Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Google Nákupy – jak nastavit kampaň?

Kampaň v Google Nákupy by měl spustit každý e-shop před tím, než zkusí další práci s PPC kampaněmi. Jedná se totiž o nástroj přímo vytvořený pro inzerci produktů z e-shopu a nastavení reklamy zde vlastně vůbec není složité. Krok za krokem si vysvětlíme, jak na to.

Co je to kampaň Google Nákupy 

Lištu systému Google Nákupy všichni dobře známe. Je to totiž lišta s produkty, která na nás vyskakuje v SERPu, kdykoliv hledáme něco, co nabízí e-shopy. Google Nákupy se tak stávají velkým konkurentem srovnávačů zboží jako je například Heureka.cz.

How Google Shopping Reviews Impact Your Ads (and How to Get More of Them) | WordStream

Ukázka lišty Google Nákupů. / zdroj:WordStream

Reklama v Google Nákupech funguje tedy na principu toho, že už ve vyhledávání se zobrazují nabídky, které souvisí s vyhledávaným dotazem a soupeří tak o pozornost zákazníka.

Pojďme se tedy podívat na to, jak kampaň nastavit tak, aby se vaše produkty na této liště zobrazovaly co nejlépe a vaše kampaň přinesla konverze.

Vytvoření první kampaně v Google Nákupy

Google Merchant Center

Abyste kampaň v aplikaci Google Nákupy vůbec vytvořili, musíte si nejprve založit účet v aplikaci Google Merchant Center. Zde vás bude čekat spousta vyplňování a formalit. Tento článek je však o nastavení kampaně jako takové takže po tom, co si založíte účet v Google Merchant Center, můžete přejít k následujícímu postupu.

Výhodou kampaní v systému Google Nákupy je, že nemusíte řešit klíčová slova, což vám výrazně usnadní práci. V aplikaci Google Nákupy totiž stačí, když správně zvolíte cíl kampaně. Podle toho vám Google nabídne přednastavené hodnoty, které ale samozřejmě můžete libovolně měnit. Pokud s kampaněmi začínáte, je důležité cíl zvolit správně, aby automaticky vygenerované položky odpovídaly tomu, čeho chcete kampaní dosáhnout.

V dalším kroku vyberte kampaň Google Nákupy a pak už by se díky propojení s Google Merchant Center mělo automaticky vyplnit i vaše číslo účtu.

Chytrá kampaň v Google Nákupech

Chytrá kampaň sice není tak náročná na nastavení, ale její výsledky zpravidla bývají horší, než je tomu u standardních kampaní. 

Chytrá kampaň je vlastně takový kočkopes. Kombinuje v sobě dynamický remarketing s Google Nákupy a má velmi omezené možnosti toho, co můžete nastavovat. Je tedy z velké části automatická, a proto velmi nepřesná. Pokud ale nemáte času nazbyt nebo nevíte, jak na nastavení standardní kampaně, rozhodně vám chytrá kampaň může posloužit. Jen berte na vědomí, že se standardní kampaní byste pravděpodobně dosáhli ještě lepších výsledků.

Jak nastavit standardní kampaň Google Nákupy

Název kampaně není tak úplně podstatný, ale pokud máte kampaní více, myslete především na přehlednost. Po jeho zvolení klikněte na Další nastavení.

  • Filtr inventáře – zde můžete ponechat buď Bez filtru nebo zvolte možnost Nastavit vlastní filtr, čímž získáte možnost některé vaše reklamy upřednostnit před jinými. Úzce to souvisí se strukturou kampaní, takže se tím budeme podrobně zabývat dále.
  • Místní produkty – zde budete mít napsáno zakázáno, protože tato funkce funguje jen v několika zemích. Přejděte tedy k Možnosti URL kampaně, což je nástroj sloužící k nastavení měřící šablony pro uživatele, kteří používají pokročilejší systémy kampaní. Pokud se vás to netýká, přejděte dále na Nabídky a Rozpočet. To jsou velmi individuální položky. Pokud začínáte, vystačíte si i s rozpočtem 100 korun na den, což vám umožní zjistit, jak vlastně kampaně fungují. Výsledky kampaně je třeba ovlivnit především tím, že ji dobře nastavíte a pokud nemáte předchozí zkušenosti, buďte s rozpočtem opatrní!
  • Nabídka – máte možnost zaškrtnout zvýšení počtu konverzí pomocí vylepšené CPC. Funguje tak, že pokud je pravděpodobnost konverze u vaší kampaně nižší, pak Google automaticky sníží cenu za proklik, a to až o 70 %. Stejně to funguje i naopak. Tedy u kampaní, které mají vyšší pravděpodobnost konverze může cenu za proklik navýšit až o 70 %.
  • Priorita kampaně – záleží na tom, kolik kampaní máte. Pokud je tato v Google Nákupech vaše jediná, můžete nastavení priorit ignorovat.

Jedná se o pokračování článku Kouzlo nedostupnosti: Méně je někdy více. Chovejte se tak trošku jako nevděčná svině. Zrušte občas nějakou schůzku (něco vám do toho nečekaně vlezlo). Občas nezvedněte telefon. Neodpovídejte na SMSky. NEPIŠTE MU NEBO JÍ KAŽDÝ DEN K SAKRU. Už jste četli? NoraŽenské jméno Nora je arabského původu. Jedná se o zkráceninu...

Další parametry kampaně

Ještě před nastavením lokality si zkontrolujte, že jste zakázali možnost zobrazovat reklamu v obsahové síti, protože na to doporučuji nastavit klasickou kampaň v Google Ads nebo na Skliku. Vaše kampaň v aplikaci Google Nákupy cílí na jiné publikum, než by cílila vaše kampaň v obsahové síti!

Dále si můžete zvolit, na jakých zařízeních se bude reklama zobrazovat. Pokud nemáte vyloženě specifické požadavky, pak tuto možnost řešit nemusíte.

U lokality se zamyslete nad tím, kdo bude vaším zákazníkem. Může to být jakýkoliv občan ČR – tedy obyvatel Prahy i malé vesnice? Podle toho vám Google Nákupy nabízí možnost některé lokality vyloučit a reklamu v nich nezobrazovat. Spousta kampaní například cílí pouze na větší města a naopak.

Poslední položkou v této části nastavení je určení začátku a konce kampaně, ale to není tak úplně potřeba. Tedy nějaký začátek si stanovit musíte, ale pak kampaň prostě zrušte, až bude potřeba. Proto u konce kampaně zvolte možnost „neurčeno“.

Jak nastavit strukturu kampaně v aplikaci Google Nákupy

Teď se dostáváme k nastavení toho nejdůležitějšího. Tím je struktura kampaně, která zde nahrazuje práci s klíčovými slovy či obsahem reklamy, což jsou parametry, které řešíte u klasických PPC kampaní.

Co to je struktura a proč je tak důležitá?

Struktura vaší kampaně určí, kolik budete u kterého produktu platit za proklik. Nabídka za proklik však nemůže být stejná u produktu, který se prodává nejvíce a nejméně. Pokud mezi produkty neuděláte rozdíly – tedy nestrukturujete kampaň – tak zkrátka nebude fungovat.

Cena za proklik, kterou nabídnete se samozřejmě musí odvíjet také od ceny daného produktu.

Pokud máte menší kampaň (do 100 produktů), vytvořte jednu kampaň s jednou reklamní sestavou, kterou následně strukturujte. Zobrazí se vám přehled jednotlivých reklam a vy budete snadno vědět,jak je která výkonná. Pro větší přehlednost máte možnost vytvářet skupiny a podskupiny produktů, které rozdělíte právě podle ceny za proklik či prodávanosti produktu. Podskupin můžete vytvořit kolik chcete.

Pokud vám ale tento způsob nevyhovuje a zdá se vám zmatený, možná vám bude více vyhovovat vytvoření více reklamních sestav či dokonce kampaní – tady je ale potřeba opravdu dávat pozor an to, abyste neměli stejné produkty ve více reklamních sestavách, protože vaše statistiky by se tak zkreslily. Naštěstí v Google Nákupech stačí kliknout na znaménko minus, u kterého je napsáno vše ostatní. Tím vám zůstane opravdu jen aktivní skupina produktů, kterou jste vybrali.

To, jestli některým skupinám produktů vytvoříte vlastní reklamní sestavy, nemá vliv na výkon kampaně. Jde pouze o přehlednost a o to, abyste se v kampani vyhnuli zbytečným přešlapům.

Pokud nabízíte více než 100 produktů, bude pro vás určitě výhodnější nastavit více kampaní.

Na závěr – jak zefektivnit kampaň

Tím, že u Google Nákupů nenastavujete klíčová slova, si nikdy nemůžete být tak úplně jisti, kdy se vaše reklama zobrazí. Pokud nabízíte na svém e-shopu několik značek pánských obleků, tak si vaše reklamy budou konkurovat v případě, že uživatel zadá do vyhledávání nějaký obecný výraz jako „pánské obleky.“ Což je velmi pravděpodobné, protože přesně takto většina uživatelů na internetu vyhledává.

Tento problém v Google Nákupech řeší tzv. vlastní štítek, kterým můžete ovlivnit, které vaše reklamy se budou zobrazovat přednostně. Potom co označíte produkty, které jsou pro vás důležité a mají tak z hlediska reklamy prioritu, vytvořte ještě jednu kampaň v Google Nákupech. Do té zahrňte všechny produkty, ale dejte kampani jako celku nižší prioritu. Díky tomu bude tedy Google nejprve zobrazovat prioritní produkty a až potom méně důležité produkty.

U e-shopů se rozhodně vyplatí z hlediska efektivity kampaně založení několika kampaní. I když jsem výše psal, že do 100 produktů vám stačí jedna kampaň, zvažte i použití více kampaní. Proč? Každá kampaň tak bude mít možnost zacílit na jiné zákazníky.

Konverzi na vašem e-shopu totiž pravděpodobněji provede někdo, kdo do vyhledávání zadal konkrétní výraz (long tail). Ale takových zákazníků není tolik.

Více zákazníků si zboží prohlíží a dlouze se rozhoduje. A to jsou zákazníci, kteří budou do vyhledávače nejčastěji zadávat výrazy jako „pánské obleky,“ „dámské šaty,“ „sluneční brýle“ apod.  I ti vám však mohou časem přinést konverzi, a proto i na ně by měla jedna z vašich kampaní cílit. Problém u takových uživatelů je zkrátka jen v tom, že pokud zadávají takto obecné výrazy, ještě nejsou rozhodnuti, zda vůbec chtějí své peníze utratit a je u nich tedy menší pravděpodobnost konverze.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Je až s podivem, kolik lidí hledá stálou brigádu či přivýdělek, Většina z nich chce peníze. Někteří se chtějí hlavně něčemu novému naučit (a zároveň si u toho vydělat nějakou tu kačku – klasicky studenti bez praxe). V ideálním případě by taková brigáda měla fungovat jako home office – nebudete muset nikam dojíždět. Stačí zapnout doma PC...

Anglické názvy nás obklopují čím dál častěji. Někdy je však těžké se v nich orientovat. Naštěstí jsme tu my, takže si o daných termínech můžete přečíst a ověřit si správný význam. CIO (Chief Information Officer) je jiné označení pro ředitele IT nebo také ICT ředitele. Aby toho nebylo málo, tak existuje také synonymní označení IT director....

Stará se o web firemni-sociolog.cz. Přednáší, školí, radí a hodně píše. Pomáhá firmám se správným vedením zaměstnanců. Je takovým českým ombudsmanem, který hájí zájmy jak zaměstnanců, tak firem. Jeho parketou jsou mezilidské vztahy na pracovišti, kterým se věnuje již několik let.Ahoj Vojto, jak ses vlastně dostal k práci firemního sociologa? Já o tobě vím, že máš vystudovanou...

Obzvlášť v němčině se vám často stane, že na počítači potřebujete napsat přehlasované u. Pokusím se vám přehledně vysvětlit, jak tento speciální znak napsat, abyste to nemuseli pořád hledat na internetu. Jak udělat přehlasované u Nejjednodušší způsob, jak napsat u s přehláskou, je stisknutí klávesy, na které najdete symbol přehlásky. Dále zde bývá nakreslen i...

Spojení „bez toho, aniž by“ nám vlastně říká dvakrát to samé, takže ho můžeme označit za pleonasmus, To znamená, že máme dvě synonyma vedle sebe a zbytečně sdělujeme dvakrát stejnou informaci. Správně je jen bez toho, abyJedinou správnou variantou je tedy psaní bez toho, aby a za slovem bez musí být vždy čárka. Jedná se o...

Hanušovice jsou město ležící asi 17 km severně od Šumperka, na soutoku řeky Moravy a říčky Branné. Nachází se zde významná železniční křižovatka a pivovar Holba Žije zde přibližně 3 000 obyvatel. ✅ Hanušovice – správná varianta. A proč ve slově Hanušovice píšeme měkké i? Protože Hanušovice nejsou ve vyjmenovaných slovech po v.❌ Hanušovyce – nesprávná a gramaticky špatně napsaná...

Nit je označení pro výrobek z jednoho nebo několika vláken, které je obvykle určené k šití. Nit má ovšem i další význam. V příběhu může být pomyslná červená nit, která znamená ústřední myšlenku děje. Toto spojení s oblibou používal prezident Edvard Beneš. V každém případě pravopisně správný je pouze jeden tvar a tím je nit. Přesto to se slovem nit...

Pravopisně správně je pouze varianta cereální. Proč tomu tak je? Je to jednoduché. Přídavné jméno cereální je odvozeno od podstatného jména cereálie, které je jiné označení pro obiloviny. V současné době jsou cereálie módní záležitostí. Cereální tyčinky, domácí cereální sušenky, ale i cereální kaše. To vše jsou potraviny, které se často objevují na stole mnoha lidí....

Honza Koudelka patří mezi průkopníky parkouru u nás. S tímto koníčkem začínal ještě v dobách, kdy tento sport v ČR skoro ještě nikdo neznal. Jak vypadá příprava parkouristů, kde a jak trénují? Vnímají parkouristi vůbec ještě strach? Dá se tímto sportem u nás uživit? Přečtěte si exkluzivní rozhovor s člověkem, který dokázal nejenom posunout hranice svých...

Advent označuje čtyři neděle před Štědrým dne. Sice je adventní čas velice důležité období, ale pravidla mluví jasně. Slovo advent je gramaticky správně pouze s malým počátečním písmenem. Platí to pro všechny tvary slova advent. Správně je advent Slovo advent pochází z latinského adventus, což znamenalo příchod. V současné době je za advent považováno období čtyř neděl...
Načíst dalších 10 článků