Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Facebook marketing

Sociální síť, která změnila svět, Facebook. Nejen, že se na Facebooku můžete kouknout, co měla vaše spolužačka z 8. třídy k večeři, můžete jej také využít jako skvělý marketingový nástroj. Za poslední desetiletí se totiž Facebook posunul z pozice nejvýznamnějšího sociálního média na pozici jednoho z nějvětších tržišť.

Proč je Facebook skvělým místem pro marketing?

Digitální marketing nabízí množství různých kanálů pro budování komunikace s publikem: sociální média, e-maily, messengery, vyhledávače, SMS, webové push notifikace atd. Proč byste proto měli zvažovat Facebook jako jednu z platforem, která má podpořit růst vaší firmy?

Můžeme začít tím, že je globální. Facebook má téměř 2 miliardy každodenních uživatelů z celého světa. Velká část těchto uživatelů dobrovolně sdílí velké množství osobních informací. I díky tomu Facebook může nabídnout vysoce cílené placené reklamy. S pomocí Facebook Ads je možné propagaci přizpůsobit konkrétnímu publiku na základě množství demografických charakteristik.

I bez využívání Facebook Ads je možné budovat organický dosah sdíleným materiálů, které přinášení nějakou hodnotu lidem, kteří vás sledují. Toto budování publika však samozřejmě ztěžuje obrovská konkurence.

Facebook není izolovaným systémem. Můžete jej zkombinovat s dalšími marketingovými kanály, jako je e-mailový marketing, mobilní marketing, marketing ve vyhledávačích a reklamy ve Facebook Messengeru, a vytvořit tak propagační mix, který zvýší dosah vaší značky.

Výhody Facebook marketingu

Facebook umožňuje úzce segmentovat publikum a potenciální zákazníky. V rámci demografického cílení můžete vybrat publikum s konkrétním příjmem, úrovní vzdělání, životními událostmi, vztahem nebo zaměstnáním. Můžete vyhledávat zákazníky s ohledem na jejich zájmy, jako je oblíbená zábava, sport, koníčky a nákupní zvyklosti. Klienty můžete oslovit také na základě nákupního chování či způsobu používání zařízení.

Své publikum můžete z Facebooku jednoduše nasměrovat na svůj web. Navíc tito lidé budou kvalitnějšími potenciálními zákazníky než uživatelé, kteří se na váš web dostanou organicky, protože vaši společnost již znají. Kromě toho, při sdílení odkazu na web, Facebook vygeneruje obrázek v plné velikosti, pokud ho tedy vaše stránka má. Přitáhne tak pozornost mnoha uživatelů a pomůže vám zvýšit návštěvnost webu.

Facebook poskytuje podnikům skvělé možnosti, jak předvést své produkty z těch nejlepších úhlů. Reklamy na této platformě zahrnují textové i vizuální formáty. Svůj příspěvek můžete vylepšit tak, že ho přeměníte na reklamu, můžete vytvářet příběhy ze zákulisí firmy, prezentaci své nové kolekce anebo pomocí karuselových reklam předvést až 10 produktů s proklikem přímo na odpovídající stránky.

Mnoho lidí dává přednost spojení se značkou prostřednictvím sociálních sítí. Telefonování se pomalu stává minulostí. Facebook si to velmi dobře uvědomuje a proto umožňuje vytvořit chatbota pro Facebook Messenger, který bude komunikovat s uživateli na základě jejich oblíbených dotazů – klíčových slov. Stačí vytvořit scénář založený na často kladených dotazech uživatelů a napsat odpovědi. Váš chatbot bude napodobovat skutečnou konverzaci.

Jaké formáty můžete na Facebooku využít pro váš marketing?

Facebook je nejen lídrem sociálních sítí, ale také rychle rostoucí společností díky půl milionu nových účtů vytvořených denně. Jak čas plyne, vývojáři Facebooku přicházejí s novými formáty reklam, které splňují moderní požadavky.

Video

Nejlepším způsobem, jak demonstrovat vlastnosti vašeho produktu v akci je video. Facebook umožňuje využívat různé typy videí k dosažení konkrétních požadovaných cílů. Můžete nahrávat krátká videa a GIFy pro rychlé upoutání pozornosti anebo streamovat delší videa, která uživateli navodí pocit sledování televizní show.

Grafické reklamy

V případě, že je váš rozpočet na vytvoření videa příliš nízký, je i grafická reklama dobrým řešením pro rychlé a snadné vytvoření vysoce kvalitní reklamy. Tento formát vám pomůže zvýšit povědomí o značce a přivést lidi na váš web.

Grafická reklama na Facebooku (https://sendpulse.com/support/glossary/facebook-marketing)

Carouselové reklamy

Carousely umožňují předvést až deset obrázků či krátkých videí v jedné reklamě. Ke každému navíc můžete nahrát odkaz na konkrétní stránku produkut. Tento formát poskytuje široký prostor pro kreativitu a interaktivitu. Je jen na vás, zda zvolíte prezentaci jednoho produktu nebo několika různých produktů

Collections

Facebook umožňuje vytvářet malé katalogy vašich produktů přímo v příspěvcích. Tento formát se skládá obvykle z jednoho průvodního videa či obrázku a čtyř menších obrázků.

Prezentace

Reklamní prezentace na Facebooku jsou podobné videu, dobře se však zobrazují i při zhoršeném internetovém připojení. Takovou reklamu můžete vytvořit pomocí různých obrázků, některých užitečných nástrojů pro úpravu videa a dokonce i hudby.

Jak vytvořit efektivní marketingovou strategii na Facebooku

Vytvářet marketingovou strategii byste měli vždy, bez ohledu na to, jaký kanál pro vaši marketingovou propagaci zvolíte. Marketingová strategie pomáhá jasně stanovit cíle, vybrat správné prostředky k jejich dosažení, definovat cílovou skupinu, měřit efektivitu kampaní a hlavně zlepšovat se.

Stanovte si cíle

Vše začíná stanovením cíle. Bez ohledu na typ vašeho podnikání jsou obecné cíle pro každou společnost stejné. Facebook nabízí příležitosti k dosažení následujících cílů:

  • generování potenciálních zákazníků,
  • péče o potenciální zákazníky,
  • přivádění nových uživatelů na web,
  • zvýšení konverzí a prodeje,
  • zlepšení zákaznické podpory,
  • zvýšování povědomí o značce,
  • zapojení zákazníků do dění ve společnosti.

Váš cíl předurčuje techniky, příspěvky a reklamní formáty, které k jeho dosažení použijete. Svůj cíl můžete rozdělit na malé dílčí cíle. Splnění každého z nich vás tedy přiblíží k dosažení vašeho velkého cíle. Nezapomínejte na vytvoření KPI, které budete používat k měření účinnosti vašich kampaní.

Definujte cílovou skupinu

Analýza cílové skupiny by měla být úkolem s nejvyšší prioritou, protože předurčí způsob, jakým budete s potenciálními zákazníky komunikovat, formáty reklam i image. Zkuste si nejprve odpovědět na otázky:

  • Je váš produkt pro muže nebo ženy?
  • Jak staří jsou vaši zákazníci?
  • Jaká jsou jejich nejčastější zaměstnání?
  • Jaký mají společný problém?
  • Proč by měli používat váš produkt?
  • Jakých výsledků tím chtějí dosáhnout?

Ach, ta všudypřítomná mrkev. Oblíbené králičí jídlo, úžasné pro zrak a základ jednoho z nejlepších dortů na světě! Tato kořenová zelenina je plná vitamínů a výživy, ale zaslouží si opravdu svůj vlastní mezinárodní den?  Světový den mrkve (International Carrot Day) se slaví každý rok přesně 4. dubna a po celém světě se pořádají různé mrkvové...

Facebook umožňuje vytvářet si profily zákazníka, pomocí kterých si můžete ukládat veškerá data o vaší cílové skupině. Profil zákazníka by měl zahrnovat zejména informace o jejich poloze, věku, pohlaví, pracovní pozici a výši příjmu.

Vyberte formát obsahu a naplánujte si příspěvky

Když máte stanovené cíle a definovanou cílovou skupinu, je na čase promyslet si obsahovou strategii, která vám pomůže dosáhnout stanovených cílů. Měli byste si vytvořit plán, který krok za krokem určuje, který typy a formáty obsahu budete kdy používat. Pamatujte, že čím více obsahu vytvoříte, tím vyšší budou vaše konverze. Zvýšení dosahu pomáhá také používání různých formátů a konzistentní publikování a aktivní komunikace se zákazníky.

Zvažte také použití správného mixu obsahu. Propagační obsah sám o sobě vám nepomůže vybudovat důvěryhodné vztahy s vaším publikem. Kombinujte vzdělávací, informativní, zábavný a propagační obsah. Pokud se vám podaří poskytovat kvalitní a relevantní obsah, zákazníci se rádi o vašem produktu dozvědí více.

Využijte ve své strategii obrázky, textové příspěvky, videa, příběhy a odkazy. Při používání obrázků mějte na paměti, že by měly být profesionální a ve vysokém rozlišení. Vyhněte se používání obrázků z fotobanky. Videa obvykle přitahují a zapojují uživatele nejvíce. Vezměte v úvahu, že většina uživatelů sleduje videa s vypnutým zvukem, takže se ujistěte, že přenáší vaši myšlenku i bez zvuku.

Frekvence příspěvků a obsahový kalendář

Důležitou otázkou je konzistence a frekvence zveřejňování příspěvků. Doporučujeme vytvářet 5 příspěvků týdně. Tímto způsobem nebudete bombardovat zákazníky svými příspěvky a zároveň zvládnete vytvářet vysoce kvalitní obsah. Využijte obsahový kalendář, s jeho pomocí budete mít jasnou představu o své strategii obsahového marketingu. Zahrňte do něj všechny marketingové kanály, které používáte, přizpůsobte každý příspěvek formátu obsahu a distribuujte je napříč všemi kanály.

Chcete-li tedy vytvořit efektivní kalendář obsahového marketingu, zahrňte následující informace:

  • všechny kanály, které používáte,
  • typy obsahu, který používáte,
  • datum a čas zveřejnění,
  • téma vašeho příspěvku,
  • URL,
  • odkaz na obrázek,
  • stav příspěvku.

Facebook poskytuje také možnost plánovat příspěvky a nastavit automatické publikování.

Zvyšte dosah svého příspěvku pomocí Facebook Ads

Facebook je skvělá reklamní platforma. Umožňuje značkám oslovit široké publikum, poskytuje různé možnosti cílení, nástroje pro úspěšný dosah a relativně nízké ceny. Je založen na strategii nabídek. Zvolíte si načasování, umístění reklamy a cílové publikum, o zbytek už se postará Facebook sám.

Využívejte různé nástroje Facebooku

Facebook nabízí množství užitečných nástrojů, díky kterým bude vaše práce s tímto kanálem efektivnější a lukrativnější. Můžete využít chatboty ve Facebook Messengeru; posty, které zákazníka automaticky nasměrují do Messengeru. Pomocí Pages to Watch můžete analyzovat výkon svých konkurentů a zapojení jejich sledujících. Můžete sledovat celkový počet lajků na stránce, frekvenci publikování a míru růstu. Tyto informace vás budou motivovat ke zlepšování a rozvoji. Můžete analyzovat strategii svých konkurentů a pochopit, co dělají lépe.

Někteří lidé se mohou čas od času podívat na vaše příspěvky, lajkovat je nebo je sdílet, aniž by byli vašimi fanoušky. Můžete je ručně pozvat, aby sledovali vaši značku. Tímto způsobem budete moci komunikovat se zapojenými uživateli a pomocí dobře navržené strategie z nich udělat potenciální zákazníky.

Měřte efektivitu

Vaše strategie nebude fungovat sama o sobě. Její účinnost závisí především na tom, jak vaše publikum interaguje s vaší značkou. Sledování jejich zapojení vám pomůže získat jasnou představu o technikách, které pro vás fungují dobře, a o technikách, které jsou naopak kontraproduktivní.

Ke sledování vaší efektivity na Facebooku nepotřebujete služby třetích stran. Facebook nabízí svůj vlastní nástroj s názvem Insights. Dozvíte se, které formáty fungují nejlépe a zda byl váš obsahový mix vytvořen správně. Můžete se podívat na zobrazení stránky, zapojení příspěvků, dosah příběhu, akce na stránce, analyzovat své sledující a získat mnohem více cenných dat.

Pár tipů pro Facebook marketing

Zefektivnit vaši marketingovou strategii na Facebooku vám může pomoci několik hacků.

Načasování

Marketéři se vždy zajímají o optimální načasování jejich příspěvků. Neexistuje žádný univerzální přístup, ale cenná data můžete najít ve Facebook Insights. Zde najdete informace o tom, kdy jsou vaši sledující online. Můžete také zkontrolovat výkon libovolného příspěvku a zjistit nejlepší načasování. Také zjistíte, kdy je vaše publikum nejaktivnější. Kromě toho můžete experimentovat a zveřejňovat různé typy obsahu ve špičce i mimo ni, abyste našli optimální načasování.

Propagujte svůj Facebook i mimo Facebook

Propagujte svou stránku na Facebooku na jiných kanálech. Chcete-li na svou stránku přivést návštěvnost, měli byste zajistit, aby o ní vědělo co nejvíce vašich potenciálních zákazníků. Určitě jste přítomni na jiných kanálech digitálního marketingu, tak proč byste si tuto příležitost nechali ujít?

Pokud využíváte e-mailing, přidejte do každé ze svých kampaní tlačítko Facebooku, aby uživatelé mohli odkaz snadno najít. Pokud jste aktivní na Instagramu, můžete přidat odkaz na svůj Facebook přímo do svého popisku. Pokud máte blog, umožněte čtenářům sdílet články se svými přáteli na Facebooku.

Použijte relevantní název

Použijte pro svou stránku relevantní název. Tento prvek se nemusí zdát tak důležitý, ale opak je pravdou, stejně jako u volby doménového jména pro váš web. Použijte název vaší značky, tímto způsobem můžete snadno sdílet svůj odkaz na jiných kanálech, bude snadno rozpoznatelný a zapamatovatelný a bude vypadat profesionálněji.

Přidejte tlačítko CTA

Tato snadno proveditelná technika vám pomůže zvýšit konverze, zapojení sledujících a přivést nové zákazníky na jakoukoli stránku. Vše závisí na vašem cíli. Prohlédněte si svou stránku a přemýšlejte o akci, kterou by průměrný uživatel mohl chtít provést po jejím zobrazení. Může to být „Kontaktujte nás“, „Zaregistrujte se“, „Zarezervujte si nyní“, „Nakupujte nyní“, „Sledujte“, „Zavolejte nyní“ atd.

Zákaznická podpora prostřednictvím chatbota

Zákazníci očekávají, že jim firmy okamžitě odpoví. Dělat to ručně je velmi náročný úkol. Vytvořte si chatbota, který bude poskytovat odpovědi na často kladené otázky, pomůže zákazníkům objednávat, odhalovat problémy s doručením a jednoduše zjistit více o vaší značce.

Použijte Facebook Pixel

Jde o analytický nástroj Facebooku, který vám poskytuje více informací o aktivitách zákazníků. S Facebook Pixel můžete vytvářet vysoce cílené reklamy pro své budoucí kampaně. Kromě toho můžete sledovat efektivitu svých reklam. Poté, co uživatel něco koupí nebo provede jakoukoli jinou akci, Facebook Pixel vám to ohlásí.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Světovým dnem uprchlíků si připomínáme, že příběhy milionů uprchlíků ve světě jsou příběhy o utrpení, ale i o odvaze a vytrvalosti. Vyhnáni ze svých domovů válkou nebo pronásledováním jsou zcela závislí na velkorysosti zemí, které jsou ochotny postarat se o ně. Kdy se Světový den uprchlíků slaví?Světový den uprchlíků se každoročně slaví 20. června (20....

Je vám ze všeho nanic? Nabízím vám rychlý únik do světa pravopisu. Pokud si nejte jistí, zda se píše nanic nebo na nic, jste tady správně, protože si to jako vždy vysvětlíme na příkladech ze života. Kdy píšeme nanic dohromady?Vždy, když chceme vyjádřit negativní pocit. Pokud řeknete, že vám je nanic (míněno nevolno, špatně), musíte...

C2C, neboli „Consumer-to-Consumer“ (spotřebitel k spotřebiteli), je specifický obchodní model, ve kterém jednotlivci přímo mezi sebou nakupují a prodávají produkty nebo služby, aniž by do transakce vstupovala tradiční firma či podnik. Na rozdíl od běžných modelů jako B2C (Business-to-Consumer), kde podniky prodávají spotřebitelům, nebo C2B (Consumer-to-Business), kde spotřebitelé poskytují služby firmám, C2C vytváří přímé obchodní...

Vincent Mužské jméno Vincent je latinského původu s významem vítězný či vítězící. V Česku se objevuje také v podobě Vincenc Kdy slaví Vincent svátek?Vincent slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 14. dubna (14.4.).Domácké podoby jména VincentVinc,Vincek,Vincík,Viný.Vincent a statistikaKolik žije v ČR VincentůK 10. 4. 2022 žije v České republice 1 127 lidí se jménem Vincent.Oblíbenost jména...

Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik vyprodukujete odpadu? A co se s odpadem následně děje? V Evropě patříme v produkování odpadu k průměru. Navíc jsme poměrně zdatí v třídění, i když v tuzemsku chybí systém záloh na PET lahve a plechovky. A co kdybychom odpad neprodukovali vůbec? Tímto směrem se vydali vyznavači životního stylu zero...

Vždycky, když jdu navštívit nějakou novou, nevyzkoušenou restauraci, končí ro zpravidla dvěma způsoby. Buď jsem naprosto spokojen a jak jídlo, tak i obsluha jsou naprosto perfektní. A nebo se naopak setkávám s totální arogancí a neumětelstvím ze strany personálu a i jídlo tomu odpovídá. Přijde mi, že u nás v Čechách si zkrátka lidé (rozumějte zaměstnanci) neuvědomují,...

Mezinárodní den ženského orgasmu povzbuzuje ženy, aby se více zajímaly o své tělo a byly si z hlediska sexuality rovni s muži. Zkrátka aby si to dokázaly pořádně užívat a neležely v posteli jak nafukovací panny. 😀 Kdy se slaví Mezinárodní den ženského orgasmu?Mezinárodní den ženského orgasmu připadá každý rok na osmého srpna (8.8.).Mezinárodní den...

Hodnota zákazníka v čase, zhruba tak by se dal přeložit marketingový výraz customer lifetime value (CLV). Jde o metriku, která vyjadřuje, jakou hodnotu má pro nás zákazník, který se vrací a nakupuje opakovaně, tedy zákazník, se kterým máme vytvořený dlouhodobý vztah. CLV můžeme definovat i jako částku, kterou u nás zákazník utratí za celou dobu,...

Pokud vás tato informace zaskočila, rozhodně nejste sami. Koncem srpna byl totiž do Poslanecké sněmovny předložen návrh nového zákona o digitální ekonomice, který zásadně zvyšuje pokuty za zasílání nevyžádaných obchodních sdělení neboli „spamu“.Návrh nového zákona o digitální ekonomice si klade za cíl začlenit do české legislativy klíčová témata vycházející z evropských předpisů tzv. digitální dekády....
Načíst dalších 10 článků