Hořovice jsou třetím nejlidnatějším městem v okrese Beroun (po Berouně a Králově Dvoře) ve Středočeském kraji. Nacházejí se poblíž dálnice D5, téměř přesně mezi Prahou a Plzní. Na ploše 9,55 km² zde žije přibližně 6 900 obyvatel.
✅ Hořovice – správná varianta. Po v píšeme měkké i. Slovo Hořovice není ve vyjmenovaných slovech po V.
Ženské jméno Sonja je jednou z variant jména Soňa, které je ruského původu, vzniklo zkomolením řeckého jména Sophia, které znamená moudrost. V česku se jméno vyskytuje také v podobě Sonia. Kdy slaví Sonja svátek?Sonja slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 28. března (28.3.).Domácí podoby jména SonjaSoňka,Sonička,Sunka,Sonka.Sonja a statistikaKolik žije v ČR SonjK 15. 3. 2022...
Skloňování slova Hořovice
pád – Hořovice
pád – (bez) Hořovic
pád – (k) Hořovicím
pád – Hořovice
pád – Hořovice!
pád – (o) Hořovicích
pád – (s) Hořovicemi
Správné užití slova Hořovice
V Hořovicích žije přibližně 6 900 obyvatel.
Kolik obyvatel žije v Hořovicích?
Kde leží Hořovice?
Hořovice leží ve Středočeském kraji.
Byl jsi už někdy ve městě Hořovice?
Znáš nějaká zajímavá místa v Hořovicích?
Víte, že…
Historie
Území, na kterém se dnes město nachází, bylo osídleno již v 10. století. Na přelomu 12. a 13. století zde páni z Hořovic (později ze Žirotína) vybudovali tvrz a hospodářský dvorec (později přestavěný na Starý zámek). Mezi roky 1303 a 1322 založil Plichta ze Žerotína se svým synem západně poblíž původní osady nové město. V 18. století byl postaven Nový zámek.
Studoval na ČVUT obor podnikání a řízení. A je to možná jeden z nejznámějších podnikatelů v ČR. O koho se jedná? O Martina Kasu. Martin je zakladatelem jednoho z největších obchodních domů u nás, Kasa.cz. Firmu zakládal ještě během studií a povedl se mu skutečně impozantní kousek. Vybudoval firmu s miliardovými obraty. Na konci roku...
V USA je tento způsob reklamy velmi oblíbený. V České republice product placementu bránil až do roku 2009 zákon. Od té doby se využívá čím dál častěji. Product placement je forma skryté reklamy. Jedná se o umístění loga, konkrétního výrobku, nebo názvu atd. v původně nereklamním televizním (audiovizuálním) sdělení výměnou za smluvenou sumu peněz.Příklady product placementu:Ve filmu kouří...
Jak funguje SEO? Cílem každého vyhledávače je poskytovat co nejrelevantnější výsledky, aby se uživatelé vraceli a maximalizoval se tak zisk z reklamy, která vyhledávačům zaručuje příjem. Jak se ale jako poskytovatel webu vyhledávačům přizpůsobit, aby vás měli rádi a zobrazovali vás ve vyhledávání vysoko? Přesně k tomu vám pomůže SEO a jak na to vám...
Po tvrdých souhláskách se píše „y“, takové je pravidlo. V některých případech však existují v českém jazyce výjimky, na které je nutné si dát pozor. A právě slovo stigma je jednou z těchto výjimek. Pravopisně správně je pouze varianta stigma, tedy s měkkým písmenem „i“. Proč to tak je? Jedná se totiž o slovo cizího původu, které pochází z...
Obden / ob den, neboli také každý druhý den. Jak je to s pravopisem? Jsou možné obě varianty, ob den i obden. Je tomu tak, protože se jedná o příslovečné spřežky. I když někdy příslovečné spřežky dokážou udělat v pravopise pořádný guláš. V tomto případě je vše nad slunce jasné. Český pravopis připouští variantu ob den i obden....
V českém jazyce se občas setkáváme s přejatými slovy, která působí potíže při psaní a výslovnosti. Jedním z takových slov je „quesadilla“. Toto slovo pochází z španělštiny a označuje tradiční mexické jídlo. V tomto článku se podíváme na historii slova „quesadilla“, jeho správné psaní a běžné chyby, kterých se lidé dopouštějí. Historie slova „quesadilla“„Quesadilla“ pochází...
Běžně by po tvrdé souhlásce „r“ mělo následovat měkké „i“. V případě slovesa iritovat, to tak není. Proč? Protože se jedná o slovo cizího původu. Konkrétně z latinského slova irritare. Sloveso iritovat je nedílnou součástí spisovného českého jazyka, přesto si částečně ponechalo svůj původní pravopis. Proto je nutné dodržovat měkké „i“ uprostřed slova. Naopak je možné slovo...
Jirka letos spustil projekt Třpytkomat.cz, což je služba určená pro ty z vás, kteří milují pomstu, mají rádi svítivé věci a mají dostatek nepřátel. Je to vlastně obdoba takové online vendety.Někdo vás vytočil a vy se mu můžete konečně také anonymně pomstít. Tím, že mu pošlete obálku. Ale ne jen tak ledajakou obálku. Je napěchovaná až...
Ptáte se, jak psát písmena s háčkem na klávesnici? V dnešní době se bez této znalosti neobejdete, pokud budete cokoliv psát na počítači. Diakritika je totiž v textu základ. Konkrétně se pojďme podívat na psaní písmena Ř. Jak napsat r s háčkem Nejjednodušší a zároveň nejpoužívanější způsob psaní tohoto písmena je stisknutí klávesy v horní...
Antistalking představuje praktickou ochranu obětí pronásledování. Spojuje legislativní postupy, práci policie, psychologickou podporu i moderní technologie, které dokážou odhalit a zastavit pachatele dříve, než napáchá větší škody. V době, kdy se pronásledování přesouvá i do digitálního prostoru, je antistalking klíčový – dává obětem nástroje, jak získat bezpečí a kontrolu zpět. Co všechno zahrnuje antistalkingPod pojem...
K optimalizaci těchto webových stránek a služeb používám soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.