Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jak na vylučující klíčová slova v Google Ads

Vylučující klíčová slova se hodí při nastavování téměř každé PPC kampaně a práce s nimi patří mezi základní znalosti světa PPC reklamy. Věřte, že pokud chcete svou firmu posunout v reklamě výš, budou se vám hodit.

Proč vylučující klíčová slova používat

Vylučující klíčová slova umožňují lépe zacílit na zákazníky, kteří mají v úmyslu opravdu provést konverzi. Protože ti, kteří reklamu jen rozkliknou, ale konverzi neprovedou, vás stojí peníze.

A vylučující klíčová slova představují v podstatě jedinou cestu, jak se těmto návštěvníkům webu, kteří konverzi neprovedou, vyhnout. Protože u slov, která dáte na seznam vylučujících slov, se reklama zkrátka nezobrazí.

Navíc ve chvíli, kdy máte složitější kampaně vám vylučující klíčová slova pomohou zamezit tomu, aby si vaše jednotlivé reklamy konkurovaly.

Shoda klíčových slov

Nejprve se podívejme na to, jaké typy shody klíčových slov známe. Protože to, jakou shodu zvolíte také zásadně ovlivní právě to, komu se bude reklama zobrazovat. V následujícím přehledu shrnuji základní charakteristiky každé shody.

Shoda klíčových slov říká Googlu, kdy přesně má vaši reklamu zobrazit. Stačí, když zákazník napíše výraz podobný vašemu klíčovému slovu nebo se musí přímo trefit do jednoho z klíčových slov vaší reklamy? To je otázka, na kterou si musíte odpovědět.

Volná shoda

  • nezáleží na pořadí slov
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova
  • zahrnuje i synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

U volné shody nemáte nad svou kampaní téměř žádnou kontrolu. Zobrazuje se často lidem, kteří o ni nemají zájem a vy tak proděláváte. Možností je zde právě sestavení seznamu vylučujících výrazů, u kterých se reklama nezobrazí.

Modifikovaná volná shoda

  • nezáleží na pořadí slov
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Pro aplikování modifikované volné shody stačí před jedno nebo více slov přidat +. Na pořadí slov nezáleží.

Vaše reklama se bude stále zobrazovat širokému okruhu uživatelů, ale zase ne každému, kdo zadá i vzdáleně podobnou frázi. I zde vám pomůže sestavení seznamu vylučujících klíčových slov.

Frázová shoda

  • záleží na pořadí slov
  • hledaný výraz muže obsahovat i další slova – pouze před a za
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Frázovou shodu nastavíte tím, že dáte klíčové slovo do uvozovek.

Přesná shoda

  • záleží na pořadí (ale pokud má fráze v prohozeném pořadí stejný význam, reklama se zobrazí)
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova – pouze předložky a spojky, které nemění význam
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Pokyn k přesné shodě dáte vyhledávači tím, že dáte frázi do hranatých závorek. Jedná se o dokonalou shodu klíčových slov a hledaných frází.

Možná si teď říkáte, že právě přesná shoda se jeví jako nejlepší řešení, které by vám mohlo ušetřit práci s vylučujícími klíčovými slovy. Opak je pravdou.

Přesná shoda je omezující v tom, že vy jakožto inzerent nejste schopný odhadnout všechna klíčová slova, která lidé do vyhledávače zadají a nepomůže vám s tím ani ta nejlepší analýza klíčových slov.

Přesná shoda vás tedy může připravit o spoustu zákazníků, a to především o ty, kteří vyhledávají long tailové výrazy a vaše nabídka by je dost pravděpodobně zaujala. Ale smůla. Protože přesná shoda na ně nezacílí.

Podle statistik Googlu nebylo zhruba 20 % vyhledávacích výrazů nikdy dříve použito – proto se nelze spoléhat jen na analýzu klíčových slov a přesnou shodu.

Jak zvolit vylučující slova v Google Ads

Neexistuje přesný návod, jak si vylučující klíčová slova určit. Pomůže vám k tomu zkrátka analýza klíčových slov a pak vaše vlastní přemýšlení. Musíte se pokusit vymyslet co nejvíce slov, která mohou zákazníci v souvislosti s vaším produktem vyhledávat a pak promyslet, která z nich ze svých klíčových slov vyloučíte.

Vzhledem k tomu, že Google Ads jsou velmi konkurenčním prostředím, nevyplatí se reklamu zobrazovat například lidem, kteří hledají srovnání nebo návody apod.

Pokud nabízíte nové zboží, určitě dejte vyloučit slova jako bazar, z druhé ruky atd. To stejné platí, pokud někdo něco hledá bezplatně. To pravděpodobně není to, co nabízíte.

Z klíčových slov vynechejte také slova jako „diskuze,“ „doporučení,“ „rady,“ „tipy,“ apod., protože víte, že takový zákazník hledá spíše informace než možnost samotný produkt zakoupit.

Vyhněte se také slovům obecným – kde, jak, proč atd.

Určení vylučujících slov vám usnadní také již běžící kampaně v Google Ads, u kterých lze dohledat dotazy zadané zákazníky, kteří provedli konverzi. Počítejte však s tím, že tyto statistiky se vám zpřístupní až po několika dnech. Každopádně doporučuji s nimi pracovat, protože zjistíte, jak se zákazníci chovají a pravděpodobně odhalíte spoustu dotazů, u kterých je zbytečné vaši reklamu zobrazovat, protože to zkrátka k ničemu nevede.

Jak vkládat vylučující slova v Google Ads

V Google Ads účtu jsou dvě možnosti, jak můžete vylučující klíčová slova přidat:

  1. Vložení seznamu vylučujících klíčových slov
  2. Vložení vylučujících klíčových slov na úrovni kampaně nebo vložení vylučujících klíčových slov na úrovni reklamní sestavy

Vložení seznamu vylučujících klíčových slov

Tato možnost se nejvíce hodí v případě, že máte více kampaní najednou. Umožňuje zábránit jejich vzájemné konkurenci.

Určitě narazíte i na slova, která se do všech kampaní nebudou hodit. V seznamu klíčových slov je jen rychle překopírujete, což vám usnadní práci.

Seznam vylučujících klíčových slov vytvoříte snadno vpravo nahoře přes ikonku klíče. Rozbalí se vám menu s kategorií „sdílená knihovna“. Zde už vidíte „seznamy vylučujících klíčových slov.“

Seznam, který vytvoříte můžete následně přiřadit k libovolné kampani.

Vylučující klíčová slova v kampani nebo sestavě

U této možnosti je třeba dávat pozor na to, abyste vylučující klíčová slova nepřiřadili do celé kampaně, když jste je chtěli přiřadit pouze do konkrétní sestavy a naopak.

V tomto případě si otevřete příslušnou kampaň, na levé straně otevřete menu a v kategorii „klíčová slova“ uvidíte podkategorii „vylučující klíčová slova“Pak už stačí pomocí ikonky + přidávat vylučující klíčová slova.

Tento postup se nejvíce vyplatí aplikovat u nových kampaní, protože u starších je lepší klíčová slova zkopírovat z reportu vyhledávaných výrazů.

Jak je to u vylučovacích slov se shodou

Zapamatujte si, že u vylučovacích slov platí jiná pravidla než pro klasická klíčová slova. Je třeba je formulovat přesně.

Pokud máte nastavenou přesnou shodu a na seznam vylučovacích slov umístíte výraz „lednička z bazaru,“ pak ve chvíli, kdy uživatel zadá „lednička bazar,“ tak se mu reklama zobrazí.

Stejné je to s diakritikou – je třeba uvést všechny varianty toho, jak jde slovo napsat s diakritikou i bez ní.

U frázové shody záleží především na pořadí. Reklama se nezobrazí pouze v případě, že v zadané frázi se vyskytují slova přesně v pořadí, v jakém jste je zadali na seznam vylučujících slov. To znamená, že pokud někdo zadá „z bazaru lednička,“ pořadí je jiné než u vylučovacího slova „lednička z bazaru“ a reklama by se tedy v tomto případě zobrazila.

Pokud máte nastavenou volnou shodu, pak nezáleží na pořadí a stačí, když hledaný výraz obsahuje všechna vylučovací slova a reklama se nezobrazí.

To je k základnímu přehledu o vylučujících slovech vše – každopádně je třeba tato slova volit s rozvahou, protože pokud zablokujete některá, která by vám jinak přinesla konverze, nikdy se to nedozvíte, protože vaše reklama nedostane šanci se vůbec zákazníkům zobrazit. To je velkou nevýhodou, a proto doporučuji na začátku vybrat slova, u který si jste jistí, že konverze nepřinesou a následně seznam vylučovacích klíčových slov postupně rozšiřovat.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Zkloubit je špatný tvar! Rozhodně se této podobě slova vyvarujte, jinak budete považováni za hlupáky. Pravopisně správně je skloubit! Nejedná se totiž o žádný chyták. Abychom zjistili správný pravopis, stačí použít běžnou poučku. U slovesa skloubit se jedná o směřování dohromady, proto je nutné napsat předponu „s-“. Sloveso skloubit označuje spojení složek v jednotný celek. Příklady...

Metoda SMART / SMARTER je mnemotechnická pomůcka používaná v projektovém řízení a koučinku ve fázích stanovení cílů. Jedná se o způsob jak hodnotit kvalitu projektových cílů nebo cílů osobního rozvoje. Stejný termín se také často používá při řízení výkonnosti, kdy cíle jsou požadované parametry, které by měl naplnit hodnocený zaměstnanec. První zaznamenané použití tohoto pojmu...

Kdo by se při psaní slova nuance řídil podle výslovnosti, ten by se mohl šeredně splést. Správná výslovnost může mít totiž dvě podoby, a to [NYANSE] i [NUANCE]. V psané podobě je pravopisně přípustná pouze varianta nuance. Slovo nuance se pravděpodobně do české jazykové zásoby dostalo z cizích jazyků. V angličtině i francouzštině se běžně vyskytuje tvar nuance....

Ať chcete nebo ne, čas je jediná veličina, které máme všichni omezené množství. Všichni jej máme stejně málo. A protože den má jen 24 hodin, musíme si prostě vybírat, čemu se budeme věnovat (a na co se vysereme). Někdo tomu říká prioritizování. Někdo delegování. Je zcela jedno, jak tomu budeme říkat. Důležité je se zkrátka...

Město Bochov se nachází v okresu Karlovy Vary v Karlovarském kraji 16 km jihovýchodně od Karlových Varů. Žije v něm přibližně 1 900 obyvatel. Historický střed obce tvoří čtvercové náměstí s kašnou a parkem. Západně od centra se na kopci tyčí zřícenina hradu Hungerberg. ✅ Bochov – jediná správná a spisovná varianta. Zdůvodnit si ji můžeme tím, že...

Měly jsme tu Opráski, měli jsme tu Mártyho frky. A teď jsou na řadě Právnické zkazky. Jedná se taktéž o kreslený humor. Jen je pouze více zaměřený na intelektuály. Konkrétně na právníky. Ale nebojte. I zde se najdou perly, které nemají moc daleko k černému humoru. Slušelo by se také říci, kdo za tím vším stojí. Tím člověkem je...

V tomto případě budete pravděpodobně překvapení. Pravopisně správně jsou obě slova – deodorant i dezodorant. Divné, že? Přesto je to pravda. Český jazyk připouští obě varianty. Přitom obě slova jsou významově totožná. Deodorant i dezodorant označují kosmetický přípravek, který se používá pro odstraňování tělesného zápachu. Když se však podíváte do drogérie, případně do reklam, většinou se...

Forhend je jeden ze základních úderů v tenise, badmintonu, hokeji, squashi, stolním tenise a mnoha dalších sportech. Hráč v takovém případě odehrává míček (nebo puk) pravou rukou na pravé straně těla nebo levou rukou na levé straně těla. Opakem forhendu je bekhend. Ale pojďme k češtině. Pravopisně SPRÁVNĚ je forhend Kdo má trochu cit pro jazyk, ten...

Český jazyk je v mnohých případech tolerantní a dovoluje psát více variant. V tomto případě je gramaticky správně pouze varianta alej. Álej se používá pouze ve slangové mluvě. Pokud tedy chcete mít text bez chyby, použijte alej s krátkým písmenem a. Co je to alej?Co se vlastně pod slovíčkem alej skrývá? Synonymem může být třeba stromořadí. Jinými slovy...

„Céčko v kroužku“ ©, tedy symbol copyrightu vídáme celkem často, možná si to ani neuvědomujeme. Znak tvoření kroužkem a písmenem C označuje autorsky chráněný obsah. © pomocí ASCII kóduJedním z nejjednodušších způsobů, jak © zapsat je pomocí ASCII kódu. Postup je následující:stiskněte a držte levý Alt (vlevo dole vedle mezeníku),na numerické části klávesnice naťukejte kombinaci...
Načíst dalších 10 článků