Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jak na Facebook pixel

Používáte placenou reklamu na Facebooku a přivádíte návštěvníky na svůj web? Pokud ano, musíte mít implementovaný Facebook pixel. Teoreticky tedy nemusíte, ale…věřte nám, s Facebook pixel je to prostě lepší.

Facebook pixel

Jde o měřící kód, který implementujete do hlavičky kódu vašeho webu. Odesílá údaje o návštěvnosti a splněných konverzích na vašem webu do nástroje Facebook ads. pixel funguje podobně jako Google Analytics. Když uživatel přijde na web, pixel umístí do jeho prohlížeče cookies a údaje o tom, co uživatel na webu dělá, odesílá ihned do Facebooku. Ano, znamená to, že se na pixel vztahuje GDPR a musíte o jeho používání informovat návštěvníky webu.

Při správném nastavení pixelu máte detailní přehled o návštěvnosti webu, splněných konverzích, hodnotě objednávek nebo třeba počtu odeslaných kontaktních formulářů. A to vše očima Facebooku.

Jak funguje Facebook pixel

Když někdo navštíví váš web a provede nějakou akci (třeba nákup), Facebook pixel se spustí a tuto akci vyreportuje. Díky tomu se dozvíte o tom, když zákazník po zhlédnutí vaší Facebook reklamy provede nějakou akci. Pomocí vlastního okruhu uživatelů budete mít možnost takového zákazníka znovu oslovit. S přibývajícím počtem konverzí na vašem webu bude Facebook moct lépe vybírat lidi, u kterých je větší pravděpodobnost, že určité akce provedou, a doručovat jim reklamy. Tomu se říká optimalizace pro konverze.

Nastavení Facebook pixelu

Pokud máte přístup ke kódu webu, můžete si Facebook pixel přidat sami. Prostě na všechny stránky vašeho webu umístěte základní kód Facebook pixelu (kód, který vidíte při vytvoření pixelu). Potom do kódu pixelu na určitých stránkách webu (například na stránce přidání do košíku nebo na stránce nákupu) přidejte nějakou standardní události.

A na tohle nestačí Google Analytics?

Nestačí. pixel má totiž velkou výhodu. Dokáže totiž spárovat jednotlivé návštěvníky s konkrétními uživateli Facebooku nebo Instagramu. Facebook tak přesně ví, kdo na váš web přišel. Vám to ale neřekne, to už by bylo za hranou všeho, co GDPR nebo jiná nařízení pro ochranu osobních údajů jsou schopné snést.

Co ale Facebook udělá je, že je schopen spárovat cross-device konverze a přístupy na web. Pokud jste se s pojmem cross-device zatím nesetkali, jedná se o přístupy na web jednoho uživatele z různých zařízení, například z mobilu a počítače. S tím si Google Analytics nejsou zatím schopny poradit a data často značně zkreslují.

Potřebujete Facebook pixel?

Po tom, co jste si přečetli informace výše víte, že pixel prostě potřebujete. A i pokud ještě nejste přesvědčení, čtěte dál. Facebook pixel potřebujete hlavně v souvislosti s placenou reklamou na Facebooku a Instagramu.

Remarketing

Jedním z hlavních důvodů je Facebook remarketing. Bez Facebook pixelu ho nenastavíte. V případě e-shopu můžete díky správně implementovaném pixelu nastavit také dynamický remarketing a ukazovat lidem přesně ty produkty, které na vašem webu navštívili.

Měření konverzí

Základem úspěchu výkonnostních PPC kampaní je vědět, jestli se vám investice do reklamy vrací, nebo zda vyhazujete peníze z okna. Díky pixelu budete moci měřit konverze na vašem webu včetně hodnoty objednávek.

Facebook machine learning

Nebudeme zde zabíhat do přílišných podrobností, ale Facebook se učí z výsledků vašich reklam a snaží se automaticky zlepšovat jejich výkonnost. K tomu ale potřebuje data a Facebook pixel je jedním z hlavních zdrojů, ze kterých je čerpá.

Přístup k dalším nástrojům od Facebooku

Díky datům z pixelu budete moci využít další analytické nástroje jako je třeba Facebook Analytics nebo Facebook Attribution Tool.

Vytvoření a nastavení Facebook pixel

Nyní víte, co je to Facebook pixel a k čemu vám pomůže. Pojďme se nyní pustit do jeho vytvoření, implementace na web a nastavení.

Krok 1: Vytvořte Facebook pixel

Přejděte do nastavení svého Facebook Business Manager. Pokud ho nemáte založený, přečtěte si náš článek o tom, jak založit a nastavit Facebook Business Manager. V záložce Zdroje dat vyberte pixely a následně klikněte na tlačítko Přidat.
Pixel nyní pojmenujte. Pixel se většinou váže k jednomu webu a jednomu účtu pro reklamu. Je ideální ho tedy pojmenovat podle názvu webu či firmy. Klikněte na Pokračovat. Pixel máte nyní vytvořený.

Krok 2: Vložte pixel na web

V dalším kroku je pixel třeba implementovat na web. Máte několik možností, jak toho docílit.

Přidání kódu pomocí integrace partnera

Předpony dis- a dys- jsou rozdílné a používají se každá u jiných slov. Pro nás je zde důležitá hlavně druhá zmíněná (dys-), protože slovo dysgrafie se píše správně jedině s y. Pojďme si ukázat, proč tomu tak je. Předpona dis– pochází z latiny a vyjadřuje nesoulad, rozpor, negaci. Používá se například u slov jako disharmonie, diskvalifikovat, disfunkce...

Pokud používáte platfromy WordPress, Shopify, BigCommerce, Joomla, Wix, PrestaShop nebo třeba Shoptet, je pro vás integrace velmi jednoduchá. V administraci webu máte modul nebo plugin pro implementaci Facebook pixelu. Stačí tedy jen zkopírovat kód a vložit ho do příslušné kolonky. U některých platforem musíte plugin stáhnout a nainstalovat do webu, jako je tomu například u WordPress.

Poslat pokyny e-mailem vývojáři webu

Máte vývojáře, který se vám o web stará? Pošlete mu pokyny k implementaci kódu. Stačí jen vyplnit jeho e-mail a odeslat.

Ruční přidání kódu do webu

První dvě možnosti jsou velmi jednoduché a nestojí vás moc úsilí. Nyní si ukážeme, jak implementovat kód do webu ručně.
Abyste kód mohli implementovat sami, musíte mít přístup do kódu vašeho webu nebo mít implementovaného správce značek, například Google Tag Manager.

Nechte zapnuté pokročilé párování konverzí, aby měl Facebook více dat k vyhodnocování úspěšnosti vašich kampaní a celkové výkonnosti webu.

Až budete mít kód implementovaný, vyzkoušejte, zdali funguje. Zadejte adresu URL adresu vašeho webu a klikněte na “Provést zkušební návštěvu”.

Krok 3: Nastavte měření událostí

Facebook pixel nabízí 17 standardních událostí, které můžete na webu měřit a odesílat je do Facebooku. Stačí je zkopírovat a spouštět na webu vždy, když dojde k dané události.

Facebook pixel Helper

Otestujte si správné nastavení pomocí rozšíření Facebook pixel Helper do Google Chrome. Zjistíte, jestli se události spouští správně. Výhodou Helperu je, že nemusíte sledovat jen vlastní nastavení pixelu na vašem webu. Když přijdete na web, kde je pixel také implementovaný, můžete ho díky pixel Helperu zkontrolovat.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Když si nevíme rady s pravopisem u slovesa skonat, můžeme ho jednoduše nahradit slovesem zemřít. Jedná se totiž o synonymum. Každopádně. My si něco povíme i o správném tvaru skonat. Pravopisně správně je skonat! Bohužel v tomto případě není možné využít žádnou obecnou poučku, která by nám pravopis osvětlila. Pomoci si můžeme pouze podobnými slovy, které v sobě...

Přednosta stanice má červený nos a čepici (jak zpívá Vlasta Burian), to všichni víme, ale co znamená marketingový pojem přednosta domácnosti? Je to označení pro osobu v domácnosti, která dělá zásadní rozhodnutí o velkých investicích. Určitě to každý zná. Vždy musí být jeden člověk, který má v domácnosti zásadní slovo. Je jedno, jestli to je žena, nebo...

Stává se to doslova z minuty na minutu. Nejdříve jste šťastní, spokojení a hlavně zamilovaní. Ale jednoho dne se proberete, podíváte se na člověka, který leží vedle vás v posteli a najednou se vám nebude líbit, co vidíte. Možná jenom částečně, což by mohla být ta lepší varianta. Gratulujeme, jestli jste se ve vztahu dostali až sem,...

Nevíte, co slovo konzilium / konsilium znamená? Tak my vám to povíme. Jedná se o označení pro poradní sbor lékařů, případně také jako obecné označení pro jakýkoliv poradní sbor. Pravopisně správně jsou obě varianty, tedy konzilium i konsilium Je však nutné zmínit, že konsilium s písmenem „s“ je slovo, které se řadí mezi takzvaná příznaková slova....

Brand, v českém překladu značka je termín, který označuje název nějakého výdělečného subjektu, jeho hodnotu na trhu a váhu u zákazníků. Jakmile se nějaká značka dostatečně zapíše, spolehlivě odlišuje produkty, které zastupuje, od konkurence. A samozřejmě zvyšuje cenu, kterou jsou zákazníci za produkt ochotni zaplatit – i když produkt třeba kvalitou pokulhává za konkurencí. Termín...

Pokud je jednou z vašich obchodních praktik také telemarketing, zpozorněte! Pokud oslovujete potenciální zákazníky prostřednictvím telefonu s nabídkou Vašich výrobků nebo služeb, týká se vás novela č. 374/2021 Sb., kterou se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. Hlavní změny v oblasti telemarketingu, které tato novela přinesla začaly platit od 1. července 2022. Co...

Jak se říká: „Ani kuře zadarmo nehrabe.“ To platí téměř ve všech činnostech člověka. Podobně tomu je i v případe, kdy mediální agentury zprostředkovávají mediální prostor pro média. Za tuto službu dostanou pochopitelně zaplaceno. A to je právě ta agenturní provize. Výše agenturní provize může být různá, ale většinou se jedná o 15% ze zprostředkovaného obchodu.

Město Heřmanův Městec se nachází v okrese Chrudim v Pardubickém kraji, asi 17 km jihozápadně od Pardubic. Žije zde přibližně 4 800 obyvatel. Součástí města jsou i vesnice Chotěnice, Konopáč a Radlín. ✅ Heřmanův Městec – správná varianta. Můžeme si ji zdůvodnit 2. pádem – (bez) Heřmanova Městce.❌ Heřmanůf Městec, heřmanův městec – obě varianty jsou nesprávné. U měst se píše vždy velké písmeno.Skloňování slova Heřmanův...

Brikety mohou mít různé tvary. Mohou vypadat jako válečky, kvádry nebo kostky. Ale o co se vlastně jedná? Jedná se o stlačený hořlavý materiál, který se obvykle spaluje v kotlech, krbech a kotelnách. Je to typ tuhého paliva, který vzniká slisováním nejrůznějšího hořlavého materiálu. Brikety z biomasy jsou navíc považovány za ekologický zdroj energie. Pravopisně správně je...

Mužské jméno Jan je druhým nejčetnějším českým křestním jménem. Pochází z hebrejského Jochanan, což znamená Hospodin je milostivý. V češtině se často setkáváme s jeho domácí podobou Honza, která je odvozená z německé zdrobněliny Hans (od Johannes) a vzácně je uznávána i v matričních zápisech. Jméno Jan je velmi populární mezi papeži, nosilo je 23...
Načíst dalších 10 článků