Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jak na vylučující klíčová slova v Google Ads

Vylučující klíčová slova se hodí při nastavování téměř každé PPC kampaně a práce s nimi patří mezi základní znalosti světa PPC reklamy. Věřte, že pokud chcete svou firmu posunout v reklamě výš, budou se vám hodit.

Proč vylučující klíčová slova používat

Vylučující klíčová slova umožňují lépe zacílit na zákazníky, kteří mají v úmyslu opravdu provést konverzi. Protože ti, kteří reklamu jen rozkliknou, ale konverzi neprovedou, vás stojí peníze.

A vylučující klíčová slova představují v podstatě jedinou cestu, jak se těmto návštěvníkům webu, kteří konverzi neprovedou, vyhnout. Protože u slov, která dáte na seznam vylučujících slov, se reklama zkrátka nezobrazí.

Navíc ve chvíli, kdy máte složitější kampaně vám vylučující klíčová slova pomohou zamezit tomu, aby si vaše jednotlivé reklamy konkurovaly.

Shoda klíčových slov

Nejprve se podívejme na to, jaké typy shody klíčových slov známe. Protože to, jakou shodu zvolíte také zásadně ovlivní právě to, komu se bude reklama zobrazovat. V následujícím přehledu shrnuji základní charakteristiky každé shody.

Shoda klíčových slov říká Googlu, kdy přesně má vaši reklamu zobrazit. Stačí, když zákazník napíše výraz podobný vašemu klíčovému slovu nebo se musí přímo trefit do jednoho z klíčových slov vaší reklamy? To je otázka, na kterou si musíte odpovědět.

Volná shoda

  • nezáleží na pořadí slov
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova
  • zahrnuje i synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

U volné shody nemáte nad svou kampaní téměř žádnou kontrolu. Zobrazuje se často lidem, kteří o ni nemají zájem a vy tak proděláváte. Možností je zde právě sestavení seznamu vylučujících výrazů, u kterých se reklama nezobrazí.

Modifikovaná volná shoda

  • nezáleží na pořadí slov
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Určitě už jste slyšeli něco o tom, že slova jako dezinfekce se dříve psala ne se z, ale se s. Dnešní pravidla se s takovými slovy vypořádala různými způsoby – u některých slov jsou povoleny obě varianty, u některých pouze jedna. A jak je to konkrétně s desinfekcí / dezinfekcí? Například Internetová jazyková příručka uvádí sice pouze...

Pro aplikování modifikované volné shody stačí před jedno nebo více slov přidat +. Na pořadí slov nezáleží.

Vaše reklama se bude stále zobrazovat širokému okruhu uživatelů, ale zase ne každému, kdo zadá i vzdáleně podobnou frázi. I zde vám pomůže sestavení seznamu vylučujících klíčových slov.

Frázová shoda

  • záleží na pořadí slov
  • hledaný výraz muže obsahovat i další slova – pouze před a za
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Frázovou shodu nastavíte tím, že dáte klíčové slovo do uvozovek.

Přesná shoda

  • záleží na pořadí (ale pokud má fráze v prohozeném pořadí stejný význam, reklama se zobrazí)
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova – pouze předložky a spojky, které nemění význam
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Pokyn k přesné shodě dáte vyhledávači tím, že dáte frázi do hranatých závorek. Jedná se o dokonalou shodu klíčových slov a hledaných frází.

Možná si teď říkáte, že právě přesná shoda se jeví jako nejlepší řešení, které by vám mohlo ušetřit práci s vylučujícími klíčovými slovy. Opak je pravdou.

Přesná shoda je omezující v tom, že vy jakožto inzerent nejste schopný odhadnout všechna klíčová slova, která lidé do vyhledávače zadají a nepomůže vám s tím ani ta nejlepší analýza klíčových slov.

Přesná shoda vás tedy může připravit o spoustu zákazníků, a to především o ty, kteří vyhledávají long tailové výrazy a vaše nabídka by je dost pravděpodobně zaujala. Ale smůla. Protože přesná shoda na ně nezacílí.

Podle statistik Googlu nebylo zhruba 20 % vyhledávacích výrazů nikdy dříve použito – proto se nelze spoléhat jen na analýzu klíčových slov a přesnou shodu.

Jak zvolit vylučující slova v Google Ads

Neexistuje přesný návod, jak si vylučující klíčová slova určit. Pomůže vám k tomu zkrátka analýza klíčových slov a pak vaše vlastní přemýšlení. Musíte se pokusit vymyslet co nejvíce slov, která mohou zákazníci v souvislosti s vaším produktem vyhledávat a pak promyslet, která z nich ze svých klíčových slov vyloučíte.

Vzhledem k tomu, že Google Ads jsou velmi konkurenčním prostředím, nevyplatí se reklamu zobrazovat například lidem, kteří hledají srovnání nebo návody apod.

Pokud nabízíte nové zboží, určitě dejte vyloučit slova jako bazar, z druhé ruky atd. To stejné platí, pokud někdo něco hledá bezplatně. To pravděpodobně není to, co nabízíte.

Z klíčových slov vynechejte také slova jako „diskuze,“ „doporučení,“ „rady,“ „tipy,“ apod., protože víte, že takový zákazník hledá spíše informace než možnost samotný produkt zakoupit.

Vyhněte se také slovům obecným – kde, jak, proč atd.

Určení vylučujících slov vám usnadní také již běžící kampaně v Google Ads, u kterých lze dohledat dotazy zadané zákazníky, kteří provedli konverzi. Počítejte však s tím, že tyto statistiky se vám zpřístupní až po několika dnech. Každopádně doporučuji s nimi pracovat, protože zjistíte, jak se zákazníci chovají a pravděpodobně odhalíte spoustu dotazů, u kterých je zbytečné vaši reklamu zobrazovat, protože to zkrátka k ničemu nevede.

Jak vkládat vylučující slova v Google Ads

V Google Ads účtu jsou dvě možnosti, jak můžete vylučující klíčová slova přidat:

  1. Vložení seznamu vylučujících klíčových slov
  2. Vložení vylučujících klíčových slov na úrovni kampaně nebo vložení vylučujících klíčových slov na úrovni reklamní sestavy

Vložení seznamu vylučujících klíčových slov

Tato možnost se nejvíce hodí v případě, že máte více kampaní najednou. Umožňuje zábránit jejich vzájemné konkurenci.

Určitě narazíte i na slova, která se do všech kampaní nebudou hodit. V seznamu klíčových slov je jen rychle překopírujete, což vám usnadní práci.

Seznam vylučujících klíčových slov vytvoříte snadno vpravo nahoře přes ikonku klíče. Rozbalí se vám menu s kategorií „sdílená knihovna“. Zde už vidíte „seznamy vylučujících klíčových slov.“

Seznam, který vytvoříte můžete následně přiřadit k libovolné kampani.

Vylučující klíčová slova v kampani nebo sestavě

U této možnosti je třeba dávat pozor na to, abyste vylučující klíčová slova nepřiřadili do celé kampaně, když jste je chtěli přiřadit pouze do konkrétní sestavy a naopak.

V tomto případě si otevřete příslušnou kampaň, na levé straně otevřete menu a v kategorii „klíčová slova“ uvidíte podkategorii „vylučující klíčová slova“Pak už stačí pomocí ikonky + přidávat vylučující klíčová slova.

Tento postup se nejvíce vyplatí aplikovat u nových kampaní, protože u starších je lepší klíčová slova zkopírovat z reportu vyhledávaných výrazů.

Jak je to u vylučovacích slov se shodou

Zapamatujte si, že u vylučovacích slov platí jiná pravidla než pro klasická klíčová slova. Je třeba je formulovat přesně.

Pokud máte nastavenou přesnou shodu a na seznam vylučovacích slov umístíte výraz „lednička z bazaru,“ pak ve chvíli, kdy uživatel zadá „lednička bazar,“ tak se mu reklama zobrazí.

Stejné je to s diakritikou – je třeba uvést všechny varianty toho, jak jde slovo napsat s diakritikou i bez ní.

U frázové shody záleží především na pořadí. Reklama se nezobrazí pouze v případě, že v zadané frázi se vyskytují slova přesně v pořadí, v jakém jste je zadali na seznam vylučujících slov. To znamená, že pokud někdo zadá „z bazaru lednička,“ pořadí je jiné než u vylučovacího slova „lednička z bazaru“ a reklama by se tedy v tomto případě zobrazila.

Pokud máte nastavenou volnou shodu, pak nezáleží na pořadí a stačí, když hledaný výraz obsahuje všechna vylučovací slova a reklama se nezobrazí.

To je k základnímu přehledu o vylučujících slovech vše – každopádně je třeba tato slova volit s rozvahou, protože pokud zablokujete některá, která by vám jinak přinesla konverze, nikdy se to nedozvíte, protože vaše reklama nedostane šanci se vůbec zákazníkům zobrazit. To je velkou nevýhodou, a proto doporučuji na začátku vybrat slova, u který si jste jistí, že konverze nepřinesou a následně seznam vylučovacích klíčových slov postupně rozšiřovat.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Člověk s velkým temperamentem se s pravopisem asi mazat nebude. Prostě slovo napíše, jak mu přijde pod ruku. Ostatní by si měli přečíst, jak se správně píše slovo temperament, aby nebyli za hlupáky. Pravopisně správně je varianta temperament. Jedná se o slovo cizího původu, které už v češtině plně zdomácnělo, ale přesto si uchovalo písmeno „m“ uprostřed slova....

Mužské jméno Arnošt je germánského původu. Germánské ernst nebo ernust znamená čestnost, vytrvalost, rozhodnost, pevnost rozhodnutí či boj. Kdy slaví Arnošt svátek?Arnošt slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 30. března (30.3.).Ženská obdoba jména ArnoštŽenskou obdobou je jméno Arnoštka.Domácké podoby jména ArnoštArnoštek,Arník,Arne,Arna.Kolik žije v ČR ArnoštůK 15. 3. 2022 žije v České republice 3 793 lidí...

Asi málokdo si naplno užívá ten pocit, kdy má v puse půlku Kambodžského pralesa. Ne každý na něj také rád sahá. A ještě méně raději jej každý z nás holí. Někdy na nás vykoukne z bikin na koupališti. Můžete jej zahlédnout v MHD, když se tam svléká třeba Olina. Někdy nás pozdraví nečekaně z cizího podpaží. Čas od času z něj...

Povinnosti zpracování dokumentace požární ochrany pro podnikatele jsou stanoveny zákonem o požární ochraně (č. 133/1985 Sb.) a vyhláškou o požární prevenci (č. 246/2001 Sb.). Vyhláška také stanovuje, jakým způsobem má být dokumentace vedena. Dokumentace na základe začelenění do kategorie činnostíPodle míry požárního nebezpečí se provozované činnosti člení do třech kategorií:bez zvýšeného požárního nebezpečí,se zvýšeným požárním...

Co-creation je anglický výraz pro spolupráci se spotřebiteli nebo potenciálními zákazníky, kteří mohou ovlivnit samotný produkt (službu), nebo jeho prezentaci. Může se jednat o spolupráci při vytváření produktu, reklamy, nebo komerční komunikace obecně. Je to vlastně geniální trik. Nevíte si s něčím rady? Nechte si poradit od svých zákazníků, nebo potenciálních spotřebitelů. Oni nejlépe vědí, čím...

Jsou často podceňované, ale ve skutečnosti jsou zpravidla těmi nejotvíranějšími a nejčtenějšími. Můžeme je považovat za formalitu, ale pro získání a udržení zákazníka hrají důležitou roli. Jde o automatické zprávy o záležitostech, jako jsou potvrzení objednávky, přijetí platby nebo třeba odeslání zboží. Z pohledu zákazníka se může jednat o nudu. Je to nuda, ale nuda,...

Horažďovice jsou město v okrese Klatovy v západních Čechách. Leží mezi Strakonicemi a Klatovy v nadmořské výšce 427 m na levém břehu řeky Otavy a žije zde přibližně 5 200 obyvatel. Historické jádro města je městskou památkovou zónou. ✅ Horažďovice – píšeme měkké i, protože toto slovo není vyjmenované slovo po V.❌ Horažďovyce – nesprávná varianta.Skloňování slova Horažďovicepád – Horažďovicepád – (bez) Horažďovicpád – (k) Horažďovicímpád – Horažďovicepád – Horažďovice!pád...

Merchandising je obor, který se zabývá péčí o zboží. Jeho cílem je zajistit co nejoptimálnější umístění výrobku v prostoru a vytvořit ideální podmínky, které přimějí zákazníka si produkt zakoupit přímo v místě prodeje. V praxi to znamená zaručit, že zboží bude vždy dostupné (dostatečné zásoby ve skladech, zboží vyskládané v regálech a umístěné v požadované...

Opět velice záludné slovíčko, které dělá lidem problémy. Není se čemu divit. Ale spolu si s ním hravě poradíme! Pravopisně správně je pouze navenek! Proč tomu tak je? Jedná se o takzvanou spřežku. Předložka „na“ a výraz „venek“ se tak dlouho používaly vedle sebe, až došlo k jejich spojení v jedno jediné slovo -> navenek! Navenek je příslovce,...
Načíst dalších 10 článků