Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Direct mail

Direct mail je jedním ze základních nástrojů direct marketingu. Obvykle jde o e-mailovou anebo listovní zásilku obsahující obvykle dopis s nabídkou a propagační materiály. Problémem directmailingu může být jeho časté hraničení se spamem či nevyžádanou reklamou. Vzhledem k tomu, že jde o jeden z reklamních nástrojů, je u něj nutné respektovat zákon o regulaci reklamy a zákon o ochraně osobních údajů.

Direct email marketing

Čtení emailů stále vévodí žebříčku činností, které na internetu děláme. I z toho důvodu je elektronická korespondence skvělým marketingovým nástrojem. Direct mail by měl být zasílán na aktuální a skutečně používané adresy. Od adresáta musíte mít svolení k zasílání reklamních sdělení. Direct mail není nevyžádaná pošta tzv. SPAM postihovaný podle zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti.

Proč je Direct email marketing tak atraktivní?

  • Email je dostupný, všichni ho znají, používají, umí ovládat. A z hlediska odesílatele, když chcete poslat email, nemusíte volat grafika, platit programátora, zamluvit tiskárnu, objednat plochy a čekat a čekat a platit a platit. Marketingová činnost je v tomto případě velmi jednoduchá.
  • Emailová komunikace je levná, v současnosti asi neexistuje žádný jiný přímý komunikační kanál, který by byl levnější než email. TV, rozhlas, billboard, dopis, telefon, fax, sms, za vše nyní zaplatíte více než za doručený email.
  • Stejně jako většina věcí na internetu, emaily se dají velmi jednoduše spočítat.
  • Emaily je možné velmi jednoduše zacílit. Pokud pracujete se segmenty a máte filtrovanou databázi, tak můžete velmi přesně posílat zprávy na konkrétní příjemce. Navíc je možné mnoho věcí nastavit jednou a systém pak pracuje prakticky za vás.
  • Na rozdíl od offline reklamy je email interaktivní. Nic se nevyrovná možnost okamžité reakce a vyvolání akce, to jen sen každého marketéra, zaujmout a vyvolat okamžitou akci.

Jak na direct e-mailing

  • První, co uživatel uvidí je obvykle předmět emailu, už ten by měl proto zaujmout. Můžete zákazníka také překvapit chytlavým sloganem anebo slovní hříčkou.
  • Vzbuďte zájem už v úvodu. O tom, zda uživatel dočte mail do konce obvykle rozhoduje prvních 5 sekund. Vzbuďte dostatečný zájem, originálně s konkrétním příslibem vzbuzujícím zvědavost uživatele číst dále.
  • Nechoďte kolem horké kaše. Nevysvětlujte nepodstatné detaily, ukažte co zákazníkovi řeší jeho problémy/touhy/přání/komplexy a hned v prvních dvou krátkých odstavcích mu oznamte jak si zlepší život/náladu/příjmy/vizáž/dobrý pocit.
  • Naučte se používat výhody personalizovaných zpráv a využijte informací o klientech, konkrétní údaj či graf o zákazníkovi zmůže víc, než dvacet superlativů.
  • Buďte vtipní a neberte se (při psaní) moc vážně, budou to číst lidé a určitě ocení, když budete hovořit jejich jazykem bez marketingových křeči.
  • Vyzvěte příjemce k akci. Možnost použití tlačítek umožňuje každý slušný e-mailový klient, používejte tučné písmo k zvýraznění v textu a nadpisy.

Kdo dobře zná vyjmenovaná slova po písmenu „s“, ten by neměl chybovat. Přídavné jméno sychravý je totiž jedno z nich. Určité pochybnosti mohou vzniknout pouze tím, že by si někdo mohl myslet, že slovo sychravý pochází z němčiny a vzešlo ze slova sicher (jistý). Kdyby se mezi vámi někdo takový našel, tak vás musíme vyvést z omylu. S německým...

Dělejte online Direct mail efektivně

Pokud již máte svou e-mailovou databází kontaktu, využijte k oslovování zákazníku automatizované nástroje, které umožňují využívat předefinované šablony, A/B testování, můžete sledovat kolikrát zákazníci otevřeli e-mail a na co klikli.

Nejrozšířenější nástroje pro online Direct mail

Zahraniční nástroje

  • MailChimp – zdarma 2000 kontaktů a 12 000 mailů měsíčně, pro neomezený účet od 10 $ měsíčně.
  • Mailjet – zdarma 100.000 kontaktů a 6 000 mailů měsíčně, balíček bronz od 7.48 $ měsíčně.
  • Cake Mail – zdarma 500 kontaktů a 500 mailů měsíčně, základní balíček 8 $ měsíčně

České nástroje

  • SmartEmailing – od 300 Kč měsíčně.
  • Ecomail – zdarma 500 kontaktů a 100 mailů měsíčně, základní balíček od 100 Kč měsíčně.
  • Mailátor – zdarma 30 dní, základní balíček od 390 Kč měsíčně.
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Občanský zákoník definuje podnikání jako samostatnou výdělečnou činnost vykonávanou na vlastní účet a odpovědnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem zisku. Činnost je tedy podnikáním pouze v případě současného naplnění následujících předpokladů:samostatnost – o tom, kde a jakým způsobem budete činnost vykonávat rozhodujete pouze vy,výdělečnost – za činnost, kterou vykonáváte,...

Mezinárodní noc pro netopýry je osvětová akce zaměřená na ochranu netopýrů. Jedná se o akci s dlouholetou tradicí, která zaujala mnoho odborníků z celého světa. Na mnoha místech v ČR se lidé mohou setkat s živým netopýrem za účasti odborníků, kteří nám o těchto zvířatech poskytnou mnoho informací. Kdy slavíme Mezinárodní noc pro netopýry?Mezinárodní noc...

Ach češtino, češtino, proč nás trápíš záludnostmi? Je správně bidlo? Nebo bydlo? Pravopisně správně mohou být obě slova, ale musí být správně použita ve větě. Proto musíme vysvětlit, co znamená slovo bidlo, a jaký význam má bydlo. Bidlo je vlastně dlouhá tyč, která může mít různé parametry a podle nich se používá k různým činnostem. Mimo...

Je více než pravděpodobné, že už jste takový e-mail dostali. Pokud navíc e-mailovou korespondenci využíváte v pracovním životě, automatickou odpověď už jste možná také použili. Vzpomeňte si na nastavení e-mailu „Jsem na dovolené, v případě nutnosti kontaktujte kolegu XY“. V e-mailovém marketingu funguje autoresponder podobně. Ovšem s odlišnými případy využití i konečnými cíli. Co je...

Tento článek počítá s tím, že už nějaký e-shop máte a chcete zefektivnit jeho výkon. Určitě zde ale najdou spoustu užitečných tipů i úplní začátečníci, kteří si lámou hlavu s tím, jak přivést na e-shop zákazníky. Jak zlepšit výkon e-shopuV první řadě, nečekejte závratné změny ze dne na den. Vybudovat kvalitní a úspěšný e-shop trvá...

Měl to být jeden z nejužitečnějších nástrojů telefonické komunikace, stal se však jendím z nejzbytečnějších a (v mém případě) i nejnenáviděnějších. Řeč je o hlasové schránce. Asi neznám člověka, který by ji používal. Většina lidí už ji má dávno zrušenou, pokud vy ještě ne, níže naleznete jednoduchý návod, jak na to u třech nejvyužívanějších mobilních...

Číslo 8 se slovem dá napsat ve dvou variantách – osm a osum. Správně je jen jedna a my si na příkladech vysvětlíme proč. Správně je osm Jedinou správnou variantou je psaní tří písmen. Tedy číslovka osm. Žádné osum čeština nezná. K zapamatování nám tedy pomůže fakt, že správně je ta kratší a tedy i...
Načíst dalších 10 článků