Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Google Nákupy – jak nastavit kampaň?

Kampaň v Google Nákupy by měl spustit každý e-shop před tím, než zkusí další práci s PPC kampaněmi. Jedná se totiž o nástroj přímo vytvořený pro inzerci produktů z e-shopu a nastavení reklamy zde vlastně vůbec není složité. Krok za krokem si vysvětlíme, jak na to.

Co je to kampaň Google Nákupy 

Lištu systému Google Nákupy všichni dobře známe. Je to totiž lišta s produkty, která na nás vyskakuje v SERPu, kdykoliv hledáme něco, co nabízí e-shopy. Google Nákupy se tak stávají velkým konkurentem srovnávačů zboží jako je například Heureka.cz.

How Google Shopping Reviews Impact Your Ads (and How to Get More of Them) | WordStream

Ukázka lišty Google Nákupů. / zdroj:WordStream

Reklama v Google Nákupech funguje tedy na principu toho, že už ve vyhledávání se zobrazují nabídky, které souvisí s vyhledávaným dotazem a soupeří tak o pozornost zákazníka.

Pojďme se tedy podívat na to, jak kampaň nastavit tak, aby se vaše produkty na této liště zobrazovaly co nejlépe a vaše kampaň přinesla konverze.

Vytvoření první kampaně v Google Nákupy

Google Merchant Center

Abyste kampaň v aplikaci Google Nákupy vůbec vytvořili, musíte si nejprve založit účet v aplikaci Google Merchant Center. Zde vás bude čekat spousta vyplňování a formalit. Tento článek je však o nastavení kampaně jako takové takže po tom, co si založíte účet v Google Merchant Center, můžete přejít k následujícímu postupu.

Výhodou kampaní v systému Google Nákupy je, že nemusíte řešit klíčová slova, což vám výrazně usnadní práci. V aplikaci Google Nákupy totiž stačí, když správně zvolíte cíl kampaně. Podle toho vám Google nabídne přednastavené hodnoty, které ale samozřejmě můžete libovolně měnit. Pokud s kampaněmi začínáte, je důležité cíl zvolit správně, aby automaticky vygenerované položky odpovídaly tomu, čeho chcete kampaní dosáhnout.

V dalším kroku vyberte kampaň Google Nákupy a pak už by se díky propojení s Google Merchant Center mělo automaticky vyplnit i vaše číslo účtu.

Chytrá kampaň v Google Nákupech

Chytrá kampaň sice není tak náročná na nastavení, ale její výsledky zpravidla bývají horší, než je tomu u standardních kampaní. 

Chytrá kampaň je vlastně takový kočkopes. Kombinuje v sobě dynamický remarketing s Google Nákupy a má velmi omezené možnosti toho, co můžete nastavovat. Je tedy z velké části automatická, a proto velmi nepřesná. Pokud ale nemáte času nazbyt nebo nevíte, jak na nastavení standardní kampaně, rozhodně vám chytrá kampaň může posloužit. Jen berte na vědomí, že se standardní kampaní byste pravděpodobně dosáhli ještě lepších výsledků.

Jak nastavit standardní kampaň Google Nákupy

Název kampaně není tak úplně podstatný, ale pokud máte kampaní více, myslete především na přehlednost. Po jeho zvolení klikněte na Další nastavení.

  • Filtr inventáře – zde můžete ponechat buď Bez filtru nebo zvolte možnost Nastavit vlastní filtr, čímž získáte možnost některé vaše reklamy upřednostnit před jinými. Úzce to souvisí se strukturou kampaní, takže se tím budeme podrobně zabývat dále.
  • Místní produkty – zde budete mít napsáno zakázáno, protože tato funkce funguje jen v několika zemích. Přejděte tedy k Možnosti URL kampaně, což je nástroj sloužící k nastavení měřící šablony pro uživatele, kteří používají pokročilejší systémy kampaní. Pokud se vás to netýká, přejděte dále na Nabídky a Rozpočet. To jsou velmi individuální položky. Pokud začínáte, vystačíte si i s rozpočtem 100 korun na den, což vám umožní zjistit, jak vlastně kampaně fungují. Výsledky kampaně je třeba ovlivnit především tím, že ji dobře nastavíte a pokud nemáte předchozí zkušenosti, buďte s rozpočtem opatrní!
  • Nabídka – máte možnost zaškrtnout zvýšení počtu konverzí pomocí vylepšené CPC. Funguje tak, že pokud je pravděpodobnost konverze u vaší kampaně nižší, pak Google automaticky sníží cenu za proklik, a to až o 70 %. Stejně to funguje i naopak. Tedy u kampaní, které mají vyšší pravděpodobnost konverze může cenu za proklik navýšit až o 70 %.
  • Priorita kampaně – záleží na tom, kolik kampaní máte. Pokud je tato v Google Nákupech vaše jediná, můžete nastavení priorit ignorovat.

Správná varianta je rentgen, to řekneme hned v úvodu. Rengen je pouze zkomolenina, která stojí za starou bačkoru a do spisovné češtiny nepatří! Rentgen je slovo pravopisně počeštěné. Gramaticky správně je pouze ve tvaru rentgen. Rentgen je jedno z mnoha slov, které se do české slovní zásoby dostalo z němčiny. V originále se jednalo o slovo Röntgen, které se pojí...

Další parametry kampaně

Ještě před nastavením lokality si zkontrolujte, že jste zakázali možnost zobrazovat reklamu v obsahové síti, protože na to doporučuji nastavit klasickou kampaň v Google Ads nebo na Skliku. Vaše kampaň v aplikaci Google Nákupy cílí na jiné publikum, než by cílila vaše kampaň v obsahové síti!

Dále si můžete zvolit, na jakých zařízeních se bude reklama zobrazovat. Pokud nemáte vyloženě specifické požadavky, pak tuto možnost řešit nemusíte.

U lokality se zamyslete nad tím, kdo bude vaším zákazníkem. Může to být jakýkoliv občan ČR – tedy obyvatel Prahy i malé vesnice? Podle toho vám Google Nákupy nabízí možnost některé lokality vyloučit a reklamu v nich nezobrazovat. Spousta kampaní například cílí pouze na větší města a naopak.

Poslední položkou v této části nastavení je určení začátku a konce kampaně, ale to není tak úplně potřeba. Tedy nějaký začátek si stanovit musíte, ale pak kampaň prostě zrušte, až bude potřeba. Proto u konce kampaně zvolte možnost „neurčeno“.

Jak nastavit strukturu kampaně v aplikaci Google Nákupy

Teď se dostáváme k nastavení toho nejdůležitějšího. Tím je struktura kampaně, která zde nahrazuje práci s klíčovými slovy či obsahem reklamy, což jsou parametry, které řešíte u klasických PPC kampaní.

Co to je struktura a proč je tak důležitá?

Struktura vaší kampaně určí, kolik budete u kterého produktu platit za proklik. Nabídka za proklik však nemůže být stejná u produktu, který se prodává nejvíce a nejméně. Pokud mezi produkty neuděláte rozdíly – tedy nestrukturujete kampaň – tak zkrátka nebude fungovat.

Cena za proklik, kterou nabídnete se samozřejmě musí odvíjet také od ceny daného produktu.

Pokud máte menší kampaň (do 100 produktů), vytvořte jednu kampaň s jednou reklamní sestavou, kterou následně strukturujte. Zobrazí se vám přehled jednotlivých reklam a vy budete snadno vědět,jak je která výkonná. Pro větší přehlednost máte možnost vytvářet skupiny a podskupiny produktů, které rozdělíte právě podle ceny za proklik či prodávanosti produktu. Podskupin můžete vytvořit kolik chcete.

Pokud vám ale tento způsob nevyhovuje a zdá se vám zmatený, možná vám bude více vyhovovat vytvoření více reklamních sestav či dokonce kampaní – tady je ale potřeba opravdu dávat pozor an to, abyste neměli stejné produkty ve více reklamních sestavách, protože vaše statistiky by se tak zkreslily. Naštěstí v Google Nákupech stačí kliknout na znaménko minus, u kterého je napsáno vše ostatní. Tím vám zůstane opravdu jen aktivní skupina produktů, kterou jste vybrali.

To, jestli některým skupinám produktů vytvoříte vlastní reklamní sestavy, nemá vliv na výkon kampaně. Jde pouze o přehlednost a o to, abyste se v kampani vyhnuli zbytečným přešlapům.

Pokud nabízíte více než 100 produktů, bude pro vás určitě výhodnější nastavit více kampaní.

Na závěr – jak zefektivnit kampaň

Tím, že u Google Nákupů nenastavujete klíčová slova, si nikdy nemůžete být tak úplně jisti, kdy se vaše reklama zobrazí. Pokud nabízíte na svém e-shopu několik značek pánských obleků, tak si vaše reklamy budou konkurovat v případě, že uživatel zadá do vyhledávání nějaký obecný výraz jako „pánské obleky.“ Což je velmi pravděpodobné, protože přesně takto většina uživatelů na internetu vyhledává.

Tento problém v Google Nákupech řeší tzv. vlastní štítek, kterým můžete ovlivnit, které vaše reklamy se budou zobrazovat přednostně. Potom co označíte produkty, které jsou pro vás důležité a mají tak z hlediska reklamy prioritu, vytvořte ještě jednu kampaň v Google Nákupech. Do té zahrňte všechny produkty, ale dejte kampani jako celku nižší prioritu. Díky tomu bude tedy Google nejprve zobrazovat prioritní produkty a až potom méně důležité produkty.

U e-shopů se rozhodně vyplatí z hlediska efektivity kampaně založení několika kampaní. I když jsem výše psal, že do 100 produktů vám stačí jedna kampaň, zvažte i použití více kampaní. Proč? Každá kampaň tak bude mít možnost zacílit na jiné zákazníky.

Konverzi na vašem e-shopu totiž pravděpodobněji provede někdo, kdo do vyhledávání zadal konkrétní výraz (long tail). Ale takových zákazníků není tolik.

Více zákazníků si zboží prohlíží a dlouze se rozhoduje. A to jsou zákazníci, kteří budou do vyhledávače nejčastěji zadávat výrazy jako „pánské obleky,“ „dámské šaty,“ „sluneční brýle“ apod.  I ti vám však mohou časem přinést konverzi, a proto i na ně by měla jedna z vašich kampaní cílit. Problém u takových uživatelů je zkrátka jen v tom, že pokud zadávají takto obecné výrazy, ještě nejsou rozhodnuti, zda vůbec chtějí své peníze utratit a je u nich tedy menší pravděpodobnost konverze.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Mezinárodní den kávy vyhlásila na první říjnový den Mezinárodní organizace pro kávu (anglicky International Coffee Organization = ICO) . Tento den má sloužit k oslavě pití kávy a napomáhat  podpoře kávy produkované a prodávané podle standardů hnutí Fair trade. Je to také příležitost, aby si lidé na celém světě připomněli nelehké pracovní a životní podmínky...

Navolávání klientů může být náročná disciplína, kterou často nemají v oblibě ani volající, ani ti, kterým je voláno. Důvodem je, že se tato činnost často dělá špatně. Jak tedy vytvořit úspěšný call script, který skutečně osloví zákazníky? V tomto článku se dozvíte, jak napsat call script, který zaujme, jak efektivně domluvit schůzku a jak se...

Přídavné jméno umělý nepatří mezi výrazy s „-mně-“ uprostřed slova (jako například pomněnka, domněnka), proto není důvod pro psaním „-mně-“. Pomoci si můžeme také slovy, která vznikla ze stejného základu, tedy „um“. Například uměl, umělecký nebo umělec. Pravopisně správně je pouze umělý! A teď pár slov k významu. Přídavné jméno umělý označuje něco, co vzniklo za...

Existuje spousta pouček a pomůcek, které pomáhají s určením správného českého pravopisu. Bohužel se někdy najdou slova, na která se pomůcky nevztahují, a lidé si musí správný tvar zapamatovat. Obdobně tomu je i u slova proměna. Správně je proměnaPravopisně správně je pouze tvar proměna. Tedy s „-mě-“ v základu slova. Stejný pravopis je nutné dodržet i ve...

Adresy, anebo adresi? Ve tvaru adresa snad není možné udělat chybu, často se však chybuje v množném čísle a při skloňování slova – adresy. Psát množné číslo tohoto slova jako adresi je nepřípustné.Slovo adresa je rodu ženského, skloňuje se podle vzoru žena.1. pád – adresa – adresy2. pád – (bez) adresy – adres3. pád –...

Mužské jméno Ladislav má slovanský původ. Je jednou z variant jména Vladislav, jeho význam je slavný vládce Kdy slaví Ladislav svátek?Ladislav slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 27. června (27.6.).Ženská podoba jména LadislavŽenskou podobou jména Ladislav je Ladislava.Domácké podoby jména LadislavLáďa,Laďa,Ládík,Ládíček,Ládínek,Ládin,Lála,Laďko,Laďuna,Láďoš,Ladyk,Ladys,Ladza,Laco.Ladislav a statistikaKolik žije v ČR LadislavůK 27. 6. 2022 žije v České republice 69...

Mnoho lidí si pravopis známého státu pletou. Jak se tedy ale doopravdy správně píše? ✅ Irák – správná varianta. Ničím jiným než si název zapamatovat nelze.❌ Írák – nesprávná varianta.Skloňování slova IrákIrák je rodu mužského neživotného a skloňuje se podle vzoru hrad.pád – Irákpád – (bez) Irákupád – (k) Irákupád – Irákpád – Iráku!pád –...

Také se podíváte ráno z okna a už víte, jakou budete mít náladu? Co s tím a jak si ji případně vylepšit a nebo aspoň nezhoršit? O tom si povíme v následujícím článku. Nejdříve si však povíme takový malý příběh. Možná jej v nějaké méně či více pozměněné variaci znáte ze svého života.Znáte to, ráno vstanete…Tedy tohle já to...

Ani při práci v administrativě není radno podceňovat rizika, která nás mohou překvapit i v klasické kanceláři. I zde má zaměstnavatel povinnost zajistit hygienické podmínky, bezpečnost a ochranu zdraví při práci všem svým zaměstnancům. Povinnosti má však nejen zaměstnavatel, ale i zaměstnance. Práce v administrativě je trendyV posledních dvaceti letech se stávala práce v administrativě...

Řecká předpona – dys ve slově dysgrafik označuje vadu. Proto v tomto slově píšeme pouze tvrdé y. Stejný případ je u slova dysfunkce. Správně je dysgrafieMožná vám přijde, že to vypadá zvláštně, ale jediná správná varianta tohoto slova je opravdu dysgrafie. Předpona – dis s měkkým by v tomto případě byla chybou. Ale není divu,...
Načíst dalších 10 článků