Facebook má téměř 2 miliardy každodenních uživatelů z celého světa. Velká část těchto uživatelů dobrovolně sdílí velké množství osobních informací. I díky tomu Facebook může nabídnout vysoce cílené placené reklamy. S pomocí Facebook Ads je možné propagaci přizpůsobit konkrétnímu publiku na základě množství demografických charakteristik.
Facebook ví o svých uživatelích prakticky vše, takže reklama na Facebooku jde jednoduše zacílit. Pokud znáte svoji cílovou skupinu, můžete jí jednak ušít reklamu na míru, jednak můžete přesně zvolit, komu se bude zobrazovat.
Facebook Ads
Facebook Ads jsou dalším zástupcem ze skupiny PPC reklam. Stejně jako v Google Ads nebo Skliku i zde nakupujete reklamní prostor formou aukce. Velkou výhodou tohoto formátu je jeho široký zásah a snadné zacílení. Vzhledem k tomu, že Facebook o svých uživatelích sbírá velké množství dat, dají se reklamy velmi snadno a přesně zacílit. Na výběr máte bohatou škálu cílení – od demografie, přes zájmy až po retargeting. Je jen na vás, jakou strategii zvolíte a podle toho se bude odvíjet i cena reklamy. Obecně se dá říct, že čím obecnější cílení, tím je reklama levnější.
Jeden Facebook Ads vládne všem
Facebook Ads se zobrazují na sociální síti Facebook, Instagramu, v Messengeru a Audience Network. Facebook reklama je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam. Ve srovnání s ostatními druhy reklamy je téměř nemožné tyto reklamy blokovat pomocí pluginů pro blokování reklamy.
Formáty Facebook reklam
Facebook je nejen lídrem sociálních sítí, ale také rychle rostoucí společností díky půl milionu nových účtů vytvořených denně. Jak čas plyne, vývojáři Facebooku přicházejí s novými formáty reklam, které splňují moderní požadavky.
Video
Nejlepším způsobem, jak demonstrovat vlastnosti vašeho produktu v akci je video. Facebook umožňuje využívat různé typy videí k dosažení konkrétních požadovaných cílů. Můžete nahrávat krátká videa a GIFy pro rychlé upoutání pozornosti anebo streamovat delší videa, která uživateli navodí pocit sledování televizní show.
Grafické reklamy
V případě, že je váš rozpočet na vytvoření videa příliš nízký, je i grafická reklama dobrým řešením pro rychlé a snadné vytvoření vysoce kvalitní reklamy. Tento formát vám pomůže zvýšit povědomí o značce a přivést lidi na váš web.
Carouselové reklamy
Carousely umožňují předvést až deset obrázků či krátkých videí v jedné reklamě. Ke každému navíc můžete nahrát odkaz na konkrétní stránku produkut. Tento formát poskytuje široký prostor pro kreativitu a interaktivitu. Je jen na vás, zda zvolíte prezentaci jednoho produktu nebo několika různých produktů
Collections
Už jste četli? Kajmanské ostrovy x Kaimanské ostrovy
Facebook umožňuje vytvářet malé katalogy vašich produktů přímo v příspěvcích. Tento formát se skládá obvykle z jednoho průvodního videa či obrázku a čtyř menších obrázků.
Prezentace
Reklamní prezentace na Facebooku jsou podobné videu, dobře se však zobrazují i při zhoršeném internetovém připojení. Takovou reklamu můžete vytvořit pomocí různých obrázků, některých užitečných nástrojů pro úpravu videa a dokonce i hudby.
Možnosti cílení reklamy pomocí Facebook Ads
Lokalita – ze seznamu vybíráte určitou zemi či lokalitu
Pohlaví – cílit můžete na ženy, muže či obě pohlaví
Věk – můžete si vybrat jednu z věkových skupin
Jazyk – můžeme cílit na základě používání určitého jazyka
Podrobné cíléní – můžeme cílit anebo vyločovat cílení na základě demografických údajů, zájmů a chování (můžeme cílit např. na rodiče, zájemce o určitou věc, nákupního chování, dosaženého vzdělání apod.)
Spojení – na lidi můžeme cílůit anebo je vylučovat na základě spojení s našimi stránkami, aplikacemi, událostmi, apod.
Vlastní okruh uživatelů – můžeme je vytvářet z našich seznamů, na základě Facebook pixelu, Facebook SDK nebo na základě projeveného zájmu na Facebooku.
Podobný okruh uživatelů – můžeme cílit na uživatele podobné lidem z našich okruhů.
Jak vytvořit efektivní marketingovou strategii na Facebooku
Vytvářet marketingovou strategii byste měli vždy, bez ohledu na to, jaký kanál pro vaši marketingovou propagaci zvolíte. Marketingová strategie pomáhá jasně stanovit cíle, vybrat správné prostředky k jejich dosažení, definovat cílovou skupinu, měřit efektivitu kampaní a hlavně zlepšovat se. Přečtěte si o Facebook marketingu podrobněji.