Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jak napsat newsletter, který zaujme

Newsletter patří mezi marketingové aktivity, které dnes praktikuje většina značek. Proto je potřeba si na něm dát záležet a odlišit se od konkurence. Ale jak na to? Co by nemělo v newsletteru chybět a co naopak raději vynechat?

Záleží na publiku

Newsletterem sledujete nějaký cíl. Je to jako s PPC kampaněmi. Může sloužit ke zvýšení prodejů, ale i povědomí o značce. V ideálním případě byste měli rozdělit své publikum do skupin podle toho, jak moc jsou seznámeni s vaší značkou. Obsah newsletteru bude totiž jiný pro zákazníka, který o vás slyší poprvé v životě a pro stálého zákazníka.

Většinou se newsletter posílá zákazníkům, kteří u vás už nakoupili a při nákupu se registrovali k odběru. Nejlépe na to funguje sleva pár procent na první nákup po zadání e-mailu. Navazujete tak dlouhodobý kontakt se zákazníkem. A co si budem, málokdo nakonec mechanicky vypne zasílání newsletteru, i když ho jeho obsah třeba vůbec nezajímá. 

Newsletter by měl hovořit tónem, který pravděpodobně bude vaší cílové skupině sympatický. Pomocí zvoleného jazyka můžete v zákaznících vyvolat určité pocity. A pocity vedou k zapamatování. Důležité však je, aby tón, jakým k zákazníkům hovoříte, odpovídal tónu, jakým se vyjadřujete na webu.

Obvykle si značky najímají více copywriterů, z nichž každý vidí positioning značky po svém. Je důležité tuto vizi sjednotit, ideálně sestavením brand manuálu, který se možná zdá jako zbytečná formalita, ale může pomoci v udržení jednotné komunikace. V opačném případě se totiž image značky zbytečně tříští. Zkuste si vymyslet jeden styl komunikace a toho se držet. Pak už stačí jen čekat, než se pro vás stane typickým a zákazníci si ho s vámi budou stále spojovat.

V čem na publiku nezáleží, je doba rozesílání newsletteru. Rozhodně by to neměl být víkend, kdy byste mohli působit otravně. Začátek týdne je pro většinu lidí hektický, takže z vlastní zkušenosti také nedoporučuji. Ideálním časem je střed týdne – středa nebo čtvrtek, kdy už lidé pomalu povolují z pracovního nasazení a spíše si udělají chvilku času na přečtení vašeho sdělení. To však musí být úderné a přinášet nějaké hodnotné informace. S tím souvisí frekvence zasílání newsletteru, která by neměla být příliš vysoká. Pokud máte více věcí, co chcete říct, nastřádejte zprávy do jednoho měsíčního newsletteru, ale rozhodně nespamujte zákazníky s každou blbostí.

Křestní jména jsou důležitá

Na co u newsletteru rozhodně nezapomínejte, je oslovení, které je aktuálně téměř všude, protože personalizace se každým dnem dostává více a více do povědomí. Nicméně stále funguje.

Už při zadávání e-mailů do databáze myslete na to, že budete chtít zákazníky oslovovat. S chytrým e-mailingem vám pomůže například nástroj Ecomail.

Druhým křestním jménem, které do newsletteru patří, je jméno odesílatele. Zákazníci chtějí vědět s kým mluví, protože vědí, že v takovém případě se dotyčný bude snažit mnohem více než anonymní zástupce značky. Vytváří se tak v podstatě přátelský vztah, kdy dáváte zákazníkům na vědomí, že se na vás mohou s čímkoli obrátit. 

Předmět je důležitější než newsletter

Předmět je hlavním tahounem celého newsletteru a rozhoduje o tom, jestli ho zákazník vůbec otevře. Měl by působit na emoce, nejčastěji se značky snaží o pobavení. Vyplácí se ale i důraz na zdravý životní styl. Z formálního hlediska fungují čísla (např. 3 důvody, proč začít běhat), které se ze stejného důvodu dávají i do názvů článků. Dále také otázky. Trochu kontroverzní jsou prosby o pomoc ze strany neziskových organizací (např. Pomozte nám!), které v zákazníkovi vyvolávají pocity, které nejsou úplně kladné. 

Zapomeňte na přežité fráze jako „totální výprodej,“ které jsou často vnímány jako spam a vzhledem k tomu, že slev je už dnes všude plno, budou působit pouze na velmi oddané zákazníky, kteří na slevu od vás čekají. Když však použijete kreativnější název předmětu, chytíte pozornost většího počtu zákazníků.

Krom předmětu je důležitý i tzv. pre-header, který je vidět v náhledu e-mailu a zákazníky opět může přesvědčit o tom, že mají e-mail otevřít.

Vzhledem k současné situaci jsou slova epidemiologický a epidemický často používaná. Bohužel se v tomto případě nejedná o synonyma, takže pokud jste je někdy v minulosti zaměnili, lidé znalejší českého jazyka si pravděpodobně klepali na čelo. Ale nebojte – občas to spletou i naši slavní novináři. Správně může být epidemický i epidemiologickýObě uvedená slova ve...

Obsah newsletteru

Z vizuální stránky by v newsletteru určitě nemělo chybět logo a celkový vzhled by měl být v určitém smyslu charakteristický.

Newsletter od Mediáře je jednoduchý, ale má charakteristické barvy.

Text by se měl číst snadno, což znamená, že byste měli používat krátké věty a nepřehánět to s omáčkou okolo – lidé mají málo času a zajímá je hlavní sdělení. Konkrétně byste měli nahoře popsat to nejdůležitější a postupovat k detailům.

Pokud to jde, vyjadřujte se i obrázky. Gifům se však vyhněte, protože mohou zpomalovat načítání stránky. V rámci celkové strategie značky zvažte i umístění odkazu na sociální sítě.

Jedním z nejdůležitějších bodů je výzva neboli call to action, která nemůže v newsletteru chybět. Tato výzva musí být jasná a zákazník musí přesně vědět, co se stane, až na tlačítko klikne. Zároveň ho zkuste po grafické stránce vytvořit tak, aby doslova lákalo ke kliknutí. Call to action vám vlastně i pomáhá ujasnit si, co je cílem konkrétního mailu.

Na konci newsletteru můžete připojit krom sociálních sítí i další kontaktní údaje a velmi dobře funguje podpis – buď majtele značky nebo konkrétního zaměstnance, jehož jménem je newsletter rozesílán. 

Malým písmem samozřejmě za newsletter připojte i tlačítko s možností odhlásit se z odběru. 

To, co je však téměř nejdůležitější, je měřící kód, který nesmí v newsletteru chybět. Poslouží k měření cílů v Google Analytics a bez něj nemůžete nikdy vyhodnotit, zda se vám rozesílání newsletteru vyplácí.

To je k tomu, jak má vypadat úspěšný newsletter vše. Pokud vás zajímají další články ze světa internetového marketingu, na webu jich najdete desítky. Newsletter je až dalším krokem po založení PPC kampaně a pokud si nejste jistí jak na to, přikládám odkaz na článek. 🙂

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Jak správně psát slovo zanedlouho / za nedlouho? To jsem si říkal už několikrát. Proto bych to tady rád uvedl na pravou míru, abychom si to všichni jednou provždy zapamatovali. Správně je zanedlouhoJedná se o příslovečnou spřežku, která vznikla spojením předložky za a přídavného jména krátký neboli nedlouhý. Proto slova zanedlouho i zakrátko píšeme vždy...

Zápis data v běžné písemné komunikaci Nejčastěji píšeme datum vzestupně, tedy: den, měsíc rok. Datum lze zapsat buď celé číslicemi anebo je možné měsíc zapsat slovem.V této formě se datum píše vždy s mezerami za tečkami.Např. 21. 2. 2021 nebo 21. února 2021Zápis data v obchodní a úřední korespondenciDle českého pravopisu je možné oužívat v...

Pýchavka nebo píchavka? Tímto názvem se neoznačuje pyšná žena, ale jeden konkrétní druh houby. Ta má jedinou možnou správnou variantu zápisu. Správně je pýchavka Pýchavka představuje název houby, která má více druhů (obecná, obrovská apod.), se vždy píše pouze s tvrdým y. Houba pýchavka je totiž odvozena od slova pýcha. Kdoví, proč dostala tento název....

Kdo dobře zná vyjmenovaná slova po písmenu „s“, ten by neměl chybovat. Přídavné jméno sychravý je totiž jedno z nich. Určité pochybnosti mohou vzniknout pouze tím, že by si někdo mohl myslet, že slovo sychravý pochází z němčiny a vzešlo ze slova sicher (jistý). Kdyby se mezi vámi někdo takový našel, tak vás musíme vyvést z omylu. S německým...

K dnešnímu rozhovoru jsem si vybral Ing. Vlastimila Vávrů (věk schválně neuvedu, zkuste si jej tipnout podle fotky:-)). Jednoho ze zakladatelů eshopu VaseCocky.cz. Ahoj Vlasto, na začátek se našim čtenářům trochu představ. Já tě sice už nějaký pátek znám, ale naši čtenáři nikoliv. Vezmi to hezky popořádku – co děláš, kde jsi studoval, ve kterém...

CSR jsou tři písmenaa, se kterými se v dnešním světě setkáváme denně. Jedná se totiž o jeden z mála způsobů, jak se mohou značky v dnešním světě odlišit. CSR z angličtiny zkráceně označuje Corporate Social Responsibility, což se překládá jako společenská odpovědnost firem či podniků. Společenská odpovědnost firem – existuje ještě vůbec? Společensky odpovědná firma...

Pravopisně SPRÁVNĚ je nedorozumění A teď aby se v tom čert vyznal, že? 😊 Ale nezoufejte. Není to tak složité. Ve všech případech je základem slova rozum. Pouze u přídavného jména se k základu přidá přípona „-ný“, proto se píše rozumný. V ostatních případech není důvod pro psaní písmene „n.“Abychom si to zopakovali. Pravopisně správně je nedorozumění, rozumět...

Pokud budete číst dál, brzy se dozvíte, jaké i se píše ve slově brzičko. A nejenom to. Najdete zde celý seznam vyjmenovaných i příbuzných slov po z. Navíc i nejčastější chytáky. Vyjmenované slovo po Z Příbuzná slova brzy jazyk jazykový, jazykolam, jazýček, jazylka, jazykověda, jazykovědec, jazykozpyt nazývat se vyzývat, vyzývavý, vzývat, ozývat Ruzyně ruzyňský  ...

Mezinárodní den frankofonie je světová slavnost Mezinárodní organizace frankofonie (OIF), která se koná každoročně 20. března. Spojuje 70 členských států z celého světa (včetně pozorovatelských, mezi něž patří i Česko, Polsko, Slovensko nebo Rakousko) a přes 220 milionů mluvčích francouzského jazyka, kteří si připomínají společný jazyk a kulturu v jejich rozmanitých formách. Kdy se slaví...

Určitě jste to zažili. Jdete na romantickou procházku, chcete se před svou drahou polovičkou blýsknout znalostí noční oblohy anebo jí (mu) aspoň ukázat kde leží Malý vůz. Jenže! Hvězdičky nikde a to ani není zataženo. Za pokaženou romantickou procházku poděkujte světelnému smogu a taky tak trochu Thomasu Edisonovi. Objev, který změnil světV roce 1879 si...
Načíst dalších 10 článků