ Tento poměrně složitě formulovaný obrat však nevysvětluje, v jakých oblastech na digitální marketing můžeme narazit. Zahrnuje v sobě totiž prakticky veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií, respektive nových médií, jako jsou nástroje z oblasti internetu, mobilních komunikací a digitálních komunikačních prostředků.

Ze svého prvotního prostředí, tedy internetu, se digitální marketing postupně přesouvá do o stále aktuálnějších prostředí. Jedná se o dnes již v podstatě konvenční marketing mobilní, který využívá mimo jiné také mobilní telefony, smartphony a tablety.

Využití digitálního marketingu

Omezení offline pole nás vedou k vývoji více, nových a lepších akcí v online světě, který má řadu výhod, jako je bezprostřednost a jeho globální schopnost dosáhnout našeho cíle. U digitálního marketingu rozhodovací kapacitu neudržuje pouze společnost, která zavádí svoji strategii. Je to také uživatel, který má pozoruhodnou možnost volby. Svůj názor můžete svobodně a snadno vyhledávat pomocí řady filtrů, aniž byste museli přejít přímo ke značce. Vzhledem k této situaci musí digitální strategie brát v úvahu všechny tyto faktory, pokud chce uvést svůj produkt nebo službu na trh. Existuje mnoho potenciálních zákazníků, kteří jsou vybaveni mobilním telefonem, tabletem nebo počítačem a kteří se denně připojují k internetu.

Proč využívat digitální marketing

Online prostředí nám umožňuje prakticky okamžitě sdílet informace. Konvenční marketingové kampaně mohou být zdlouhavé a ačkoliv myšlenka, kterou chceme zákazníkovi předat je okamžitá, offline prostředí a klasické komunikační prostředky vyžadují čas a zdlouhavou přípravu.

V online světě můžeme oslovit široké publikum pomocí jediného kliknutí. Kampaně zahájené online lze průběžně měnit nebo upravovat, pokud se domníváme, že něco nefunguje tak, jak by mělo, nebo jim musíme dát nový impuls. V online prostředí je navíc poměrně jednoduché vytvořit komunitu, se kterou komunikujeme a která komunikuje s námi. Rychlé je tedy nejen šíření naší myšlenky a propagace našeho produktu, ale také získávání zpětné vazby od klientů a zákazníků.

Počáteční investice může být navíc mnohem nižší, než v tradičních médiích. I s poměrně nízkými finančními prostředky je možné tvořit kvalitní digitální obsah a úspěšně jej šířit. Digitální kampaně navíc můžeme rozdělit do konkrétních oblastí a cílit tak přímo na potenciálního zákazníka.

Oblasti digitálního marketingu

Jako synonymum k digitálnímu margetingu se často používají také výrazy jako internetový marketing či online marketing. Ačkoliv na první pohled znamenají to samé, je nutné je od sebe odlišovat. Internetový marketing je synonymem online marketingu. Internetový/online marketing je však pouhou součástí digitálního marketingu.

Digitální marketing je obecnější výraz, zahrnuje všechny marketingové strategie, které k propagaci služeb nebo zboží používají digitální média. Jedná se o velmi starý typ marketingu, který se objevil v roce 1922 s odvysíláním první reklamy v rádiu.

Digitální marketing se tedy Digitální marketing se tedy zdaleka neomezuje jen na oblast internetu, spadají pod něj například i reklamy v rádiu a televizi, podcasty, elektronické billboardy či mobilní aplikace.

Nejčastější chyby v digitálním marketingu

Tak první část rozhovoru máme za sebou. V druhé části rozhovoru se opět vracíme ke klukům z týmu Mywebgrid. Mywebgrid bude nový webový rozcestník, jenž má sloužit i jako RSS čtečka. Bude disponovat také nástroji pro projektové řízení. Tzn. budou zde nástroje pro vedení týmu, spravování úkolů, plánování atd. V této části rozhovoru se mimo...

Digitální marketing je mocným nástrojem pro sdělování a budování povědomí o značce se zaměřením na prodej. Pokud však není dělán správně, může napáchat více škody než užitku. Nejde totiž jen o vytvoření profilu a publikování příspěvků na sociálních sítích.

Nejčastěji se společnosti při uvádění nových produktů na trh dopouštějí následujících třech chyb.

Cílová skupina

Víte, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás chtějí slyšet? Neznalost demografického rozdělení profilu zákazníků je nejčastější chybou, která brání v sestavení jasné marketingové strategie na podporu obchodu v digitálním světě. Pro začínající podniky je zásadní vytvářet produkty s ohledem na aktivní uživatelskou základnu. Na otázku „Kdo je váš zákazník“ není možné odpovědět „Všichni.“ Digitální online marketingové kanály umožňují jednoduše zacílit na jednotlivce na základě věku, pohlaví, úrovně příjmu, lokace, pracovní pozice, zájmů a dalších faktorů.

Poznání zákazníka, jeho potřeb, problémů a očekávání je zásadní pro správné cílení marketingu. Vytváření digitálního marketingu pro lidi, o kterých máme mlhavou představu je velmi náročné, časově i finančně. Výsledkem takovéto neznalosti je sestavování grafů, plánů, analýzy tržních trendů, vytváření webových stránek, neustálé změny grafických designů a obsahu příspěvků, které je však neúčinné.

Pokud však poznáme zákazníka lépe, podaří se nám správně cílit marketing a naše kampaně se tak stanou úspěšnějšími. Pokud se vám toto podaří pochopit a správně implementovat, jakákkoli digitální marketingová strategie, kterou zavedete bude úspěšná.

Investice do reklamy bez jasného účelu

Placené reklamy na sociálních sítích, zejména na Googlu, Facebooku a Instagramu, vypadají na papíře docela dobře. Přivádějí lidi na webové stránky a mohou zvýšit povědomí o vaší značce, ale všechny tyto věci lze dělat také za méně peněz s lepší návratností. Neutrácejte peníze za placenou reklamu, aniž byste měli jasnou nabídku nebo cíl. V počátečních fázích definuje vaši produktovou nabídku tím, že se podíváte, co u vašeho online publika nejvíce rezonuje.

Zkuste například spustit čtyřtýdenní kampaň, která bude propagovat tři až pět různých funkcí vašeho produktu, a stanovit zaměření vaší komunikace podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), jako je například konverze. To vám umožní snadno otestovat jedinečnou prodejní nabídku a cenu vašeho startupu. V pozdější fázi, například při růstu, může placená reklama pomoci startupu škálovat.

Investice bez měření návratnosti

Pokud do kampaně investujete, vždy se ujistěte, že víte, jak měřit návratnost investic a které klíčové ukazatele výkonnosti jsou pro vaši společnost nejdůležitější – například počet získaných kontaktů na jeden utracený dolar.

Pokud uvádíte na trh nový produkt, službu nebo značku, je nesmírně důležité vědět, jaké výsledky z toho chcete obdržet a kolik do toho chcete investovat. Jasné cíle pomohou pochopit výkonnost digitálního marketingu a jeho přínos a návratnost investice. Platíte za návštěvnost a máte tisíc kliknutí na odkazy, ale nulovou reakci na nákup na webu? Je jasné, že problém není v nastavení reklamy, ale například v nabídce nebo v obsahu, který reklamou komunikujete. Reagují zákazníci na reklamu, ale nekonvertují? To může být způsobeno vaším slabým místem v nabídce hlavní stránky.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Slovo vinkulace je přejato z latinského vinculum s významem pouto či vazba. Z tohoto důvodu je správné pouze psaní s měkkým i, tedy vinkulace, nikoli vynkulace. Pojmem vinkulace označujeme omezení volného nakládání s penězi (vklady, úvěry) či opatření, která omezují disponování s cennými papíry. Taktéž se týká pojistných plnění. Nakládání s těmito prostředky může být...

Krom článku, kde jsem se věnoval speciálním symbolům na macbooku, bych v tomto článku rád uvedl pár klávesových zkratek. Tedy zkratek, které vám urychlí a usnadní práci. Vypíšu jich tu několik, které si myslím, že v pracovním životě opravdu oceníte, pokud se naučíte je využívat. Základní klávesy, které se ke klávesovým zkratkám používají.Jak zavřít oknoNa...

Výraz primadona určitě každý dobře zná, málokdo však ví, že původně pochází z italštiny. Označení primadona vzniklo ze spojení slov prima (znamenající první) a donna (znamenající dáma). V češtině je pravopisně správně pouze tvar primadona. A to i přesto, že výslovnost je často – [PRIMADÓNA]. Slovo primadona se už plně přizpůsobilo českému jazyku a začlenilo se do...

Istanbul se jinak vyslovuje a jinak píše. Jak je to tedy? ✅ Istanbul – správná varianta. Vycházíme z oficiálního názvu města.❌ Istambul – gramaticky špatně.Skloňování slova IstanbulIstanbul je rodu mužského neživotného a skloňuje se podle vzoru hrad.pád – Istanbulpád – (bez) Istanbulupád – (k) Istanbulupád – Istanbulpád – Istanbule!pád – (o) Istanbulupád – (s) Istanbulem...

Světový den manželství nemá pevně stanovený datum, připadá vždy na druhou neděli v únoru. Tento den se stal světovým symbolem pro manželství, které je po léta osvědčeným vztahem mezi mužem a ženou, zároveň oficiálním svazkem tento vztah upevňujícím. Právě manželství je tím nejlepším základem pro výchovu dětí. Děti z úplných rodin jsou vždy spokojenější a...

  Asi každý z nás poznal jednou to, když si koupit chleba a zapomněl ho celý sníst. Potom se lehce může stát, že chleba ztvrdne. Samozřejmě se všichni snažíme neplýtvat potravinami a nakupovat jenom tolik, abychom všechno zdárně spotřebovali a nebylo nutné nic vyhazovat. Ale někdy se to i přes sebevětší snahu nepodaří, nákup neodhadneme,...

Všechny, kdo mají tatínka nebo tatínkem jsou, by mělo zajímat, kdy je Mezinárodní den otců. Stává se čím dál populárnějším, takže věřím, že i kdybyste náhodou zapomněli, značky vám ho svými tematickými reklamami připomenou. Kdy se slaví Mezinárodní den otců 2021? Den otců se slaví každý rok dvacátého června (20. 6.). Je den otců každý...

Pro své klienty je schopen zařídit neprůstřelné alibi. Odloudit jejich partnerům milence a milenky. Jak sám říká, jeho agentura pracuje spíše pro dobro věci. Většinou pomáhá vztahy spíše zachraňovat, než rozvracet. A to už po několik let. Ahoj Petře, vrhnul ses do docela kontroverzního podnikání. Jak tě vlastně napadlo, že budeš mít agenturu, která bude...

Mezinárodní den vzpomínky na Černobyl Výbuch v jaderné elektrárně v Černobylu rozšířil v roce 1986 radioaktivní mrak nad velkou částí tehdejšího Sovětského svazu. Téměř 8,4 milionu lidí ve třech zemích bylo vystaveno záření. Dne 8. prosince 2016 přijalo Valné shromáždění OSN usnesení, kterým se 26. duben označuje Mezinárodním dnem vzpomínky na Černobyl. Kdy je Mezinárodní den vzpomínky na Černobyl?Mezinárodní den...
Načíst dalších 10 článků