Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jak na Facebook Ads

Facebook má téměř 2 miliardy každodenních uživatelů z celého světa. Velká část těchto uživatelů dobrovolně sdílí velké množství osobních informací. I díky tomu Facebook může nabídnout vysoce cílené placené reklamy. S pomocí Facebook Ads je možné propagaci přizpůsobit konkrétnímu publiku na základě množství demografických charakteristik.

Facebook ví o svých uživatelích prakticky vše, takže reklama na Facebooku jde jednoduše zacílit. Pokud znáte svoji cílovou skupinu, můžete jí jednak ušít reklamu na míru, jednak můžete přesně zvolit, komu se bude zobrazovat.

Facebook Ads

Facebook Ads jsou dalším zástupcem ze skupiny PPC reklam. Stejně jako v Google Ads nebo Skliku i zde nakupujete reklamní prostor formou aukce. Velkou výhodou tohoto formátu je jeho široký zásah a snadné zacílení. Vzhledem k tomu, že Facebook o svých uživatelích sbírá velké množství dat, dají se reklamy velmi snadno a přesně zacílit. Na výběr máte bohatou škálu cílení – od demografie, přes zájmy až po retargeting. Je jen na vás, jakou strategii zvolíte a podle toho se bude odvíjet i cena reklamy. Obecně se dá říct, že čím obecnější cílení, tím je reklama levnější.

Jeden Facebook Ads vládne všem

Facebook Ads se zobrazují na sociální síti Facebook, Instagramu, v Messengeru a Audience Network. Facebook reklama je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam. Ve srovnání s ostatními druhy reklamy je téměř nemožné tyto reklamy blokovat pomocí pluginů pro blokování reklamy.

Formáty Facebook reklam

Facebook je nejen lídrem sociálních sítí, ale také rychle rostoucí společností díky půl milionu nových účtů vytvořených denně. Jak čas plyne, vývojáři Facebooku přicházejí s novými formáty reklam, které splňují moderní požadavky.

Video

Nejlepším způsobem, jak demonstrovat vlastnosti vašeho produktu v akci je video. Facebook umožňuje využívat různé typy videí k dosažení konkrétních požadovaných cílů. Můžete nahrávat krátká videa a GIFy pro rychlé upoutání pozornosti anebo streamovat delší videa, která uživateli navodí pocit sledování televizní show.

Grafické reklamy

V případě, že je váš rozpočet na vytvoření videa příliš nízký, je i grafická reklama dobrým řešením pro rychlé a snadné vytvoření vysoce kvalitní reklamy. Tento formát vám pomůže zvýšit povědomí o značce a přivést lidi na váš web.

Carouselové reklamy

Carousely umožňují předvést až deset obrázků či krátkých videí v jedné reklamě. Ke každému navíc můžete nahrát odkaz na konkrétní stránku produkut. Tento formát poskytuje široký prostor pro kreativitu a interaktivitu. Je jen na vás, zda zvolíte prezentaci jednoho produktu nebo několika různých produktů

Collections

V rozvojových zemích umírá každý den přibližně 30 tisíc dětí, obvykle z důvodů, kterým lze předcházet. Děti do pěti let jsou nejvíce ohroženou skupinou populace. Na jejich ochranu byl zřízen UNICEF, který již od roku 1946 pomáhá ohroženým dětem téměř ve 200 zemích světa. Kdy se slaví Světový den UNICEFSvětový den UNICEF se slaví každoročně...

Facebook umožňuje vytvářet malé katalogy vašich produktů přímo v příspěvcích. Tento formát se skládá obvykle z jednoho průvodního videa či obrázku a čtyř menších obrázků.

Prezentace

Reklamní prezentace na Facebooku jsou podobné videu, dobře se však zobrazují i při zhoršeném internetovém připojení. Takovou reklamu můžete vytvořit pomocí různých obrázků, některých užitečných nástrojů pro úpravu videa a dokonce i hudby.

Možnosti cílení reklamy pomocí Facebook Ads

Lokalita – ze seznamu vybíráte určitou zemi či lokalitu
Pohlaví – cílit můžete na ženy, muže či obě pohlaví
Věk – můžete si vybrat jednu z věkových skupin
Jazyk – můžeme cílit na základě používání určitého jazyka
Podrobné cíléní – můžeme cílit anebo vyločovat cílení na základě demografických údajů, zájmů a chování (můžeme cílit např. na rodiče, zájemce o určitou věc, nákupního chování, dosaženého vzdělání apod.)
Spojení – na lidi můžeme cílůit anebo je vylučovat na základě spojení s našimi stránkami, aplikacemi, událostmi, apod.
Vlastní okruh uživatelů – můžeme je vytvářet z našich seznamů, na základě Facebook pixelu, Facebook SDK nebo na základě projeveného zájmu na Facebooku.
Podobný okruh uživatelů – můžeme cílit na uživatele podobné lidem z našich okruhů.

Jak vytvořit efektivní marketingovou strategii na Facebooku

Vytvářet marketingovou strategii byste měli vždy, bez ohledu na to, jaký kanál pro vaši marketingovou propagaci zvolíte. Marketingová strategie pomáhá jasně stanovit cíle, vybrat správné prostředky k jejich dosažení, definovat cílovou skupinu, měřit efektivitu kampaní a hlavně zlepšovat se. Přečtěte si o Facebook marketingu podrobněji.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Ženské jméno Blažena je slovanskou variantou jména Beata. Kdy slaví Blažena svátek?Blažena slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 10. května (10.5.).Mužská podoba jména BlaženaMužskou obdobou jména Blažena je Blažej.Domácí podoby jména BlaženaBláža,Blažka,Blaženka.Blažena a statistikaKolik žije v ČR BlaženK 10. 5. 2022 žije v České republice 6 311lidí se jménem Blažena.Oblíbenost jména Blažena Jméno je 196....

Business-to-business je značení pro obchodní vztah mezi obchodními společnostmi. Obchodní společnosti v tomto vztahu neobsluhují spotřebitele. Vztah lze v Češtině vyjádřit jako od obchodníka k obchodníkovi. Koncept B2B Jak název napovídá, slovní spojení zaštiťuje obchodní vztahy a úkony mezi dvěma podnikajícími subjekty. Spadá sem vše, co provází doporučení, nákup, fakturaci, doručení apod. mezi jednou a...

Ženské jméno Kazimíra je obdobou jména Kazimír, to je slovanského původu, skládá se ze členů Kazi (ničit, kazit, kázat) a mír (klid, pokoj). Jméno tedy můžeme vykládat dvěma způsoby, buď jako ten, který kazí mír anebo jako ten, který káže mír. Kdy slaví Kazimíra svátek?Kazimíra slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 5. března (5.3.).Domácké podoby...

Ženské jméno Markéta pochází z latinského slova margita, které vychází z řeckého margarités, které se vykládá jako perla. Obdobou jména Markéta je Margita či Margareta. Kdy slaví Markéta svátek?Markéta slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 13. července (13.7.).Domácí podoby jména MarkétaMarkétka,Markyta,Markytka,Margo.Markéta a statistikaKolik žije v ČR MarkétK 13. 7. 2022 žije v České republice 59...

Mužské jméno Richard je keltského původu, vyvinulo se ze staroněmeckého Ríchard, kdy slovo rík znamená vladař a hart znamená silný. Jméno se tak vykládá jako mocný vladař, silný vládce či přísný král. Kdy slaví Richard svátek?Richard slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 3. dubna (3.4.).Domácké podoby jména RichardRíša,Riky,Rik,Riko,Riško,Rišák.Richard a statistikaKolik žije v ČR RichardůK 3....

Rostislava Ženské jméno Rostislava je obdobou mužského jména Rostislav. To je slovanského původu, vykládá se jako ten, kdo rozšiřuje slávu. Kdy slaví Rostislava svátek?Rostislava slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 19. dubna (19.4.).Mužská obdoba jménaMužská obdoba jména je Rostislav.Domácí podoby jména RostislavaRosťa,Rostina,Rostinka,Rostislávka,Sláva,Slávka.Rostislava a statistika Kolik žije v ČR RostislavK 11. 4. 2022 žije v České republice...

K napsání tohoto článku mě přimělo pár diskuzních vláken, na které jsem narazil. Všimnul jsem si, že vlastně každý větší server či fórum má jedno společné. Sortu lidí, kteří jsou v diskuzích až příliš aktivní. A doslova žijí svůj (virtuální) život jen a pouze na internetu. Jsou něco jako Jekyll & Hyde. Navenek se snaží vypadat jinak,...

Julian Mužské jméno Julian je latinského původu, v minulosti patřilo jednomu z nejvýznamnějších patricijských rodů. Ačkoliv původní význam jména není známý, jméno se vykládá jako zářící, vlasatý či mladý. Jméno by však mohlo pocházet také z řeckého slova ioulos, přičemž by pak bylo spřízněno s Bohem Jupiterem. V Česku se jméno vyskytuje také v podobě Julius...
Načíst dalších 10 článků